Skip to main content

Mijn Aegon: Online inzicht in uw producten

Met Mijn Aegon kunt u uw spaar- en beleggingsrekeningen, schade- en levensverzekeringen, pensioen en hypotheek die u bij Aegon heeft afgesloten, inzien. U logt eenvoudig en vertrouwd in op een beveiligde omgeving. 

 

Welke situatie is op u van toepassing:

Ik wil toegang aanvragen 

U vraagt in een paar stappen snel en eenvoudig een account voor Mijn Aegon aan.

Toegang aanvragen

 

Ik wil mijn account activeren

Met de activatiecode die u heeft ontvangen, kunt u uw account activeren. Houd uw zelf gekozen gebruikersnaam en wachtwoord bij de hand voor het activeren van uw account.

Account activeren

Ik wil inloggen op Mijn Aegon

Log in met uw gebruikersnaam en wachtwoord op Mijn Aegon.

 

Inloggen

 

Veelgestelde vragen

Waarom heeft Aegon de Mijn Aegon omgeving vernieuwd?

Op basis van uw waardevolle feedback hebben wij Mijn Aegon verbeterd
Hierdoor kunt u gemakkelijker uw producten beheren en financiële zaken regelen via Mijn Aegon. U heeft eenvoudig en veilig toegang tot Mijn Aegon ongeacht het apparaat dat u gebruikt. Ook hebben wij de technische mogelijkheden verbeterd in Mijn Aegon. Zo past Mijn Aegon zich aan aan de grootte van het scherm.

Heeft u een vraag over uw eigen product? Dan kunt u inloggen, een e-mail sturen of bellen met Aegon.

Hoe log ik uit op Mijn Aegon?

U kunt naar de optie uitloggen gaan, door op de knop 'Ingelogd' te klikken
De knop 'Ingelogd' vindt u rechts bovenaan het scherm. Als u op deze knop klikt, verschijnt er een venster waarin de blauwe knop 'Uitloggen' staat. Hier vindt u ook de datum en tijd van uw laatste bezoek. Door op de blauwe knop 'Uitloggen' te klikken, logt u uit op Mijn Aegon. U kunt ook uitloggen door het tabblad in uw browser af te sluiten waarmee u Mijn Aegon bezoekt. Mocht u vergeten om uit te loggen, dan wordt Mijn Aegon na 15 minuten inactiviteit, automatisch uitgelogd.

Wij gaan de knop 'Uitloggen' beter vindbaar maken
Uit feedback van onze klanten blijkt namelijk, dat de knop niet makkelijk te vinden is. Daarom gaan wij Mijn Aegon aanpassen, zodat u de knop 'Uitloggen' straks gemakkelijker kunt vinden. Wij verwachten dat de verbetering in vindbaarheid van de uitlogknop, er binnen een aantal weken komt.

Heeft u een vraag over uw eigen product? Dan kunt u inloggen, een e-mail sturen of bellen met Aegon.

Hoe zorgt Aegon voor een goede beveiliging van aegon.nl, Mijn Aegon en de Mijn Aegon app?

Wij beschermen uw gegevens met beproefde beveiligingsmethodes zoals firewalls
Zo helpt een firewall in het beschermen tegen hackers, virussen, spyware en andere kwaadwillende invloeden op het internet.  Ook testen wij periodiek de beveiliging van aegon.nl, Mijn Aegon en de Mijn Aegon app. Als wij tijdens deze tests kwetsbaarheden in onze beveiliging ontdekken, worden deze kwetsbaarheden zo snel mogelijk verholpen.

Op Mijn Aegon, Mijn Aegon app en aegon.nl versleutelen wij alle informatie
Dit kunt u bijvoorbeeld zien aan 'https' aan het begin van de adresbalk en het groene slotje in uw browser. Doordat wij de informatie versleutelen die uw apparaat uitwisselt met onze websites, kunnen buitenstaanders de uitgewisselde informatie niet zomaar lezen, kraken of ontcijferen. 

Wanneer u een bankrekening heeft, is alleen overboeken naar uw vaste tegenrekening mogelijk
Deze tegenrekening staat altijd mede op uw naam. Doordat het niet mogelijk is een tegenrekening op naam van een ander persoon op te geven, voorkomen wij dat uw geld naar een ander persoon dan uzelf gaat.

Bescherm zelf ook uw apparaten tegen kwaadwillende invloeden van buitenaf
Met een virusscanner kunt u voorkomen dat een virus uw inloggegevens achterhaalt. Wees ook bedacht op phishing mails die uw inloggegevens proberen te achterhalen. Open geen e-mails die u niet vertrouwd. Klik ook nooit op links in e-mails die u niet vertrouwd.

