Welkom username.

Search form

Jaaroverzicht 2016: Tijd voor uw belastingaangifte

Uw jaaroverzicht vindt u in Mijn Aegon

Aegon snapt heel goed dat de belastingaangifte niemands hobby is. Daarom maken we het u graag zo makkelijk mogelijk. Al uw jaaroverzichten vindt u binnenkort in Mijn Aegon.

Wanneer ontvangt u uw jaaroverzicht?

Vanaf 1 maart kunt u uw belastingaangifte invullen. We zorgen ervoor dat uiterlijk 28 februari 2017 alle jaaroverzichten voor u beschikbaar zijn. Uw jaaroverzichten vindt u in Mijn Aegon. Voor sommige producten ontvangt u uw overzicht per post. Wanneer en hoe u uw jaaroverzicht ontvangt, ziet u in het verzendschema.

Aegon snapt heel goed dat de belastingaangifte niemands hobby is. Daarom helpen wij u er graag bij. In deze aangifteperiode staan wij natuurlijk ook voor u klaar om vragen te beantwoorden. Bijvoorbeeld over uw jaaroverzicht of over uw hypotheekrente.

Uw jaaroverzichten in Mijn Aegon

U heeft uw jaaroverzichten nodig voor uw belastingaangifte. Uw jaaroverzicht(en) zijn online te zien en te downloaden in Mijn Aegon bij ‘Mijn documenten’. Zo heeft u al uw gegevens snel en makkelijk bij de hand.

Toegang tot Mijn Aegon

Om te kunnen inloggen, moet u eerst toegang aanvragen.

• Klik op Toegang aanvragen en vul uw persoonlijke gegevens in.
  • Kies zelf een gebruikersnaam en wachtwoord.
  • Via uw e-mail of per post ontvangt u een tijdelijke activatiecode.
  • Ga naar www.aegon.nl/activeren en voer uw inloggegevens en activatiecode in.

Toegang aanvragen

Heeft u al een Mijn Aegon-account?

Dan kunt u direct inloggen.

Wachtwoord vergeten?

Inloggen Mijn Aegon

Telefonisch bereikbaar

U kunt ons bellen op 088 244 12 34. Tijdens werkdagen zijn wij bereikbaar van 8.00 tot 21.00 uur en op zaterdag van 9.00 tot 13.00 uur.

Veelgestelde vragen

Ik heb geen jaaroverzicht ontvangen. Kan ik een kopie jaaroverzicht krijgen?

In het verzendschema staat wanneer u uw jaaroverzicht 2016 ontvangt
Veel jaaroverzichten van Aegon zijn online via Mijn Aegon en de Mijn Aegon app beschikbaar. In het verzendschema ziet u of u uw jaaroverzicht via Mijn Aegon en de Mijn Aegon app ontvangt, of per post.

Komt uw jaaroverzicht online beschikbaar?
U logt dan voor uw jaaroverzicht in op www.aegon.nl/mijnaegon. U vindt uw jaaroverzicht 2016 bij 'Mijn documenten'. Het kan ook zijn dat er voor uw product geen jaaroverzicht nodig is. Wij maken alleen jaaroverzichten aan voor producten waarvan de gegevens nodig zijn voor belastingaangifte.

Verwacht u wel een jaaroverzicht maar staat deze niet online of heeft u deze niet per post ontvangen?
Neem dan contact op met onze klantenservice via 088 344 12 34. Heeft u een Arbeidsongeschiktheids-, een Woonlasten- of een Ongevallenverzekering? Dan belt u naar 088 344 0053.

Heeft u nog geen Mijn Aegon? Vraag nu uw account aan

Heeft u een vraag over uw eigen product? Dan kunt u inloggen, een e-mail sturen of bellen met Aegon.

Waar vind ik het jaaroverzicht in Mijn Aegon?

Uw jaaroverzicht staat in Mijn Aegon bij 'Mijn documenten'
U vindt hier uw jaaroverzicht voor Sparen, Beleggen, Hypotheken en Levensverzekeringen. Jaaroverzichten pensioen, inkomensverzekeringen en uitkerende lijfrenteverzekeringen staan nog niet in Mijn Aegon.

Voor iedere polis of rekening krijgt u een apart jaaroverzicht
U ziet de jaaroverzichten terug van afgelopen jaar en van eerdere jaren. Wij sturen u een e-mail als er een nieuw jaaroverzicht voor u klaarstaat.

U klikt op het pdf-icoon om het jaaroverzicht te openen
Deze staat achter de regel waarin het jaaroverzicht staat omschreven. U print uw jaaroverzicht via het printer icoon. Deze vindt u rechtsboven in het scherm.

Heeft u nog geen Mijn Aegon account?
U vraagt een Mijn Aegon account aan via onze website. Ook vindt u op onze website informatie over wanneer uw jaaroverzicht beschikbaar is.

