Klantenservice icoonMijn Aegon: Online inzicht in uw producten

Met Mijn Aegon kunt u uw spaar- en beleggingsrekeningen, schade- en levensverzekeringen, pensioen en hypotheek die u bij Aegon heeft afgesloten, inzien. U logt eenvoudig en vertrouwd in op een beveiligde omgeving.

Welke situatie is op u van toepassing:

Toegang aanvragen

U vraagt in een paar stappen snel en eenvoudig een account voor Mijn Aegon aan.

Toegang aanvragen

Uw account activeren

Indien u uw activatiecode heeft ontvangen, kunt u uw account activeren.

 Account activeren

Inloggen Mijn Aegon

Log in met uw gebruikersnaam en wachtwoord op Mijn Aegon.

Inloggen

Veelgestelde vragen over particuliere schadeverzekeringen naar Mijn Aegon

  • 1. Welke schadeverzekeringen die via een adviseur zijn afgesloten, kan ik zien in Mijn Aegon?

    Een gedeelte van de particuliere Aegon schadeverzekeringen die via een adviseur zijn afgesloten kunt u zien in Mijn Aegon. U kunt alleen uw verzekering inzien als u deze via Aegon heeft geopend.

    8 rubrieken van Aegon Woon-& VrijeTijdpakket:

    • Aegon Inboedelverzekering
    • Aegon Woonhuisverzekering
    • Aegon Rechtsbijstandverzekering
    • Aegon Aansprakelijkheidsverzekering
    • Aegon Ongevallenverzekering
    • Aegon Bootverzekering
    • Aegon Recreatie- of 2e woningverzekering
    • Aegon Doorlopende Reisverzekering

    Heeft u uw Aegon Woon-& VrijeTijdpakket vóór 2 mei 2013 afgesloten, dan kunt u de details van die verzekering voorlopig nog niet inzien. Dit kan in de loop van 2014.

    7 rubrieken van Aegon Auto op Maat:

    • Personenautoverzekering
    • Kampeerautoverzekering
    • Vouwwagen- en Toercaravanverzekering
    • Motorrijwielverzekering
    • Oldtimerverzekering
    • Aanhangerverzekering
    • Bestelautoverzekering
    Heeft u een Aegon Auto op Maat verzekering die toch niet zichtbaar is in Mijn Aegon?
    Dat kan als u uw verzekering via een gevolmachtigde heeft ‘gekocht’. U kunt een verzekering via een 'gevolmachtigde' herkennen doordat op uw polisblad rechtsboven niet het Aegon logo staat, maar een ander logo.

  • 2. Welke Online schadeverzekeringen kan ik zien in Mijn Aegon?

    Alle particuliere Aegon Online verzekeringen kunt u zien in Mijn Aegon, dit zijn:

    • Inboedelverzekering Online.
    • Woonhuisverzekering Online.
    • Rechtsbijstandverzekering Online.
    • Aansprakelijkheidsverzekering Online.
    • Doorlopende Reisverzekering Online.
    • Autoverzekering Online.

  • 3. Ik heb net online een schadeverzekering afgesloten. Kan ik mij nu direct aanmelden voor Mijn Aegon?

    Het duurt twee dagen voordat een nieuwe schadeverzekering in onze systemen is verwerkt. Na twee dagen kunt u zich aanmelden voor Mijn Aegon.

  • 4. Hoe kan ik een schade melden via Mijn Aegon?

    Kies bovenin het scherm voor het tabblad “Schades”
    Als u dan bovenaan op “Nieuwe schade melden” klikt, kunt u uw schade direct melden. Uw persoonlijke gegevens zijn hier al ingevuld, waardoor u sneller uw schade kunt indienen. Na uw schademelding kunt u direct zien dat deze is ingediend.

  • 5. Waar in Mijn Aegon vind ik informatie over de afhandeling van mijn schade?

    Als u op het tabblad ‘Schades’ klikt op ‘Details inzien’ ziet u de status van uw schade en wie er mee bezig is. Rechtsonder staat een schadewijzer met informatie over hoe wij uw schade afhandelen. Zo weet u precies wat u van ons kunt verwachten en krijgt u inzicht in hoe wij uw schade afhandelen.