Op https://www.aegon.nl/particulier/klantenservice/mijn-aegon/veilig-bankieren leest u meer over veilig gebruik maken van internet en internetbankieren.
 

Heeft u een vraag over uw eigen product? Dan kunt u inloggen, een e-mail sturen of bellen met Aegon.

Kan ik via de Mijn Aegon app toegang tot Mijn Aegon aanvragen?

U kunt via de Mijn Aegon app, toegang aanvragen voor Mijn Aegon
Om toegang aan te vragen voor Mijn Aegon, selecteert u ‘Account aanvragen’. U komt dan automatisch op onze webpagina uit waar u toegang aan kunt vragen.

Voor toegang aanvragen doorloopt u vier schermen
Op de eerste pagina voor toegang aanvragen vult u uw persoonlijke gegevens in en kiest ‘Verder’. Daarna kiest u zelf een gebruikersnaam en wachtwoord. Vervolgens kunt u een sociaal netwerk koppelen aan Mijn Aegon, maar u kunt deze stap ook overslaan. Tot slot krijgt u de vraag uw gegevens te controleren en de voorwaarden te accepteren. Om uw aanvraag definitief te maken kiest u ‘Account aanmaken’.

U krijgt een bevestigingsscherm met 'Bedankt voor uw aanmelding'
U heeft nu succesvol toegang aangevraagd tot Mijn Aegon. U omtvangt nog los een e-mail of brief met een activatiecode voor Mijn Aegon. Met deze activatiecode activeert u Mijn Aegon. Wij vragen u om de activatiecode als u voor de eerste keer inlogt voor Mijn Aegon.

Bekijk https://www.aegon.nl/particulier/klantenservice/mijnaegon/ voor meer informatie over inloggen op Mijn Aegon.

Heeft u een vraag over uw eigen product? Dan kunt u inloggen, een e-mail sturen of bellen met Aegon.

Kan ik tegelijkertijd ingelogd zijn op Mijn Aegon én de Mijn Aegon app?

U kunt tegelijkertijd ingelogd zijn op allebei de beveiligde omgevingen
Dit geeft geen problemen met het inzien van uw gegevens of andere functionaliteiten.

Heeft u een vraag over uw eigen product? Dan kunt u inloggen, een e-mail sturen of bellen met Aegon.

Hoe print ik mijn transactieoverzicht van mijn rekening bij Aegon Bank op Mijn Aegon uit?

Om uw bij-en afschrijvingen uit te printen gaat u naar Mijn Aegon en logt u in. U klikt daarna op de rekening waar u het transactieoverzicht van wilt. Bij Aegon ontvangt u geen overzichten per post, tenzij u een Aegon RenteRekening heeft.

Via Mijn Aegon kunt u een printversie van uw bij-en afschrijvingen maken
U klikt op het tabblad 'Rekeningoverzicht'. Via uitschuifmenu waar 'Laatste maand' staat, kunt u kiezen over welke periode u transactiegegevens op wilt vragen. Zo kunt u naast laatste maand ook kiezen voor de laatste 3, 6 of 12 maanden. Of u kunt een bepaalde periode instellen. Hier kiest u dus zelf over welke periode u de transactiegegevens in wilt zien.

Daarna kunt u bij uitschuifmenu van 'Alle bij-en afschrijvingen' kiezen tussen alle bij-en afschrijvingen inzien, alleen uw afschrijvingen inzien of alleen uw bijschrijvingen inzien. Nadat u een keuze heeft gemaakt bij beide uitschuifmenu's kunt u gaan printen.

Stelt u in welke transacties u wilt zien, voordat u naar de print knop gaat
U vindt de print knop na de twee uitschuifmenu's. De printknop is dan het middelste van de drie ronde knopjes. U klikt op de printknop waardoor u een pagina krijgt waar uw transactieoverzicht op staat. Deze versie kunt u gemakkelijk uitprinten via het printerplaatje. Of u kunt via Bestand/File, klikken op Afdrukken/Print om uw overzicht te printen.

Om terug te gaan naar uw Mijn Aegon omgeving, klikt u op de 'Terug' knop in de browser.

Heeft u een vraag over uw eigen product? Dan kunt u inloggen, een e-mail sturen of bellen met Aegon.

Waar vind ik het transactieoverzicht van mijn Aegon Bank product?

