Overslaan en naar de inhoud gaan

Welkom username.

Uw vorige bezoek was op 00-00-0000 om 00:00 uur

Zoekveld

Hoe kan ik geld overboeken van mijn Aegon Sparen?

Veelgestelde vragen

Hoe maak, wijzig of annuleer ik een periodieke overboeking bij Aegon Sparen of Aegon Beheerd Beleggen?

U stelt een periodieke overboeking naar uw tegenrekening in via Mijn Aegon
U gaat hiervoor naar uw Aegon rekening:

  • U klikt  op het tabblad ‘Overboeken’
  • U kiest in het uitklapmenu de tegenrekening waar u naar wilt overboeken
  • U vinkt het hokje 'Periodieke opdracht' aan
  • U geeft de begin- en einddatum aan en kiest de frequentie: maandelijks, per kwartaal of per jaar
  • U vult het bedrag in dat u wilt overboeken en een eventuele omschrijving
  • Tot slot klikt u op ‘Controleren’ en ‘Bevestigen’


Er verschijnt een bevestiging dat de periodieke overboeking is aangemaakt. Wij verwerken de overboeking op de door u aangegeven datum.

Wilt u uw periodieke overboeking inzien, aanpassen of stopzetten?
U kunt uw periodieke overboeking inzien en verwijderen via ‘Mijn Aegon’. U gaat hiervoor naar uw rekening in Mijn Aegon. U kiest het tabblad 'Overboeken' en het tabblad 'Toekomstige/periodieke opdrachten'. Voor het wijzigen van een periodieke overboeking neemt u contact op met de Klantenservice.

Het invoeren of annuleren van een periodieke overboeking kan niet via de Mijn Aegon app. 

Heeft u een vraag over uw eigen product? Dan kunt u inloggen op Mijn Aegon.

Hoe beëindig ik mijn Aegon Sparen?
U beëindigt uw Aegon Sparen in Mijn Aegon
Na het inloggen in Mijn Aegon kiest u de Aegon Sparen die u wilt beëindigen. Hierna klikt u op het tabblad 'Rekeninggegevens. Op deze pagina ziet u waar u dit tabblad vindt. U gebruikt de optie 'Rekening beëindigen' onderaan de pagina. Het saldo inclusief rente ontvangt u automatisch op uw vaste tegenrekening.

Wilt u het saldo en de opgebouwde rente op een andere tegenrekening ontvangen?
Dan wijzigt u eerst uw tegenrekening. Deze optie vindt u ook op het tabblad 'Rekeninggegevens'. 

Heeft u een deposito op uw Aegon Sparen?
U stuurt ons eerst een e-mail om uw deposito te beëindigen. U gebruikt hiervoor dit formulier. Wij sturen u een e-mail terug met de hoogte van de kosten, waar u akkoord voor geeft. U kunt uw Aegon Sparen beëindigen als het saldo en de rente op uw Aegon Sparen staat. 



 

Heeft u een vraag over uw eigen product? Dan kunt u inloggen op Mijn Aegon.

Waarom heeft Aegon Sparen drie rentepercentages?
Door deze indeling kan Aegon op termijn voor delen van het saldo de rente verhogen of verlagen
Aan de hand daarvan kunt u zelf bewust keuzes maken. Bijvoorbeeld voor rekeningen die mogelijk een aantrekkelijker rendement kunnen bieden, zoals Aegon Deposito Sparen of Aegon Beheerd Beleggen
 

Heeft u een vraag over uw eigen product? Dan kunt u inloggen op Mijn Aegon.

Waarom zijn de drie rentepercentages op Aegon Sparen op dit moment gelijk?
De rente is op dit moment te laag om de rentepercentages echt van elkaar te laten verschillen
Voor de volledigheid informeren wij u hier nu wel over. Zodra de rente wijzigt bekijken wij deze drie rentes opnieuw. Een wijziging van de rente wordt altijd vooraf aangekondigd. 

Meer informatie over Aegon Sparen vindt u op onze pagina www.aegon.nl/particulier/sparen/internetsparen. De actuele rente van Aegon Sparen vindt u op www.aegon.nl/particulier/sparen/internetsparen/actuele-spaarrente.

Heeft u een vraag over uw eigen product? Dan kunt u inloggen op Mijn Aegon.