  • 6. Wat kan ik doen met mijn schadeverzekering(en) in Mijn Aegon, zijn er voordelen?

    U heeft direct toegang tot de meest actuele gegevens van uw schadeverzekering
    Zo kunt u de actuele polisvoorwaarden en andere informatie over uw product inzien. Hier kunt u ook de correspondentie bekijken die u van ons heeft ontvangen, zoals het polisblad en facturen.

    U kunt schades direct online doorgeven
    Hierdoor kunnen wij uw schade sneller voor u afhandelen. Ook hoeft u minder gegevens in te vullen dan bij schade melden op een andere manier.

    Na het melden van een schade, kunt u ook het verloop van uw schadebehandeling volgen via Mijn Aegon.

    U vindt op Mijn Aegon ook de gegevens van uw andere producten bij Aegon
    Denkt u hierbij aan een hypotheek, pensioen, levensverzekering en bankrekening. Daarnaast kunt u 24 uur per dag bij uw gegevens, dus ook buiten kantooruren.

Heeft dit antwoord u geholpen?

Heeft u een vraag over uw eigen product? Dan kunt u inloggen, een e-mail sturen of bellen met AEGON.

Bedankt voor uw reactie.

Bedankt voor uw reactie. Wilt u aangeven waarom het antwoord u niet geholpen heeft? Zo kunnen wij het antwoord op de vraag verbeteren.

U heeft al gereageerd op deze vraag. Indien wenselijk kunt u nog feedback geven.

Bedankt voor uw toelichting. Wij nemen uw suggestie mee voor verbetering van onze veelgestelde vragen.

Veelgestelde vragen over Mijn Spaarkas naar Mijn Aegon

  • 1. Waar kan ik mijn jaaropgave, winstbedrag of beleggingsinformatie van mijn levensverzekering in Mijn Aegon inzien?

    U kunt de jaarlijkse beleggingsinformatie van uw levensverzekering inzien via Mijn Aegon. Hoe u dat doet, leest u hieronder.

    • Als u bent ingelogd op Mijn Aegon, kiest u in 'Uw overzicht' voor uw levensverzekering.
    • Wanneer u iets naar beneden scrollt, ziet u verschillende tabbladen.
    • U kiest voor het tabblad Documenten.
    • Daaronder ziet u een kopje 'Jaaroverzichten' met daaronder de documenten in PDF.
    • Vervolgens opent u het jaaroverzicht van het gewenste jaar.

    Uw winstbedrag ziet u in uw detailoverzicht staan onder het 'verzekerde kapitaal inclusief winst'
    Dit bedrag is het verzekerd kapitaal exclusief het winstbedragz zelf.  Als u naar 'Documenten' in Mijn Aegon gaat vind u hier ook brieven. In de winstbrief vindt u dan het huidige juiste kapitaal.

    Heeft u nog geen account op Mijn Aegon?
    Om uw product(en) in te kunnen zien, heeft u een account nodig. Deze kunt u aanvragen via http://www.aegon.nl/inloggen

    Heeft u vragen
    Als u vragen heeft, dan kunt u terecht bij onze afdeling Klantenservice. Deze is bereikbaar op het telefoonnummer (088) 344 12 34 van maandag tot en met vrijdag van 8.00-21.00 uur. Op zaterdag van 9.00 tot 13.00 uur. U kunt ook een e-mail sturen door op de volgende link te klikken: http://www.aegon.nl/particulier/klantenservice/email-sturen/

    Meer veelgestelde vragen over Mijn Aegon vindt u hier.

     

Heeft dit antwoord u geholpen?

Heeft u een vraag over uw eigen product? Dan kunt u inloggen, een e-mail sturen of bellen met AEGON.

Bedankt voor uw reactie.

Bedankt voor uw reactie. Wilt u aangeven waarom het antwoord u niet geholpen heeft? Zo kunnen wij het antwoord op de vraag verbeteren.

