Skip to main content

Welkom username.

Uw vorige bezoek was op 00-00-0000 om 00:00 uur

Search form

Veelgestelde vragen over de Aflossingsvrije Hypotheek

Veelgestelde vragen

Veelgestelde vragen

Is rentemiddeling mogelijk bij Aegon Hypotheken?

Rentemiddeling is mogelijk bij Aegon
U kunt ook met uw adviseur tot de conclusie komen dat voor u de beste oplossing is om nu niets te doen. In ieder geval is het belangrijk dat u bewust een keuze maakt. Alle informatie over rentemiddeling leest u op Rentemiddeling: is het iets voor mij?

In Mijn Aegon ziet u wat rentemiddeling voor uw persoonlijke situatie inhoudt
Na het inloggen download u het document met de mogelijkheden voor uw persoonlijke situatie. U vindt dit document onder het tabblad 'rente aanpassen'. U bespreekt aan de hand van dit document de mogelijkheden voor rentemiddeling met uw adviseur. 

Voor een verzoek tot rentemiddeling neemt u contact op met uw adviseur
U kunt een onafhankelijke adviseur inschakelen of via een adviseur van Aegon rentemiddeling aan vragen.
  • Een adviseur via Aegon: Wilt u in contact komen met een adviseur van Aegon? Vraag een adviesgesprek aan via ons webformulier.
  • Een onafhankelijke adviseur: U kunt zelf een adviseur zoeken via onze webpagina Zoek een adviseur.


 

Heeft u een vraag over uw eigen product? Dan kunt u inloggen, een e-mail sturen of bellen met Aegon.

Kan ik een lagere hypotheekrente krijgen?

U kunt uw renteafspraak omzetten naar de marktrente
Uw adviseur berekent voor u of het verlagen van de hypotheekrente voordelig is. U ontvangt hiervoor een offerte die u aanvraagt via uw adviseur. U betaalt mogelijk omzettingskosten. Voor meer informatie gaat u naar Uw hypotheekrente omzetten naar de marktrente

U kunt ook voor rentemiddeling kiezen 
Een verzoek voor rentemiddeling doet u via uw adviseur. Meer informatie over rentemiddeling leest u op Rentemiddeling: is het iets voor mij?

In Mijn Aegon ziet u wat rentemiddeling of omzetten naar de marktrente voor uw persoonlijke situatie inhoudt
U vraagt na het inloggen een document op waar al uw hypotheekgegevens op staan met de uitkomst voor omzetten en rentemiddeling. U vindt dit document onder het tabblad 'rente aanpassen'. U bespreekt met dit document de mogelijkheden voor rentemiddeling met uw adviseur. 

Er zijn ook andere manieren om de maandlasten te verlagen
Zie voor de mogelijkheden U wilt uw hypotheek aanpassen

U regelt uw aanvraag via uw adviseur
Wij kunnen uw financiële situatie niet beoordelen en het betreffen complexe wijzigingen. Denk bijvoorbeeld aan eventuele fiscale consequenties van een lagere rente. U kunt een onafhankelijke adviseur inschakelen of via een adviseur van Aegon een offerte aan vragen:
  • Een adviseur via Aegon: Wilt u in contact komen met een adviseur van Aegon? Vraag een adviesgesprek aan via ons webformulier.
  • Een onafhankelijke adviseur: U kunt zelf een adviseur zoeken via onze webpagina Zoek een adviseur.

Heeft u een vraag over uw eigen product? Dan kunt u inloggen, een e-mail sturen of bellen met Aegon.

Kan ik mijn hypotheek verhogen?

U kunt uw hypotheek bij Aegon verhogen
Of en hoeveel u extra kan lenen hangt onder meer af van de marktwaarde van uw woning, de hoogte van uw huidige hypotheek en uw inkomen. U kunt bijvoorbeeld uw hypotheek verhogen als u uw woning wilt verbouwen. Hier zijn enkele voorwaarden aan verbonden: 
  • De minimale verhoging is € 5.000,00.
  • Bij een verhoging gelden dezelfde acceptatieregels als voor een nieuwe lening. 
  • Bij de beoordeling kijken we naar de bestaande en de nieuwe lening. 
  • Bij een verhoging onder NHG levert u een nieuw taxatierapport aan.
  • De verhoging moet passen op basis van uw inkomen en de marktwaarde (na verbouw) van uw woning
  • Het is niet mogelijk een tweede hypotheek bij ons af te sluiten als de eerste bij een andere geldverstrekker is afgesloten.

Het kan zijn dat u langs de notaris moet voor uw verhoging  
Heeft u uw hypotheek hoger ingeschreven dan het bedrag dat u van ons heeft geleend? Of heeft u een deel van uw hypotheek afgelost? Dan heeft u mogelijk ruimte om uw hypotheek onderhands te verhogen. Dit betekent dat u niet naar de notaris hoeft. Het bedrag waarmee u de hypotheek wilt verhogen mag in dit geval niet hoger zijn dan de ruimte die u heeft in de hypotheek. 

