Skip to main content

Welkom username.

Uw vorige bezoek was op 00-00-0000 om 00:00 uur

Search form

Regeling SpaarBeurs–SpaarLift 2017

Op 24 april 2017 hebben wij een  regeling aangekondigd. Voor klanten met een SpaarLift of SpaarLift Formule en voor klanten die vóór 1 oktober 1999 een SpaarBeurs afsloten, stelt Aegon de premie van de overlijdensrisicoverzekering waar nodig naar beneden bij. Deze verbetermaatregel is het sluitstuk van de Regeling Spaarbeleg 2014 en volgt op een reeks eerdere verbeteringen die Aegon sinds 2000 heeft doorgevoerd.

Welke producten vallen onder de Regeling SpaarBeurs-SpaarLift 2017?

Deze regeling geldt voor de producten SpaarBeurs, SpaarBeurs Hypotheek, KinderSpaarBeurs, PensioenBeurs die zijn ingegaan voor 1 oktober 1999. Ook geldt deze regeling voor de producten SpaarLift en SpaarLift Formule. Hier speelt de ingangsdatum geen rol. 

Heeft u een lopende SpaarBeurs of SpaarLift of is deze op of na 1 april 2016 beëindigd?

Wij gaan uw polis automatisch opnieuw berekenen. In het vierde kwartaal van 2017 ontvangt u vanzelf bericht.

Heeft u een beëindigd product SpaarBeurs of SpaarLift? 

Is uw SpaarBeurs of SpaarLift beëindigd voor 1 april 2016? Meld uw beëindigde product aan voor een herberekening van de overlijdensrisicopremie.

Nu aanmelden

 

 

Uw compensatie hangt van verschillende factoren af

Of u compensatie ontvangt, en hoe hoog die compensatie is, hangt onder meer af van:

  • uw leeftijd toen u uw beleggingsverzekering afsloot;
  • de looptijd van uw verzekering;
  • uw inleg.

 

Het kan zijn dat u geen compensatie krijgt omdat uw premie voor de overlijdensrisicoverzekering al aan de uitgangspunten voldoet. Ook houden wij er rekening mee of u al eerder compensatie heeft gekregen. Met deze rekenvoorbeelden krijgt u een indruk hoe wij de berekening maken.

Persbericht

24 april 2017 - Aegon breidt Regeling Spaarbeleg uit. Premie herberekend voor klanten met een Spaarbeurs/Spaarliftpolis

Voor klanten met een SpaarLift of SpaarLift Formule en voor klanten die vóór 1 oktober 1999 een Spaarbeurs afsloten, stelt Aegon de premie van de overlijdensrisicoverzekering waar nodig naar beneden bij. Deze verbetermaatregel is het sluitstuk van de Regeling Spaarbeleg 2014 en volgt op een reeks eerdere verbeteringen die Aegon sinds 2000 heeft doorgevoerd. 

Lees het persbericht

Gezamenlijke verklaring met stichting 

Aegon heeft bij het uitwerken van deze regeling intensief overleg gevoerd met de stichting Koersplandewegkwijt. Op verzoek van Aegon heeft deze stichting als klankbord opgetreden. Het proces dat wij samen hebben gevolgd is vastgelegd in een gezamenlijke verklaring.

Gezamenlijke verklaring Regeling Spaarbeurs-Spaarlift (PDF)

Bijlage bij gezamenlijke verklaring.PDF (PDF)

Belangrijke links

Veelgestelde vragen

Hoe kan ik mij aanmelden voor de Regeling SpaarBeurs-SpaarLift 2017?
Heeft u een lopende polis of deze beëindigd op of na 1 april 2016?
U hoeft niets te doen. Wij herberekenen uw premie automatisch. Op Regeling SpaarBeurs-SpaarLift 2017 staat deze regeling uitgelegd en ook een paar rekenvoorbeelden. Leidt uw premie-aanpassing voor de overlijdensrisicoverzekering tot een compensatie? Dan krijgt u deze compensatie automatisch in uw polis bijgestort. Voor beëindigde producten volgt een eventuele compensatie op uw rekening.

Heeft u uw polis beëindigd voor 1 april 2016?
U kunt zich aanmelden via de aanmeldtool op Regeling SpaarBeurs-SpaarLift 2017.

Heeft u een vraag over uw eigen product? Dan kunt u inloggen op Mijn Aegon.

