Skip to main content

Welkom username.

Uw vorige bezoek was op 00-00-0000 om 00:00 uur

Search form

Mijn Aegon: Online inzicht in uw producten

Met Mijn Aegon kunt u uw spaar- en beleggingsrekeningen, schade- en levensverzekeringen, pensioen en hypotheek die u bij Aegon heeft afgesloten, inzien. U logt eenvoudig en vertrouwd in op een beveiligde omgeving. 

 

Welke situatie is op u van toepassing:

Ik wil toegang aanvragen 

U vraagt in een paar stappen snel en eenvoudig een account voor Mijn Aegon aan.

Toegang aanvragen

 

Ik wil mijn account activeren

Met de activatiecode die u heeft ontvangen, kunt u uw account activeren. Houd uw zelf gekozen gebruikersnaam en wachtwoord bij de hand voor het activeren van uw account.

Account activeren

Ik wil inloggen op Mijn Aegon

Log in met uw gebruikersnaam en wachtwoord op Mijn Aegon.

 

Inloggen

 

Veelgestelde vragen

Veelgestelde vragen

Hoe log ik uit op Mijn Aegon?

U kunt naar de optie uitloggen gaan, door op de knop 'Uitloggen' te klikken
De knop 'Uitloggen' vindt u rechts bovenaan het scherm. Als u op deze knop klikt, verschijnt er een venster waarin de blauwe knop 'U kunt hier uitloggen' staat. Hier vindt u ook de datum en tijd van uw laatste bezoek. Door op deze blauwe knop te drukken, logt u uit op Mijn Aegon. Mocht u vergeten om uit te loggen, dan wordt Mijn Aegon na 15 minuten inactiviteit, automatisch uitgelogd.

Ziet u de knop 'Uitloggen' niet staan?
U kunt altijd uitloggen door het tabblad in uw browser af te sluiten waarmee u Mijn Aegon bezoekt. U sluit uw tabblad door op het kruisje rechts bovenin het tabblad te klikken.

Heeft u een vraag over uw eigen product? Dan kunt u inloggen, een e-mail sturen of bellen met Aegon.

Hoe zorgt Aegon voor een goede beveiliging van aegon.nl, Mijn Aegon en de Mijn Aegon app?

Wij beschermen uw gegevens met beproefde beveiligingsmethodes zoals firewalls
Zo helpt een firewall in het beschermen tegen hackers, virussen, spyware en andere kwaadwillende invloeden op het internet.  Ook testen wij periodiek de beveiliging van aegon.nl, Mijn Aegon en de Mijn Aegon app. Als wij tijdens deze tests kwetsbaarheden in onze beveiliging ontdekken, worden deze kwetsbaarheden zo snel mogelijk verholpen.

Op Mijn Aegon, Mijn Aegon app en aegon.nl versleutelen wij alle informatie
Dit kunt u bijvoorbeeld zien aan 'https' aan het begin van de adresbalk en het groene slotje in uw browser. Doordat wij de informatie versleutelen die uw apparaat uitwisselt met onze websites, kunnen buitenstaanders de uitgewisselde informatie niet zomaar lezen, kraken of ontcijferen. 

Wanneer u een bankrekening heeft, is alleen overboeken naar uw vaste tegenrekening mogelijk
Deze tegenrekening staat altijd mede op uw naam. Doordat het niet mogelijk is een tegenrekening op naam van een ander persoon op te geven, voorkomen wij dat uw geld naar een ander persoon dan uzelf gaat.

Bescherm zelf ook uw apparaten tegen kwaadwillende invloeden van buitenaf
Met een virusscanner kunt u voorkomen dat een virus uw inloggegevens achterhaalt. Wees ook bedacht op phishing mails die uw inloggegevens proberen te achterhalen. Open geen e-mails die u niet vertrouwt. Klik ook nooit op links in e-mails die u niet kent.

Op https://www.aegon.nl/particulier/klantenservice/mijn-aegon/veilig-bankieren leest u meer over veilig gebruik maken van internet en internetbankieren.
 

Heeft u een vraag over uw eigen product? Dan kunt u inloggen, een e-mail sturen of bellen met Aegon.

