Skip to main content

Welkom username.

Uw vorige bezoek was op 00-00-0000 om 00:00 uur

Search form

Veelgestelde vragen over Mijn Aegon

Veelgestelde vragen

Hoe vraag ik toegang aan voor Mijn Aegon?

U kunt direct inloggegevens aanmaken op www.aegon.nl via 'Log in'
U drukt dan op de blauwe knop toegang aanvragen. U doorloopt dan de volgende stappen:

Stap 1: U klikt op 'Toegang aanvragen'. Er verschijnt een pagina. Hier vult u uw persoonlijke gegevens in. U klikt op 'Bevestig en kies inloggegevens'.

Stap 2: U kiest uw inloggegevens; gebruikersnaam en wachtwoord. Let u erop dat uw wachtwoord en gebruikersnaam voldoen aan de gestelde eisen voor inloggegevens van Mijn Aegon? U kunt op het vraagteken achter 'wachtwoord' en 'gebruikersnaam' klikken voor de eisen die wij stellen aan uw inloggegevens. U klikt na het invoeren van uw inloggegevens op de knop 'Bevestig en ga verder'.

Stap 3: U mag een sociaal netwerk koppelen aan Mijn Aegon. U kunt kiezen tussen Facebook, Google LinkedIn of nee bedankt, ik wil niet inloggen via een sociaal netwerk. Nadat u uw keuze heeft gemaakt, klikt u op 'Bevestig en ga verder'.

Stap 4: U krijgt een bevestiging van uw gegevens. Op deze pagina leest u ook de internetvoorwaarden. U moet 'Ja ik ga akkoord met de internetvoorwaarden' aanvinken. U klikt daarna op 'Verstuur mijn activatiecode'.

Stap 5: U krijgt een scherm met 'Bedankt voor uw aanvraag'. U heeft nu succesvol toegang aangevraagd tot Mijn Aegon.

Om toegang tot Mijn Aegon te activeren, ontvangt u los per e-mail of post een activatiecode
Uw activatiecode is beperkt geldig:

  • Een activatiecode per post naar een adres in Nederland is 10 dagen geldig.
  • Een activatiecode per post naar een adres in het buitenland is 30 dagen geldig.
  • Een activatiecode per e-mail is 3 uur geldig.
U activeert uw Mijn Aegon via www.aegon.nl/activeren of www.aegon.nl via Service & Contact via het blauwe blok 'Inloggen' aan de linkerkant van het scherm.

Heeft u een vraag over uw eigen product? Dan kunt u inloggen, een e-mail sturen of bellen met Aegon.

Hoe log ik uit op Mijn Aegon?

De knop 'Uitloggen' vindt u rechts bovenaan het scherm
Als u op deze knop klikt, verschijnt er een venster waarin de blauwe knop 'U kunt hier uitloggen' staat. Hier vindt u ook de datum en tijd van uw laatste bezoek. Door op deze blauwe knop te drukken, logt u uit op Mijn Aegon. Mocht u vergeten om uit te loggen, dan wordt Mijn Aegon na 15 minuten inactiviteit, automatisch uitgelogd.

Ziet u de knop 'Uitloggen' niet staan?
U kunt altijd uitloggen door het tabblad in uw browser af te sluiten waarmee u Mijn Aegon bezoekt. U sluit uw tabblad door op het kruisje rechts bovenin het tabblad te klikken.

Heeft u een vraag over uw eigen product? Dan kunt u inloggen, een e-mail sturen of bellen met Aegon.

Welke eisen hebben wachtwoord en gebruikersnaam bij Mijn Aegon?

Uw gebruikersnaam moet voldoen aan meerdere eisen
Uw gebruikersnaam heeft:

  • minimaal 8 karakters.
  • maximaal 50 karakters.
  • en/of kleine letters, hoofdletters, cijfers, apenstaartje (@), liggende streep (_) en/of punt(.). Zo kunt u bijvoorbeeld uw mailadres kiezen als gebruikersnaam.
  • géén letters met leestekens of spaties.


Krijgt u de melding uw gebruikersnaam is al bezet?
Kies een andere gebruikersnaam om dit probleem te verhelpen.

Uw wachtwoord moet voldoen aan meerdere eisen
Uw wachtwoord heeft:

  • minimaal 8 karakters en maximaal 20 karakters,
  • hoofdletter(s), kleine letter(s) én een cijfer,
  • speciale tekens als u dat wilt. Alleen de volgende speciale tekens zijn toegestaan:!, @, #, $, %, ^, &, *, (, ), _, of =,
  • géén letters met leestekens of spaties. 

De balk onder het wachtwoordveld laat zien in hoeverre het wachtwoord dat u opgeeft aan de eisen voldoet. Wanneer de balk groen is, voldoet het door u opgegeven wachtwoord aan de eisen. 

Heeft u een vraag over uw eigen product? Dan kunt u inloggen, een e-mail sturen of bellen met Aegon.

Hoe koppel ik mijn toestel waarmee ik de Mijn Aegon app gebruik?

U koppelt uw toestel aan Mijn Aegon bij de eerste keer inloggen
U start de Mijn Aegon app op. Daarna doorloopt u vijf stappen:
  • U drukt op de knop 'Toestel koppelen'.
  • U logt in op Mijn Aegon.
  • U controleert uw gegevens.
  • U kiest uw vijf cijferige pincode.
  • Het koppelen van uw toestel is gelukt. U drukt 'OK' om verder te gaan. 
Heeft u aan uw Mijn Aegon ook een sociaal netwerk gekoppeld?
Dan gebruikt u de pincode voor inloggen op het sociaal netwerk ook voor inloggen op de Mijn Aegon app.

U koppelt het toestel waarmee u de Mijn Aegon app gebruikt, aan uw Mijn Aegon account
Deze maatregel hebben wij genomen uit veiligheid. Het koppelen van Mijn Aegon aan de Mijn Aegon app is nodig om uw gegevens goed te beveiligen. Zo weten wij namelijk zeker dat u met uw eigen toestel en eigen Mijn Aegon account inlogt.

Heeft u een vraag over uw eigen product? Dan kunt u inloggen, een e-mail sturen of bellen met Aegon.

Welke eisen hebben wachtwoord en gebruikersnaam bij Mijn Aegon?

Uw gebruikersnaam moet voldoen aan meerdere eisen
Uw gebruikersnaam heeft:

  • minimaal 8 karakters.
  • maximaal 50 karakters.
  • en/of kleine letters, hoofdletters, cijfers, apenstaartje (@), liggende streep (_) en/of punt(.). Zo kunt u bijvoorbeeld uw mailadres kiezen als gebruikersnaam.
  • géén letters met leestekens of spaties.


Krijgt u de melding uw gebruikersnaam is al bezet?
Kies een andere gebruikersnaam om dit probleem te verhelpen.

Uw wachtwoord moet voldoen aan meerdere eisen
Uw wachtwoord heeft:

  • minimaal 8 karakters en maximaal 20 karakters,
  • hoofdletter(s), kleine letter(s) én een cijfer,
  • speciale tekens als u dat wilt. Alleen de volgende speciale tekens zijn toegestaan:!, @, #, $, %, ^, &, *, (, ), _, of =,
  • géén letters met leestekens of spaties. 

De balk onder het wachtwoordveld laat zien in hoeverre het wachtwoord dat u opgeeft aan de eisen voldoet. Wanneer de balk groen is, voldoet het door u opgegeven wachtwoord aan de eisen. 

Heeft u een vraag over uw eigen product? Dan kunt u inloggen, een e-mail sturen of bellen met Aegon.

Staat uw vraag er niet tussen?