Skip to main content

Welkom username.

Uw vorige bezoek was op 00-00-0000 om 00:00 uur

Search form

Veelgestelde vragen over Mijn Aegon

Veelgestelde vragen

Hoe vraag ik toegang aan voor Mijn Aegon?

U kunt direct inloggegevens aanmaken op www.aegon.nl via 'Log in'
U drukt dan op de blauwe knop toegang aanvragen. U doorloopt dan de volgende stappen:

Stap 1: U klikt op 'Toegang aanvragen'. Er verschijnt een pagina. Hier vult u uw persoonlijke gegevens in. U klikt op 'Bevestig en kies inloggegevens'.

Stap 2: U kiest uw inloggegevens; gebruikersnaam en wachtwoord. Let u erop dat uw wachtwoord en gebruikersnaam voldoen aan de gestelde eisen voor inloggegevens van Mijn Aegon? U kunt op het vraagteken achter 'wachtwoord' en 'gebruikersnaam' klikken voor de eisen die wij stellen aan uw inloggegevens. U klikt na het invoeren van uw inloggegevens op de knop 'Bevestig en ga verder'.

Stap 3: U mag een sociaal netwerk koppelen aan Mijn Aegon. U kunt kiezen tussen Facebook, Google LinkedIn of nee bedankt, ik wil niet inloggen via een sociaal netwerk. Nadat u uw keuze heeft gemaakt, klikt u op 'Bevestig en ga verder'.

Stap 4: U krijgt een bevestiging van uw gegevens. Op deze pagina leest u ook de internetvoorwaarden. U moet 'Ja ik ga akkoord met de internetvoorwaarden' aanvinken. U klikt daarna op 'Verstuur mijn activatiecode'.

Stap 5: U krijgt een scherm met 'Bedankt voor uw aanvraag'. U heeft nu succesvol toegang aangevraagd tot Mijn Aegon.

Om toegang tot Mijn Aegon te activeren, ontvangt u los per e-mail of post een activatiecode
Uw activatiecode is beperkt geldig:

  • Een activatiecode per post naar een adres in Nederland is 10 dagen geldig.
  • Een activatiecode per post naar een adres in het buitenland is 30 dagen geldig.
  • Een activatiecode per e-mail is 3 uur geldig.
U activeert uw Mijn Aegon via www.aegon.nl/activeren of www.aegon.nl via Service & Contact via het blauwe blok 'Inloggen' aan de linkerkant van het scherm.

Heeft u een vraag over uw eigen product? Dan kunt u inloggen, een e-mail sturen of bellen met Aegon.

Hoe kan ik een adreswijziging doorgeven?

U kunt uw adreswijziging direct online aan ons doorgeven 
Ga hiervoor naar ‘Adreswijziging doorgeven’. Dit geldt voor een verhuizing binnen Nederland, maar ook voor een verhuizing naar of in het buitenland. Zijn uw partner en kinderen ook klant bij Aegon en verhuizen zij mee? Dan kunt u dit ook doorgeven.

Uw eigen adres wijzigen kan ook via Mijn Aegon
Heeft u nog geen Mijn Aegon account? U vraagt een Mijn Aegon account aan via onze website. Dit account maakt u aan op het bij Aegon bekende adres.  

U kunt uw adreswijziging ook schriftelijk aan ons doorgeven
Stuur ons hiervoor een ondertekent verzoek met de volgende gegevens:

  • uw naam en voorletters
  • uw oude en nieuwe adres
  • uw geboortedatum
  • uw polis- en rekeningnummer(s)
  • eventuele meeverhuizers


Dit stuurt u naar:
Aegon Nederland N.V. 
Postbus 202
2501 CE
Den Haag

Heeft u een vraag over uw eigen product? Dan kunt u inloggen, een e-mail sturen of bellen met Aegon.

Hoe log ik uit op Mijn Aegon?

De witte knop met groene letters 'Uitloggen' vindt u rechts bovenaan het scherm
Als u op deze knop klikt, verschijnt er een venster waarin de blauwe knop 'U kunt hier uitloggen' staat.

