Overslaan en naar de inhoud gaan

Welkom username.

Uw vorige bezoek was op 00-00-0000 om 00:00 uur

Betalingsachterstand op uw hypotheek

Betalingsachterstand op uw hypotheek

Het kan gebeuren dat u moeite heeft om uw hypotheek te betalen. Bijvoorbeeld omdat u werkloos of arbeidsongeschikt bent geraakt, of een nieuwe baan heeft met een lager salaris. Dan is het lastiger rondkomen met minder inkomsten. Wij begrijpen dat u zich hierdoor zorgen maakt over het betalen van uw hypotheek. We leggen u graag uit wat de gevolgen zijn van een betalingsachterstand en wat u er aan kunt doen.

Wij staan voor u klaar!

 

Wat is een betalingsachterstand?

U heeft een betalingsachterstand zodra u een maandbedrag van uw hypotheek niet heeft betaald. Of als we het maandbedrag niet van uw rekening kunnen afschrijven.

Wat betekent een betalingsachterstand voor mij?

Wij informeren u als u uw nota niet op tijd betaalt. Neem in dat geval zo snel mogelijk contact met ons op. In de brief of e-mail staat hoe u dit doet. We helpen u graag. U kunt bijvoorbeeld de betaling laten uitstellen of een betalingsregeling met ons afspreken.

Voor het eerst een maandbetaling gemist
Kies voor automatische incasso. Zo heeft u geen omkijken meer naar uw betalingen.
Vaker een maandbetaling gemist
Graag denken wij met u mee om een betaalachterstand te voorkomen en op te lossen.
Uw betaalachterstand wordt groter
Wij  komen graag zo snel mogelijk met u in contact. Zo voorkomt u dat de problemen zich verder opstapelen.

Zelf aan de slag

Het betalen van uw hypotheek is een belangrijke financiële verplichting. U voldoet hier gemakkelijker aan als u inzicht heeft in uw inkomsten en uitgaven. Wij helpen u graag op weg.

  • Neem bij betalingsproblemen contact met ons op

Rekeningen kunnen zich opstapelen en voor u het weet heeft u een betalingsachterstand. Dan is het belangrijk om op tijd contact met ons op te nemen. U kunt in overleg met ons een afspraak maken.

Voor persoonlijk contact hoeft u niet per sé de deur uit, maar kan eventueel met ons videobellen. De keus is aan u. Wij staan voor u klaar en helpen u graag.

  • Betalen via automatische incasso

Door te kiezen voor betalen via automatische incasso betaalt op tijd en voorkomt u aanmaningen. Via het machtigingsformulier geeft u ons toestemming om nota's automatisch van uw rekening af te schrijven. Hierdoor hoeft u zelf niets meer te doen en betaalt u altijd op tijd.  

  • Spaar elke maand automatisch een bedrag op uw spaarrekening

Zo spaart u langzaam maar zeker voor een buffer. Bent u benieuwt hoeveel u maandelijks kunt sparen? Op de website van NIBUD staat de NIBUD BufferBerekenaar. Deze tool berekent de buffer, uw reservepotje om onverwachte, grotere, noodzakelijke uitgaven direct te kunnen betalen. Zoals het vervangen van kapotte apparaten of reparaties aan uw auto.

    Handig om te weten

    • Als u een hypotheek bij ons heeft afgesloten, is het goed om te weten hoe een hypotheekbetaling in zijn werk gaat. Wij geven u graag inzicht wij hoe en wanneer wij uw maandlasten incasseren
    • In Mijn Aegon vindt u alle informatie over uw maandlasten. Bekijk uw hypotheekbetalingen in Mijn Aegon zoals de precieze bedragen en de datum waarop wij de betalingen afschrijven van uw rekening.
    • Het online budgetformulier helpt om uw inkomsten en uitgaven op een rijtje te zetten. 
    • Wij hebben een kasboekje voor u beschikbaar dat u kostenloos bij ons kunt opvragen. Laat uw gegevens achter en wij sturen u het kasboekje toe.

    Tips van onze budgetcoaches

    U kunt al besparen door toepassing van een aantal simpele maatregelen. Lees de bespaartips van onze budgetcoaches en begin direct met besparen.

    Wij zijn er voor u om u te helpen bij uw betaalachterstand

    U raakt uw baan kwijt, u gaat scheiden of u wordt arbeidsongeschikt. Het kan iedereen overkomen. Bij onverwachte gebeurtenissen kan het zomaar gebeuren dat u de maandelijkse hypotheeklasten niet meer kunt opbrengen. Onze medewerkers van de afdeling Service op Maat kennen de betalingsproblemen. En de oplossingen!

    Bekijk wat wij voor u kunnen betekenen

    Neem contact met ons op en wij helpen u 

    We denken graag met u mee voor het oplossen van uw betaalachterstand. Zo is het (vaak) mogelijk om een betaalafspraak te maken. Voor het maken van een afspraak belt u op werkdagen van 8.00-17.30 uur naar 058 244 68 39.

    Hypotheekrente aanpassen

    Een lagere rente betekent dat uw maandlasten lager kunnen worden. Als uw situatie er om vraagt en de mogelijkheden zijn er, dan kunnen we dit voor u beoordelen.