Skip to main content

Welkom username.

Uw vorige bezoek was op 00-00-0000 om 00:00 uur

Search form

Veelgestelde vragen over de Bankspaarhypotheek

Veelgestelde vragen

Veelgestelde vragen
Kan ik mijn hypotheek wijzigen?
Er zijn verschillende mogelijkheden om uw hypotheek aan te passen
Afhankelijk van uw situatie bekijkt u met uw adviseur wat voor u een goede optie kan zijn. Op onze website vindt u meer informatie over de volgende mogelijkheden: 
Voor een verzoek tot het wijzigen van uw hypotheek neemt u contact op met uw adviseur
Het gaat om een ingrijpende aanpassing van uw hypotheek(voorwaarden). Uw adviseur helpt u een bewuste keuze te maken. U kunt een onafhankelijke adviseur inschakelen of via een adviseur van Aegon een wijzigingsverzoek aanvragen.
  • Een adviseur via Aegon: Wilt u in contact komen met een adviseur van Aegon? Vraag een adviesgesprek aan.
  • Een onafhankelijke adviseur: U kunt zelf een adviseur zoeken via onze webpagina Zoek een adviseur.

 

Heeft u een vraag over uw eigen product? Dan kunt u inloggen op Mijn Aegon.

Wat is een variabele hypotheekrente?
Een variabele rente is een rente die dagelijks kan wijzigen
Op de pagina 'Vaste of variabele hypotheekrente?' vindt u alle informatie over de opbouw van onze variabele rente. Wilt u op de hoogte blijven van rentewijzigingen? Meldt u zich dan aan online aan voor ons rentebericht. Bij een wijziging van de variabele rente passen we op de 1e van de volgende maand het rentetarief aan. Vanaf dat moment geldt deze nieuwe rente.

Variabele rente is mogelijk bij onze Leven-, Aflossings-, Lineaire- en Annuïteitenhypotheek
Wilt u de rente vastzetten? Stuur uw verzoek naar hypotheken.beheer@aegon.nl.

Heeft u een vraag over uw eigen product? Dan kunt u inloggen op Mijn Aegon.

Mijn hypotheekrente is gewijzigd. Waarom betaal ik nog steeds het oude bedrag?
Uw hypotheekrente betaalt u elke maand achteraf
Per de eerste van elke maand betaald u over de voorgaande maand. De hypotheekrente betaalt u dus maandelijks achteraf. Is er een wijziging geweest op uw hypotheek die van invloed is op de te betalen rente, dan merkt u dit altijd een maand later in uw afschrijving. Een wijziging van de variabele rente gaat in per de eerste van de volgende maand.

Heeft u een vraag over uw eigen product? Dan kunt u inloggen op Mijn Aegon.

Waar kan ik het saldo van mijn bouwdepot zien?
Het saldo van het bouwdepot kunt vindt u in de Mijn Aegon app of op Mijn Aegon
Via de Mijn Aegon app en Mijn Aegon kunt u uw producten die u bij Aegon heeft afgesloten, via internet inzien. U logt eenvoudig en vertrouwd in op een beveiligde omgeving.

U kunt uw hypotheekgegevens niet direct terugvinden in de app of op Mijn Aegon
Maximaal 6 weken na het passeren van de akte bij de notaris, wordt de hypotheek opgenomen in onze administratie en is de hypotheek zichtbaar in Mijn Aegon en de app. Het saldo van het bouwdepot is pas te zien in de app en in Mijn Aegon als de hypotheek is overgevoerd. Direct na passeren kunt u al wel declaraties indienen.

Heeft u een vraag over uw eigen product? Dan kunt u inloggen op Mijn Aegon.

Staat uw vraag er niet tussen?

Downloads