Overslaan en naar de inhoud gaan

Welkom username.

Uw vorige bezoek was op 00-00-0000 om 00:00 uur

Zoekveld

Hoe kan ik geld overboeken van mijn Aegon Sparen?

Veelgestelde vragen

Hoe maak, wijzig of annuleer ik een periodieke overboeking bij Aegon Sparen of Aegon Beleggen?

U stelt een periodieke overboeking naar uw tegenrekening in via Mijn Aegon
U gaat hiervoor naar uw Aegon rekening:

  • U klikt  op het tabblad ‘Overboeken’
  • U kiest in het uitklapmenu de tegenrekening waar u naar wilt overboeken
  • U vinkt het hokje 'Periodieke opdracht' aan
  • U geeft de begin- en einddatum aan en kiest de frequentie: maandelijks, per kwartaal of per jaar
  • U vult het bedrag in dat u wilt overboeken en een eventuele omschrijving
  • Tot slot klikt u op ‘Controleren’ en ‘Bevestigen’

Er verschijnt een bevestiging dat de periodieke overboeking is aangemaakt. Wij verwerken de overboeking op de door u aangegeven datum.

Wilt u uw periodieke overboeking inzien, aanpassen of stopzetten?
U kunt uw periodieke overboeking inzien en verwijderen via ‘Mijn Aegon’. U gaat hiervoor naar uw rekening in Mijn Aegon. U kiest  het tabblad 'Overboeken' en het tabblad 'Toekomstige/periodieke opdrachten'. 
Voor het wijzigen van een periodieke overboeking neemt u contact op met de Klantenservice.

Het invoeren of annuleren van een periodieke overboeking kan niet via de Mijn Aegon app. 

Heeft u een vraag over uw eigen product? Dan kunt u inloggen op Mijn Aegon.

Hoe beëindig ik mijn Aegon Sparen?
U kunt uw Aegon Sparen op ieder moment beëindigen
U gaat hiervoor naar uw spaarrekening in Mijn Aegon. Onder het tabblad 'Rekeninggegevens' vindt u de mogelijkheid tot opheffen.
Op deze pagina ziet u waar u het tabblad 'Rekeninggegevens' vindt.

Wij maken het saldo samen met de opgebouwde rente over naar uw tegenrekening
Wilt u het saldo op een andere tegenrekening ontvangen dan de bij Aegon bekende tegenrekening? Hoe u de tegenrekening wijzigt vindt u in de Veelgestelde vraag Hoe wijzig ik mijn tegenrekening bij Aegon Bank voor mijn spaar- of beleggingsproduct?.

Heeft u een vraag over uw eigen product? Dan kunt u inloggen op Mijn Aegon.

Waarom heeft Aegon Sparen drie rentepercentages?
Door deze indeling kan Aegon op termijn voor delen van het saldo de rente verhogen of verlagen
Aan de hand daarvan kunt u zelf bewust keuzes maken. Bijvoorbeeld voor producten die mogelijk een aantrekkelijker rendement kunnen bieden, zoals Aegon Deposito Sparen of Aegon Beleggen

Meer informatie over Aegon Sparen vindt u op onze pagina www.aegon.nl/particulier/sparen/internetsparen.

Heeft u een vraag over uw eigen product? Dan kunt u inloggen op Mijn Aegon.

Waarom zijn de drie rentepercentages op Aegon Sparen op dit moment gelijk?
De rente is op dit moment te laag om de rentepercentages echt van elkaar te laten verschillen
Voor de volledigheid informeren wij u hier nu wel over. Zodra de rente wijzigt bekijken wij deze drie rentes opnieuw. Een wijziging van de rente wordt altijd vooraf aangekondigd. 

Meer informatie over Aegon Sparen vindt u op onze pagina www.aegon.nl/particulier/sparen/internetsparen. De actuele rente van Aegon Sparen vindt u op www.aegon.nl/particulier/sparen/internetsparen/actuele-spaarrente.

Heeft u een vraag over uw eigen product? Dan kunt u inloggen op Mijn Aegon.

Hoe identificeer ik mij voor Aegon Sparen of Aegon Beleggen?

Identificatie voor een Aegon rekening op één naam
Dit doet u met een storting vanaf een Nederlandse bankrekening. Deze rekening moet dezelfde tenaamstelling hebben als uw Aegon rekening.

Identificeren voor een Aegon rekening op twee namen
Als u een rekening op twee namen opent, stuurt u van beiden een kopie identiteitsbewijs in. Wij hebben een kopie van de voor- en achterkant van de identiteitsbewijzen nodig. Ook stuurt u een kopie van uw bankafschrift op beide namen. Hoe u een bankafschrift downloadt bij uw bank en wat hierop zichtbaar moet zijn vindt u op onze pagina Zo downloadt u een bankafschrift bij uw bank.

 

Heeft u een vraag over uw eigen product? Dan kunt u inloggen op Mijn Aegon.