Skip to main content

Welkom username.

Uw vorige bezoek was op 00-00-0000 om 00:00 uur

Search form

Veelgestelde vragen over de Annuïteitenhypotheek

Veelgestelde vragen

Veelgestelde vragen

Is rentemiddeling mogelijk bij Aegon Hypotheken?

U kunt alle informatie over rentemiddeling terugvinden op onze website
U kunt ook met uw adviseur tot de conclusie komen dat voor u de beste oplossing is om nu niets te doen. In ieder geval is het belangrijk dat u bewust een keuze maakt. De voorwaarden voor rentemiddeling en alle informatie leest u hier

U heeft een Mijn Aegon-account nodig, om te zien wat rentemiddeling voor uw persoonlijke situatie inhoudt
U kunt na inloggen, een document opvragen waar al uw hypotheekgegevens op staan met de uitkomst voor omzetten en rentemiddeling. U kunt dit document ophalen door naar het tabblad 'rente aanpassen' te gaan. U kunt met dit document de mogelijkheden bespreken met uw adviseur. 

U regelt uw aanvraag voor rentemiddeling via uw adviseur
U kunt bij uw adviseur terecht voor advies en de aanvraag. Advies bij rentemiddeling is verplicht. Dit doen wij omdat wij uw financiële situatie niet kunnen beoordelen en het een complexe wijziging betreft. Denk ook aan eventuele fiscale consequenties van een lagere rente.

Heeft u een vraag over uw eigen product? Dan kunt u inloggen, een e-mail sturen of bellen met Aegon.

Ik wil een lagere hypotheekrente. Is dat mogelijk?

U kunt uw renteafspraak omzetten naar de marktrente
Uw adviseur berekent voor u of het verlagen van de hypotheekrente voordelig is. U ontvangt hiervoor een offerte.

U betaalt mogelijk omzettingskosten
Dit is een vergoeding voor het feit dat u het afgesloten hypotheekcontract openbreekt. U kunt zelf een indicatie van de omzettingskosten maken op onze website via onze omzettingskosten-rekentool

Mag ik mijn hypotheekrente middelen met de huidige lage rente?
Klanten met een Aegon hypotheek kunnen via hun adviseur een verzoek tot rentemiddeling doen. Op MijnAegon kunt u een overzicht downloaden waarin u gevolgen van rentemiddeling voor u persoonlijk kunt bekijken. 

Voor een verzoek tot rentemiddeling verwijzen wij u naar uw adviseur
Het gaat om een ingrijpende aanpassing van uw hypotheek(voorwaarden). Uw adviseur kan u daar bij helpen.

Er zijn ook andere opties om uw rente aan te passen
Er zijn ook andere manieren om de maandlasten te verlagen, denk aan: 
 

Heeft u een vraag over uw eigen product? Dan kunt u inloggen, een e-mail sturen of bellen met Aegon.

Ik wil mijn hypotheek wijzigen. Is dat mogelijk?

Er zijn verschillende mogelijkheden om uw hypotheek aan te passen
Er zijn meerdere manieren om uw hypotheek aan te passen. Afhankelijk van uw situatie kan u met uw adviseur bekijken wat voor u een goede optie kan zijn. Op onze website kunt u meer informatie vinden over de volgende mogelijkheden: 
Voor een verzoek tot het wijzigen van uw hypotheek verwijzen wij u naar uw adviseur
Het gaat om een ingrijpende aanpassing van uw hypotheek(voorwaarden). Uw adviseur kan u daar bij helpen.

Heeft u een vraag over uw eigen product? Dan kunt u inloggen, een e-mail sturen of bellen met Aegon.

Mijn hypotheekrente is gewijzigd. Waarom betaal ik nog steeds het oude bedrag?

De hypotheekrente betaalt u maandelijks achteraf. Dus per 1 maart betaalt u over de maand februari. Is er een wijziging geweest op uw hypotheek die van invloed is op de te betalen rente, dan merkt u dit altijd een maand later in uw afschrijving.

Heeft u een vraag over uw eigen product? Dan kunt u inloggen, een e-mail sturen of bellen met Aegon.

Staat uw vraag er niet tussen?

Heeft u nog vragen? Wij helpen u graag.

Chat met een medewerker

U kunt direct chatten met één van onze medewerkers.

Bel met een medewerker

Onze medewerkers helpen u graag met het beantwoorden van uw vragen.

Downloads