Overslaan en naar de inhoud gaan

Welkom username.

Uw vorige bezoek was op 00-00-0000 om 00:00 uur

Zoekveld

Veelgestelde vragen Sparen

Krijg ik nog een jaaroverzicht als mijn rekening, hypotheek of verzekering beëindigd is?
U ontvangt voor uw levensverzekering alleen een jaaroverzicht in 2018 als uw polis nog actief was op 31 december 2017
U kunt in 2017 betaalde lijfrentepremies mogelijk wel aftrekken in uw belastingaangifte. De betaalde premies vindt u terug op uw (online) bankafschriften.

U ontvangt voor uw inkomensverzekering in onderstaande situaties een jaaroverzicht
  • Heeft u in 2017 voor uw arbeidsongeschiktheidsverzekering, de rubriek (tijdelijke) arbeidsongeschiktheid op uw woonlastenverzekering of ongevallenverzekering premie betaald? Dan ontvangt u begin 2018 een jaaroverzicht. Ook als deze verzekeringen waren beëindigd. 
  • Heeft u uit één van deze verzekeringen in 2017 een eenmalige of periodieke uitkering van Aegon ontvangen en is deze verzekering beëindigd? Ook dan ontvangt u een jaaroverzicht.

U ontvangt voor uw hypotheek een jaaroverzicht als u uw hypotheek in 2017 volledig heeft afgelost
U ontvangt een jaaroverzicht begin 2018, wanneer wij in 2017 minimaal één keer hypotheekrente incasseerden.

Is uw rekening bij Aegon Bank in 2017 beëindigd?
 
Aegon Sparen
Aegon Beleggen
Uw jaaroverzicht is uiterlijk 1 februari 2018 beschikbaar.
Aegon Lijfrente Uitkeren
Aegon Nabestaanden Lijfrente Uitkeren
Aegon Ontslagvergoeding Uitkeren
Uw jaaroverzicht is uiterlijk 1 maart 2018 beschikbaar.

 
Aegon Lijfrente Sparen
Aegon Lijfrente Beleggen
Aegon Ontslagvergoeding Sparen
U ontvangt geen jaaroverzicht.
De ingehouden belasting staat in de omschrijving van de uitkering die u ontving.
    Aegon Levensloop Sparen
    Aegon Levensloop Beleggen
    U ontvangt geen jaaroverzicht.
    U heeft een uitkeringsspecificatie ontvangen na beëindiging van uw rekening.  
    Aegon RenteRekeningU ontvangt geen jaaroverzicht.
    Voor uw belastingaangifte 2017 gebruikt u de waarde van 31-12-2016. Deze waarde is gelijk aan de waarde van 1-1-2017.

    In het verzendschema ziet u of u het jaaroverzicht van uw product via Mijn Aegon of per post ontvangt
    Ook ziet u in dit verzendschema wanneer uw jaaroverzicht beschikbaar is.
      Heeft u nog geen account voor Mijn Aegon? 
    Maak dan een account aan via Account aanmaken.

    Heeft u een vraag over uw eigen product? Dan kunt u inloggen op Mijn Aegon.

    Wat staat er op het jaaroverzicht van mijn Aegon Lijfrente Sparen of Aegon Beheerd Beleggen Lijfrente?

    Op het jaaroverzicht staan gegevens die u nodig heeft voor uw belastingaangifte
    Op het jaaroverzicht van uw Aegon Lijfrente Sparen of Aegon Beheerd Beleggen Lijfrente staat:

    • Het saldo per 01-01 
    • Het saldo per 31-12
    • De bedragen die u zelf heeft gestort 

    Op het jaaroverzicht van Aegon Beheerd Beleggen Lijfrente staat ook de waarde van uw participaties.

    Een waardeoverdracht afkomstig van een andere maatschappij staat niet op uw jaaroverzicht
    Deze geeft u niet op bij uw belastingaangifte.

