Overslaan en naar de inhoud gaan

Welkom username.

Uw vorige bezoek was op 00-00-0000 om 00:00 uur

Zoekveld

Veelgestelde vragen Jaaroverzicht

Top 5 veelgestelde vragen

Hoe ontvang ik mijn jaaroverzicht?
In het verzendschema op Aegon.nl ziet u of u het jaaroverzicht van uw product via Mijn Aegon of per post ontvangt
Ook ziet u in dit verzendschema wanneer uw jaaroverzicht beschikbaar is. Op dit jaaroverzicht staat alle informatie die u nodig heeft voor uw belastingaangifte.

Is uw jaaroverzicht beschikbaar in Mijn Aegon?
U vindt uw jaaroverzicht in Mijn Aegon via de optie 'Jaaroverzicht en mijn documenten'. Deze optie staat in het menu aan de linkerkant. U kunt het jaaroverzicht opslaan of printen.

Heeft u geen jaaroverzicht ontvangen?
Bekijk onze Veelgestelde vraag Wat doe ik als ik geen jaaroverzicht heb ontvangen?

Meer informatie over het jaaroverzicht vindt u op onze pagina Jaaroverzicht 2017. Alle veelgestelde vragen over het jaaroverzicht vindt u op de pagina Veelgestelde vragen over uw jaaroverzicht.

Heeft u een vraag over uw eigen product? Dan kunt u inloggen op Mijn Aegon.

Waar vind ik het jaaroverzicht in Mijn Aegon of de Mijn Aegon app?
U vindt het jaaroverzicht onder 'Jaaroverzicht en mijn documenten' 
Deze optie staat in Mijn Aegon in het menu aan de linkerkant. In de Mijn Aegon app klikt u voor dit menu op het icoon met drie streepjes links onderin.

U kunt het jaaroverzicht opslaan of printen
U klikt op het pdf-icoon om het jaaroverzicht te openen. U print uw jaaroverzicht via het print-icoon in de pdf. Dit icoon vindt u rechtsboven in het scherm.

Heeft u geen jaaroverzicht ontvangen?
Bekijk onze Veelgestelde vraag Wat doe ik als ik geen jaaroverzicht heb ontvangen?

Meer informatie over het jaaroverzicht vindt u op onze pagina Jaaroverzicht 2017. Alle veelgestelde vragen over het jaaroverzicht vindt u op de pagina Veelgestelde vragen over uw jaaroverzicht

Heeft u een vraag over uw eigen product? Dan kunt u inloggen op Mijn Aegon.

Krijg ik nog een jaaroverzicht als mijn rekening, hypotheek of verzekering beëindigd is?
U ontvangt voor uw levensverzekering alleen een jaaroverzicht in 2018 als uw polis nog actief was op 31 december 2017
U kunt in 2017 betaalde lijfrentepremies mogelijk wel aftrekken in uw belastingaangifte. De betaalde premies vindt u terug op uw (online) bankafschriften.

U ontvangt voor uw inkomensverzekering in onderstaande situaties een jaaroverzicht
  • Heeft u in 2017 voor uw arbeidsongeschiktheidsverzekering, de rubriek (tijdelijke) arbeidsongeschiktheid op uw woonlastenverzekering of ongevallenverzekering premie betaald? Dan ontvangt u begin 2018 een jaaroverzicht. Ook als deze verzekeringen waren beëindigd. 
  • Heeft u uit één van deze verzekeringen in 2017 een eenmalige of periodieke uitkering van Aegon ontvangen en is deze verzekering beëindigd? Ook dan ontvangt u een jaaroverzicht.

U ontvangt voor uw hypotheek een jaaroverzicht als u uw hypotheek in 2017 volledig heeft afgelost
U ontvangt een jaaroverzicht begin 2018, wanneer wij in 2017 minimaal één keer hypotheekrente incasseerden.

Is uw rekening bij Aegon Bank in 2017 beëindigd?
 
