Skip to main content

Welkom username.

Uw vorige bezoek was op 00-00-0000 om 00:00 uur

Search form

Regeling SpaarBeurs–SpaarLift 2017

Op 24 april 2017 hebben wij een  regeling aangekondigd. Voor klanten met een SpaarLift of SpaarLift Formule en voor klanten die vóór 1 oktober 1999 een SpaarBeurs afsloten, stelt Aegon de premie van de overlijdensrisicoverzekering waar nodig naar beneden bij. Deze verbetermaatregel is het sluitstuk van de Regeling Spaarbeleg 2014 en volgt op een reeks eerdere verbeteringen die Aegon sinds 2000 heeft doorgevoerd.

Welke producten vallen onder de Regeling SpaarBeurs-SpaarLift 2017?

Deze regeling geldt voor de producten SpaarBeurs, SpaarBeurs Hypotheek, KinderSpaarBeurs, PensioenBeurs die zijn ingegaan voor 1 oktober 1999. Ook geldt deze regeling voor de producten SpaarLift en SpaarLift Formule. Hier speelt de ingangsdatum geen rol. 

Heeft u een lopende SpaarBeurs of SpaarLift of is deze op of na 1 april 2016 beëindigd?

Wij gaan uw polis automatisch opnieuw berekenen. In het vierde kwartaal van 2017 ontvangt u vanzelf bericht.

Heeft u een beëindigd product SpaarBeurs of SpaarLift? Laat uw mailadres achter.

Is uw SpaarBeurs of SpaarLift beëindigd voor 1 april 2016? Dan kunt u uw product aanmelden voor een herberekening van de overlijdensrisicopremie. Dit is nu nog niet mogelijk. Laat daarom uw gegevens achter. U ontvangt dan een bericht op het moment dat u uw beëindigde product kunt aanmelden.

Gegevens achterlaten

 

 

Uw compensatie hangt van verschillende factoren af

Of u compensatie ontvangt, en hoe hoog die compensatie is, hangt onder meer af van:

  • uw leeftijd toen u uw beleggingsverzekering afsloot;
  • de looptijd van uw verzekering;
  • uw inleg.

 

Het kan zijn dat u geen compensatie krijgt omdat uw premie voor de overlijdensrisicoverzekering al aan de uitgangspunten voldoet. Ook houden wij er rekening mee of u al eerder compensatie heeft gekregen.

Persbericht

24 april 2017 - Aegon breidt Regeling Spaarbeleg uit. Premie herberekend voor klanten met een Spaarbeurs/Spaarliftpolis

Voor klanten met een SpaarLift of SpaarLift Formule en voor klanten die vóór 1 oktober 1999 een Spaarbeurs afsloten, stelt Aegon de premie van de overlijdensrisicoverzekering waar nodig naar beneden bij. Deze verbetermaatregel is het sluitstuk van de Regeling Spaarbeleg 2014 en volgt op een reeks eerdere verbeteringen die Aegon sinds 2000 heeft doorgevoerd. 

Lees het persbericht

Gezamenlijke verklaring met stichting 

Aegon heeft bij het uitwerken van deze regeling intensief overleg gevoerd met de stichting Koersplandewegkwijt. Op verzoek van Aegon heeft deze stichting als klankbord opgetreden. Het proces dat wij samen hebben gevolgd is vastgelegd in een gezamenlijke verklaring.

Gezamenlijke verklaring Regeling Spaarbeurs-Spaarlift (PDF)

Bijlage bij gezamenlijke verklaring.PDF (PDF)

Belangrijke links

Veelgestelde vragen

Wat betekent de Regeling SpaarBeurs-SpaarLift 2017?

We gaan voor de producten SpaarBeurs, SpaarLift en SpaarLift Formule de overlijdensrisico-premie opnieuw berekenen met de nieuw vastgestelde premie
Voor de producten van SpaarBeurs geldt daarnaast dat deze producten voor 1 oktober 1999 moeten zijn ingegaan. Na die datum, dus vanaf 1 oktober 1999, ontving u bij uw certificaat een overzicht met risicopremies. Daarmee kon u vanaf de ingangsdatum weten wat wij voor de overlijdensrisicopremie in rekening brengen.

