Overslaan en naar de inhoud gaan

Welkom username.

Uw vorige bezoek was op 00-00-0000 om 00:00 uur

Zoekveld

Veelgestelde vragen Hypotheek

Krijg ik nog een jaaroverzicht als mijn rekening, hypotheek of verzekering beëindigd is?
Voor uw levensverzekering ontvangt u onder bepaalde voorwaarden een jaaroverzicht
U ontvangt alleen een jaaroverzicht in 2018 als uw polis nog actief was op 31 december 2017. U kunt de in 2017 betaalde lijfrentepremies mogelijk wel aftrekken in uw belastingaangifte.

Is uw inkomensverzekering bij Aegon Schade beëindigd?
  • Heeft u in 2017 voor uw arbeidsongeschiktheidsverzekering, de rubriek (tijdelijke) arbeidsongeschiktheid op uw woonlastenverzekering of ongevallenverzekering premie betaald? Dan ontvangt u voor 1 januari 2018 een jaaroverzicht. Ook als deze verzekeringen waren beëindigd.
  • Heeft u uit één van deze verzekeringen in 2017 een eenmalige of periodieke uitkering van Aegon ontvangen en is deze verzekering beëindigd? Ook dan ontvangt u een jaaroverzicht.

U ontvangt een jaaroverzicht als u uw hypotheek in 2017 volledig heeft afgelost
U ontvangt een jaaroverzicht begin 2018, wanneer wij in 2017 minimaal één keer hypotheekrente incasseerden. Deze vindt u in Mijn Aegon.

Is in 2017 uw Aegon Bankrekening beëindigd?
 
Aegon Sparen
Aegon Beleggen
Uw jaaroverzicht is uiterlijk 1 februari 2018 in Mijn Aegon of de Mijn Aegon app beschikbaar.
Aegon Lijfrente Uitkeren
Aegon Nabestaanden Lijfrente Uitkeren
Aegon Ontslagvergoeding Uitkeren
Uw jaaroverzicht is uiterlijk 1 maart 2018 in Mijn Aegon of de Mijn Aegon app beschikbaar.

 
Aegon Lijfrente Sparen
Aegon Lijfrente Beleggen
Aegon Ontslagvergoeding Sparen
U ontvangt geen jaaroverzicht.
De ingehouden belasting staat in de omschrijving van de uitkering die u ontving.
    Aegon Levensloop Sparen
    Aegon Levensloop Beleggen
    U ontvangt geen jaaroverzicht.
    U heeft een uitkeringsspecificatie ontvangen na beëindiging van uw rekening.  
    Aegon RenteRekeningU ontvangt geen jaaroverzicht.
    Voor uw belastingaangifte 2017 gebruikt u de waarde van 31-12-2016. Deze waarde is gelijk aan de waarde van 1-1-2017.
    Heeft u nog geen account voor Mijn Aegon? 
    Maak dan een account aan via Account aanmaken 

    Heeft u een vraag over uw eigen product? Dan kunt u inloggen op Mijn Aegon.

    Ik heb sinds eind vorig jaar een hypotheek bij Aegon maar heb nog geen betaling gedaan. Moet ik iets opgeven in mijn belastingaangifte?
    De belastingaangifte gaat over 2017. Heeft u in 2017 geen betalingen gedaan? Dan hoeft u dat ook niet in uw aangifte in te vullen. Uw hypotheekschuld op het moment van passeren bij de notaris moet u zelf nog invullen. De hypotheekschuld op 31-12-2017 is in veel gevallen vooringevuld in uw aangifte.

    Kosten die u in 2017 daadwerkelijk heeft gemaakt (en betaald) voor de eigen woning mag u in meenemen in de aangifte IB over 2017.
     

    Heeft u een vraag over uw eigen product? Dan kunt u inloggen op Mijn Aegon.