Aegon Sparen
Aegon Beleggen
Uw jaaroverzicht is uiterlijk 1 februari 2018 beschikbaar.
Aegon Lijfrente Uitkeren
Aegon Nabestaanden Lijfrente Uitkeren
Aegon Ontslagvergoeding Uitkeren
Uw jaaroverzicht is uiterlijk 1 maart 2018 beschikbaar.

 
Aegon Lijfrente Sparen
Aegon Lijfrente Beleggen
Aegon Ontslagvergoeding Sparen
U ontvangt geen jaaroverzicht.
De ingehouden belasting staat in de omschrijving van de uitkering die u ontving.
    Aegon Levensloop Sparen
    Aegon Levensloop Beleggen
    U ontvangt geen jaaroverzicht.
    U heeft een uitkeringsspecificatie ontvangen na beëindiging van uw rekening.  
    Aegon RenteRekeningU ontvangt geen jaaroverzicht.
    Voor uw belastingaangifte 2017 gebruikt u de waarde van 31-12-2016. Deze waarde is gelijk aan de waarde van 1-1-2017.

    In het verzendschema ziet u of u het jaaroverzicht van uw product via Mijn Aegon of per post ontvangt
    Ook ziet u in dit verzendschema wanneer uw jaaroverzicht beschikbaar is.
      Heeft u nog geen account voor Mijn Aegon? 
    Maak dan een account aan via Account aanmaken.

    Heeft u een vraag over uw eigen product? Dan kunt u inloggen op Mijn Aegon.

    Wat doe ik als ik geen jaaroverzicht heb ontvangen?
    In het verzendschema op Aegon.nl ziet u wanneer uw jaaroverzicht beschikbaar is
    Ook ziet u in dit verzendschema of u het jaaroverzicht van uw product via Mijn Aegon of per post ontvangt. 

    Is uw jaaroverzicht beschikbaar in Mijn Aegon?
    • U vindt uw jaaroverzicht in Mijn Aegon via de optie 'Jaaroverzicht en mijn documenten'. Deze optie staat in het menu aan de linkerkant. U kunt het jaaroverzicht opslaan of printen. 
    • In de Mijn Aegon app vindt u uw jaaroverzicht via het blauwe menu links onder in het scherm. U kiest daar voor de optie 'Mijn documenten'. U kunt het jaaroverzicht verzenden.

    Heeft u nog geen account voor Mijn Aegon?
    Maak dan een account aan via ‘Account aanmaken.

    Verwacht u volgens het verzendschema wel een jaaroverzicht maar staat deze niet in Mijn Aegon of heeft u deze niet per post ontvangen? 
    Neem dan contact op met onze klantenservice. Heeft u een Arbeidsongeschiktheids-, een Woonlasten- of een Ongevallenverzekering? Dan belt u naar 088 344 0053.

    Meer informatie over het jaaroverzicht vindt u op onze pagina Jaaroverzicht 2017. Alle veelgestelde vragen over het jaaroverzicht vindt u op de pagina Veelgestelde vragen over uw jaaroverzicht.

     

    Heeft u een vraag over uw eigen product? Dan kunt u inloggen op Mijn Aegon.

    Hoe maak ik een account aan voor Mijn Aegon?

    Een Mijn Aegon account maakt eenvoudig aan
    Door een account aan te maken voor Mijn Aegon kunt u gemakkelijk inzicht krijgen in uw Aegon-producten. 

    • U maakt hier een account aan  
    • U identificeert zich snel en veilig via iDIN of u ontvangt een activatiecode per brief
    • Gebruik deze activatiecode om uw Mijn Aegon account te activeren 

    Lukt het niet om direct een account aan te maken?
    Dit kan te maken hebben met een kortdurende verstoring. Probeer het dan later nog eens.

    Het is niet mogelijk om een Mijn Aegon account aan te maken met uw DigiD
    Uw DigiD kunt u alleen gebruiken om in te loggen bij instanties van de overheid. Aegon valt hier niet onder.

    Heeft u een vraag over uw eigen product? Dan kunt u inloggen op Mijn Aegon.