Voor het inzien van uw transacties op uw spaarproduct via Mijn Aegon gaat u naar www.aegon.nl/inloggen en logt in
Daarna voert u de volgende handelingen uit:

  • U klikt op uw de rekening waar u het overzicht van wenst te zien;
  • U klikt op tabblad ‘Bij- en afschrijvingen’;
  • Via het eerste uitschuifmenu kunt u kiezen over welke periode u transactiegegevens op wilt vragen. Zo kunt u naast laatste maand ook kiezen voor de laatste 3, 6 of 12 maanden. Of u kunt een bepaalde periode instellen. Hier kiest u dus zelf over welke periode u de transactiegegevens in wilt zien.
  • Bij Aegon Sparen en Aegon RenteRekening kunt u via het uitschuifmenu van 'Alle bij-en afschrijvingen' ook kiezen tussen alle bij-en afschrijvingen inzien, alleen uw afschrijvingen inzien of alleen uw bijschrijvingen inzien.

U kunt uw bij-en afschrijvingen op deze manier inzien voor:

  • Aegon Sparen en Aegon RenteRekening.
  • Aegon Lijfrente Sparen.
  • Aegon Levensloop Sparen.
  • Aegon Ontslagvergoeding Sparen.

Heeft u een vraag over uw eigen product? Dan kunt u inloggen, een e-mail sturen of bellen met Aegon.

Hoe kan ik een schade melden via Mijn Aegon?

Kies bovenin het scherm van Mijn Aegon voor het tabblad “Schades”
Als u dan bovenaan op “Nieuwe schade melden” klikt, kunt u uw schade direct melden. Uw persoonlijke gegevens zijn hier al ingevuld, waardoor u sneller uw schade kunt indienen. Na uw schademelding kunt u direct zien dat deze is ingediend.

Schade melden via de Mijn Aegon App
U kunt uw schade tot € 1000,- op uw inboedel-, reis- en opstalverzekering ook direct melden via de handige Mijn Aegon app. Deze is beschikbaar op zowel Apple als Android telefoons. U downloadt de app snel via onze site!

Heeft u een vraag over uw eigen product? Dan kunt u inloggen, een e-mail sturen of bellen met Aegon.

Als ik toegang wil aanvragen voor Mijn Aegon, welke stappen moet ik dan doorlopen?

Ik heb geen inloggegevens voor Mijn Aegon, hoe kan ik deze aanvragen?
U kunt direct inloggegevens aanmaken op www.aegon.nl via 'Log in'. U drukt dan op de blauwe knop toegang aanvragen. U doorloopt dan de volgende stappen:

Stap 1: U klikt op 'Toegang aanvragen'. Er verschijnt een pagina. Hier vult u uw persoonlijke gegevens in. U klikt op'Bevestig en kies inloggegevens'.

Stap 2: U kiest uw inloggegevens; gebruikersnaam en wachtwoord. Let u erop dat uw wachtwoord en gebruikersnaam voldoen aan de gestelde eisen voor inloggegevens van Mijn Aegon?U kunt op het vraagteken achter 'wachtwoord' en 'gebruikersnaam' klikken voor de eisen die wij stellen aan uw inloggegevens. U klikt na het invoeren van uw inloggegevens op de knop 'Bevestig en ga verder'.

Stap 3: U mag een sociaal netwerk koppelen aan Mijn Aegon. U kunt kiezen tussen Facebook, Google LinkedIn of nee bedankt, ik wil niet inloggen via een sociaal netwerk. Nadat u uw keuze heeft gemaakt, klikt u op 'Bevestig en ga verder'.

Stap 4: U krijgt een bevestiging van uw gegevens. Op deze pagina leest u ook de internetvoorwaarden. U moet 'Ja ik ga akkoord met de internetvoorwaarden' aanvinken. U klikt daarna op 'Verstuur mijn activatiecode'.

Stap 5: U krijgt een scherm met 'Bedankt voor uw aanvraag'. U heeft nu succesvol toegang aangevraagd tot Mijn Aegon. Om toegang tot Mijn Aegon te activeren, ontvangt u los per e-mail of post een activatiecode. U activeert uw Mijn Aegon via www.aegon.nl/activeren of www.aegon.nl via Service & Contact via het blauwe blok 'Inloggen' aan de linkerkant va het scherm.

Binnen Nederland is een activatiecode per post 21 dagen geldig. Buiten Nederland is een activatiecode per post 30 dagen geldig. Een activatiecode per e-mail is 3 uur geldig. U kunt één keer per 24 uur een activatiecode aanvragen.

Heeft u een vraag over uw eigen product? Dan kunt u inloggen, een e-mail sturen of bellen met Aegon.

Hoe wijzig ik mijn pincode voor Mijn Aegon?

