Skip to main content

Welkom username.

Uw vorige bezoek was op 00-00-0000 om 00:00 uur

Search form

Veelgestelde vragen over de Bankspaarhypotheek

Veelgestelde vragen

Veelgestelde vragen

Ik wil mijn hypotheek wijzigen. Is dat mogelijk?

Er zijn verschillende mogelijkheden om uw hypotheek aan te passen
Er zijn meerdere manieren om uw hypotheek aan te passen. Afhankelijk van uw situatie kan u met uw adviseur bekijken wat voor u een goede optie kan zijn. Op onze website kunt u meer informatie vinden over de volgende mogelijkheden: 
Voor een verzoek tot het wijzigen van uw hypotheek verwijzen wij u naar uw adviseur
Het gaat om een ingrijpende aanpassing van uw hypotheek(voorwaarden). Uw adviseur kan u daar bij helpen.

Heeft u een vraag over uw eigen product? Dan kunt u inloggen, een e-mail sturen of bellen met Aegon.

Is rentemiddeling mogelijk bij Aegon Hypotheken?

U kunt alle informatie over rentemiddeling terugvinden op onze website
U kunt ook met uw adviseur tot de conclusie komen dat voor u de beste oplossing is om nu niets te doen. In ieder geval is het belangrijk dat u bewust een keuze maakt. De voorwaarden voor rentemiddeling en alle informatie leest u hier

U heeft een Mijn Aegon-account nodig, om te zien wat rentemiddeling voor uw persoonlijke situatie inhoudt
U kunt na inloggen, een document opvragen waar al uw hypotheekgegevens op staan met de uitkomst voor omzetten en rentemiddeling. U kunt dit document ophalen door naar het tabblad 'rente aanpassen' te gaan. U kunt met dit document de mogelijkheden bespreken met uw adviseur. 

U regelt uw aanvraag voor rentemiddeling via uw adviseur
U kunt bij uw adviseur terecht voor advies en de aanvraag. Advies bij rentemiddeling is verplicht. Dit doen wij omdat wij uw financiële situatie niet kunnen beoordelen en het een complexe wijziging betreft. Denk ook aan eventuele fiscale consequenties van een lagere rente.

Heeft u een vraag over uw eigen product? Dan kunt u inloggen, een e-mail sturen of bellen met Aegon.

Wat is een variabele hypotheekrente?

Een variabele rente is een rente die dagelijks kan wijzigen
U ontvangt bij een rentewijziging geen bericht van ons. Onze variabele rente bepalen we in grote lijnen op basis van:
  • Het gebruikte basistarief (de driemaandelijkse Euribor)
  • De opslagen in verband met de ontwikkelingen op de kapitaalmarkten
  • De individuele risico-opslagen
  • De doorlopende kosten
  • De kapitaalskosten
  • De winst

Variabele rente is mogelijk bij onze Leven-, Aflossings-, Lineaire- en Annuïtteitenhypotheek
Bij een wijziging van de variabele rente passen we op de 1e van de volgende maand het rentetarief aan. Vanaf dat moment geldt deze nieuwe rente. Een aanpassing van de variabele rente in uw hypotheek vindt maximaal 1 keer per maand plaats.

Wilt u de rente vastzetten dan ontvangen we graag een verzoek van uw via hypotheken.beheer@aegon.nl.

Heeft u een vraag over uw eigen product? Dan kunt u inloggen, een e-mail sturen of bellen met Aegon.

Mijn hypotheekrente is gewijzigd. Waarom betaal ik nog steeds het oude bedrag?

De hypotheekrente betaalt u maandelijks achteraf. Dus per 1 maart betaalt u over de maand februari. Is er een wijziging geweest op uw hypotheek die van invloed is op de te betalen rente, dan merkt u dit altijd een maand later in uw afschrijving.

Heeft u een vraag over uw eigen product? Dan kunt u inloggen, een e-mail sturen of bellen met Aegon.

Wat mag ik declareren op mijn bouwdepot en hoe declareer ik dit?

Uit het bouwdepot betaalt u materialen voor en werkzaamheden aan uw woning
Dit kan bijvoorbeeld laminaat, een keuken of schilderwerk zijn. Inrichting, zoals gordijnen en meubels, kunt u niet betalen uit een bouwdepot.

Stuur ons altijd een factuur of kassabon voorzien van uw handtekening
Wij accepteren géén digitale handtekening. Een factuur moet altijd op uw naam staan. Contante aankopen en kassabonnetjes zonder naam mogen wel. Het uitbetalen van een factuur van een buitenlands bedrijf is mogelijk, wanneer op de rekening een BTW-nummer en een Nederlands rekeningnummer staat. Een inschrijving bij de Kamer van Koophandel is niet nodig. Wij kunnen het geld ook rechtstreeks aan u uitbetalen.

U kiest zelf of u via post, online of via Mijn Aegon app declareert
Facturen die u digitaal, via Mijn Aegon app of aegon.nl, gaat declareren moet u altijd voorzien van uw handtekening. Een digitale handtekening accepteren wij niet.
Hoelang uitbetaling duurt, hangt af van de manier waarop u declareert
Declareert u:
  • Via Mijn Aegon app? Binnen 24 uur staat het geld op uw eigen rekening. Hiervoor brengen wij géén extra kosten in rekening
  • Online? Het duurt ongeveer 5 werkdagen voordat het geld op uw rekening staat
  • Met een papieren declaratieformulier? Dan duurt het na ontvangst van uw verzoek, ongeveer 5 werkdagen voor het geld op uw rekening is bijgeschreven.
Als u al facturen heeft, maar uw hypotheek is nog niet gepasseerd, dan mag u deze facturen indienen. Wij betalen pas uit nadat uw hypotheek is gepasseerd.

Een spoed uitbetaling uit het bouwdepot is mogelijk
U geeft dit op het declaratieformulier aan. Wij brengen voor een telefonische overboeking € 6,80 in rekening. Dit bedrag brengen we in mindering op het saldo van het bouwdepot. Een declaratie die u heeft ingediend via onze Bouwdepot App, betalen wij altijd binnen 24 uur uit. We brengen hiervoor geen extra kosten in rekening.

Meer informatie over het bouwdepot vindt u op https://www.aegon.nl/particulier/hypotheek/bouwdepot-aegon-hypotheken.
Twijfelt u? Bel ons gerust!

Heeft u een vraag over uw eigen product? Dan kunt u inloggen, een e-mail sturen of bellen met Aegon.

Waar kan ik het saldo van mijn bouwdepot zien?

Het saldo van het bouwdepot kunt u vinden in de Mijn Aegon app of op Mijn Aegon
Via de Mijn Aegon app en Mijn Aegon kunt u uw producten die u bij Aegon heeft afgesloten, via internet inzien. U logt eenvoudig en vertrouwd in op een beveiligde omgeving.

Hypotheekgegevens direct beschikbaar in MijnAegon app
Heeft u een hypotheekofferte ontvangen dan kunt u de hypotheekgegevens direct terugvinden in onze app. Heeft u ook een bouwdepot aangevraagd, dan is ook de declaratiefunctionaliteit direct beschikbaar. Op het moment dat de offerte omgezet zal worden in de definitieve hypotheek, kan het voorkomen dat er een korte periode (uiterlijk een dag) even niets voor u in de app te zien is.

Heeft u een vraag over uw eigen product? Dan kunt u inloggen, een e-mail sturen of bellen met Aegon.

Staat uw vraag er niet tussen?

Downloads