Skip to main content

Welkom username.

Uw vorige bezoek was op 00-00-0000 om 00:00 uur

Search form

Veelgestelde vragen over de Aflossingsvrije Hypotheek

Veelgestelde vragen

Veelgestelde vragen

Is rentemiddeling mogelijk bij Aegon Hypotheken?

Rentemiddeling is mogelijk bij Aegon
U kunt ook met uw adviseur tot de conclusie komen dat voor u de beste oplossing is om nu niets te doen. In ieder geval is het belangrijk dat u bewust een keuze maakt. De voorwaarden voor rentemiddeling en alle informatie leest u op Rentemiddeling: is het iets voor mij?

U heeft een Mijn Aegon-account nodig, om te zien wat rentemiddeling voor uw persoonlijke situatie inhoudt
U kunt na het inloggen een document opvragen waar al uw hypotheekgegevens op staan met de uitkomst voor omzetten en rentemiddeling. U vindt dit document onder het tabblad 'rente aanpassen'. U bespreekt met dit document de mogelijkheden voor rentemiddeling met uw adviseur. 

U regelt uw aanvraag voor rentemiddeling via uw adviseur
Advies van een adviseur bij rentemiddeling is verplicht. Dit is omdat wij uw financiële situatie niet kunnen beoordelen en het een complexe wijziging betreft. Denk ook aan eventuele fiscale consequenties van een lagere rente.

Rentemiddeling brengt verschillende kosten met zich mee
Een adviseur brengt advieskosten in rekening. U kunt voor advies over rentemiddeling ook bij Aegon Advies terecht voor € 500,-. De advieskosten en administratiekosten zijn fiscaal aftrekbaar. Voor het middelen van de rente brengt Aegon € 200,- in rekening. 

Heeft u een vraag over uw eigen product? Dan kunt u inloggen, een e-mail sturen of bellen met Aegon.

Kan ik een lagere hypotheekrente krijgen?

U kunt uw renteafspraak omzetten naar de marktrente
Uw adviseur berekent voor u of het verlagen van de hypotheekrente voordelig is. U ontvangt hiervoor een offerte die u kunt aanvragen via uw adviseur. U betaalt mogelijk omzettingskosten. Voor meer informatie gaat u naar Uw hypotheekrente omzetten naar de marktrente

U kunt ook voor rentemiddeling kiezen 
Een verzoek voor rentemiddeling doet u via uw adviseur. Meer informatie over rentemiddeling leest u op Rentemiddeling: is het iets voor mij?

Er zijn ook andere manieren om de maandlasten te verlagen
Zie voor de mogelijkheden U wilt uw hypotheek aanpassen

 

Heeft u een vraag over uw eigen product? Dan kunt u inloggen, een e-mail sturen of bellen met Aegon.

Kan ik mijn hypotheek verhogen?

U kunt uw hypotheek bij Aegon verhogen
Bijvoorbeeld als u uw woning wilt verbouwen. Hier zijn enkele voorwaarden aan verbonden: 
  • De minimale verhoging is € 5.000,00.
  • Bij een verhoging gelden dezelfde acceptatieregels als voor een nieuwe lening. 
  • Bij de beoordeling kijken we naar de bestaande en de nieuwe lening. 
  • Bij een verhoging onder NHG levert u een nieuw taxatierapport aan.
  • Het is niet mogelijk een tweede hypotheek bij ons af te sluiten als de eerste bij een andere geldverstrekker is afgesloten.

Een aanvraag regelt u via uw adviseur. 

Heeft u een vraag over uw eigen product? Dan kunt u inloggen, een e-mail sturen of bellen met Aegon.

Mijn hypotheekrente is gewijzigd. Waarom betaal ik nog steeds het oude bedrag?

De hypotheekrente betaalt u maandelijks achteraf. Dus per 1 maart betaalt u over de maand februari. Is er een wijziging geweest op uw hypotheek die van invloed is op de te betalen rente, dan merkt u dit altijd een maand later in uw afschrijving.

Heeft u een vraag over uw eigen product? Dan kunt u inloggen, een e-mail sturen of bellen met Aegon.

Wanneer krijg ik mijn inloggegevens voor Mijn Aegon?

U vraagt zelf toegang aan voor Mijn Aegon
Hiervoor kiest u de optie 'Toegang aanvragen' op de Log in pagina van Mijn Aegon.

Bent u een nieuwe klant en heeft u een bankrekening of levensverzekering geopend?
Dan ontvangt u van Aegon inloggegevens. U ontvangt een gebruikersnaam per e-mail na het afsluiten van het product. Uw wachtwoord ontvangt u binnen vier werkdagen per post. Wij sturen u deze inloggegevens gescheiden uit veiligheidsoverwegingen. U activeert uw Mijn Aegon account via onze inlogpagina.

Bent u een nieuwe klant en heeft u zelf een verzekering voor uw auto, woning, reis of wettelijke aansprakelijkheid afgesloten?
Dan vraagt u zelf toegang aan voor Mijn Aegon. Twee werkdagen na het openen van de verzekering kunt u een Mijn Aegon account aanvragen.
 

Heeft u een vraag over uw eigen product? Dan kunt u inloggen, een e-mail sturen of bellen met Aegon.

Hoe maak ik een account aan voor Mijn Aegon?

Een Mijn Aegon account maakt u aan via Direct toegang tot mijn Aegon
Om te kunnen inloggen, maakt u eerst een account aan. Een account aanmaken doet u in drie stappen:

  • Klik op account aanmaken en maak een persoonlijke account aan.
  • U ontvangt een activatiecode per e-mail of brief.
  • Gebruik deze activatiecode om uw Mijn Aegon account te activeren.

 

Heeft u een vraag over uw eigen product? Dan kunt u inloggen, een e-mail sturen of bellen met Aegon.

Ik ben mijn pincode voor Mijn Aegon vergeten, wat moet ik doen?

U kunt inloggen met uw wachtwoord en gebruikersnaam van Mijn Aegon, als u uw pincode vergeten bent.

Na inloggen kunt u opnieuw een koppeling via uw favoriete sociale media maken
U kunt een nieuwe pincode aanmaken. Hiervoor moet u eerst uw sociale netwerk ontkoppelen van Mijn Aegon. Vervolgens maakt u opnieuw een koppeling tussen Mijn Aegon en uw sociale netwerk. U kunt dan een nieuwe vijf cijferige pincode bedenken. Deze is direct actief.

Bent u ook uw wachtwoord en gebruikersnaam vergeten, vraag dan opnieuw toegang aan
U vraagt opnieuw toegang aan voor Mijn Aegon. Houd u voor het aanvragen van toegang, uw polis- of rekeningnummer bij de hand. Het kan zijn dat wij u om dit nummer vragen. U kunt weer zelf een gebruikersnaam en wachtwoord kiezen. Ook kunt u weer kiezen om Mijn Aegon aan uw favoriete sociale media te koppelen met een pincode. U krijgt een bevestiging als u de stappen voor toegang aanvragen hebt doorlopen. De activatiecode ontvangt u apart.

U kunt uit veiligheidsoverwegingen één keer per dag opnieuw toegang aanvragen. Als u de activatiecode vandaag al een keer heeft aangevraagd, vragen wij u tot morgen te wachten. Morgen kunt u dan opnieuw toegang aanvragen voor Mijn Aegon.

Heeft u een vraag over uw eigen product? Dan kunt u inloggen, een e-mail sturen of bellen met Aegon.

Staat uw vraag er niet tussen?

Downloads