U kunt uw pincode wijzigen door in te loggen op Mijn Aegon
U kiest daarna voor de pagina ‘Uw gegevens’ en de optie ‘Uw pincode wijzigen’. U moet voor invoer van uw nieuwe pincode, eerst uw oude pincode invoeren. Uw nieuwe pincode is direct actief. Houdt u er rekening mee dat gemakkelijke codes als ‘00000’, '11112' of ‘12345’ niet worden geaccepteerd. Dit is zo gedaan uit veiligheidsoverwegingen.

Heeft u een vraag over uw eigen product? Dan kunt u inloggen, een e-mail sturen of bellen met Aegon.

Ik heb een iPad of Apple computer en kan niet (al mijn gegevens inzien) in Mijn Aegon, wat nu?

Controleert u eerst of u uw browser kunt updaten naar een nieuwere versie
Als u niet al uw gegevens in kunt zien van Mijn Aegon via uw iPad of Apple computer, dan ligt de oorzaak namelijk waarschijnlijk aan de versie van uw browser die u gebruikt. Als u uw browser kunt updaten, voer deze update dan uit om al uw gegevens weer te kunnen inzien via Mijn Aegon. Voordat u uw browser update, moet u wel eerst uitloggen op Mijn Aegon.

Heeft u de laatste browserversie en kunt u nog steeds niet alle gegevens inzien?
Mocht u uw gegevens nog steeds niet kunnen inzien, neemt u dan contact op met onze klantenservice. U kunt ons telefonisch bereiken of u stuurt ons een e-mail.

Meer veelgestelde vragen over Mijn Aegon vindt u hier.

Wat zijn de eisen aan een wachtwoord en een gebruikersnaam voor Mijn Aegon?

Uw wachtwoord voor Mijn Aegon moet tussen 8 en 20 karakters lang zijn
Uw wachtwoord moet minstens een hoofdletter, een kleine letter en een cijfer bevatten. U kunt aan de balk onder het wachtwoordveld zien in hoeverre het door u opgegeven wachtwoord aan de eisen voldoet. Wanneer de balk groen is, voldoet het door u opgegeven wachtwoord aan de eisen. Wij stellen deze eisen aan het wachtwoord uit veiligheid. Uw internetbankieren omgeving is veiliger als uw wachtwoord aan deze eisen voldoet.

Gebruik ook !, @, #, $, %, ^, &, *, (, ), _, of = in uw wachtwoord 
Het gebruik van een speciaal teken is namelijk verplicht. Alle andere speciale tekens waaronder '-', '/', '.' en '?' kunt u dus niet gebruiken in uw wachtwoord. Ook letters met leestekens kunt u niet gebruiken in uw wachtwoord. Bij het wijzigen van uw wachtwoord in Mijn Aegon, gelden aanvullende eisen. Uw wachtwoord moet uit minimaal vier letters bestaan en bevat maximaal twee opeenvolgende gelijke karakters.

Uw gebruikersnaam voor Mijn Aegon is tussen de 8 en 50 karakters lang
Uw gebruikersnaam mag enkel bestaan uit hoofdletters, kleine letters, cijfers en de speciale tekens apenstaartje (@) en liggende streep (_). Ook is een punt (.) toegestaan. Zo kunt u bijvoorbeeld uw e-mailadres kiezen als gebruikersnaam.

Kan ik mijn rekening nog inzien op Mijn Aegon, nadat ik deze heb beëindigd?

U kunt uw Aegon Bank product na beëindigen tot 2 jaar inzien via Mijn Aegon
Zo kunt u de af- en bijschrijvingen inzien die u in het verleden heeft gedaan. Ook kunt u documenten van deze rekening inzien, zoals de jaaroverzichten. Als u uw rekening langer dan twee jaar geleden heeft beëindigd, kunt u deze rekening niet langer inzien via Mijn Aegon.

Hoe beëindig ik Mijn Aegon?

U kunt de toegang van Mijn Aegon niet stopzetten
Het is niet mogelijk om Mijn Aegon stop te zetten, nadat u hiervoor toegang heeft aangevraagd. Als u een koppeling met een sociaal netwerk heeft, kunt u deze koppeling wel verwijderen. U gaat hiervoor naar Mijn Aegon en logt in. Onder 'Uw gegevens' kunt u dan de koppeling tussen Mijn Aegon en uw sociale netwerk verwijderen.

 

Waarom koppel ik mijn toestel waarmee ik de Mijn Aegon app gebruik aan Mijn Aegon?

Dit is een beveiligingsmaatregel
Door de koppeling te maken met uw toestel, weten we dat u met uw eigen toestel en eigen account inlogt. 

Door functionaliteiten zoals overboeken, is het nodig om uw Mijn Aegon app goed te beveiligen. Dit doen wij door u om uw pincode te vragen en uw toestel te koppelen aan Mijn Aegon.
Staat uw vraag er niet tussen?