Skip to main content

Mijn Aegon: Online inzicht in uw producten

Met Mijn Aegon kunt u uw spaar- en beleggingsrekeningen, schade- en levensverzekeringen, pensioen en hypotheek die u bij Aegon heeft afgesloten, inzien. U logt eenvoudig en vertrouwd in op een beveiligde omgeving. 

 

Welke situatie is op u van toepassing:

Ik wil toegang aanvragen 

U vraagt in een paar stappen snel en eenvoudig een account voor Mijn Aegon aan.

Toegang aanvragen

 

Ik wil mijn account activeren

Met de activatiecode die u heeft ontvangen, kunt u uw account activeren. Houd uw zelf gekozen gebruikersnaam en wachtwoord bij de hand voor het activeren van uw account.

Account activeren

Ik wil inloggen op Mijn Aegon

Log in met uw gebruikersnaam en wachtwoord op Mijn Aegon.

 

Inloggen

 

Veelgestelde vragen

Hoe regel ik het inloggen van Mijn Aegon via Facebook, Google of LinkedIn?

U logt in op Mijn Aegon en kiest u voor ‘Uw Gegevens’
Op deze pagina kunt u uw persoonlijke gegevens en uw inloggegevens wijzigen. Dit is ook de pagina waar u kunt aangeven dat u met Facebook, Google of LinkedIn wilt inloggen. U klikt op de afbeelding van het sociale netwerk van uw keuze. U krijgt een inlogscherm van dat netwerk (of u bent daarop al ingelogd). U geeft vervolgens toestemming om uw gebruikersnaam en wachtwoord te koppelen aan Aegon. Tenslotte kiest u zelf nog een 5-cijferige pincode.

Heeft u een vraag over uw eigen product? Dan kunt u inloggen, een e-mail sturen of bellen met Aegon.

Wat zijn de voordelen van mijn schadeverzekering(en) via Mijn Aegon inzien?

U heeft direct toegang tot de meest actuele gegevens van uw schadeverzekering
Zo kunt u de actuele polisvoorwaarden en andere informatie over uw product inzien. Hier kunt u ook de correspondentie bekijken die u van ons heeft ontvangen, zoals het polisblad en facturen.

U kunt schades direct online doorgeven
Hierdoor kunnen wij uw schade sneller voor u afhandelen. Ook hoeft u minder gegevens in te vullen dan bij schade melden op een andere manier. Na het melden van een schade, kunt u ook het verloop van uw schadebehandeling volgen via Mijn Aegon.

U vindt op Mijn Aegon ook de gegevens van uw andere producten bij Aegon
Denkt u hierbij aan een hypotheek, pensioen, levensverzekering en bankrekening. Daarnaast kunt u 24 uur per dag bij uw gegevens, dus ook buiten kantooruren.

Heeft u een vraag over uw eigen product? Dan kunt u inloggen, een e-mail sturen of bellen met Aegon.

Hoe kan ik een schade melden via Mijn Aegon?

Kies bovenin het scherm van Mijn Aegon voor het tabblad “Schades”
Als u dan bovenaan op “Nieuwe schade melden” klikt, kunt u uw schade direct melden. Uw persoonlijke gegevens zijn hier al ingevuld, waardoor u sneller uw schade kunt indienen. Na uw schademelding kunt u direct zien dat deze is ingediend.

Schade melden via de Mijn Aegon App
U kunt uw schade tot € 1000,- op uw inboedel-, reis- en opstalverzekering ook direct melden via de handige Mijn Aegon app. Deze is beschikbaar op zowel Apple als Android telefoons. U downloadt de app snel via onze site!

Heeft u een vraag over uw eigen product? Dan kunt u inloggen, een e-mail sturen of bellen met Aegon.

Hoe kan ik mijn pensioengegevens inzien via Mijn Aegon?

Ga naar www.mijnaegon.nl. Maak volgens de instructies een gebruikersnaam en wachtwoord aan
Houdt uw deelnemernummer bij de hand. Binnen vijf werkdagen verstuurt Aegon PPI een activatiecode naar uw huisadres. Hiermee activeert u het account. Deze activatiecode is tien dagen geldig. Als u uw account heeft geactiveerd kunt u uw pensioengegevens inzien op Mijn Aegon. In de begeleidende brief bij de startbrief staat de inlogprocedure ook beschreven.