U heeft al gereageerd op deze vraag. Indien wenselijk kunt u nog feedback geven.

Bedankt voor uw toelichting. Wij nemen uw suggestie mee voor verbetering van onze veelgestelde vragen.

Veelgestelde vragen over Gebruikersnaam en wachtwoord

  • 1. Waarom ontvang ik de activatiecode voor Mijn Aegon per brief?

    Aegon moeten zeker weten dat de daadwerkelijke klant toegang aanvraagt
    Wij willen voorkomen dat iemand anders zich voordoet als u. Via Mijn Aegon heeft u namelijk inzicht in uw Aegon-producten.

    U krijgt de activatiecode per brief bij nog onbetrouwbaar e-mailadres
    Van veel klanten die voor het eerst toegang aanvragen, heeft Aegon (nog) geen betrouwbaar e-mailadres. Wij sturen de activatiecode dan naar het huisadres. Dit geeft de grootste zekerheid dat wij de activatiecode naar de daadwerkelijke klant sturen.

    U kunt de activatiecode per e-mail ontvangen bij een betrouwbaar e-mailadres
    Aegon moet voldoende zekerheid hebben dat uw e-mailadres in onze administratie ook aan u toebehoort. Als wij hier voldoende zekerheid van hebben, kunt u kiezen om de activatiecode per brief of per e-mail te ontvangen.

    Vanuit ons eigen beleid en de eisen die er vanuit wet- en regelgeving gelden, beschermen wij de gegevens van de klant. Op deze manier voorkomen we dat derden ten onrechte toegang krijgen tot informatie.

  • 2. Wat zijn de eisen aan een wachtwoord en een gebruikersnaam voor Mijn Aegon?

    Uw wachtwoord voor Mijn Aegon moet tussen 8 en 20 karakters lang zijn
    Uw wachtwoord moet minstens een hoofdletter, een kleine letter en een cijfer bevatten. Ook zijn speciale tekens toegestaan. De speciale tekens '-', '/' en '?' kunt u niet gebruiken in uw wachtwoord. Ook is een spatie in uw wachtwoord niet mogelijk.

    Wij stellen deze eisen aan het wachtwoord uit veiligheid. Uw internetbankieren omgeving is veiliger als uw wachtwoord aan deze eisen voldoet.

    Uw gebruikersnaam voor Mijn Aegon is tussen de 8 en 50 karakters lang.
    Uw gebruikersnaam mag hoofdletters, kleine letters, cijfers en speciale tekens zoals ‘@’ bevatten. U kunt bijvoorbeeld uw e-mailadres als gebruikersnaam gebruiken. Een spatie in uw gebruikersnaam is niet mogelijk.

    Meer veelgestelde vragen over Mijn Aegon.

  • 3. Ik wil mijn gebruikersnaam of wachtwoord wijzigen voor Mijn Aegon, hoe doe ik dat?

    U logt in op Mijn Aegon. Vervolgens kiest u voor ‘Uw Gegevens’. Op deze pagina kunt u uw persoonlijke gegevens en uw inloggegevens wijzigen.

    Meer veelgestelde vragen over Mijn Aegon.

  • 4. Ik ben mijn pincode voor Mijn Aegon vergeten, wat moet ik doen?

    U kunt inloggen met uw wachtwoord en gebruikersnaam van Mijn Aegon, als u uw pincode vergeten bent.

    Na inloggen kunt u opnieuw een koppeling via uw favoriete sociale media maken
    U kunt een nieuwe pincode aanmaken. Hiervoor moet u eerst uw sociale netwerk ontkoppelen van Mijn Aegon. Vervolgens maakt u opnieuw een koppeling tussen Mijn Aegon en uw sociale netwerk. U kunt dan een nieuwe vijf cijferige pincode bedenken. Deze is direct actief.

