Skip to main content

Welkom username.

Uw vorige bezoek was op 00-00-0000 om 00:00 uur

Search form

U wilt uw hypotheek aanpassen, hoe doet u dat?

Er kunnen allerlei redenen zijn om uw hypotheek aan te passen. Omdat uw rentevaste periode afloopt, bijvoorbeeld. Of omdat u uw hypotheek wilt oversluiten. Misschien wilt u wel meer aflossen en hiermee uw maandlasten verlagen. Wat uw wens ook is, laat u altijd goed voorlichten over een aanpassing aan uw hypotheek. 

Goed advies is heel belangrijk

Hypotheken zijn ingewikkelde producten. Er komen veel financiële en fiscale details bij kijken. Een aanpassing van uw hypotheek heeft vaak financiële gevolgen. En op de lange termijn zijn die gevolgen niet altijd in uw voordeel. Natuurlijk zijn er ook aanpassingen die juist positief uitpakken. Dit bespreekt u allemaal in een adviesgesprek. Soms is zo’n advies zelfs verplicht volgens de wet. Bepaalde vragen over uw hypotheek mogen wij pas beantwoorden als u al een adviesgesprek heeft gehad.

Wat zijn de bespreekmogelijkheden?

Hoe weet u nu waar u het beste terecht kunt met uw vraag?  Wij hebben de verschillen tussen de bespreekmogelijkheden voor u op een rijtje gezet.

Onafhankelijke adviseur Aegon adviseur Aegon medewerker
U krijgt onafhankelijk advies van een adviseur. Dit kan telefonisch of in een persoonlijk gesprek. U krijgt telefonisch advies van een Aegon-adviseur.  Uw vraag wordt telefonisch beantwoord door een medewerker van Aegon.
Uw vraag is complex (bijvoorbeeld over rentemiddeling) en u verwacht advies nodig te hebben.  Uw vraag is complex (bijvoorbeeld over rentemiddeling) en u verwacht advies nodig te hebben.  U heeft een eenvoudige vraag, waar geen advies voor nodig is. 
De tarieven voor advies zijn per situatie en per onafhankelijk adviseur verschillend. U bespreekt dit met uw adviseur. Het tarief voor advies van een Aegon-adviseur verschilt per situatie. Hier leest u meer over de tarieven voor hypotheekadvies Dit gesprek is kosteloos.

 

Heeft u nog geen adviseur? Vind hier een adviseur.

Heeft u nog vragen? Wij helpen u graag.

Veelgestelde vragen

Wat is de Beheerservice Hypotheken?

De Beheerservice Hypotheken is een aanvullende dienst van onze afdeling Hypotheken waarvoor betaald moet worden. Er worden kosten gevraagd voor:
  • Verpanden nieuwe externe ORV aan bestaande hypotheek
    Wanneer u een overlijdensrisicoverzekering van een andere maatschappij wilt verpanden aan uw hypotheek brengen we € 100,00 in rekening.
  • Het omzetten van een bestaande hypotheek naar een andere productvorm 
    Voor het uitbrengen van een offerte voor deze wijziging brengen we € 150,00 in rekening. U ontvangt bij de offerte een factuur en moet de kosten altijd betalen (wel of geen getekende offerte).
  • Rentemiddeling 
    Voor het daadwerkelijke omzetten van de huidige contractrente naar rentemiddeling, brengen we € 200,- administratiekosten in rekening. U ontvangt van ons een factuur zodra wij de getekende offerte retour hebben ontvangen. 
U kan via een adviseur wijzigingen bij ons aanvragen
Bij het afsluiten van een hypotheek maakt u als klant afspraken met Aegon over de hypotheek en de voorwaarden. Het kan zijn dat u later op eigen verzoek een aantal extra zaken wilt wijzigen, zoals het koppelen van een andere overlijdensrisicoverzekering (niet Aegon) aan uw hypotheek. Dit regelt u eenvoudig via uw adviseur. U kunt een onafhankelijke adviseur inschakelen of via een adviseur van Aegon een hypotheek aanvragen:
  • Een adviseur via Aegon: Wilt u in contact komen met een adviseur van Aegon? Via ons webformulier kan u een adviesgesprek aanvragen. 
  • Een onafhankelijke adviseur: U kunt zelf een adviseur zoeken via onze webpagina Zoek een adviseur.

Heeft u een vraag over uw eigen product? Dan kunt u inloggen, een e-mail sturen of bellen met Aegon.