    Heeft u vragen over het invullen van uw belastingaangifte?
    Neem dan contact op met de Belastingdienst of uw adviseur. 

    Heeft u een vraag over uw eigen product? Dan kunt u inloggen op Mijn Aegon.

    Wat doe ik als ik geen jaaroverzicht heb ontvangen?
    In het verzendschema op Aegon.nl ziet u wanneer uw jaaroverzicht beschikbaar is
    Ook ziet u in dit verzendschema of u het jaaroverzicht van uw product via Mijn Aegon of per post ontvangt. 

    Is uw jaaroverzicht beschikbaar in Mijn Aegon?
    • U vindt uw jaaroverzicht in Mijn Aegon via de optie 'Jaaroverzicht en mijn documenten'. Deze optie staat in het menu aan de linkerkant. U kunt het jaaroverzicht opslaan of printen. 
    • In de Mijn Aegon app vindt u uw jaaroverzicht via het blauwe menu links onder in het scherm. U kiest daar voor de optie 'Mijn documenten'. U kunt het jaaroverzicht verzenden.

    Heeft u nog geen account voor Mijn Aegon?
    Maak dan een account aan via ‘Account aanmaken.

    Verwacht u volgens het verzendschema wel een jaaroverzicht maar staat deze niet in Mijn Aegon of heeft u deze niet per post ontvangen? 
    Neem dan contact op met onze klantenservice. Heeft u een Arbeidsongeschiktheids-, een Woonlasten- of een Ongevallenverzekering? Dan belt u naar 088 344 0053.

    Meer informatie over het jaaroverzicht vindt u op onze pagina Jaaroverzicht 2017. Alle veelgestelde vragen over het jaaroverzicht vindt u op de pagina Veelgestelde vragen over uw jaaroverzicht.

     

    Heeft u een vraag over uw eigen product? Dan kunt u inloggen op Mijn Aegon.

    Welke gegevens van mijn Aegon Sparen of Aegon Beheerd Beleggen heb ik nodig voor mijn belastingaangifte?
    Bij de belastingaangifte heeft u het saldo van uw rekening per 1 januari nodig
    Dit saldo vindt u op uw jaaroverzicht.

    Inkomen uit sparen en beleggen valt in box 3
    Hier valt ook het saldo van uw Aegon Sparen of Aegon Beheerd Beleggen onder. Het saldo van uw deposito staat op het jaaroverzicht van uw Aegon Sparen.

    Voor meer informatie kunt u terecht bij de Belastingdienst.

    Heeft u een vraag over uw eigen product? Dan kunt u inloggen op Mijn Aegon.

    Wanneer krijg ik mijn jaar-of rekeningoverzicht van mijn Aegon RenteRekening?

    U heeft in 2017 in oktober een rekeningoverzicht ontvangen
    Deze ontving u als er een transactie had plaatsgevonden van of naar uw Renterekening. 

    In 2018 ontvangt u geen jaaroverzicht 
    U kunt uw jaaroverzicht van 2016 gebruiken voor uw aangifte over 2017. Uw saldo op 31 december 2016 is gelijk aan het saldo van 1 januari 2017. 

    U kunt uw jaar- en rekeningoverzicht ook inzien via Mijn Aegon of de Mijn Aegon app
    Uw jaaroverzichten vindt u in Mijn Aegon en in de Mijn Aegon app onder 'Documenten'. Heeft u nog geen toegang tot Mijn Aegon? Dan vraagt u deze aan via onze website www.aegon.nl.

    De Aegon RenteRekening wordt niet meer aangeboden
    Had u een Aegon RenteRekening? Dan is deze in 2017 beëindigd of omgezet naar Aegon Sparen. Meer informatie hierover vindt u op de pagina www.aegon.nl/particulier/sparen/overige-spaarproducten/veelgestelde-vragen-over-de-renterekening

     

    Heeft u een vraag over uw eigen product? Dan kunt u inloggen op Mijn Aegon.

    Staat uw vraag er niet tussen?