    Bent u ook uw wachtwoord en gebruikersnaam vergeten, vraag dan opnieuw toegang aan
    U vraagt opnieuw toegang aan voor Mijn Aegon door hier te klikken. Houd u voor het aanvragen van toegang, uw polis- of rekeningnummer bij de hand. Het kan zijn dat wij u om dit nummer vragen. U kunt weer zelf een gebruikersnaam en wachtwoord kiezen. Ook kunt u weer kiezen om Mijn Aegon aan uw favoriete sociale media te koppelen met een pincode. U krijgt een bevestiging als u de stappen voor toegang aanvragen hebt doorlopen. De activatiecode ontvangt u apart.

    U kunt uit veiligheidsoverwegingen één keer per dag opnieuw toegang aanvragen. Als u de activatiecode vandaag al een keer heeft aangevraagd, vragen wij u tot morgen te wachten. Morgen kunt u dan opnieuw toegang aanvragen voor Mijn Aegon.

    Meer veelgestelde vragen over Mijn Aegon vindt u hier.

     

  • 5. Ik ben mijn wachtwoord en/of gebruikersnaam voor Mijn Aegon vergeten, wat nu?

    Wat vervelend dat u uw inloggegevens voor Mijn Aegon niet meer heeft.

    Kijkt u op aegon.nl wat u moet doen om opnieuw te kunnen inloggen
    Om uw Mijn Aegon te kunnen activeren, ontvangt u van ons apart nog een brief of e-mail. Wanneer u de brief heeft ontvangen, kunt u inloggen op Mijn Aegon. Hier wordt u tijdens het inloggen om uw activatiecode uit de brief gevraagd.

    Wanneer u van ons een e-mail ontvangt, kunt u Mijn Aegon activeren door op de link www.aegon.nl/activeren te klikken in de e-mail.

    U kunt uit veiligheidsoverwegingen één keer per dag opnieuw toegang aanvragen. Als u de activatiecode vandaag al een keer heeft aangevraagd, vragen wij u tot morgen te wachten. Morgen kunt u dan opnieuw toegang aanvragen voor Mijn Aegon.

    U kunt ook inloggen met uw favoriete sociale media via pincode als u uw andere inloggegevens kwijt bent
    Wanneer u uw Mijn Aegon aan uw favoriete sociale media heeft gekoppeld met pincode, kunt u ook inloggen met deze pincode. Heeft u geen koppeling met sociale media of bent ook uw pincode vergeten? Vraagt u dan opnieuw toegang aan voor Mijn Aegon.

    Meer veelgestelde vragen over Mijn Aegon.

  • 6. Hoe wijzig ik mijn pincode voor Mijn Aegon?

    U kunt uw pincode wijzigen door in te loggen op Mijn Aegon. U kiest daarna voor de pagina ‘Uw gegevens’ en de optie ‘Uw pincode wijzigen’. U moet voor invoer van uw nieuwe pincode, eerst uw oude pincode invoeren. Uw nieuwe pincode is direct actief.

    Meer veelgestelde vragen over Mijn Aegon.

  • 7. Ik heb een brief met activatiecode voor Mijn Aegon ontvangen, maar die heb ik niet aangevraagd. Wat nu?

    Wij vragen u direct contact met ons op te nemen. U belt hiervoor met onze afdeling Klantenservice via het telefoonnummer 088 - 344 1234. Klantenservice is bereikbaar op maandag tot en met vrijdag van 8.00-21.00. Op zaterdag van 9.00-13.00.

    Meer veelgestelde vragen over Mijn Aegon.

  • 8. Ik ben mijn brief met activatiecode voor Mijn Aegon kwijt of heb deze niet ontvangen, wat nu?

    Uit veiligheidsoverwegingen zult u opnieuw toegang aan moeten vragen.

    U vraagt toegang aan voor Mijn Aegon via www.aegon.nl/inloggen, ‘Vraag een account aan’. Houd voor het aanvragen van toegang, uw polis- of rekeningnummer bij de hand. Deze heeft u nodig. U kiest zelf een gebruikersnaam en wachtwoord kiezen. U kunt een nieuwe gebruikersnaam of wachtwoord kiezen, maar dit hoeft niet. Ook kunt u kiezen om Mijn Aegon wel of niet aan uw favoriete sociale media te koppelen met een pincode. U krijgt een bevestiging als u de stappen voor toegang aanvragen hebt doorlopen. De activatiecode ontvangt u apart per post of e-mail.

