Skip to main content

Welkom username.

Uw vorige bezoek was op 00-00-0000 om 00:00 uur

Search form

Veelgestelde vragen over de Bankspaarhypotheek

Veelgestelde vragen

Veelgestelde vragen

Kan ik mijn hypotheek wijzigen?

Er zijn verschillende mogelijkheden om uw hypotheek aan te passen
Er zijn meerdere manieren om uw hypotheek aan te passen. Afhankelijk van uw situatie kan u met uw adviseur bekijken wat voor u een goede optie kan zijn. Op onze website kunt u meer informatie vinden over de volgende mogelijkheden: 
Voor een verzoek tot het wijzigen van uw hypotheek verwijzen wij u naar uw adviseur
Het gaat om een ingrijpende aanpassing van uw hypotheek(voorwaarden). Uw adviseur kan u daar bij helpen.

 

Heeft u een vraag over uw eigen product? Dan kunt u inloggen, een e-mail sturen of bellen met Aegon.

Is rentemiddeling mogelijk bij Aegon Hypotheken?

Rentemiddeling is mogelijk bij Aegon
U kunt ook met uw adviseur tot de conclusie komen dat voor u de beste oplossing is om nu niets te doen. In ieder geval is het belangrijk dat u bewust een keuze maakt. De voorwaarden voor rentemiddeling en alle informatie leest u op Rentemiddeling: is het iets voor mij?

U heeft een Mijn Aegon-account nodig, om te zien wat rentemiddeling voor uw persoonlijke situatie inhoudt
U kunt na het inloggen een document opvragen waar al uw hypotheekgegevens op staan met de uitkomst voor omzetten en rentemiddeling. U vindt dit document onder het tabblad 'rente aanpassen'. U bespreekt met dit document de mogelijkheden voor rentemiddeling met uw adviseur. 

U regelt uw aanvraag voor rentemiddeling via uw adviseur
Advies van een adviseur bij rentemiddeling is verplicht. Dit is omdat wij uw financiële situatie niet kunnen beoordelen en het een complexe wijziging betreft. Denk ook aan eventuele fiscale consequenties van een lagere rente.

Rentemiddeling brengt verschillende kosten met zich mee
Een adviseur brengt advieskosten in rekening. U kunt voor advies over rentemiddeling ook bij Aegon Advies terecht voor € 500,-. De advieskosten en administratiekosten zijn fiscaal aftrekbaar. Voor het middelen van de rente brengt Aegon € 200,- in rekening. 

Heeft u een vraag over uw eigen product? Dan kunt u inloggen, een e-mail sturen of bellen met Aegon.

Wat is een variabele hypotheekrente?

Een variabele rente is een rente die dagelijks kan wijzigen
U ontvangt bij een rentewijziging geen bericht van ons. Onze variabele rente bepalen we in grote lijnen op basis van:
  • Het gebruikte basistarief (de driemaandelijkse Euribor)
  • De opslagen in verband met de ontwikkelingen op de kapitaalmarkten
  • De individuele risico-opslagen
  • De doorlopende kosten
  • De kapitaalskosten
  • De winst

Variabele rente is mogelijk bij onze Leven-, Aflossings-, Lineaire- en Annuïtteitenhypotheek
Bij een wijziging van de variabele rente passen we op de 1e van de volgende maand het rentetarief aan. Vanaf dat moment geldt deze nieuwe rente. Een aanpassing van de variabele rente in uw hypotheek vindt maximaal 1 keer per maand plaats.

Wilt u de rente vastzetten dan ontvangen we graag een verzoek van uw via hypotheken.beheer@aegon.nl.

Heeft u een vraag over uw eigen product? Dan kunt u inloggen, een e-mail sturen of bellen met Aegon.

Mijn hypotheekrente is gewijzigd. Waarom betaal ik nog steeds het oude bedrag?

De hypotheekrente betaalt u maandelijks achteraf. Dus per 1 maart betaalt u over de maand februari. Is er een wijziging geweest op uw hypotheek die van invloed is op de te betalen rente, dan merkt u dit altijd een maand later in uw afschrijving.

Heeft u een vraag over uw eigen product? Dan kunt u inloggen, een e-mail sturen of bellen met Aegon.

Wat mag ik declareren op mijn bouwdepot en hoe declareer ik dit?

Een bouwdepot is een rekening speciaal voor de (ver)bouwkosten voor uw woning. Dit kunnen bijvoorbeeld kosten voor laminaat, een keuken of schilderwerk zijn. Inrichting, zoals gordijnen en meubels, kunt u niet betalen uit een bouwdepot.

Meer informatie over hoe u declareert leest u op Bouwdepot Aegon Hypotheken.

 

Heeft u een vraag over uw eigen product? Dan kunt u inloggen, een e-mail sturen of bellen met Aegon.

Waar kan ik het saldo van mijn bouwdepot zien?

Het saldo van het bouwdepot kunt u vinden in de Mijn Aegon app of op Mijn Aegon
Via de Mijn Aegon app en Mijn Aegon kunt u uw producten die u bij Aegon heeft afgesloten, via internet inzien. U logt eenvoudig en vertrouwd in op een beveiligde omgeving.

Hypotheekgegevens direct beschikbaar in MijnAegon app
Heeft u een hypotheekofferte ontvangen dan kunt u de hypotheekgegevens direct terugvinden in onze app. Heeft u ook een bouwdepot aangevraagd, dan is ook de declaratiefunctionaliteit direct beschikbaar. Op het moment dat de offerte omgezet zal worden in de definitieve hypotheek, kan het voorkomen dat er een korte periode (uiterlijk een dag) even niets voor u in de app te zien is.

Heeft u een vraag over uw eigen product? Dan kunt u inloggen, een e-mail sturen of bellen met Aegon.

Staat uw vraag er niet tussen?

Downloads