Wanneer kom ik in aanmerking voor de Regeling SpaarBeurs-SpaarLift 2017?
U komt in aanmerking voor deze regeling als een van onderstaande producten is ingegaan voor 1 oktober 1999.
Bij de polissen die vanaf 1 oktober 1999 zijn gesloten, hebben we inzicht gegeven in de bruto risicopremies op het cijfermatig overzicht behorende bij deze polis.
  • SpaarBeurs
  • SpaarBeurs Hypotheek
  • KinderSpaarBeurs
  • PensioenBeurs
  Ook bij onderstaande producten komt u in aanmerking. Hierbij maakt de ingangsdatum niet uit:
  • SpaarLift
  • SpaarLift-Formule

U krijgt geen compensatie wanneer:
  • u al een overlijdensrisicopremie heeft die lager is dan de opnieuw vastgestelde premie. Of die even hoog is.
  • de kosten en overlijdensrisicopremie in de polis al op een redelijk niveau zijn door een eerdere compensatie uit eerdere regelingen.
Meer informatie leest u op Regeling Spaarbeurs-Spaarlift 2017

Heeft u een vraag over uw eigen product? Dan kunt u inloggen op Mijn Aegon.

Mijn adres en/of postcode wordt niet goed herkend in de aanmeldmodule voor de Regeling SpaarBeurs-SpaarLift 2017. Wat nu?
Wordt uw adres niet goed vooringevuld bij aanmelding?
U hoeft zich niet opnieuw aan te melden. De adresgegevens komen wel goed bij ons binnen aan de hand van uw postcode en huisnummer.

Uw postcode wordt niet herkend in de aanmeldmodule?
Dit kan bijvoorbeeld voorkomen bij een buitenlandse postcode. In de aanmeldmodule staat aangegeven wat u kunt doen. U kunt uw gegevens telefonisch aan ons doorgeven. Wij zorgen er dan voor dat uw product wordt aangemeld.

Heeft u een vraag over uw eigen product? Dan kunt u inloggen op Mijn Aegon.

Wat is de status van mijn aanmelding bij Regeling SpaarBeurs-SpaarLift 2017 ?
U ontvangt een bevestigingsmail nadat u uw aanmelding op Aegon.nl heeft gedaan
Op het moment dat we het product hebben herberekend, ontvangt u de brief met de uitkomst.De brieven versturen we gefaseerd. Het kan dus voorkomen dat meerdere klanten uit één gezin zich gelijktijdig hebben aangemeld, maar op verschillende momenten de brief ontvangen.

Met deze regeling hebben we opnieuw uw overlijdensrisicopremie bepaald
Deze premie is de premie die u, op het moment dat u de verzekering afsloot, zou hebben betaald voor een losse overlijdensrisicoverzekering onder dezelfde omstandigheden. En dat kan een lagere premie zijn dan u nu betaalt. Bij de berekening van de premie spelen onder andere uw leeftijd en de looptijd van uw beleggingsverzekering een rol.

Omdat er veel berekeningen moeten worden gedaan, kost de verzending van alle persoonlijke berekeningen veel tijd.

Heeft u een vraag over uw eigen product? Dan kunt u inloggen op Mijn Aegon.

Ik kan het antwoord op mijn vraag over Regeling SpaarBeurs-SpaarLift 2017 niet terugvinden. Hoe kan ik mijn vraag stellen?
Dit kan op verschillende manieren:
  • Per mail kunt u uw vraag stellen: spaarbeurs-spaarlift@aegon.nl.
  • Ook kunt u natuurlijk telefonisch contact met ons opnemen. Ons telefoonnummer is 058 244 38 68.

Heeft u een vraag over uw eigen product? Dan kunt u inloggen op Mijn Aegon.

Hoe krijg ik een bevestiging van mijn aanmelding voor Regeling SpaarBeurs-SpaarLift 2017 ?
U ontvangt na uw aanmelding een bevestigingsmail
Wanneer we de brieven versturen, komen deze ook altijd in Mijn Aegon te staan. Wij versturen de brieven gefaseerd. Het kan dus voorkomen dat meerdere klanten uit één gezin zich gelijktijdig hebben aangemeld, maar op verschillende momenten brieven ontvangen.

Staan er onjuiste gegevens in de bevestigingsmail of heeft u deze niet ontvangen? Neem alstublieft contact met ons op. Bel ons op 058 244 38 68.

Heeft u een vraag over uw eigen product? Dan kunt u inloggen op Mijn Aegon.

Staat uw vraag er niet tussen?

Heeft u nog vragen? Wij helpen u graag.

Bel met een medewerker

Voor het beantwoorden van uw vragen over Regeling SpaarBeurs-SpaarLift 2017 kunt u contact met ons opnemen. Wij helpen u graag.