Kan ik tegelijkertijd ingelogd zijn op Mijn Aegon én de Mijn Aegon app?

U kunt tegelijkertijd ingelogd zijn op beide omgevingen
Dit geeft geen problemen met het inzien van uw gegevens of andere functionaliteiten.

Heeft u een vraag over uw eigen product? Dan kunt u inloggen, een e-mail sturen of bellen met Aegon.

Hoe print ik mijn transactieoverzicht van mijn rekening bij Aegon Bank op Mijn Aegon uit?

Om uw bij-en afschrijvingen uit te printen gaat u naar Mijn Aegon en logt u in. U klikt daarna op de rekening waar u het transactieoverzicht van wilt. Bij Aegon ontvangt u geen overzichten per post, tenzij u een Aegon RenteRekening heeft.

Via Mijn Aegon kunt u een printversie van uw bij-en afschrijvingen maken
U klikt op het tabblad 'Rekeningoverzicht'. Via het uitklapmenu waar 'Laatste maand' staat, kunt u kiezen over welke periode u transactiegegevens op wilt vragen. Zo kunt u naast laatste maand ook kiezen voor de laatste 3, 6 of 12 maanden. Of u kunt een bepaalde periode instellen. Hier kiest u dus zelf over welke periode u de transactiegegevens in wilt zien.

Daarna kunt u bij het uitklapmenu van 'Alle bij-en afschrijvingen' kiezen tussen alle bij-en afschrijvingen inzien, alleen uw afschrijvingen inzien of alleen uw bijschrijvingen inzien. Nadat u een keuze heeft gemaakt bij beide uitklapmenu's kunt u gaan printen.

Stelt u in welke transacties u wilt zien, voordat u naar de print knop gaat
U vindt de print knop naast de twee uitklapmenu's, onder het kopje 'Saldo'. De printknop is dan de middelste van de drie ronde knopjes. U klikt op de printknop waardoor u een pagina krijgt waar uw transactieoverzicht op staat. Deze versie kunt u gemakkelijk uitprinten via het printerplaatje. Of u kunt via Bestand/File, klikken op Afdrukken/Print om uw overzicht te printen.

Om terug te gaan naar uw Mijn Aegon omgeving, klikt u op de 'Terug' knop in de browser.

Heeft u een vraag over uw eigen product? Dan kunt u inloggen, een e-mail sturen of bellen met Aegon.

Waar vind ik het rekeningoverzicht van mijn Aegon Bank product?

Uw bij- en afschrijvingen van uw rekening,  kunt u inzien via Mijn Aegon
Na het inloggen voert u daarvoor de volgende handelingen uit:

  • U klikt op uw de rekening waar u het overzicht van wilt zien.
  • Vervolgens klikt u op de volgende pagina, met het saldo overzicht, nogmaals op de betreffende rekening.
  • Via het eerste uitschuifmenu kunt u kiezen over welke periode u transactiegegevens op wilt vragen. Zo kunt u naast laatste maand ook kiezen voor de laatste 3, 6 of 12 maanden. Of u kunt een bepaalde periode instellen. Hier kiest u dus zelf over welke periode u de transactiegegevens in wilt zien.
  • Bij Aegon Sparen en Aegon RenteRekening kunt u via het uitschuifmenu van 'Alle bij-en afschrijvingen' ook kiezen tussen alle bij-en afschrijvingen inzien, alleen uw afschrijvingen inzien of alleen uw bijschrijvingen inzien.

U kunt uw bij-en afschrijvingen op deze manier inzien voor:

  • Aegon Sparen en Aegon RenteRekening.
  • Aegon Lijfrente Sparen.
  • Aegon Levensloop Sparen.
  • Aegon Ontslagvergoeding Sparen.

Heeft u een vraag over uw eigen product? Dan kunt u inloggen, een e-mail sturen of bellen met Aegon.

Hoe kan ik een schade melden via Mijn Aegon?

Kies bovenin het scherm voor het tabblad “Schades” om uw schade te melden
Klik bovenaan op “Nieuwe schade melden”. Uw persoonlijke gegevens zijn hier al ingevuld. Zo kunt u uw schade sneller melden aan Aegon. In Mijn Aegon kunt u direct na het melden van uw schade zien dat uw schade is ingediend.

