Skip to main content

Welkom username.

Uw vorige bezoek was op 00-00-0000 om 00:00 uur

Search form

Aegon Bouwdepot App is een groot succes

30 oktober 2013

door Redactie | Aegon Blog

Twee jaar na de lancering van de eerste Bouwdepot App van Nederland hebben we onze succesvolle App vernieuwd. Door nieuwe technologie te gebruiken zoals bij de Bouwdepot App, spelen we in op de groeiende behoeften van de klant aan meer snelheid, gemak en bereikbaarheid. Er wordt maandelijks €12 miljoen aan declaraties via deze unieke Bouwdepot App ingediend. Klanten waarderen deze App erg en vinden het fijn dat ze snel en eenvoudig hun rekeningen voor hun bouwdepot kunnen indienen. We verwachten dat de mooie groeicijfers van de App van de afgelopen twee jaar zich ook de komende jaren voortzetten. 

Wat is een bouwdepot? 

Een bouwdepot is een rekening om de kosten van een verbouwing of bouw van een woning mee te betalen. Dit zijn bijvoorbeeld de kosten voor een aannemer of bouwmaterialen. Het bouwdepot is af te sluiten als onderdeel van een hypotheek bij de aankoop van een huis of de bouw van een nog te bouwen huis. Een bestaande hypotheek kan met een bouwdepot worden verhoogd om zo de verbouwing te financieren.

Declaratiemogelijkheden bouwdepot

Klanten van Aegon kunnen de (ver)bouw(ings)kosten op verschillende manieren declareren, namelijk via:

  • Traditionele post: de klant kan een kopie van de originele rekening naar Aegon opsturen. Het gedeclareerde bedrag wordt dan binnen 5 werkdagen naar de bankrekening van de klant of de leverancier overgemaakt.
  • Internet: de klant kan de rekening inscannen en deze uploaden via onze website. Het gedeclareerde bedrag wordt ook in dit geval binnen 5 werkdagen op de bankrekening van de klant of leverancier gestort.
  • Bouwdepot App: met de Bouwdepot App is het mogelijk om via een smartphone of tablet te declareren. Het gedeclareerde bedrag staat dan binnen 24 uur op de rekening van de klant.

De Bouwdepot App maakt het declareren makkelijk voor de klant 

Door het digitaliseren van de economie worden factoren als snelheid, gemak en bereikbaarheid steeds belangrijker. Met deze Bouwdepot App biedt Aegon haar klanten de mogelijkheid om declaraties overal en altijd op een zeer eenvoudige en snelle manier in te dienen.

Door de Bouwdepot App is het niet meer nodig om rekeningen te kopiëren of in te scannen. Een klant kan nu bijvoorbeeld vanuit de winkel een foto van de rekening maken om deze binnen een halve minuut via de App in te dienen. Het bedrag staat dan binnen 24 uur op de rekening van de klant.

Verwachte gebruikersaantallen App zijn veelbelovend

Vanaf de lancering van de Bouwdepot App in juli 2011 is het aantal gebruikers van de App explosief gestegen. In de maand juli van dit jaar werd voor €12 miljoen aan bouwdepot declaraties via de App ingediend. Dit betreft 40% van alle bouwdepot declaraties van Aegon.

Aegon stimuleert het gebruik van de App door de declaraties binnen 1 werkdag uit te betalen. Het marktaandeel van de smartphone en tablets groeit nog steeds en meer en meer mensen raken vertrouwd met het gebruik van financiële Apps. Aegon verwacht dat over twee jaar 65% van alle bouwdepot declaraties via de App wordt ingediend.

Over twee jaar worden steeds minder declaraties ingediend via de traditionele post en internet. De internet declaraties zullen verminderen vanwege het gebruiksgemak en goede uitbetalingsvoorwaarden van de App. De declaraties die via de post binnenkomen, zullen door de verdere digitalisering van de economie steeds verder afnemen.

Vernieuwde versie van de App

In juli heeft Aegon de Bouwdepot App vernieuwd. Verbeterpunten die gebruikers van de App hebben aangegeven, zijn doorgevoerd in de vernieuwde versie. Zo is de look-en-feel van de App verbeterd en kan de klant meerdere facturen in één keer indienen.

Ook zijn er veel gestelde vragen over het bouwdepot en de werking van de App toegevoegd. Gebruikers van de App hebben sinds de vernieuwing de mogelijkheid om vragen via de App te stellen. Deze vragen worden binnen 24 uur door Aegon beantwoord.

Trends in het declaratiegedrag 

Naast de trend van declareren via de smartphone en tablets zijn er ook duidelijke trends in het declaratiegedrag van de Aegon klanten te zien. Zo worden bouwmaterialen steeds minder via de aannemer ingekocht en gaat de klant steeds meer zelf op zoek naar beter geprijsde bouwmaterialen. Deze materialen worden steeds vaker online gekocht. In vergelijking met de afgelopen jaren wordt het bouwdepot meer gebruikt voor de verbouwing van keukens en badkamers. In het voorjaar is er ook een duidelijke stijging te zien van opknapbeurten van tuinen.

Aegon logo
Redactie | Aegon Blog
Aegon biedt wereldwijd zo'n 40 miljoen mensen oplossingen op het gebied van pensioenen, verzekeringen en vermogensbeheer. Omdat we het belangrijk vinden dat je zelf bewust financiële keuzes kunt maken, ontwikkelen we producten die je financieel zelfstandig maken. Met deze blog helpen we je op weg met nieuws en achtergrondinformatie.