Heeft u een vraag over uw eigen product? Dan kunt u inloggen, een e-mail sturen of bellen met Aegon.

Kan ik via Mijn Aegon een declaratie vanuit het bouwdepot hypotheken laten uitbetalen?

U kunt via mijn Aegon geen declaraties indienen
Via mijn Aegon heeft u inzage in uw hypotheek na de eerste hypotheekbetaling. Het kan daarom zo zijn dat nog niet alle gegevens van uw hypotheek in zijn te zien. U kunt een declaratie indienen voor uw bouwdepot via de bouwdepot app, via internet of schriftelijk. Hieronder leg ik het graag verder uit.

Uw facturen declareren via de Aegon Bouwdepot App
U kunt de declaratie via de app invoeren en u ontvangt het geld dan binnen 24 uur. Houd er wel rekening mee dat het bedrag dat u declareert via de app, alleen naar uw eigen rekening kan worden overgemaakt.

Uw facturen declareren via internet
Op onze website kunt u een formulier invullen en uw facturen uploaden. Via deze link komt u bij de juiste pagina.

Uw facturen schriftelijk declareren
U kunt hierbij gebruik maken van het declaratieformulier. U mag het ingevulde formulier sturen naar AEGON Hypotheken, Postbus 23002, 8900 MC Leeuwarden. (formulier als bijlage toevoegen)

Het is belangrijk dat u bij alle declaraties een door u ondertekende factuur meestuurt.

Heeft u een vraag over uw eigen product? Dan kunt u inloggen, een e-mail sturen of bellen met Aegon.

Hoe wijzig ik mijn pincode voor Mijn Aegon?

U kunt uw pincode wijzigen door in te loggen op Mijn Aegon
U kiest daarna voor de pagina ‘Uw gegevens’ en de optie ‘Uw pincode wijzigen’. U moet voor invoer van uw nieuwe pincode, eerst uw oude pincode invoeren. Uw nieuwe pincode is direct actief. Houdt u er rekening mee dat gemakkelijke codes als ‘00000’, '11112' of ‘12345’ niet worden geaccepteerd. Dit is zo gedaan uit veiligheidsoverwegingen.

Heeft u een vraag over uw eigen product? Dan kunt u inloggen, een e-mail sturen of bellen met Aegon.

Hoe wijzig ik mijn gebruikersnaam of wachtwoord voor Mijn Aegon?

U logt in op Mijn Aegon. Vervolgens kiest u voor ‘Uw Gegevens’. Op deze pagina kunt u uw persoonlijke gegevens en uw inloggegevens wijzigen.

Meer veelgestelde vragen over Mijn Aegon.

Heeft u een vraag over uw eigen product? Dan kunt u inloggen, een e-mail sturen of bellen met Aegon.

Wat zijn de eisen aan een wachtwoord en een gebruikersnaam voor Mijn Aegon?

Uw wachtwoord voor Mijn Aegon moet tussen 8 en 20 karakters lang zijn
Uw wachtwoord moet minstens een hoofdletter, een kleine letter en een cijfer bevatten. U kunt aan de balk onder het wachtwoordveld zien in hoeverre het door u opgegeven wachtwoord aan de eisen voldoet. Wanneer de balk groen is, voldoet het door u opgegeven wachtwoord aan de eisen. Wij stellen deze eisen aan het wachtwoord uit veiligheid. Uw internetbankieren omgeving is veiliger als uw wachtwoord aan deze eisen voldoet.

In uw wachtwoord zijn speciale tekens toegestaan
De speciale tekens '-', '/' en '?' kunt u niet gebruiken in uw wachtwoord. Ook is een spatie in uw wachtwoord niet mogelijk.

Uw gebruikersnaam voor Mijn Aegon is tussen de 8 en 50 karakters lang
Uw gebruikersnaam mag enkel bestaan uit hoofdletters, kleine letters, cijfers en de speciale tekens apenstaartje (@) en liggende streep (_). Ook is een punt (.) toegestaan. Zo kunt u bijvoorbeeld uw e-mailadres kiezen als gebruikersnaam.