    Meer veelgestelde vragen over Mijn Aegon.

  • 9. De termijn voor de activatiecode van Mijn Aegon is verlopen, en nu?

    Uit veiligheidsoverwegingen zult u opnieuw toegang aan moeten vragen.

    U vraagt toegang aan voor Mijn Aegon via www.aegon.nl/inloggen,,‘Vraag een account aan’. Houd voor het aanvragen van toegang, uw polis- of rekeningnummer bij de hand. Deze heeft u nodig. U kunt weer zelf een gebruikersnaam en wachtwoord kiezen. Ook kunt u kiezen om Mijn Aegon wel of niet aan uw favoriete sociale media te koppelen met een pincode. U krijgt een bevestiging als u de stappen voor toegang aanvragen hebt doorlopen. De activatiecode ontvangt u apart.

    U kunt uit veiligheidsoverwegingen één keer per dag opnieuw toegang aanvragen. Als u de activatiecode vandaag al een keer heeft aangevraagd, vragen wij u tot morgen te wachten. Morgen kunt u dan opnieuw toegang aanvragen voor Mijn Aegon.

    Meer veelgestelde vragen over Mijn Aegon.

  • 10. Ik heb geen e-mail of brief van Aegon ontvangen om Mijn Aegon te activeren en nu?

    U heeft de door u aangevraagde activatiecode per post niet ontvangen
    Voor uw veiligheid zult u opnieuw toegang aan moeten vragen voor Mijn Aegon.  Wij kunnen u om uw polis- of rekeningnummer vragen, houd u deze daarom bij de hand.

    U heeft een activatiecode per e-mail aangevraagd, maar geen e-mail ontvangen?
    Aegon stuurt de activatiecode naar het e-mailadres wat bij Aegon bekend is. Mogelijk heeft u een e-mailadres bij ons geregistreerd dat niet meer actueel is. Vervelend, maar voor uw veiligheid zult u opnieuw de stappen om een account aan te vragen moeten doorlopen via www.aegon.nl. Houd uw polis- of rekeningnummer bij de hand. Deze kunt u nodig hebben om de stappen te kunnen doorlopen. Kiest u bij het doorlopen van de stappen, voor het toesturen van de activatiecode per post.

    Veiligheid van activatiecode
    Met een activatiecode alleen kunt u niet inloggen op Mijn Aegon. Mocht de activatiecode in verkeerde handen vallen, dan kan deze persoon dus niet inloggen.
    U kunt uit veiligheidsoverwegingen één keer per 24 uur opnieuw toegang aanvragen. Als u de activatiecode vandaag al een keer heeft aangevraagd, vragen wij u tot morgen te wachten. Morgen kunt u dan opnieuw toegang aanvragen voor Mijn Aegon.

    Meer veelgestelde vragen over Mijn Aegon vindt u hier.

Heeft dit antwoord u geholpen?

Heeft u een vraag over uw eigen product? Dan kunt u inloggen, een e-mail sturen of bellen met AEGON.

Bedankt voor uw reactie.

Bedankt voor uw reactie. Wilt u aangeven waarom het antwoord u niet geholpen heeft? Zo kunnen wij het antwoord op de vraag verbeteren.

U heeft al gereageerd op deze vraag. Indien wenselijk kunt u nog feedback geven.

Bedankt voor uw toelichting. Wij nemen uw suggestie mee voor verbetering van onze veelgestelde vragen.

Veelgestelde vragen Inloggen met Social ID

Heeft dit antwoord u geholpen?

Heeft u een vraag over uw eigen product? Dan kunt u inloggen, een e-mail sturen of bellen met AEGON.

Bedankt voor uw reactie.

Bedankt voor uw reactie. Wilt u aangeven waarom het antwoord u niet geholpen heeft? Zo kunnen wij het antwoord op de vraag verbeteren.

U heeft al gereageerd op deze vraag. Indien wenselijk kunt u nog feedback geven.

Bedankt voor uw toelichting. Wij nemen uw suggestie mee voor verbetering van onze veelgestelde vragen.

