Welkom username.

Uw vorige bezoek was op 00-00-0000 om 00:00 uur

Search form

Jaaroverzicht 2015: Tijd voor uw belastingaangifte

Bij vragen staan we voor u klaar

Aegon snapt heel goed dat de belastingaangifte niemands hobby is. Daarom helpen wij u er graag bij. In deze aangifteperiode staan wij natuurlijk ook voor u klaar om vragen te beantwoorden. Bijvoorbeeld over uw jaaroverzicht of over uw hypotheekrente.

Telefonisch bereikbaar

U kunt ons bellen op 088 344 12 34. Tijdens werkdagen zijn wij bereikbaar van 8.00 tot 21.00 uur en op zaterdag van 9.00 tot 13.00 uur.

14 tips die u op weg helpen

De belastingaangifte; het blijft een klus waar veel mensen niet bepaald naar uitkijken. We helpen u daarom graag op weg. Deze 14 tips maken de belastingaangifte niet leuker, maar wél een stuk makkelijker!

Bekijk onze belastingtips

Download zelf uw jaaroverzicht

U heeft uw jaaroverzicht(en) nodig voor uw belastingaangifte. Uw jaaroverzicht(en) zijn online in te zien via Mijn Aegon bij 'Mijn documenten'. Zo heeft u alle gegevens die u nodig heeft snel en makkelijk bij de hand.

Toegang tot Mijn Aegon
Om te kunnen inloggen, moet u eerst toegang aanvragen.

• Klik op Toegang aanvragen en vul uw persoonlijke gegevens in.
  • Kies zelf een nieuwe gebruikersnaam en wachtwoord.
  • Log in met uw gebruikersnaam en wachtwoord en vul de activatiecode in. Uw tijdelijke activatiecode ontvangt u per e-mail of brief nadat u stap 1 en 2 heeft doorlopen.

Toegang aanvragen

Heeft u al een Mijn Aegon-account?
Dan kunt u direct inloggen.

> Wachtwoord vergeten?

Veelgestelde vragen

Hoe ontvang ik mijn jaaroverzicht?

Op onze internetpagina Verzendschema ziet u wanneer uw jaaroverzicht beschikbaar is
U ziet hier ook of u het jaaroverzicht van uw product via Mijn Aegon of per post ontvangt.

Staat in het verzendschema vermeld dat u uw jaaroverzicht in Mijn Aegon ontvangt?
Dan ontvangt u van ons een e-mail als uw jaaroverzicht digitaal beschikbaar is. U vindt uw jaaroverzichten terug in Mijn Aegon via de optie 'Mijn documenten'. Deze optie staat in het menu links in het scherm. Op dit jaaroverzicht staat alle informatie die u nodig heeft voor uw belastingaangifte. U kunt het jaaroverzicht ook opslaan of printen.

Er is één uitzondering waarbij u zelf kiest hoe u uw jaaroverzicht wilt ontvangen
De fiscale informatie van uw levensverzekering staat in Mijn Aegon, maar voor de beleggingsinformatie van uw levensverzekering kunt u kiezen hoe u deze ontvangt.
  • Bent u aangemeld voor Mijn Aegon? Dan ontvangt u de beleggingsinformatie van uw levensverzekering in Mijn Aegon.
  • Bent nu niet aangemeld voor Mijn Aegon? Dan ziet u in het Verzendschema wanneer u deze stukken per post ontvangt.
  • Heeft u wel een Mijn Aegon account, maar wilt u de genoemde stukken toch per post ontvangen? Dan geeft u dat aan via Mijn Aegon. U gebruikt hiervoor de optie ‘Communicatievoorkeuren’. Deze vindt u via de optie ‘Mijn gegevens’ links in het menu in Mijn Aegon.