Heeft u een vraag over uw eigen product? Dan kunt u inloggen, een e-mail sturen of bellen met Aegon.

Waarom ontvang ik de activatiecode voor Mijn Aegon per brief?

Aegon moeten zeker weten dat de daadwerkelijke klant toegang aanvraagt
Wij willen voorkomen dat iemand anders zich voordoet als u. Via Mijn Aegon heeft u namelijk inzicht in uw Aegon-producten.

U krijgt de activatiecode per brief bij nog onbetrouwbaar e-mailadres
Van veel klanten die voor het eerst toegang aanvragen, heeft Aegon (nog) geen betrouwbaar e-mailadres. Wij sturen de activatiecode dan naar het huisadres. Dit geeft de grootste zekerheid dat wij de activatiecode naar de daadwerkelijke klant sturen.

U kunt de activatiecode per e-mail ontvangen bij een betrouwbaar e-mailadres
Aegon moet voldoende zekerheid hebben dat uw e-mailadres in onze administratie ook aan u toebehoort. Als wij hier voldoende zekerheid van hebben, kunt u kiezen om de activatiecode per brief of per e-mail te ontvangen.

Vanuit ons eigen beleid en de eisen die er vanuit wet- en regelgeving gelden, beschermen wij de gegevens van de klant. Op deze manier voorkomen we dat derden ten onrechte toegang krijgen tot informatie.

Heeft u een vraag over uw eigen product? Dan kunt u inloggen, een e-mail sturen of bellen met Aegon.

Ik ben mijn wachtwoord en/of gebruikersnaam voor Mijn Aegon vergeten, wat nu?

Wat vervelend dat u uw inloggegevens voor Mijn Aegon niet meer heeft.

Kijkt u op www.aegon.nl vergeten wat u moet doen om opnieuw te kunnen inloggen
Om uw Mijn Aegon te kunnen activeren, ontvangt u van ons apart nog een brief of e-mail. Wanneer u de brief heeft ontvangen, kunt u inloggen op Mijn Aegon. Hier wordt u tijdens het inloggen om uw activatiecode uit de brief gevraagd.

Wanneer u van ons een e-mail ontvangt, kunt u Mijn Aegon activeren door op de link www.aegon.nl/activeren te klikken in de e-mail.

U kunt uit veiligheidsoverwegingen één keer per dag opnieuw toegang aanvragen. Als u de activatiecode vandaag al een keer heeft aangevraagd, vragen wij u tot morgen te wachten. Morgen kunt u dan opnieuw toegang aanvragen voor Mijn Aegon.

U kunt ook inloggen met uw favoriete sociale media via pincode wanneer u andere inloggegevens kwijt bent
Wanneer u uw Mijn Aegon aan uw favoriete sociale media heeft gekoppeld met pincode, kunt u ook inloggen met deze pincode. Heeft u geen koppeling met sociale media of bent u ook uw pincode vergeten? Vraagt u dan opnieuw toegang aan voor Mijn Aegon.

Heeft u een vraag over uw eigen product? Dan kunt u inloggen, een e-mail sturen of bellen met Aegon.

Wanneer ontvang ik mijn wachtwoord en gebruikersnaam voor Mijn Aegon als ik een nieuwe klant bij Aegon ben?

Wanneer u een nieuwe klant bent bij Aegon krijgt u uw gebruikersnaam per e-mail, als u een bankproduct of levensverzekering heeft geopend
Uw wachtwoord ontvangt u binnen vier werkdagen per post. Wij sturen u deze inloggegevens gescheiden uit veiligheisdoverwegingen. Zodra u uw gebruikersnaam en wachtwoord heeft kunt u inloggen op mijn Aegon via www.aegon.nl/inloggen.

Heeft u een schadeverzekering bij Aegon afgesloten?
U vraagt twee werkdagen na openen van het product, zelf toegang aan voor Mijn Aegon. U gaat voor het aanvragen van toegang naar www.aegon.nl/toegangaanvragen.