U kunt schade tot €1.000,- melden via de Mijn Aegon App
U kunt schades melden op uw inboedel-, reis- en opstalverzekering. De Mijn Aegon app is beschikbaar voor zowel Apple als Android. Download de app via onze website.

Heeft u een vraag over uw eigen product? Dan kunt u inloggen, een e-mail sturen of bellen met Aegon.

Hoe vraag ik toegang aan voor Mijn Aegon?

Ik heb geen inloggegevens voor Mijn Aegon, hoe kan ik deze aanvragen?
U kunt direct inloggegevens aanmaken op www.aegon.nl via 'Log in'. U drukt dan op de blauwe knop toegang aanvragen. U doorloopt dan de volgende stappen:

Stap 1: U klikt op 'Toegang aanvragen'. Er verschijnt een pagina. Hier vult u uw persoonlijke gegevens in. U klikt op'Bevestig en kies inloggegevens'.

Stap 2: U kiest uw inloggegevens; gebruikersnaam en wachtwoord. Let u erop dat uw wachtwoord en gebruikersnaam voldoen aan de gestelde eisen voor inloggegevens van Mijn Aegon? U kunt op het vraagteken achter 'wachtwoord' en 'gebruikersnaam' klikken voor de eisen die wij stellen aan uw inloggegevens. U klikt na het invoeren van uw inloggegevens op de knop 'Bevestig en ga verder'.

Stap 3: U mag een sociaal netwerk koppelen aan Mijn Aegon. U kunt kiezen tussen Facebook, Google LinkedIn of nee bedankt, ik wil niet inloggen via een sociaal netwerk. Nadat u uw keuze heeft gemaakt, klikt u op 'Bevestig en ga verder'.

Stap 4: U krijgt een bevestiging van uw gegevens. Op deze pagina leest u ook de internetvoorwaarden. U moet 'Ja ik ga akkoord met de internetvoorwaarden' aanvinken. U klikt daarna op 'Verstuur mijn activatiecode'.

Stap 5: U krijgt een scherm met 'Bedankt voor uw aanvraag'. U heeft nu succesvol toegang aangevraagd tot Mijn Aegon. Om toegang tot Mijn Aegon te activeren, ontvangt u los per e-mail of post een activatiecode. U activeert uw Mijn Aegon via www.aegon.nl/activeren of www.aegon.nl via Service & Contact via het blauwe blok 'Inloggen' aan de linkerkant van het scherm.

Binnen Nederland is een activatiecode per post 10 dagen geldig. Buiten Nederland is een activatiecode per post 30 dagen geldig. Een activatiecode per e-mail is 3 uur geldig. U kunt één keer per 24 uur een activatiecode aanvragen.

Heeft u een vraag over uw eigen product? Dan kunt u inloggen, een e-mail sturen of bellen met Aegon.

Hoe wijzig ik mijn pincode voor Mijn Aegon of Mijn Aegon app?

U kunt uw pincode wijzigen door in te loggen op Mijn Aegon
U kiest daarna voor de pagina 'Mijn gegevens’ onder het kopje 'Uw inloggegevens & e-mailadres' voor de optie ‘Uw PIN wijzigen’. Voordat u een nieuwe pincode kunt invoeren, vult u eerst uw oude pincode in.

Als u uw pincode vergeten bent, kiest u 'Uw PIN vergeten' in Mijn Aegon
Hier kunt u een nieuwe pincode kiezen en geeft u uw wachtwoord door om te bevestigen dat u een nieuwe pincode heeft.

Uit veiligheidsoverwegingen worden gemakkelijke pincodes niet geaccepteerd
Gemakkelijke pincodes zijn bijvoorbeeld codes als ‘00000’, '11112' of ‘12345’. Uw nieuwe pincode is direct actief.

Heeft u een vraag over uw eigen product? Dan kunt u inloggen, een e-mail sturen of bellen met Aegon.

Ik heb een iPad of Apple computer en kan niet (al mijn gegevens inzien) in Mijn Aegon, wat nu?

