Overslaan en naar de inhoud gaan

Welkom username.

Uw vorige bezoek was op 00-00-0000 om 00:00 uur

Zoekveld

Veelgestelde vragen Verzekeren

Hoe kan het dat de premie die ik voor mijn arbeidsongeschiktheids- of woonlastenverzekering heb betaald niet overeenkomt met het bedrag op mijn jaaroverzicht?

Dat deze bedragen niet overeenkomen kan een aantal oorzaken hebben

  • Is op uw arbeidsongeschiktheidsverzekering (AOV) een eenmalige ongevallenuitkering verzekerd? 
​Dan is uw premie niet volledig aftrekbaar. Op  uw polis kunt u nalezen of u een eenmalige uitkering krijgt als u overlijdt of blijvend invalide raakt door een ongeval.
  • Heeft u een woonlastenverzekering en bent u zowel voor arbeidsongeschiktheid als voor werkloosheid verzekerd?
Dan kunt u alleen de premie voor de rubriek arbeidsongeschiktheid als aftrekpost gebruiken voor uw belastingaangifte. De premie voor de rubriek werkloosheid kunt u niet als aftrekpost gebruiken.

Heeft u een vraag over uw eigen product? Dan kunt u inloggen op Mijn Aegon.

Wat doe ik als ik geen jaaroverzicht heb ontvangen?
Bekijk het verzendschema op Aegon.nl
In het verzendschema ziet u wanneer uw jaaroverzicht beschikbaar is. En of u het via Mijn Aegon of per post ontvangt. 

Is uw jaaroverzicht beschikbaar in Mijn Aegon?
  • Klik op 'Jaaroverzicht en Mijn documenten' in de blauwe balk aan de linkerkant. U kunt het jaaroverzicht opslaan of printen. 
  • In de Mijn Aegon app klikt u op de drie streepjes links onderin. U kiest daar voor de optie 'Mijn documenten'. U kunt het jaaroverzicht verzenden.

Heeft u nog geen account voor Mijn Aegon?
Maak dan een account aan via ‘Account aanmaken.

Heeft u geen jaaroverzicht ontvangen? 
Heeft u geen jaaroverzicht ontvangen op de datum die in het verzendschema staat? Neem dan contact op met onze klantenservice

Meer informatie over het jaaroverzicht vindt u op onze pagina Jaaroverzicht 2018.

Heeft u een vraag over uw eigen product? Dan kunt u inloggen op Mijn Aegon.

Ik heb verschillende Aegon Arbeidsongeschiktheidsverzekeringen en ik heb niet alle jaaroverzichten ontvangen. Wat nu?
U krijgt voor elke polis een aparte brief met daarin uw jaaroverzicht
Het jaaroverzicht krijgt u vanaf 1 februari 2018. De jaaroverzichten sturen we niet allemaal tegelijkertijd. Het is mogelijk dat er enige tijd zit tussen de ontvangst van uw jaaroverzichten van uw arbeidsongeschiktheidsverzekeringen (AOV's).

Heeft u na 1 maart nog niet al uw jaaroverzichten ontvangen? Neemt u dan contact met ons op.

Heeft u een vraag over uw eigen product? Dan kunt u inloggen op Mijn Aegon.

Waarom krijg ik een jaaroverzicht als ik mijn arbeidsongeschiktheids- of woonlastenverzekering bij Aegon heb stopgezet?

U ontvangt een jaaroverzicht als u in 2017 premie heeft betaald voor uw arbeidsongeschiktheidsverzekering (AOV) of woonlastenverzekering.

Heeft u een vraag over uw eigen product? Dan kunt u inloggen op Mijn Aegon.

Krijg ik nog een jaaroverzicht als mijn rekening, hypotheek of verzekering beëindigd is?
Is uw levensverzekering beëindigd?
U ontvangt een jaaroverzicht als uw polis actief was op 31 december 2018.
Was uw levensverzekering al eerder beëindigd? Dan kunt in 2018 betaalde lijfrentepremies mogelijk aftrekken in uw belastingaangifte. De betaalde premies vindt u terug op uw (online) bankafschriften.

Is uw inkomensverzekering beëindigd?
U ontvangt een jaaroverzicht als:
  • U in 2018 premie betaalde voor uw arbeidsongeschiktheidsverzekering, de rubriek (tijdelijke) arbeidsongeschiktheid op uw woonlastenverzekering of ongevallenverzekering. Ook als deze verzekeringen waren beëindigd. 
  • U uit één van deze verzekeringen in 2018 een eenmalige of periodieke uitkering van Aegon ontving en deze verzekering is beëindigd.

Is uw hypotheek afgelost?
U ontvangt een jaaroverzicht begin 2019 als wij in 2018 minimaal één keer hypotheekrente hebben geïncasseerd.

