Overslaan en naar de inhoud gaan

Welkom username.

Uw vorige bezoek was op 00-00-0000 om 00:00 uur

Zoekveld

Veelgestelde vragen Hypotheek

Krijg ik nog een jaaroverzicht als mijn rekening, hypotheek of verzekering beëindigd is?
U ontvangt voor uw levensverzekering alleen een jaaroverzicht in 2018 als uw polis nog actief was op 31 december 2017
U kunt in 2017 betaalde lijfrentepremies mogelijk wel aftrekken in uw belastingaangifte. De betaalde premies vindt u terug op uw (online) bankafschriften.

U ontvangt voor uw inkomensverzekering in onderstaande situaties een jaaroverzicht
  • Heeft u in 2017 voor uw arbeidsongeschiktheidsverzekering, de rubriek (tijdelijke) arbeidsongeschiktheid op uw woonlastenverzekering of ongevallenverzekering premie betaald? Dan ontvangt u begin 2018 een jaaroverzicht. Ook als deze verzekeringen waren beëindigd. 
  • Heeft u uit één van deze verzekeringen in 2017 een eenmalige of periodieke uitkering van Aegon ontvangen en is deze verzekering beëindigd? Ook dan ontvangt u een jaaroverzicht.

U ontvangt voor uw hypotheek een jaaroverzicht als u uw hypotheek in 2017 volledig heeft afgelost
U ontvangt een jaaroverzicht begin 2018, wanneer wij in 2017 minimaal één keer hypotheekrente incasseerden.

Is uw rekening bij Aegon Bank in 2017 beëindigd?
 
Aegon Sparen
Aegon Beleggen
Uw jaaroverzicht is uiterlijk 1 februari 2018 beschikbaar.
Aegon Lijfrente Uitkeren
Aegon Nabestaanden Lijfrente Uitkeren
Aegon Ontslagvergoeding Uitkeren
Uw jaaroverzicht is uiterlijk 1 maart 2018 beschikbaar.

 
Aegon Lijfrente Sparen
Aegon Lijfrente Beleggen
Aegon Ontslagvergoeding Sparen
U ontvangt geen jaaroverzicht.
De ingehouden belasting staat in de omschrijving van de uitkering die u ontving.
    Aegon Levensloop Sparen
    Aegon Levensloop Beleggen
    U ontvangt geen jaaroverzicht.
    U heeft een uitkeringsspecificatie ontvangen na beëindiging van uw rekening.  
    Aegon RenteRekeningU ontvangt geen jaaroverzicht.
    Voor uw belastingaangifte 2017 gebruikt u de waarde van 31-12-2016. Deze waarde is gelijk aan de waarde van 1-1-2017.

    In het verzendschema ziet u of u het jaaroverzicht van uw product via Mijn Aegon of per post ontvangt
    Ook ziet u in dit verzendschema wanneer uw jaaroverzicht beschikbaar is.
      Heeft u nog geen account voor Mijn Aegon? 
    Maak dan een account aan via Account aanmaken.

    Heeft u een vraag over uw eigen product? Dan kunt u inloggen op Mijn Aegon.

    Ik heb sinds eind vorig jaar een hypotheek bij Aegon maar heb nog geen betaling gedaan. Moet ik iets opgeven in mijn belastingaangifte?
    De belastingaangifte gaat over 2017. Heeft u in 2017 geen betalingen gedaan? Dan hoeft u dat ook niet in uw aangifte in te vullen. Uw hypotheekschuld op het moment van passeren bij de notaris moet u zelf nog invullen. De hypotheekschuld op 31-12-2017 is in veel gevallen vooringevuld in uw aangifte.

    Kosten die u in 2017 daadwerkelijk heeft gemaakt (en betaald) voor de eigen woning mag u in meenemen in de aangifte IB over 2017.
     

    Heeft u een vraag over uw eigen product? Dan kunt u inloggen op Mijn Aegon.

    Hoe lang is mijn beëindigde polis, hypotheek of rekening nog zichtbaar in Mijn Aegon?
    Uw product is na beëindigen nog minimaal één jaar in te zien via Mijn Aegon
     
    U heeft een:Uw product is:
    bankrekening
    levensverzekering
    hypotheek
    tot twee jaar na beëindiging in te zien via Mijn Aegon en de app. Zo kunt u nog documenten als jaaroverzichten bekijken en downloaden.
     
    hypotheekoffertetot één jaar na beëindiging in te zien vanaf offertedatum. Is de offerte afgewezen of door u geannuleerd? Dan is uw hypotheekofferte nog een half jaar in te zien via Mijn Aegon en de app.
    schadeverzekeringtot één jaar na beëindiging in te zien via Mijn Aegon en de app.

    Heeft u een vraag over uw eigen product? Dan kunt u inloggen op Mijn Aegon.

    Waar vind ik het jaaroverzicht in Mijn Aegon of de Mijn Aegon app?
    U vindt het jaaroverzicht onder 'Jaaroverzicht en mijn documenten' 
    Deze optie staat in Mijn Aegon in het menu aan de linkerkant. In de Mijn Aegon app klikt u voor dit menu op het icoon met drie streepjes links onderin.

    U kunt het jaaroverzicht opslaan of printen
    U klikt op het pdf-icoon om het jaaroverzicht te openen. U print uw jaaroverzicht via het print-icoon in de pdf. Dit icoon vindt u rechtsboven in het scherm.

    Heeft u geen jaaroverzicht ontvangen?
    Bekijk onze Veelgestelde vraag Wat doe ik als ik geen jaaroverzicht heb ontvangen?

    Meer informatie over het jaaroverzicht vindt u op onze pagina Jaaroverzicht 2017. Alle veelgestelde vragen over het jaaroverzicht vindt u op de pagina Veelgestelde vragen over uw jaaroverzicht

    Heeft u een vraag over uw eigen product? Dan kunt u inloggen op Mijn Aegon.

    Staat uw vraag er niet tussen?