    Hoe lang is mijn beëindigde polis, hypotheek of rekening nog zichtbaar in Mijn Aegon?
    Heeft u een Aegon Bank product, een levensverzekering of een hypotheek? 
    Dan kunt u uw rekening of polis tot twee jaar na beëindiging inzien via Mijn Aegon.
    Zo kunt bijvoorbeeld bij een bankproduct af- en bijschrijvingen inzien die u in het verleden heeft gedaan. Ook kunt u documenten nog bekijken en downloaden zoals de jaaroverzichten. Dit is ook mogelijk via de Mijn Aegon app.

    Heeft u een schadeverzekering?  
    Dan kunt u uw verzekering nog één jaar na beëindiging inzien via Mijn Aegon. 

    Heeft u een hypotheekofferte aangevraagd?
    Een offerte is nog één jaar inzichtelijk vanaf offertedatum. Een door ons afgewezen offerte, of offerte die op uw eigen verzoek is geannuleerd is nog een half jaar vanaf offertedatum zichtbaar in Mijn Aegon. 

    Heeft u een vraag over uw eigen product? Dan kunt u inloggen op Mijn Aegon.

    Tot wanneer kan ik dit jaar nog extra aflossen op mijn hypotheek?
    Om uw extra aflossing op tijd te kunnen verwerken vragen we u om ons voor 13 november te laten weten dat u wilt aflossen. Heeft u in reactie op uw aflossingsverzoek betaalinstructies van ons ontvangen, maak het geld voor de extra aflossing dan zo snel mogelijk over, uiterlijk voor vrijdag 8 december. We kunnen het afgeloste bedrag dan nog dit jaar verwerken en vermelden op uw jaaroverzicht 2017.

    Extra aflossingen ontvangen na 8 december verwerken we met terugwerkende kracht
    U ziet de extra aflossing terug in onze nota van 1 februari. Het oude termijnbedrag betaalt u nog op 1 januari. Door de vroege prolongatie van de incasso in december kunnen we het nieuwe maandbedrag niet meer verwerken. Het teveel betaalde bedrag aan rente verrekenen we een maand later met u. De dag waarop we uw geld hebben ontvangen hanteren we als aflossingsdatum.

    Geld extra aflossing niet op tijd, maar wel in 2017 ontvangen?
    Aflossingen die op uiterlijk 31 december door ons zijn ontvangen, vallen onder aflossingen in 2017. Ook al verwerken we ze in 2018. Dat betekent dat ze mee worden genomen in de berekening van de vergoedingsvrije ruimte voor 2017. Ook horen ze bij het belastingjaar 2017.

    Zonder betaalinstructie geen geld naar ons overmaken
    Om uw extra aflossing correct en op tijd te kunnen verwerken willen we altijd een schriftelijk verzoek van u ontvangen. In onze reactie ontvangt u een betaalinstructie of en hoe u het geld over kunt maken. Van een betaling zonder vooraankondiging kunnen we niet garanderen of we deze op tijd kunnen verwerken.
      Waarom een deadline?
    Het verwerken van uw verzoek om extra af te lossen kost tijd. Om uw extra aflossing correct en nog dit kalenderjaar te kunnen verwerken geven we tijdig aan dat u daar rekening mee moet houden.

    Meer informatie over extra aflossen vindt u op onze pagina Extra aflossen op uw hypotheek.

    Heeft u een vraag over uw eigen product? Dan kunt u inloggen op Mijn Aegon.

    Waar vind ik het jaaroverzicht in Mijn Aegon of de Mijn Aegon app?
    U vindt het jaaroverzicht onder 'Jaaroverzicht en mijn documenten' 
    Deze optie staat in Mijn Aegon in het menu aan de linkerkant. In de Mijn Aegon app klikt u voor dit menu op het icoon met drie streepjes links onderin.

    U kunt het jaaroverzicht opslaan of printen
    U klikt op het pdf-icoon om het jaaroverzicht te openen. U print uw jaaroverzicht via het print-icoon in de pdf. Dit icoon vindt u rechtsboven in het scherm.

    Zie het verzendschema voor meer informatie.​

    Heeft u een vraag over uw eigen product? Dan kunt u inloggen op Mijn Aegon.

    Staat uw vraag er niet tussen?