Is uw rekening bij Aegon Bank in 2018 beëindigd?
 
Aegon Sparen
Aegon Beleggen
Aegon Beheerd Beleggen
Uw jaaroverzicht is uiterlijk 1 februari 2019 beschikbaar.
Aegon Lijfrente Uitkeren
Aegon Nabestaanden Lijfrente Uitkeren
Aegon Ontslagvergoeding Uitkeren
Uw jaaroverzicht is uiterlijk 1 maart 2019 beschikbaar.

 
Aegon Lijfrente Sparen
Aegon Lijfrente Beleggen
Aegon Beheerd Beleggen Lijfrente
Aegon Ontslagvergoeding Sparen
U ontvangt geen jaaroverzicht.
De ingehouden belasting staat in de omschrijving van de uitkering die u ontving.
    Aegon Levensloop Sparen
    Aegon Levensloop Beleggen
    Aegon Beheerd Beleggen Levensloop
    U ontvangt geen jaaroverzicht.
    U heeft een uitkeringsspecificatie ontvangen na beëindiging van uw rekening.  

    In het verzendschema ziet u of u het jaaroverzicht via Mijn Aegon of per post ontvangt
    Ook ziet u in dit verzendschema wanneer uw jaaroverzicht beschikbaar is.
      Heeft u nog geen account voor Mijn Aegon? 
    Maak dan een account aan via Account aanmaken.

    Heeft u een vraag over uw eigen product? Dan kunt u inloggen op Mijn Aegon.

    Waarom staan er inhoudingen op mijn jaaroverzicht terwijl ik in het buitenland woon?
    Aegon is verplicht inhoudingen te doen uw uitkering
    Deze inhoudingen dragen wij af aan de Belastingdienst. Wilt u dat wij de inhoudingen achterwege laten? Vraag dan een vrijstellingsklaring aan bij de Belastingdienst in Heerlen. U gebruikt hiervoor het formulier Verzoek vrijstelling loonbelasting/premie volksverzekeringen.

    Heeft u een vraag over uw eigen product? Dan kunt u inloggen op Mijn Aegon.

    Waarom verschillen de bedragen op het jaaroverzicht dit jaar met vorig jaar?
    De Belastingdienst wijzigt jaarlijks de hoogte van de fiscale inhoudingen
    De inkomensafhankelijke bijdrage Zorgverzekeringswet (ZVW) is gewijzigd per 1 januari. Ook wijzigen de loonheffingspercentages.
    U vindt de nieuwe loonheffingspercentages in de groene tabel van de Belastingdienst.

    Heeft u een Pensioenuitkering?
    Dan kan de hoogte van uw bruto uitkering gewijzigd zijn. Bijvoorbeeld als u een Uitkerend Beleggingspensioen heeft.

    Heeft u een vraag over uw eigen product? Dan kunt u inloggen op Mijn Aegon.

    Kan ik de loonheffingskorting laten toepassen of verwijderen op mijn uitkerende product?

    Loonheffingskorting wordt toegepast door één instantie
    U kunt er voor kiezen om loonheffingskorting toe te laten passen op uw uitkerende product bij Aegon.

    U kunt loonheffingskorting bij Aegon laten toepassen of verwijderen  
    Gebruik hiervoor het formulier Model opgave gegevens voor de loonheffingen van de Belastingdienst. U kunt de wijziging ook zonder formulier doorgeven aan ons. Wij heb de volgende gegevens van u nodig: 

    • ​Uw naam en voorletters
    • Uw geboortedatum
    • Uw burgerservicenummer (BSN)
    • Uw adresgegevens
    • De datum en uw handtekening
    • Uw begunstigde-of polisnummer waarop u de loonheffingskorting wilt laten toepassen
    • Het formulier of uw verzoek stuurt u naar ons via het webformulier Documenten Financial Services opsturen

    Heeft u een vraag over uw eigen product? Dan kunt u inloggen op Mijn Aegon.

    Waarom staat er op mijn jaaroverzicht een negatief loon vermeld?

    Een negatief loon ontstaat als er een terugboeking naar Aegon wordt gedaan
    Soms komt het voor dat Aegon onterecht een bedrag aan u uitbetaald heeft. U boekt dat vervolgens terug naar Aegon. Op uw jaaropgaaf ziet u deze terugboeking dan als 'negatief loon'.

    U kunt de ingehouden heffingen met de Belastingdienst verrekenen
    Meer informatie vindt u op de site van de Belastingdienst.nl 
    Of bel met de Belastingdienst via 0800-0543.

    Heeft u een vraag over uw eigen product? Dan kunt u inloggen op Mijn Aegon.

    Staat uw vraag er niet tussen?