Heeft u geen opnameruimte in uw hypotheek dan wordt de verhoging een tweede hypotheek. Deze hypotheek moet ingeschreven worden in het kadaster. Hiervoor moet u langs de notaris. 

U regelt uw aanvraag voor verhoging via uw adviseur
U kunt een onafhankelijke adviseur inschakelen of via een adviseur van Aegon een verhoging van uw hypotheek aanvragen.

  • Een adviseur via Aegon: Wilt u in contact komen met een adviseur van Aegon? Vraag een adviesgesprek aan via ons webformulier.
  • Een onafhankelijke adviseur: U kunt zelf een adviseur zoeken via onze webpagina Zoek een adviseur.

 

Heeft u een vraag over uw eigen product? Dan kunt u inloggen, een e-mail sturen of bellen met Aegon.

Mijn hypotheekrente is gewijzigd. Waarom betaal ik nog steeds het oude bedrag?

Uw hypotheekrente betaalt u elke maand achteraf
Per de eerste van elke maand betaald u over de voorgaande maand. De hypotheekrente betaalt u dus maandelijks achteraf. Is er een wijziging geweest op uw hypotheek die van invloed is op de te betalen rente, dan merkt u dit altijd een maand later in uw afschrijving. Een wijziging van de variabele rente gaat in per de eerste van de volgende maand.

Heeft u een vraag over uw eigen product? Dan kunt u inloggen, een e-mail sturen of bellen met Aegon.

Wanneer krijg ik mijn inloggegevens voor Mijn Aegon?

U vraagt zelf toegang aan voor Mijn Aegon
Hiervoor kiest u de optie 'Toegang aanvragen' op de Log in pagina van Mijn Aegon.

Bent u een nieuwe klant en heeft u een bankrekening geopend?
Dan ontvangt u van Aegon inloggegevens. U ontvangt een gebruikersnaam per e-mail na het afsluiten van het product. Uw wachtwoord ontvangt u binnen vijf werkdagen per post. Wij sturen u deze inloggegevens gescheiden uit veiligheidsoverwegingen. U activeert uw Mijn Aegon account via onze inlogpagina.

Bent u een nieuwe klant en heeft u zelf een verzekering voor uw auto, woning, reis of wettelijke aansprakelijkheid afgesloten?
Dan vraagt u zelf toegang aan voor Mijn Aegon. Twee werkdagen na het openen van de verzekering kunt u een Mijn Aegon account aanvragen.
 

Heeft u een vraag over uw eigen product? Dan kunt u inloggen, een e-mail sturen of bellen met Aegon.

Hoe maak ik een account aan voor Mijn Aegon?

Een Mijn Aegon account maakt u aan via Direct toegang tot mijn Aegon
Om te kunnen inloggen, maakt u eerst een account aan. Een account aanmaken doet u in drie stappen:

  • Klik op de blauwe knop account aanmaken en maak een persoonlijke account aan.
  • U ontvangt een activatiecode per e-mail of brief.
  • Gebruik deze activatiecode om uw Mijn Aegon account te activeren.
Het is niet mogelijk om een Mijn Aegon account aan te maken met uw DigiD
Uw DigiD kunt u alleen gebruiken om in te loggen bij instanties van de overheid. Aegon valt hier niet onder.

 

Heeft u een vraag over uw eigen product? Dan kunt u inloggen, een e-mail sturen of bellen met Aegon.

Ik ben mijn pincode voor Mijn Aegon vergeten, wat moet ik doen?

U kunt een nieuwe pincode opgeven voor Mijn Aegon of de Mijn Aegon app
Volg hiervoor deze stappen:

  • U logt in op mijn Aegon en klikt op 'Mijn gegevens' in de blauwe balk aan de linkerkant van uw scherm.
  • U scrollt naar het  kopje 'Uw inloggegevens & e-mailadres'.
  • Hier klikt u op 'Uw PIN code vergeten' en u vult daarna een nieuwe code in. Ook vult u hier ter bevestiging uw wachtwoord in.
  • Met de blauwe knop 'Pincode wijzigen' bevestigt u uw nieuwe pincode. Deze is meteen actief.


Maakt u gebruik van een koppeling met een sociaal netwerk? Dan logt u in met uw wachtwoord en gebruikersnaam van Mijn Aegon.
Daarna kunt u een nieuwe pincode aanmaken. Hiervoor moet u eerst uw sociale netwerk ontkoppelen van Mijn Aegon, ook via 'Mijn gegevens'. Vervolgens maakt u opnieuw een koppeling tussen Mijn Aegon en uw sociale netwerk. U kunt dan een nieuwe vijf cijferige pincode bedenken. Deze is meteen actief.
 

Heeft u een vraag over uw eigen product? Dan kunt u inloggen, een e-mail sturen of bellen met Aegon.

Staat uw vraag er niet tussen?

Downloads