Skip to main content

Welkom username.

Uw vorige bezoek was op 00-00-0000 om 00:00 uur

Search form

Veelgestelde vragen over de Aflossingsvrije Hypotheek

Veelgestelde vragen

Veelgestelde vragen

Ik wil een lagere hypotheekrente. Is dat mogelijk?

U kunt uw renteafspraak omzetten naar de marktrente
Uw adviseur berekent voor u of het verlagen van de hypotheekrente voordelig is. U ontvangt hiervoor een offerte.

U betaalt mogelijk omzettingskosten
Dit is een vergoeding voor het feit dat u het afgesloten hypotheekcontract openbreekt. U kunt zelf een indicatie van de omzettingskosten maken op onze website via deze link

Mag ik mijn hypotheekrente middelen met de huidige lage rente?
Klanten met een Aegon hypotheek kunnen vanaf 1 oktober 2016 een verzoek tot rentemiddeling doen. Aanleiding voor de invoering van de rentemiddeling is de hypotheekrente die in de afgelopen jaren fors is gedaald.

Voor een verzoek tot rentemiddeling verwijzen wij u naar uw adviseur
Het gaat om een ingrijpende aanpassing van uw hypotheek(voorwaarden). Uw adviseur kan u daar bij helpen.

Heeft u een vraag over uw eigen product? Dan kunt u inloggen, een e-mail sturen of bellen met Aegon.

Ik wil mijn hypotheek verhogen. Is dat mogelijk?

U heeft een hypotheek bij Aegon
Dan zijn er mogelijkheden om extra geld te lenen voor bijvoorbeeld een aan- of verbouw van uw woning. Een aanvraag regelt u via uw adviseur.

Waar moet u rekening mee houden bij een verhoging?
  • De minimale verhoging is € 5.000,00.
  • We hanteren bij een verhoging de regels voor nieuwe leningen.
  • Bij de beoordeling kijken we naar de totale lening (dus ook de bestaande).
  • Bij een verhoging onder NHG moet altijd een nieuw taxatierapport worden aangeleverd.

Het is niet mogelijk een tweede hypotheek bij ons af te sluiten als de eerste bij een andere geldverstrekker is afgesloten.

Heeft u een vraag over uw eigen product? Dan kunt u inloggen, een e-mail sturen of bellen met Aegon.

Mijn hypotheekrente is gewijzigd. Waarom betaal ik nog steeds het oude bedrag?

De hypotheekrente betaalt u maandelijks achteraf. Dus per 1 maart betaalt u over de maand februari. Is er een wijziging geweest op uw hypotheek die van invloed is op de te betalen rente, dan merkt u dit altijd een maand later in uw afschrijving.

Heeft u een vraag over uw eigen product? Dan kunt u inloggen, een e-mail sturen of bellen met Aegon.

Wanneer krijg ik mijn inloggegevens voor Mijn Aegon?

U vraagt zelf toegang aan voor Mijn Aegon
Hiervoor kiest u de optie 'Toegang aanvragen' op de Log in pagina van Mijn Aegon.

Bent u een nieuwe klant en heeft u een bankrekening of levensverzekering geopend?
Dan ontvangt u van Aegon inloggegevens. U ontvangt een gebruikersnaam per e-mail na het afsluiten van het product. Uw wachtwoord ontvangt u binnen vier werkdagen per post. Wij sturen u deze inloggegevens gescheiden uit veiligheidsoverwegingen. U activeert uw Mijn Aegon account via onze inlogpagina.

Bent u een nieuwe klant en heeft u zelf een verzekering voor uw auto, woning, reis of wettelijke aansprakelijkheid afgesloten?
Dan vraagt u zelf toegang aan voor Mijn Aegon. Twee werkdagen na het openen van de verzekering kunt u een Mijn Aegon account aanvragen.
 

Heeft u een vraag over uw eigen product? Dan kunt u inloggen, een e-mail sturen of bellen met Aegon.

Hoe vraag ik toegang aan voor Mijn Aegon?

