Overslaan en naar de inhoud gaan

Welkom username.

Uw vorige bezoek was op 00-00-0000 om 00:00 uur

Blogs Pensioen 5 redenen waarom Finsnap uw adviesgesprekken een kickstart geeft
16-09-2019

“Heb ik een pensioengat?” Die vraag klinkt u als adviseur vast bekend in de oren. Natuurlijk geeft u uw klanten graag een compleet antwoord. Daar heeft u veel informatie van de klant voor nodig én veel tijd. Daarnaast zijn er ook genoeg klanten die helemaal niet bezig zijn met later. Deze groep wilt u graag bewust maken van de gaten in hun financiële situatie. Wij hebben voor u een oplossing voor beide situaties: snel inzicht én een mooie opener van elk adviesgesprek. 

FinSnap: dé kickstarter van uw adviesgesprek

Met onze online tool FinSnap ‘kickstart’ u het adviesgesprek met uw klant. Door de juiste gegevens digitaal op te halen biedt u de klant inzicht in zijn of haar financiële situatie. Hierbij speelt de klant zelf ook een rol. En met dat inzicht kunt u meteen de juiste oplossingen bieden. Het resultaat? Adviesgesprekken die voortaan een stuk soepeler verlopen! We zetten de belangrijkste redenen om FinSnap te gebruiken op een rij:

1. FinSnap ontzorgt u en uw klant 

De eerste stap van een goed advies is inzicht krijgen en bieden in de financiële situatie van de klant. Met FinSnap creëert u dat inzicht zonder hier zelf veel moeite voor te doen. Ook de klant hoeft niet meer in zijn financiële administratie te duiken. Het biedt u gelijk een goede gespreksopener, ook voor klanten die misschien nog niet bezig zijn met later.

2. FinSnap biedt inzicht in betrouwbare gegevens 

Het is natuurlijk heel fijn dat er goed inzicht wordt geboden. Maar het is des te belangrijker dat deze informatie juist én betrouwbaar is. Alle informatie wordt opgehaald bij belangrijke financiële instellingen zoals het UWV, Mijnpensioenoverzicht.nl, de Belastingdienst en het Nibud. 

3. FinSnap bespaart u tijd

Tijd is geld. Met FinSnap hoeft u niet meer zelf door de financiële administratie van de klanten te worstelen. Het bespaart u dus tijd die u vervolgens kan besteden aan het advies en de juiste oplossingen in kaart te brengen. 

4. FinSnap helpt u bouwen aan de relatie met de klant 

Veel klanten vinden het een grote stap om advies in te winnen. Vertrouwen is hierbij het sleutelwoord. De klant kan eerst zelf aan de slag met FinSnap, om zo inzicht te krijgen in zijn of haar eigen financiële situatie. Zo ziet de klant waar het beter kan. Adviesgesprekken verlopen op deze manier soepeler. En de klant krijgt het vertrouwen dat uw advies het juíste advies is. 

5. FinSnap is eenvoudig in gebruik

Natuurlijk is het belangrijk dat de online tool makkelijk in gebruik is. Het moet niet ingewikkeld zijn en goed werken. We werken daarom continu aan de doorontwikkeling van onze tool mét de gebruikers. We bieden technische hulp als dat nodig is, en denken ook graag mee over klantactivatie.

WIlt u meer weten of FinSnap zelf proberen?

Stuur ons een e-mail via finsnap@contact.aegon.nl

Sadia Shirriff,
Redacteur
Ik ben communicatiespecialist bij Aegon. Ik houd me elke dag bezig met het begrijpelijk maken van onze ingewikkelde informatie. Zowel in onze brieven en e-mails als op de website. Ik vind het heel interessant om me te verplaatsen in onze klanten. En als ik er ook nog een beetje creativiteit op los kan laten, ben ik in mijn element!