Heeft u na de genoemde datum nog geen jaaroverzicht ontvangen?
Neemt u contact op met onze Klantenservice op telefoonnummer 088 344 12 34. Gaat het om het een jaaroverzicht van een uitkerende schadeverzekering? Belt u dan met ons Serviceteam Schade op nummer 088 344 00 53.

Heeft u een vraag over uw eigen product? Dan kunt u inloggen, een e-mail sturen of bellen met Aegon.

Waar vind ik het jaaroverzicht in Mijn Aegon?

Uw jaaroverzicht staat in Mijn Aegon bij 'Mijn documenten'
U vindt hier uw jaaroverzicht voor Sparen, Beleggen, Hypotheken en Levensverzekeringen. Jaaroverzichten pensioen, inkomensverzekeringen en uitkerende lijfrenteverzekeringen staan nog niet in Mijn Aegon.

Voor iedere polis of rekening krijgt u een apart jaaroverzicht
U ziet de jaaroverzichten terug van afgelopen jaar en van eerdere jaren. Wij sturen u een e-mail als er een nieuw jaaroverzicht voor u klaarstaat.

U klikt op het pdf-icoon om het jaaroverzicht te openen
Deze staat achter de regel waarin het jaaroverzicht staat omschreven. U print uw jaaroverzicht via het printer icoon. Deze vindt u rechtsboven in het scherm.

Heeft u nog geen Mijn Aegon account?
U vraagt een Mijn Aegon account aan via onze website. Ook vindt u op onze website informatie over wanneer uw jaaroverzicht beschikbaar is.

U vindt uw jaaroverzichten ook in de Mijn Aegon app
Ook hier vindt u uw jaaroverzicht terug voor Sparen, Beleggen, Hypotheken en Levensverzekeringen. U klikt op uw product in de app. Vervolgens gaat u naar 'Documenten'.

Ik heb mijn rekening of verzekering beëindigd. Krijg ik nog een jaaroverzicht?

Heeft u uw Aegon Bank-product beëindigd?
  • Heeft u uw Aegon Sparen, Aegon Beleggen of Aegon RenteRekening bij Aegon Bank beëindigd? Of uw laatste uitkering ontvangen van uw Aegon Lijfrente Uitkeren, Aegon Nabestaanden Lijfrente Uitkeren of Aegon Ontslagvergoeding Uitkeren? Dan ontvangt u in januari 2016 een jaaroverzicht per post.
  • Heeft uw Aegon Lijfrente Sparen, Aegon Lijfrente Beleggen, Aegon Ontslagvergoeding Sparen, Aegon Ontslagvergoeding Uitkeren, Aegon Levensloop Sparen en Aegon Levensloop Beleggen ter aanvulling van uw inkomen of pensioen afgekocht of beëindigd in 2015? Dan heeft u al een uitkeringsspecificatie met de ingehouden belastingen ontvangen, nadat u deze rekening beëindigd had.

Heeft u uw levensverzekering beëindigd?
Voor uw levensverzekering ontvangt u alleen een jaaroverzicht als uw polis nog loopt op 31 december 2015. In het jaar van beëindiging verstrekken wij geen opgave van de betaalde lijfrentepremies. U kunt de in 2015 betaalde lijfrentepremies wel aftrekken.

Is of heeft u uw inkomensverzekering bij Aegon Schade beëindigd?
Heeft u in 2015 premie betaald voor uw arbeidsongeschiktheidsverzekering of de rubriek (tijdelijke) arbeidsongeschiktheid op uw woonlastenverzekering of ongevallenverzekering?
Dan ontvangt u begin 2016 een jaaroverzicht, ook als deze verzekeringen zijn beëindigd.

Heeft u uit één van deze verzekeringen in 2015 een eenmalige of periodieke uitkering van Aegon ontvangen en is deze verzekering beëindigd? Ook dan ontvangt u een jaaroverzicht.

Ik heb geen jaaroverzicht ontvangen. Kan ik een kopie jaaroverzicht krijgen?