U kunt direct inloggegevens aanmaken op www.aegon.nl via 'Log in'
U drukt dan op de blauwe knop toegang aanvragen. U doorloopt dan de volgende stappen:

Stap 1: U klikt op 'Toegang aanvragen'. Er verschijnt een pagina. Hier vult u uw persoonlijke gegevens in. U klikt op 'Bevestig en kies inloggegevens'.

Stap 2: U kiest uw inloggegevens; gebruikersnaam en wachtwoord. Let u erop dat uw wachtwoord en gebruikersnaam voldoen aan de gestelde eisen voor inloggegevens van Mijn Aegon? U kunt op het vraagteken achter 'wachtwoord' en 'gebruikersnaam' klikken voor de eisen die wij stellen aan uw inloggegevens. U klikt na het invoeren van uw inloggegevens op de knop 'Bevestig en ga verder'.

Stap 3: U mag een sociaal netwerk koppelen aan Mijn Aegon. U kunt kiezen tussen Facebook, Google LinkedIn of nee bedankt, ik wil niet inloggen via een sociaal netwerk. Nadat u uw keuze heeft gemaakt, klikt u op 'Bevestig en ga verder'.

Stap 4: U krijgt een bevestiging van uw gegevens. Op deze pagina leest u ook de internetvoorwaarden. U moet 'Ja ik ga akkoord met de internetvoorwaarden' aanvinken. U klikt daarna op 'Verstuur mijn activatiecode'.

Stap 5: U krijgt een scherm met 'Bedankt voor uw aanvraag'. U heeft nu succesvol toegang aangevraagd tot Mijn Aegon.

Om toegang tot Mijn Aegon te activeren, ontvangt u los per e-mail of post een activatiecode
Uw activatiecode is beperkt geldig:

  • Een activatiecode per post naar een adres in Nederland is 10 dagen geldig.
  • Een activatiecode per post naar een adres in het buitenland is 30 dagen geldig.
  • Een activatiecode per e-mail is 3 uur geldig.
U activeert uw Mijn Aegon via www.aegon.nl/activeren of www.aegon.nl via Service & Contact via het blauwe blok 'Inloggen' aan de linkerkant van het scherm.

Heeft u een vraag over uw eigen product? Dan kunt u inloggen, een e-mail sturen of bellen met Aegon.

Ik ben mijn pincode voor Mijn Aegon vergeten, wat moet ik doen?

U kunt inloggen met uw wachtwoord en gebruikersnaam van Mijn Aegon, als u uw pincode vergeten bent.

Na inloggen kunt u opnieuw een koppeling via uw favoriete sociale media maken
U kunt een nieuwe pincode aanmaken. Hiervoor moet u eerst uw sociale netwerk ontkoppelen van Mijn Aegon. Vervolgens maakt u opnieuw een koppeling tussen Mijn Aegon en uw sociale netwerk. U kunt dan een nieuwe vijf cijferige pincode bedenken. Deze is direct actief.

Bent u ook uw wachtwoord en gebruikersnaam vergeten, vraag dan opnieuw toegang aan
U vraagt opnieuw toegang aan voor Mijn Aegon. Houd u voor het aanvragen van toegang, uw polis- of rekeningnummer bij de hand. Het kan zijn dat wij u om dit nummer vragen. U kunt weer zelf een gebruikersnaam en wachtwoord kiezen. Ook kunt u weer kiezen om Mijn Aegon aan uw favoriete sociale media te koppelen met een pincode. U krijgt een bevestiging als u de stappen voor toegang aanvragen hebt doorlopen. De activatiecode ontvangt u apart.

U kunt uit veiligheidsoverwegingen één keer per dag opnieuw toegang aanvragen. Als u de activatiecode vandaag al een keer heeft aangevraagd, vragen wij u tot morgen te wachten. Morgen kunt u dan opnieuw toegang aanvragen voor Mijn Aegon.

Heeft u een vraag over uw eigen product? Dan kunt u inloggen, een e-mail sturen of bellen met Aegon.

Staat uw vraag er niet tussen?

Heeft u nog vragen? Wij helpen u graag.

Chat met een medewerker

U kunt direct chatten met één van onze medewerkers.

Bel met een medewerker

Onze medewerkers helpen u graag met het beantwoorden van uw vragen.

Downloads