Door op deze blauwe knop te drukken, logt u uit op Mijn Aegon. Mocht u vergeten om uit te loggen, dan wordt Mijn Aegon na 15 minuten inactiviteit, automatisch uitgelogd.

Ziet u de knop 'Uitloggen' niet staan?
U kunt ook het tabblad in uw browser afsluiten waarmee u Mijn Aegon bezoekt. U sluit uw tabblad door op het kruisje rechts bovenin het tabblad te klikken.

Heeft u een vraag over uw eigen product? Dan kunt u inloggen, een e-mail sturen of bellen met Aegon.

Welke eisen hebben wachtwoord en gebruikersnaam bij Mijn Aegon?

Uw gebruikersnaam moet voldoen aan meerdere eisen
Uw gebruikersnaam heeft:

  • minimaal 8 karakters.
  • maximaal 50 karakters.
  • en/of kleine letters, hoofdletters, cijfers, apenstaartje (@), liggende streep (_) en/of punt(.). Zo kunt u bijvoorbeeld uw mailadres kiezen als gebruikersnaam.
  • géén letters met leestekens of spaties.


Krijgt u de melding uw gebruikersnaam is al bezet?
Kies een andere gebruikersnaam om dit probleem te verhelpen.

Uw wachtwoord moet voldoen aan meerdere eisen
Uw wachtwoord heeft:

  • minimaal 8 karakters en maximaal 20 karakters,
  • hoofdletter(s), kleine letter(s) én een cijfer,
  • speciale tekens als u dat wilt. Alleen de volgende speciale tekens zijn toegestaan:!, @, #, $, %, ^, &, *, (, ), _, of =
  • géén letters met leestekens of spaties. 

De balk onder het wachtwoordveld laat zien in hoeverre het wachtwoord dat u opgeeft aan de eisen voldoet. Wanneer de balk groen is, voldoet het door u opgegeven wachtwoord aan de eisen. 

Heeft u een vraag over uw eigen product? Dan kunt u inloggen, een e-mail sturen of bellen met Aegon.

Hoe activeer ik Mijn Aegon met de activatiecode?

U activeert mijn Aegon met uw activatiecode

  • Heeft u de activatiecode per post ontvangen? Dan gaat u naar www.aegon.nl/activeren. U logt dan in met uw inloggegevens en uw activatiecode. 
  • Heeft u de activatiecode per e-mail ontvangen? Dan klikt u op de link in de e-mail. U vult dan uw inloggegevens in om Mijn Aegon te activeren. 

U werkt uw contactgegevens bij voordat u verder kunt naar Mijn Aegon.

Om een activatiecode te ontvangen, vraagt u eerst een Mijn Aegon account aan
U vraagt toegang aan via onze website. Na het aanvragen van toegang, ontvangt u een activatiecode per brief of per e-mail. Een activatiecode per brief ontvangt u binnen 5 werkdagen en is 21 dagen geldig. Woont u in het buitenland en u vraagt een activatiecode per post aan? Dan is de activatiecode 30 dagen geldig. Een activatiecode per e-mail is drie uur geldig.

Heeft u een vraag over uw eigen product? Dan kunt u inloggen, een e-mail sturen of bellen met Aegon.

Mijn Aegon activeren met activatiecode lukt niet, wat nu?

Uw activatiecode werkt niet als u uw gegevens niet juist invult
Controleer daarom uw gegevens goed. Het kan voorkomen dat u verhuisd bent, zonder dat u dit aan Aegon heeft laten weten. Geef alsnog uw adres door aan Aegon. Wij hebben twee dagen nodig om uw adreswijziging te verwerken in ons systeem. Na twee dagen kunt u zich dan alsnog registreren voor Mijn Aegon.

U voert de activatiecode in op onze pagina voor registreren Mijn Aegon
Typ  www.aegon.nl/activeren in uw adresbalk. Zo weet u zeker dat u uw activatiecode op de juiste pagina invult.

Bent u uw activatiecode kwijt of is deze verlopen? 
Vraag dan zelf uw account aan voor Mijn Aegon via onze website. Uit veiligheid is de registratiecode beperkt geldig. Op de registratiecodekaart vindt u tot welke datum u de registratiecode kunt gebruiken.

