Another Subpage of Klantenservice Leven

Antwoord op de meest gestelde vragen

Je vindt jouw jaaroverzicht in Mijn Aegon en in de Mijn Aegon app
Of je jouw jaaroverzicht ook per post ontvangt, staat op onze pagina Jaaroverzicht. Hier lees je ook wanneer het jaaroverzicht beschikbaar is. 

Je vindt het jaaroverzicht onder 'Documenten' 
Deze optie staat in Mijn Aegon. In de Mijn Aegon app klik je op de optie 'Mijn documenten'. Klik op het download-icoon om het jaaroverzicht te openen. In de pdf heb je de mogelijkheid het jaaroverzicht op te slaan of te printen. 

Heb je geen jaaroverzicht ontvangen?
Bekijk onze Veelgestelde vraag Wat doe ik als ik geen jaaroverzicht heb ontvangen?.

Meer informatie over het jaaroverzicht vind je op onze pagina Jaaroverzicht.
Ontvangt u normaal uw uitkering op de 21e of de 27e van de maand? Dan klopt het dat u nog geen uitkering heeft ontvangen. De uitkering die u in december 2021 zou verwachten, is eigenlijk de lijfrente-uitkering van de maand januari 2022.

Volgens de Nederlandse belastingregels mogen wij u echter geen geld uitkeren in een ander belastingjaar. U mag uw lijfrente-uitkering van januari 2022 dus ook pas in 2022 ontvangen.

We kunnen ons goed voorstellen dat u op dit bedrag heeft gerekend. Maar we moeten ons aan de regels houden. De brief versturen wij eenmalig, wel zal dit elk jaar van toepassing zijn.

Met beleggingsinformatie brengen we je op de hoogte van de belegde waarde van je verzekering per 31 december 2021 en de kosten en risicopremies die in 2021 zijn verrekend. Ook krijg je voorbeelden van de opbrengst op de einddatum van de verzekering. 

In de fiscale informatie zie je de gegevens die je nodig hebt bij de aangifte inkomstenbelasting 2021 voor je kapitaal- en lijfrenteverzekeringen. Wij zijn wettelijk verplicht de waarde of betaalde premies van verzekeringsproducten aan de Belastingdienst te melden. 

Ongeveer drie maanden voor de einddatum van je lijfrenteverzekering krijg je een brief
Hierin leggen we uit wat de hoogte is van je uitkering, wat je met het bedrag kunt doen en hoe je dit kunt regelen. Voor die tijd hoef je niks te doen. 

Ben je nu al nieuwsgierig?
Wil je nu meer algemene informatie over 'uitkeren of uitstellen' van je opgebouwde bedrag? Kijk dan bij Je lijfrente komt vrij. Wat nu? 

Je kunt je polis inzien en downloaden via Mijn Aegon
Onder 'Productoverzicht' klik je op je verzekering waarvan je de gegevens wilt inzien. Daarna klik je op 'Documenten'. Hier kun je je polis bekijken, downloaden en eventueel uitprinten.
Geen polis? Geen probleem. Vraag deze aan via 'Overige wijzigingen'. Wij zorgen dat deze binnen enkele dagen in je Mijn Aegon account staat.

Nog niet ingelogd? Dat kan hier: Mijn Aegon
 

Ja, dat is verzekerd. Zonder een verschil in wel of geen vaccinatie.

We helpen je graag verder via één van de onderstaande mogelijkheden

Stel je vraag aan één van onze medewerkers. Vaak kunnen zij je vraag direct beantwoorden. We staan voor je klaar van maandag t/m vrijdag van 08.30 tot 17.30 uur.

Chat

  • Reactie binnen 1 minuut
  • Geen telefonisch menu of wachten aan de telefoon
  • Sla het chatgesprek op om later nog eens na te lezen
  • Iedere werkdag van 08:30 tot 17:30 uur bereikbaar
Chat met medewerker

Telefonisch contact

  • Via een gesproken menu verbinden we je door met de juiste afdeling
  • Iedere werkdag van 08:30 tot 17:30 uur bereikbaar
Toon het telefoonnummer

E-mail?

Je wilt ons een e-mail sturen. Maar je kunt ons e-mailadres niet vinden. Hoe zit dat precies?
Meer informatie

Een e-mail sturen is niet altijd de beste optie We hebben meestal gegevens van jou nodig om je te kunnen helpen. Als je ons een e-mail stuurt, zijn deze gegevens vaak niet compleet. Dat kan natuurlijk gebeuren, maar daardoor kunnen we je minder goed en snel helpen.

Maak gebruik van onze webformulieren Via onze webformulieren stel je je vraag en vul je direct jouw persoonlijke gegevens in. Zo weten wij meteen wie je bent en over welk product jouw vraag gaat. Daarnaast kun je ook documenten toevoegen als dat nodig is. Zo komt jouw vraag terecht bij de juiste afdeling en helpen we jou zo goed mogelijk!

Onze webformulieren vind je hier.

Direct regelen via Mijn Aegon Via Mijn Aegon kun je ons ook vragen stellen, documenten toesturen of een wijziging doorgeven. Het voordeel: je hoeft dan niet je gegevens in te vullen, omdat je al ingelogd bent.

  • Bij een hypotheek kun je dit doen onder het kopje Zelf regelen en het linkje Meer zelf regelen.
  • Bij levensverzekeringen kan dat onder het kopje Overige wijzigingen.
  • Bij verzekeringsproducten kan dat onder het kopje Zelf regelen.
  • Bij spaar- en beleggingsproducten kan dat onder het kopje Direct regelen.
  • Bij pensioenproducten kun je dit doen via de link Naar Mijn Aegon en vervolgens onder het kopje Direct regelen.

Je kunt je vraag ook aan ons stellen via de Virtuele Assistent in Mijn Aegon. Zodra je bent ingelogd kun je dit doen via de blauwe knop Hulp nodig?.

Image
Aegon klantenservice hypotheken

Aegon bezoeken?

De collega's van Aegon klantenservice staan van maandag tot en met vrijdag voor je klaar. Ze helpen je via chat en telefoon zodat je zelf kiest hoe je het liefst contact opneemt. Onze collega's mogen in verband met privacyregelgeving alleen de persoon op wiens naam een contract staat helpen.

Bezoek een van onze kantoren