Skip to main content

Welkom username.

Uw vorige bezoek was op 00-00-0000 om 00:00 uur

Search form

Veelgestelde vragen over de Annuïteitenhypotheek

Veelgestelde vragen

Veelgestelde vragen

Is rentemiddeling mogelijk bij Aegon Hypotheken?

Rentemiddeling is mogelijk bij Aegon
U kunt ook met uw adviseur tot de conclusie komen dat voor u de beste oplossing is om nu niets te doen. In ieder geval is het belangrijk dat u bewust een keuze maakt. De voorwaarden voor rentemiddeling en alle informatie leest u op Rentemiddeling: is het iets voor mij?

U heeft een Mijn Aegon-account nodig, om te zien wat rentemiddeling voor uw persoonlijke situatie inhoudt
U kunt na het inloggen een document opvragen waar al uw hypotheekgegevens op staan met de uitkomst voor omzetten en rentemiddeling. U vindt dit document onder het tabblad 'rente aanpassen'. U bespreekt met dit document de mogelijkheden voor rentemiddeling met uw adviseur. 

U regelt uw aanvraag voor rentemiddeling via uw adviseur
Advies van een adviseur bij rentemiddeling is verplicht. Dit is omdat wij uw financiële situatie niet kunnen beoordelen en het een complexe wijziging betreft. Denk ook aan eventuele fiscale consequenties van een lagere rente.

Rentemiddeling brengt verschillende kosten met zich mee
Een adviseur brengt advieskosten in rekening. U kunt voor advies over rentemiddeling ook bij Aegon Advies terecht voor € 500,-. De advieskosten en administratiekosten zijn fiscaal aftrekbaar. Voor het middelen van de rente brengt Aegon € 200,- in rekening. 

Heeft u een vraag over uw eigen product? Dan kunt u inloggen, een e-mail sturen of bellen met Aegon.

Kan ik een lagere hypotheekrente krijgen?

U kunt uw renteafspraak omzetten naar de marktrente
Uw adviseur berekent voor u of het verlagen van de hypotheekrente voordelig is. U ontvangt hiervoor een offerte die u kunt aanvragen via uw adviseur. U betaalt mogelijk omzettingskosten. Voor meer informatie gaat u naar Uw hypotheekrente omzetten naar de marktrente

U kunt ook voor rentemiddeling kiezen 
Een verzoek voor rentemiddeling doet u via uw adviseur. Meer informatie over rentemiddeling leest u op Rentemiddeling: is het iets voor mij?

Er zijn ook andere manieren om de maandlasten te verlagen
Zie voor de mogelijkheden U wilt uw hypotheek aanpassen

 

Heeft u een vraag over uw eigen product? Dan kunt u inloggen, een e-mail sturen of bellen met Aegon.

Kan ik mijn hypotheek wijzigen?

Er zijn verschillende mogelijkheden om uw hypotheek aan te passen
Er zijn meerdere manieren om uw hypotheek aan te passen. Afhankelijk van uw situatie kan u met uw adviseur bekijken wat voor u een goede optie kan zijn. Op onze website kunt u meer informatie vinden over de volgende mogelijkheden: 
Voor een verzoek tot het wijzigen van uw hypotheek verwijzen wij u naar uw adviseur
Het gaat om een ingrijpende aanpassing van uw hypotheek(voorwaarden). Uw adviseur kan u daar bij helpen.

 

Heeft u een vraag over uw eigen product? Dan kunt u inloggen, een e-mail sturen of bellen met Aegon.

Mijn hypotheekrente is gewijzigd. Waarom betaal ik nog steeds het oude bedrag?

De hypotheekrente betaalt u maandelijks achteraf. Dus per 1 maart betaalt u over de maand februari. Is er een wijziging geweest op uw hypotheek die van invloed is op de te betalen rente, dan merkt u dit altijd een maand later in uw afschrijving.

Heeft u een vraag over uw eigen product? Dan kunt u inloggen, een e-mail sturen of bellen met Aegon.

Staat uw vraag er niet tussen?

Downloads