In het verzendschema staat wanneer u uw jaaroverzicht 2015 ontvangt
Veel jaaroverzichten van Aegon zijn online via Mijn Aegon en de Mijn Aegon app beschikbaar. In het verzendschema ziet u of u uw jaaroverzicht via Mijn Aegon en de Mijn Aegon app ontvangt, of per post.

Komt uw jaaroverzicht online beschikbaar?
U logt dan voor uw jaaroverzicht in op www.aegon.nl/mijnaegon. U vindt uw jaaroverzicht 2015 bij 'Mijn documenten'. Het kan ook zijn dat er voor uw product geen jaaroverzicht nodig is. Wij maken alleen jaaroverzichten aan voor producten waarvan de gegevens nodig zijn voor belastingaangifte.

Verwacht u wel een jaaroverzicht maar staat deze niet online of heeft u deze niet per post ontvangen?
Neem dan contact op met onze klantenservice via 088 344 12 34. Heeft u een Arbeidsongeschiktheids-, een Woonlasten- of een Ongevallenverzekering? Dan belt u naar 088 344 0053.

U kunt zelf uw account aanvragen voor Mijn Aegon, als u nog geen inloggegevens heeft.

Hoe vraag ik toegang aan voor Mijn Aegon?

U kunt direct inloggegevens aanmaken op www.aegon.nl via 'Log in'
U drukt dan op de blauwe knop toegang aanvragen. U doorloopt dan de volgende stappen:

Stap 1: U klikt op 'Toegang aanvragen'. Er verschijnt een pagina. Hier vult u uw persoonlijke gegevens in. U klikt op 'Bevestig en kies inloggegevens'.

Stap 2: U kiest uw inloggegevens; gebruikersnaam en wachtwoord. Let u erop dat uw wachtwoord en gebruikersnaam voldoen aan de gestelde eisen voor inloggegevens van Mijn Aegon? U kunt op het vraagteken achter 'wachtwoord' en 'gebruikersnaam' klikken voor de eisen die wij stellen aan uw inloggegevens. U klikt na het invoeren van uw inloggegevens op de knop 'Bevestig en ga verder'.

Stap 3: U mag een sociaal netwerk koppelen aan Mijn Aegon. U kunt kiezen tussen Facebook, Google LinkedIn of nee bedankt, ik wil niet inloggen via een sociaal netwerk. Nadat u uw keuze heeft gemaakt, klikt u op 'Bevestig en ga verder'.

Stap 4: U krijgt een bevestiging van uw gegevens. Op deze pagina leest u ook de internetvoorwaarden. U moet 'Ja ik ga akkoord met de internetvoorwaarden' aanvinken. U klikt daarna op 'Verstuur mijn activatiecode'.

Stap 5: U krijgt een scherm met 'Bedankt voor uw aanvraag'. U heeft nu succesvol toegang aangevraagd tot Mijn Aegon.

Om toegang tot Mijn Aegon te activeren, ontvangt u los per e-mail of post een activatiecode
Uw activatiecode is beperkt geldig:

• Een activatiecode per post naar een adres in Nederland is 10 dagen geldig.
  • Een activatiecode per post naar een adres in het buitenland is 30 dagen geldig.
  • Een activatiecode per e-mail is 3 uur geldig.
U activeert uw Mijn Aegon via www.aegon.nl/activeren of www.aegon.nl via Service & Contact via het blauwe blok 'Inloggen' aan de linkerkant van het scherm.

Staat uw vraag er niet tussen?

Heeft u nog vragen? Wij helpen u graag.

Bel met een medewerker

Onze medewerkers helpen u graag met het beantwoorden van uw vragen.

Chat met een medewerker

U kunt direct chatten met één van onze medewerkers.

Liever onafhankelijk advies?

Uw adviseur staat natuurlijk ook voor u klaar tijdens de belastingaangifte periode. Wilt u liever onafhankelijk advies?