U vindt uw jaaroverzichten ook in de Mijn Aegon app
Ook hier vindt u uw jaaroverzicht terug voor Sparen, Beleggen, Hypotheken en Levensverzekeringen. U klikt op uw product in de app. Vervolgens gaat u naar 'Documenten'.

Hoe ontvang ik mijn jaaroverzicht?

Op onze internetpagina Verzendschema ziet u wanneer uw jaaroverzicht beschikbaar is
U ziet hier ook of u het jaaroverzicht van uw product via Mijn Aegon of per post ontvangt.

Staat in het verzendschema vermeld dat u uw jaaroverzicht in Mijn Aegon ontvangt?
Dan ontvangt u van ons een e-mail als uw jaaroverzicht digitaal beschikbaar is. U vindt uw jaaroverzichten terug in Mijn Aegon via de optie 'Mijn documenten'. Deze optie staat in het menu links in het scherm. Op dit jaaroverzicht staat alle informatie die u nodig heeft voor uw belastingaangifte. U kunt het jaaroverzicht ook opslaan of printen.

Er is één uitzondering waarbij u zelf kiest hoe u uw jaaroverzicht wilt ontvangen
De fiscale informatie van uw levensverzekering staat in Mijn Aegon, maar voor de beleggingsinformatie van uw levensverzekering kunt u kiezen hoe u deze ontvangt.
  • Bent u aangemeld voor Mijn Aegon? Dan ontvangt u de beleggingsinformatie van uw levensverzekering in Mijn Aegon.
  • Bent nu niet aangemeld voor Mijn Aegon? Dan ziet u in het Verzendschema wanneer u deze stukken per post ontvangt.
  • Heeft u wel een Mijn Aegon account, maar wilt u de genoemde stukken toch per post ontvangen? Dan geeft u dat aan via Mijn Aegon. U gebruikt hiervoor de optie ‘Communicatievoorkeuren’. Deze vindt u via de optie ‘Mijn gegevens’ links in het menu in Mijn Aegon.

Heeft u na de genoemde datum nog geen jaaroverzicht ontvangen?
Neemt u contact op met onze Klantenservice op telefoonnummer 088 344 12 34. Gaat het om het een jaaroverzicht van een uitkerende schadeverzekering? Belt u dan met ons Serviceteam Schade op nummer 088 344 00 53.

Ik heb mijn rekening of verzekering beëindigd. Krijg ik nog een jaaroverzicht?

Heeft u uw Aegon Bank-product beëindigd?
  • Heeft u uw Aegon Sparen, Aegon Beleggen of Aegon RenteRekening bij Aegon Bank beëindigd? Of uw laatste uitkering ontvangen van uw Aegon Lijfrente Uitkeren, Aegon Nabestaanden Lijfrente Uitkeren of Aegon Ontslagvergoeding Uitkeren? Dan ontvangt u uiterlijk 1 maart 2017 uw jaaroverzicht per post.
  • Heeft uw Aegon Lijfrente Sparen, Aegon Lijfrente Beleggen, Aegon Ontslagvergoeding Sparen, Aegon Ontslagvergoeding Uitkeren, Aegon Levensloop Sparen en Aegon Levensloop Beleggen ter aanvulling van uw inkomen of pensioen afgekocht of beëindigd in 2016? Dan heeft u al een uitkeringsspecificatie met de ingehouden belastingen ontvangen, nadat u deze rekening beëindigd had.

Heeft u uw levensverzekering beëindigd?
Voor uw levensverzekering ontvangt u alleen een jaaroverzicht als uw polis nog loopt op 31 december 2016. In het jaar van beëindiging verstrekken wij geen opgave van de betaalde lijfrentepremies. U kunt de in 2016 betaalde lijfrentepremies wel aftrekken.

Is of heeft u uw inkomensverzekering bij Aegon Schade beëindigd?
Heeft u in 2016 premie betaald voor uw arbeidsongeschiktheidsverzekering of de rubriek (tijdelijke) arbeidsongeschiktheid op uw woonlastenverzekering of ongevallenverzekering?
Dan ontvangt u begin 2017 een jaaroverzicht, ook als deze verzekeringen zijn beëindigd.

Heeft u uit één van deze verzekeringen in 2016 een eenmalige of periodieke uitkering van Aegon ontvangen en is deze verzekering beëindigd? Ook dan ontvangt u een jaaroverzicht.

Waarom verschillen de bedragen op het jaaroverzicht van mijn uitkerende product dit jaar met vorig jaar?

De Belastingdienst wijzigt jaarlijks de hoogte van de in te houden loonheffing en inkomensafhankelijke bijdrage Zorgverzekeringswet. Ook een wijziging in de hoogte van uw bruto uitkering leidt tot een afwijkend bedrag.

Staat uw vraag er niet tussen?