Controleert u eerst of u uw browser kunt updaten naar een nieuwere versie
Als u niet al uw gegevens in kunt zien van Mijn Aegon via uw iPad of Apple computer, dan ligt de oorzaak namelijk waarschijnlijk aan de versie van uw browser die u gebruikt. Als u uw browser kunt updaten, voer deze update dan uit om al uw gegevens weer te kunnen inzien via Mijn Aegon. Voordat u uw browser update, moet u wel eerst uitloggen op Mijn Aegon.

Heeft u de laatste browserversie en kunt u nog steeds niet alle gegevens inzien?
Mocht u uw gegevens nog steeds niet kunnen inzien, neemt u dan contact op met onze klantenservice. U kunt ons telefonisch bereiken of u stuurt ons een e-mail.

Meer veelgestelde vragen over Mijn Aegon vindt u hier.

Heeft u een vraag over uw eigen product? Dan kunt u inloggen, een e-mail sturen of bellen met Aegon.

Welke eisen hebben wachtwoord en gebruikersnaam bij Mijn Aegon?

Uw gebruikersnaam moet voldoen aan meerdere eisen
Uw gebruikersnaam heeft:

  • minimaal 8 karakters.
  • maximaal 50 karakters.
  • en/of kleine letters, hoofdletters, cijfers, apenstaartje (@), liggende streep (_) en/of punt(.). Zo kunt u bijvoorbeeld uw mailadres kiezen als gebruikersnaam.
  • géén letters met leestekens of spaties.


Krijgt u de melding uw gebruikersnaam is al bezet?
Kies een andere gebruikersnaam om dit probleem te verhelpen.

Uw wachtwoord moet voldoen aan meerdere eisen
Uw wachtwoord heeft:

  • minimaal 8 karakters en maximaal 20 karakters,
  • hoofdletter(s), kleine letter(s) én een cijfer,
  • speciale tekens als u dat wilt. Alleen de volgende speciale tekens zijn toegestaan:!, @, #, $, %, ^, &, *, (, ), _, of =,
  • géén letters met leestekens of spaties. 

De balk onder het wachtwoordveld laat zien in hoeverre het wachtwoord dat u opgeeft aan de eisen voldoet. Wanneer de balk groen is, voldoet het door u opgegeven wachtwoord aan de eisen. 

Heeft u een vraag over uw eigen product? Dan kunt u inloggen, een e-mail sturen of bellen met Aegon.

Hoe beëindig ik Mijn Aegon?

U kunt de toegang van Mijn Aegon niet stopzetten
Het is niet mogelijk om Mijn Aegon stop te zetten, nadat u hiervoor toegang heeft aangevraagd. Als u een koppeling met een sociaal netwerk heeft, kunt u deze koppeling wel verwijderen. U gaat hiervoor naar Mijn Aegon en logt in. Onder 'Uw gegevens' kunt u dan de koppeling tussen Mijn Aegon en uw sociale netwerk verwijderen.

 

Hoe koppel ik mijn toestel waarmee ik de Mijn Aegon app gebruik?

U koppelt uw toestel aan Mijn Aegon bij de eerste keer inloggen
U start de Mijn Aegon app op. Daarna doorloopt u vijf stappen:
  • U drukt op de knop 'Toestel koppelen'.
  • U logt in op Mijn Aegon.
  • U controleert uw gegevens.
  • U kiest uw vijf cijferige pincode.
  • Het koppelen van uw toestel is gelukt. U drukt 'OK' om verder te gaan. 
Heeft u aan uw Mijn Aegon ook een sociaal netwerk gekoppeld?
Dan gebruikt u de pincode voor inloggen op het sociaal netwerk ook voor inloggen op de Mijn Aegon app.

U koppelt het toestel waarmee u de Mijn Aegon app gebruikt, aan uw Mijn Aegon account
Deze maatregel hebben wij genomen uit veiligheid. Het koppelen van Mijn Aegon aan de Mijn Aegon app is nodig om uw gegevens goed te beveiligen. Zo weten wij namelijk zeker dat u met uw eigen toestel en eigen Mijn Aegon account inlogt.
Staat uw vraag er niet tussen?

Heeft u nog vragen? Wij helpen u graag.

Chat met een medewerker

U kunt direct chatten met één van onze medewerkers.

Bel met een medewerker

Onze medewerkers helpen u graag met het beantwoorden van uw vragen.