Krijgt u onterecht de melding dat uw huisnummer niet juist is?
Dit komt vaak door het gebruik van een verouderde browser. Update uw browser en dit probleem is verholpen. Informatie over uw browser updaten vindt u op onze pagina gebruiksvoorwaarden website.

Als u een postbusadres opgeeft, kunt u uw activatiecode niet activeren
Dit komt doordat het niet mogelijk is om toegang aan te vragen via Mijn Aegon op een postbusadres. Onze excuses voor het ongemak. U kunt zich wel activeren als u uw adres wijzigt bij Aegon naar een woonadres. Na het doorgeven van uw adreswijziging, wacht u 48 uur totdat wij de wijziging hebben verwerkt.

Heeft u een vraag over uw eigen product? Dan kunt u inloggen, een e-mail sturen of bellen met Aegon.

Waarom vraagt Aegon mijn mobiele nummer als ik voor het eerst inlog in Mijn Aegon?

Uw mobiele nummer gebruiken wij voor extra beveiliging
Wijzigt u via Mijn Aegon uw gegevens of doet u een overboeking? Dan gebruiken wij uw mobiele nummer ter controle. Zo weet u zeker dat uw gegevens en uw geld goed beveiligd zijn.

Heeft u geen mobiel nummer of wilt u deze liever niet invullen? Dan kunt u gewoon verder met inloggen.

Heeft u een vraag over uw eigen product? Dan kunt u inloggen, een e-mail sturen of bellen met Aegon.

Een document in Mijn Aegon opent of download niet, wat nu?

Het is mogelijk dat u niet beschikt over het programma Adobe Acrobat Reader waardoor u PDF bestanden op Mijn Aegon niet kunt openen of downloaden. U kunt Adobe Reader gratis downloaden op internet via http://get.adobe.com/nl/reader/ . Controleert u ook de instellingen van de pop-up blokkeerder in uw browser en pas deze instellingen eventueel aan. Als uw browsers pop-ups blokkeert, blokkeert de browser namelijk het openen van het document vanaf Mijn Aegon.

Heeft u Adobe Acrobat Reader al en heeft u nog steeds problemen met bestanden downloaden of inzien via Mijn Aegon?
Kijkt u dan of u uw browser kunt updaten naar een nieuwere versie. Uit veiligheid ondersteunen wij alleen de laatste browserversies. Ervaart u daarna nog steeds problemen met het downloaden en openen van bestanden? Dan wordt dit probleem mogelijk veroorzaakt door verouderde tijdelijke internetbestanden. De tijdelijke internetbestanden kunt u wissen door de toetsen shift, control en delete tegelijkertijd in te drukken. Deze toetscombinatie werkt voor de browsers Googe Chrome, Mozilla FireFox en Internet Explorer. Bij Safari kunt uw tijdelijke internetbestanden schonen via de optie 'Reset Safari' of 'Settings'.

Heeft u een vraag over uw eigen product? Dan kunt u inloggen, een e-mail sturen of bellen met Aegon.

Ik heb een iPad of Apple computer en kan niet (al mijn gegevens inzien) in Mijn Aegon, wat nu?

Controleert u eerst of u uw browser kunt updaten naar een nieuwere versie
Als u niet al uw gegevens in kunt zien van Mijn Aegon via uw iPad of Apple computer, ligt de oorzaak namelijk waarschijnlijk aan de versie van uw browser die u gebruikt. Als u uw browser kunt updaten, voer deze update dan uit om al uw gegevens weer te kunnen inzien via Mijn Aegon. Voordat u uw browser update, moet u wel eerst uitloggen op Mijn Aegon.

Heeft u de laatste browserversie en kunt u nog steeds niet alle gegevens inzien?
Bekijk dan het Mijn Aegon Stappenplan of u het probleem op een andere manier zelf kunt oplossen. 
 

Heeft u een vraag over uw eigen product? Dan kunt u inloggen, een e-mail sturen of bellen met Aegon.

Staat uw vraag er niet tussen?