Deze stap is onderdeel van een reeks van productverbeteringen die we de afgelopen jaren hebben doorgevoerd voor beleggingsverzekeringen
De aanpassing van de overlijdensrisicopremie is verder aangepast na de gerechtelijke uitspraak over Koersplan. Deze gold alleen voor de aangesloten deelnemers van de Stichting Koersplandewegkwijt met een Koersplan. Daarna hebben wij voor overige Koersplan-klanten en klanten met een vergelijkbare polis van Spaarbeleg de overlijdensrisicopremie herberekend.

Nu voeren we deze productverbetering ook door voor de productlijn SpaarBeurs, SpaarLift en SpaarLift Formule. Deze producten kennen namelijk een vergelijkbare structuur met KoersPlan/Spaarbeleg.

Laat uw mailadres achter als u een beëindigd product voor 1 april 2016 heeft
Dit kan op www.aegon.nl/spaarbeurs-spaarlift. U ontvangt dan van ons bericht zodra u zich kunt aanmelden.
 

Heeft u een vraag over uw eigen product? Dan kunt u inloggen, een e-mail sturen of bellen met Aegon.

Waarom is er een Regeling voor Spaarbeleg (Koersplan) en voor SpaarBeurs-SpaarLift en niet voor de andere beleggingsverzekeringen?

De producten van Spaarbeleg, SpaarBeurs en SpaarLift en de overlijdensrisicoverzekeringen daarin hadden een vergelijkbare structuur. Onze overige beleggingsverzekeringen kennen een andere opbouw en structuur van de overlijdensrisicoverzekering.
 
Er komt geen regeling voor andere beleggingsverzekeringen
De overlijdensrisicoverzekering van onze andere beleggingsverzekeringen hebben een andere structuur en opbouw.
 

Heeft u een vraag over uw eigen product? Dan kunt u inloggen, een e-mail sturen of bellen met Aegon.

Waarom duurt het zo lang voordat ik weet wat de Regeling SpaarBeurs-SpaarLift 2017 voor mijn overeenkomst betekent?

Het kost veel tijd om deze aangepaste berekening van de overlijdensrisicopremie voor iedereen individueel te maken. Helaas kunnen we dus nu nog niet aangeven wat dit voor uw overeenkomst betekent. Laat uw mailadres achter op www.aegon.nl/spaarbeurs-spaarlift. U ontvangt dan van ons bericht wanneer u zich kunt aanmelden.

Heeft u een vraag over uw eigen product? Dan kunt u inloggen, een e-mail sturen of bellen met Aegon.

Welke producten vallen onder de Regeling SpaarBeurs-SpaarLift 2017?

Deze regeling geldt voor de producten SpaarBeurs, SpaarBeurs Hypotheek, KinderSpaarBeurs, PensioenBeurs die zijn ingegaan voor 1 oktober 1999. Ook geldt deze voor de producten SpaarLift of SpaarLift Formule. Hier speelt de ingangsdatum geen rol.

Heeft u een vraag over uw eigen product? Dan kunt u inloggen, een e-mail sturen of bellen met Aegon.

Kan ik geld verwachten uit de Regeling SpaarBeurs-SpaarLift 2017?

Dit kunnen we nu nog niet aangeven
Een deel van onze klanten had al een lage premie: zij zullen niets krijgen. Een ander deel van onze klanten heeft al compensatie gekregen uit eerdere regelingen en ontvangt daarom nu geen compensatie meer. Een ander deel zal wel een compensatie krijgen.

Wij maken een individuele berekening om te kijken tot welke groep u hoort
Of u compensatie ontvangt en hoe hoog deze compensatie is, hangt van verschillende factoren af. Zoals de leeftijd toen u uw beleggingsverzekering afsloot, de looptijd van uw verzekering, uw inleg en de eerdere compensatie(s) die u heeft ontvangen.

Heeft u een vraag over uw eigen product? Dan kunt u inloggen, een e-mail sturen of bellen met Aegon.

Staat uw vraag er niet tussen?