Skip to main content

Welkom username.

Uw vorige bezoek was op 00-00-0000 om 00:00 uur

Search form

Veelgestelde vragen over de Bankspaarhypotheek

Veelgestelde vragen

Veelgestelde vragen

Kan ik mijn hypotheek wijzigen?

Er zijn verschillende mogelijkheden om uw hypotheek aan te passen
Er zijn meerdere manieren om uw hypotheek aan te passen. Afhankelijk van uw situatie kan u met uw adviseur bekijken wat voor u een goede optie kan zijn. Op onze website kunt u meer informatie vinden over de volgende mogelijkheden: 
Voor een verzoek tot het wijzigen van uw hypotheek verwijzen wij u naar uw adviseur
Het gaat om een ingrijpende aanpassing van uw hypotheek(voorwaarden). Uw adviseur helpt u een bewuste keuze te maken. U kunt een onafhankelijke adviseur inschakelen of via een adviseur van Aegon een wijzigings verzoek aanvragen.
  • Een adviseur via Aegon: Wilt u in contact komen met een adviseur van Aegon? Via ons webformulier kan u een adviesgesprek aanvragen. 
  • Een onafhankelijke adviseur: U kunt zelf een adviseur zoeken via onze webpagina Zoek een adviseur.

 

Heeft u een vraag over uw eigen product? Dan kunt u inloggen, een e-mail sturen of bellen met Aegon.

Is rentemiddeling mogelijk bij Aegon Hypotheken?

Rentemiddeling is mogelijk bij Aegon
U kan ook met uw adviseur tot de conclusie komen dat voor u de beste oplossing is om nu niets te doen. In ieder geval is het belangrijk dat u bewust een keuze maakt. Alle informatie over rentemiddeling leest u op Rentemiddeling: is het iets voor mij?

In Mijn Aegon kan u zien wat rentemiddeling voor uw persoonlijke situatie inhoudt
U kunt na het inloggen eenvoudig een document downloaden met de mogelijkheden voor uw persoonlijke situatie op een rij. U vindt dit document onder het tabblad 'rente aanpassen'. U bespreekt aan de hand van dit document de mogelijkheden voor rentemiddeling met uw adviseur. 

U regelt uw aanvraag voor rentemiddeling via uw adviseur
U kunt een onafhankelijke adviseur inschakelen of via een adviseur van Aegon rentemiddeling aan vragen.
  • Een adviseur via Aegon: Wilt u in contact komen met een adviseur van Aegon? Via ons webformulier kan u een adviesgesprek aanvragen. 
  • Een onafhankelijke adviseur: U kunt zelf een adviseur zoeken via onze webpagina Zoek een adviseur.


 

Heeft u een vraag over uw eigen product? Dan kunt u inloggen, een e-mail sturen of bellen met Aegon.

Wat is een variabele hypotheekrente?

Een variabele rente is een rente die dagelijks kan wijzigen
Op de pagina 'Vaste of variabele hypotheekrente?' vindt u alle informatie over de opbouw van onze variabele rente. U ontvangt bij een rentewijziging niet automatisch bericht van ons. U kunt zich online aanmelden als u bericht wil krijgen bij wijzigingen in ons rentebericht. Bij een wijziging van de variabele rente passen we op de 1e van de volgende maand het rentetarief aan. Vanaf dat moment geldt deze nieuwe rente.

Variabele rente is mogelijk bij onze Leven-, Aflossings-, Lineaire- en Annuïtteitenhypotheek
Wilt u de rente vastzetten dan ontvangen we graag een verzoek van u via hypotheken.beheer@aegon.nl.

Heeft u een vraag over uw eigen product? Dan kunt u inloggen, een e-mail sturen of bellen met Aegon.

Mijn hypotheekrente is gewijzigd. Waarom betaal ik nog steeds het oude bedrag?

Uw hypotheekrente betaalt u elke maand achteraf
Per 1 maart betaalt u over de maand februari. De hypotheekrente betaalt u dus maandelijks achteraf. Is er een wijziging geweest op uw hypotheek die van invloed is op de te betalen rente, dan merkt u dit altijd een maand later in uw afschrijving. Een wijziging van de variabele rente gaat in per de eerste van de volgende maand.

Heeft u een vraag over uw eigen product? Dan kunt u inloggen, een e-mail sturen of bellen met Aegon.

Wat mag ik declareren op mijn bouwdepot en hoe declareer ik dit?

Een bouwdepot is een rekening speciaal voor de (ver)bouwkosten voor uw woning. Dit kunnen bijvoorbeeld kosten voor laminaat, een keuken of schilderwerk zijn. Inrichting, zoals gordijnen en meubels, kunt u niet betalen uit een bouwdepot.

Alle informatie over hoe u declareert leest u op Bouwdepot Aegon Hypotheken.

 

Heeft u een vraag over uw eigen product? Dan kunt u inloggen, een e-mail sturen of bellen met Aegon.

Waar kan ik het saldo van mijn bouwdepot zien?

Het saldo van het bouwdepot kunt u vinden in de Mijn Aegon app of op Mijn Aegon
Via de Mijn Aegon app en Mijn Aegon kunt u uw producten die u bij Aegon heeft afgesloten, via internet inzien. U logt eenvoudig en vertrouwd in op een beveiligde omgeving.

U kunt uw hypotheekgegevens niet direct terugvinden in de app of op Mijn Aegon
Maximaal 6 weken na het passeren van de akte bij de notaris, wordt de hypotheek overgevoerd en is de hypotheek zichtbaar in Mijn Aegon en de App. Het saldo van het bouwdepot is pas te zien in de App en in Mijn Aegon als de hypotheek is overgevoerd. Direct na passeren kunt u al wel declaraties indienen.

Heeft u een vraag over uw eigen product? Dan kunt u inloggen, een e-mail sturen of bellen met Aegon.

Staat uw vraag er niet tussen?

Downloads