Bouwdepot bij Aegon

Aegon Bouwdepot in het kort

Een bouwdepot is een soort bankrekening met als saldo het hypotheekbedrag dat u nodig heeft voor de verbouwing of bouw van uw woning. Uit het saldo worden vervolgens bijvoorbeeld de facturen van uw aannemer of bouwmaterialen voor een nieuwe keuken of badkamer betaald. Naarmate de bouw of verbouwing vordert, blijft er steeds minder geld in het bouwdepot over. Aan het eind van de (ver)bouw is het depot leeg en is tegelijkertijd uw huis, badkamer of keuken klaar. Het opgenomen bedrag is aan uw hypotheeklening toegevoegd.
AEGON Lineaire hypotheek

Aegon vergoedt over het saldo de hypotheekrente!

Voordeel van een Aegon Bouwdepot is, dat u rente ontvangt over het nog niet opgenomen saldo. En pas als u een gedeelte van het bouwdepot gebruikt, gaat u over het gebruikte deel rente betalen. Aegon vergoedt over het resterend saldo een rente, die hetzelfde is als de rente over uw hypotheek.

Zelf kiezen hoe u wilt declareren!

Voor alle betalingen stuurt u een verzoek naar Aegon. U kunt kiezen uit onderstaande manieren:

  • Smartphone: uitkeren binnen 24 uur op werkdagen, uitbetaling alleen aan uzelf, lees meer over de Bouwdepot App;
  • Internet: uitkeren binnen 5 werkdagen, uitbetaling aan uzelf of leverancier;
  • Post:  uitkeren binnen 5 werkdagen, uitbetaling aan uzelf of leverancier.

Online declaratieformulier

Met het online declaratieformulier uitbetaling bouwdepot kunt u een bedrag uit het bouwdepot laten uitbetalen. Het duurt ongeveer 5 werkdagen voor het geld op de rekening is bijgeschreven. Wilt u een spoedoverboeking doen? Dat kan ook, hier brengen wij wel € 6,80 aan kosten voor in rekening. Spoedbetalingen worden binnen 24 uur na ontvangst met spoed uitbetaald.

Per post

Heeft u liever een papieren bouwdepot formulier? Download dan het declaratieformulier uitbetaling bouwdepot. Voor een verbouwing waarbij energiebesparende maatregelen worden genomen, kunt u het declaratieformulier uitbetaling bouwdepot energie gebruiken. Stuur het ondertekende formulier vervolgens samen met de betreffende nota's naar ons op.

Veelgestelde vragen over het bouwdepot

  • 1. Wat kan ik declareren uit een bouwdepot?

    Uit het bouwdepot betaalt u materialen voor uw woning en werkzaamheden die aan uw woning worden verricht. Dit kan bijvoorbeeld laminaat, een keuken of schilderwerk zijn. Inrichting en meubels, zoals gordijnen, eetkamerstoelen, een bankstel of een bed, kunt u niet betalen uit een bouwdepot.

    Twijfelt u? Bel ons even! 088 – 344 1234.

    U gaat voor meer informatie over het bouwdepot naar aegon.nl.

  • 2. Wat gebeurt er met het restant bouwdepot na afronding van de verbouwing?

    Is uw hypotheek aangevraagd vanaf 1 januari 2013?
    Dan is het niet meer mogelijk om een restantbedrag vanuit het bouwdepot over te laten maken naar uw rekening. U bent verplicht om de hypotheek met dit bedrag af te lossen. Hierdoor verlaagt u uw lening.

    Heeft u een hypotheek met een offertedatum vóór 1 januari 2013?
    Dan kun kunt u nog wel een verzoek indienen om het restantbedrag over te laten maken op uw rekening. Voorwaarde is dat de verbouwing is afgerond en het restantbedrag lager is dan € 2500.

    Geeft u in uw verzoek aan dat de verbouwing gereed is en dat u het resterende bedrag uit het bouwdepot wilt laten uitkeren. U kunt het verzoek sturen naar:

    Aegon Hypotheken
    Postbus 23002
    8900 MC Leeuwarden

    Na controle van de verbouwspecificatie en de ontvangen facturen, maken wij het restant van het bouwdepot aan u over.

  • 3. Hoe kan ik rekeningen uit het bouwdepot laten betalen?

    De betalingen uit uw bouwdepot kunt u op drie manieren regelen:

     

     

  • 4. Waar kan ik terecht met overige vragen over mijn bouwdepot?

    Staat uw vraag niet bij deze veelgestelde vragen? Bel ons dan gerust op 088 – 344 1234. Of stuur een e-mail naar hypotheken.beheer@aegon.nl

     

Heeft dit antwoord u geholpen?

Heeft u een vraag over uw eigen product? Dan kunt u inloggen, een e-mail sturen of bellen met AEGON.

Bedankt voor uw reactie.

Bedankt voor uw reactie. Wilt u aangeven waarom het antwoord u niet geholpen heeft? Zo kunnen wij het antwoord op de vraag verbeteren.

U heeft al gereageerd op deze vraag. Indien wenselijk kunt u nog feedback geven.

Bedankt voor uw toelichting. Wij nemen uw suggestie mee voor verbetering van onze veelgestelde vragen.

Bekijk alle vragen over hypotheken