Veelgestelde vragen Overig

  • 1. De waarde van mijn beleggingen in Mijn Aegon is anders dan op het laatste (jaar)overzicht. Hoe kan dat?

    De belegde waarde die u ziet in Mijn Aegon is de actuele waarde. De datum waarop deze waarde is vastgesteld, staat hier ook vermeld. De belegde waarde op uw jaaroverzicht is de waarde aan het einde van het vorige jaar

    Meer veelgestelde vragen over Mijn Aegon.

  • 2. Kan ik mijn rekening nog inzien op Mijn Aegon, nadat ik deze heb beëindigd?

    Nee, u kunt uw rekening niet meer inzien via Mijn Aegon als u de rekening heeft beëindigd.

    Wij raden u daarom aan om eerst de gegevens te printen die u van de rekening nog nodig zult hebben. Daarna beëindigt u de rekening.

    Meer veelgestelde vragen over Mijn Aegon

  • 3. Hoe beëindig ik mijn Aegon?

    U kunt zelf uw koppeling tussen uw favoriete sociale netwerk en Mijn Aegon verwijderen. Hiervoor logt u in op Mijn Aegon en gaat u naar ‘Uw Gegevens’.

    Mijn Aegon stopzetten
    U kunt de toegang Mijn Aegon alleen stopzetten als u alleen Aegon leven polissen heeft. De toegang tot Mijn Aegon voor bankrekeningen stopzetten is niet mogelijk.

    Stopzetten Mijn Aegon als u een leven polis heeft
    Als u aangeeft dat u de toegang wilt stopzetten, blokkeren wij de toegang tot uw internetbankieren. Neemt u hiervoor telefonisch contact met ons op. U belt hiervoor met onze afdeling Klantenservice 088 - 344 1234. Wij zijn bereikbaar van maandag tot en met vrijdag van 8.00-21.00. Op zaterdag van 9.00-13.00

    .Meer veelgestelde vragen over Mijn Aegon

  • 4. Het lukt niet om PDF bestanden te openen in Mijn Aegon, wat moet ik nu doen?

    Het is mogelijk dat u niet beschikt over het programma Adobe Reader waardoor u PDF bestanden op Mijn Aegon niet kunt openen of downloaden. U kunt Adobe Reader gratis downloaden op internet via http://get.adobe.com/nl/reader/ .

    Heeft u het programma al, dan ligt het niet kunnen dowloaden van uw documenten aan uw cookie-instellingen. Past u in dit geval uw cookie-instellingen aan in Mijn Aegon. U past de cookie-instellingen in van 'Strict noodzakelijk' naar 'Statistiek' of 'Extern' via Mijn Aegon. Dit doet u via de optie rechtsonderin via 'Cookie-instellingen'. U slaat de wijziging van de cookie-instellingen op en klikt op verversen. Nu moet u uw documenten wel kunnen downloaden.

    Uitleg van cookies aanpassen
    Bij de optie strict noodzakelijk, kunt u niet alle Documenten downloaden. U moet daarom kiezen voor 'Statistiek' of 'Extern'. Niet alle Documenten zijn te downloaden bij 'strict noodzakelijk', omdat wij anonieme statistieken verzamelen. Wij verzamelen deze statistieken om erachter te komen hoe vaak deze documenten worden gedownload. Zodat we de gebruikerservaring van de website kunnen verbeteren.

    Meer veelgestelde vragen over Mijn Aegon vindt u hier.

Heeft dit antwoord u geholpen?

Heeft u een vraag over uw eigen product? Dan kunt u inloggen, een e-mail sturen of bellen met AEGON.

Bedankt voor uw reactie.

Bedankt voor uw reactie. Wilt u aangeven waarom het antwoord u niet geholpen heeft? Zo kunnen wij het antwoord op de vraag verbeteren.

U heeft al gereageerd op deze vraag. Indien wenselijk kunt u nog feedback geven.

Bedankt voor uw toelichting. Wij nemen uw suggestie mee voor verbetering van onze veelgestelde vragen.