Meer veelgestelde vragen over Mijn Aegon vindt u hier.

Als mijn Facebook, Google of LinkedIn account wordt gehackt, kan de hacker dan bij mijn Aegon producten op Mijn Aegon?

Als uw Facebook, Google of LinkedIn account is gehackt, heeft de hacker geen toegang tot uw Mijn Aegon
Aegon vraagt namelijk altijd uw persoonlijke pincode. De persoonlijke pincode is niet bekend bij Facebook, Google en LinkedIn. Deze pincode moet u dan ook met niemand delen.

Meer veelgestelde vragen over Mijn Aegon

Hoe regel ik het inloggen van Mijn Aegon via Facebook, Google of LinkedIn?

U logt in op Mijn Aegon en kiest u voor ‘Uw Gegevens’
Op deze pagina kunt u uw persoonlijke gegevens en uw inloggegevens wijzigen. Dit is ook de pagina waar u kunt aangeven dat u met Facebook, Google of LinkedIn wilt inloggen. U klikt op de afbeelding van het sociale netwerk van uw keuze. U krijgt een inlogscherm van dat netwerk (of u bent daarop al ingelogd). U geeft vervolgens toestemming om uw gebruikersnaam en wachtwoord te koppelen aan Aegon. Tenslotte kiest u zelf nog een 5-cijferige pincode.

Wat kan ik doen als ik niet meer wil inloggen op Mijn Aegon via Google, LinkedIn of Facebook?

Als u inlogt met uw Aegon gebruikersnaam en wachtwoord, kunt u uw koppeling met het sociale netwerk verwijderen bij ‘Uw gegevens’.

Meer veelgestelde vragen over Mijn Aegon.

Is inloggen voor Mijn Aegon met Facebook, Google of LinkedIn wel veilig?

Inloggen op Mijn Aegon via een koppeling met uw favoriete sociale netwerk is veilig
Voor het inloggen op uw favoriete sociale netwerk gebruikt u al een gebruikersnaam en wachtwoord. Voor het inloggen op Mijn Aegon via Facebook, Google of LinkedIn, gebruikt u daarnaast ook nog een persoonlijke pincode. Uw persoonlijke pincode is naast uw gebruikersnaam en wachtwoord een extra beveiliging.

Als u via uw sociale netwerk inlogt voor Mijn Aegon, controleert Aegon u als gebruiker via uw sociale netwerk. Aegon kan uw sociale netwerk niet inzien.

Kan iemand anders die mijn computer gebruikt op Mijn Aegon als ik  mijn sociale netwerk heb openstaan?
Toegang tot Mijn Aegon krijgt u alleen als ook uw persoonlijke pincode wordt ingevoerd. Vergrendel daarom uw scherm, meld u af of log uit als u uw pc verlaat. Als u langer dan vijftien minuten niets doet in de beveiligde omgeving, loggen wij u voor uw veiligheid automatisch uit.

Ga zorgvuldig om met uw inloggegevens van Facebook, Google en LinkedIn en uw pincode. Deel deze gegevens niet met anderen.

Melding Facebook dat Aegon toegang krijgt tot publieke profiel en vriendenlijst
Aegon vraagt de vriendenlijst en uw publieke profiel zelf niet op. Dit is een automatische instelling van Facebook. Wij slaan deze gegevens nergens op. Daarnaast is uw publieke profiel voor iedereen met toegang tot internet inzichtelijk. Wij kunnen uw publieke profiel ook zien, als u uw Mijn Aegon niet zou koppelen aan Facebook.
 
U kunt uw vriendenlijst ook afschermen in Facebook onder instellingen. Aegon krijgt dan geen toegang tot uw vriendenlijst.

Kan ik mijn rekening nog inzien op Mijn Aegon, nadat ik deze heb beëindigd?

Nee, u kunt uw rekening niet meer inzien via Mijn Aegon als u de rekening heeft beëindigd
Wij raden u daarom aan om eerst de gegevens te printen die u van de rekening nog nodig zult hebben. Daarna beëindigt u de rekening.

Staat uw vraag er niet tussen?