Overslaan en naar de inhoud gaan

Welkom username.

Uw vorige bezoek was op 00-00-0000 om 00:00 uur

Zoekveld

Veelgestelde vragen over de Bankspaarhypotheek

Veelgestelde vragen

Veelgestelde vragen
Kan ik mijn hypotheek wijzigen?
Het is mogelijk om uw hypotheek te wijzigen
U kunt uw hypotheek op veel verschillende manieren wijzigen. Over welke wijziging wilt u meer weten? Een aanvraag regelt u via uw adviseur
Een wijziging op uw hypotheek heeft financiële gevolgen. Uw adviseur helpt u een bewuste keuze te maken. Bij wie kan ik terecht voor advies over mijn hypotheek? 

Heeft u een vraag over uw eigen product? Dan kunt u inloggen op Mijn Aegon.

Wat is een variabele hypotheekrente?
Een variabele rente is een rente die dagelijks kan wijzigen
U vindt alle informatie over de opbouw van onze variabele rente op de pagina 'Vaste of variabele hypotheekrente?'. Wilt u op de hoogte blijven van rentewijzigingen? Meld u hiervoor aan via ons webformulier 'Aanmelden Aegon hypotheekrente bericht Bij een wijziging van de variabele rente passen we op de 1e van de volgende maand het rentetarief aan. Vanaf dat moment geldt deze nieuwe rente.

Variabele rente is mogelijk bij onze Leven-, Aflossings-, Lineaire- en Annuïteitenhypotheek
Wilt u de rente vastzetten? Dan kunt u een offerte opvragen via Mijn Aegon.

Heeft u een vraag over uw eigen product? Dan kunt u inloggen op Mijn Aegon.

Mijn hypotheekrente is gewijzigd. Waarom betaal ik nog steeds het oude bedrag?
Uw hypotheekrente betaalt u elke maand achteraf
Per de eerste van elke maand betaalt u over de voorgaande maand. De hypotheekrente betaalt u dus maandelijks achteraf. Is er een wijziging geweest op uw hypotheek die van invloed is op de te betalen rente, dan merkt u dit altijd een maand later in uw afschrijving. Een wijziging van de variabele rente gaat in per de eerste van de volgende maand.

Heeft u een vraag over uw eigen product? Dan kunt u inloggen op Mijn Aegon.

Waar kan ik het actuele saldo van mijn rentedepot, bouwdepot of energiedepot zien?
Het saldo van het bouwdepot vindt u in de Mijn Aegon app of op Mijn Aegon
Het effect van een declaratie ziet u drie dagen na uitbetaling terug in uw saldo. U vindt het bouwdepot saldo in Mijn Aegon: 
  • Ga in het menu naar ' Mijn producten' en klik op de hypotheek onder het kopje ' Hypotheek' 
  • Het saldo vindt u in het overzicht van uw hypotheek

U vindt het saldo van uw bouwdepot ook terug op uw maandelijkse notaspecificatie
Het saldo van uw bouwdepot op uw notaspecificatie is niet altijd actueel. Wij maken de balans van uw depot een paar dagen voor het aanmaken van de notaspecificatie op waardoor recente declaraties kunnen missen. 

U ziet maximaal 4 weken na passeren uw actuele hypotheekgegevens
Nadat u bij de notaris bent geweest zetten wij uw hypotheek in onze systemen. Hierdoor kan het tot maximaal 4 weken duren voordat u de actuele gegevens terug ziet in Mijn Aegon en de app. Het saldo bouwdepot staat gedurende deze periode op € 0,- of € 1,-. U kunt tijdens deze periode gewoon declareren. Zie ook onze veelgestelde vraag 'Vanaf wanneer kan ik declareren uit mijn bouwdepot of energiedepot?'

Heeft u een vraag over uw eigen product? Dan kunt u inloggen op Mijn Aegon.

Staat uw vraag er niet tussen?

Downloads