Overslaan en naar de inhoud gaan

Welkom username.

Uw vorige bezoek was op 00-00-0000 om 00:00 uur

Zoekveld

Veelgestelde vragen over Mijn Aegon

Veelgestelde vragen

Hoe maak ik een account aan voor Mijn Aegon?

Een Mijn Aegon account maakt u eenvoudig aan
Door een account aan te maken voor Mijn Aegon kunt u gemakkelijk inzicht krijgen in uw Aegon-producten. 

  • U maakt hier een account aan  
  • U identificeert zich snel en veilig via iDIN of u ontvangt een activatiecode per brief
  • Gebruik deze activatiecode om uw Mijn Aegon account te activeren 

Lukt het niet om direct een account aan te maken?
Het is niet mogelijk om een Mijn Aegon account aan te maken met uw DigiD
Uw DigiD kunt u alleen gebruiken om in te loggen bij instanties van de overheid. Aegon valt hier niet onder.

Heeft u een vraag over uw eigen product? Dan kunt u inloggen op Mijn Aegon.

Kan ik een gezamenlijk Mijn Aegon account aanmaken?
Een gezamenlijk Mijn Aegon account is niet mogelijk
U kunt een polis of rekening inzien in Mijn Aegon wanneer u de verzekeringnemer of rekeninghouder bent. Andere belanghebbenden kunnen de polis of rekening niet inzien.

Heeft uw partner ook een polis of rekening bij Aegon?
Dan kan uw partner zelf een account aanmaken. Zo heeft u beide altijd inzicht in uw verzekeringen en/of rekeningen.

Meer veelgestelde vragen over Mijn Aegon

Heeft u een vraag over uw eigen product? Dan kunt u inloggen op Mijn Aegon.

Welke eisen hebben wachtwoord en gebruikersnaam bij Mijn Aegon?

Uw wachtwoord moet voldoen aan meerdere eisen
Uw wachtwoord heeft:

  • minimaal 8 karakters en maximaal 20 karakters,
  • hoofdletter(s), kleine letter(s) én een cijfer,
  • speciale tekens als u dat wilt. Alleen de volgende speciale tekens zijn toegestaan:!, @, #, $, %, ^, &, *, (, ), _, of =
  • géén letters met leestekens of spaties. 

De balk onder het wachtwoordveld laat zien in hoeverre het wachtwoord dat u opgeeft aan de eisen voldoet. Wanneer de balk groen is, voldoet het door u opgegeven wachtwoord aan de eisen. 


Uw gebruikersnaam moet voldoen aan meerdere eisen
Uw gebruikersnaam heeft:

  • minimaal 8 karakters.
  • maximaal 50 karakters.
  • kleine letters, hoofdletters, cijfers, apenstaartje (@), liggende streep (_) en/of een punt. Zo kunt u bijvoorbeeld uw mailadres kiezen als gebruikersnaam.
  • géén letters met leestekens of spaties.


 

Heeft u een vraag over uw eigen product? Dan kunt u inloggen op Mijn Aegon.

Waarom moet ik mijn mobiele nummer bevestigen na inloggen in Mijn Aegon?
Wij vragen u bij het inloggen in Mijn Aegon eenmalig om uw mobiele telefoonnummer te bevestigen
Uw mobiele telefoonnummer gebruiken we in de toekomst als controle voor bijvoorbeeld het doorgeven van wijzigingen of voor het overboeken van geld. Zo voorkomt u misbruik van uw gegevens en uw Mijn Aegon-account. Wij gebruiken uw mobiele telefoonnummer niet voor commerciële doeleinden.

U kunt er ook voor kiezen om uw mobiele telefoonnummer niet te bevestigen. Helaas kunt u in de toekomst dan geen gebruikmaken van de extra controle. 
 

Heeft u een vraag over uw eigen product? Dan kunt u inloggen op Mijn Aegon.

Hoe wijzig ik mijn gebruikersnaam of wachtwoord voor Mijn Aegon?

Uw inloggegevens verandert u via Mijn Aegon
Na het inloggen kunt u op bij ‘Mijn Gegevens’ uw persoonlijke gegevens en uw inloggegevens inzien en aanpassen.

Uw inloggegevens moeten aan bepaalde eisen voldoen
De eisen die wij stellen, vindt u in Mijn Aegon in het scherm waar u het inloggegeven aanpast. U vindt hier een vraagteken waar u op kunt drukken. Als u drukt op het vraagteken, verschijnt er uitleg over de eisen. U voert eerst de oude versie van uw gebruikersnaam, wachtwoord of pincode in. Daarna vult u uw nieuw gekozen wachtwoord, gebruikersnaam of pincode in.

U kunt uw nieuwe inloggegeven direct gebruiken
Wij voeren de wijziging namelijk direct voor u door.

Meer veelgestelde vragen over Mijn Aegon

Heeft u een vraag over uw eigen product? Dan kunt u inloggen op Mijn Aegon.

Hoe wijzig ik het rekeningnummer waarmee ik mijn Aegon product betaal?
U wijzigt zelf uw rekeningnummer in Mijn Aegon voor uw hypotheek, levens- of schadeverzekering
  • Voor levens- of schadeverzekering: U kiest in het blauwe menu links voor Mijn Gegevens. Op de pagina Mijn Gegevens kiest u voor 'wijzig' onder het kopje 'Betaalgegevens'.
  • Voor hypotheek: onder het tabblad ‘Mijn producten’ klikt u op uw hypotheek. Vervolgens kiest u voor ‘Overige wijzigingen’ in het 'Zelf regelen' menu rechts op de pagina. In het omschrijvingsveld geeft u aan dat u het rekeningnummer wilt wijzigen. Vermeld hier ook het nieuwe rekeningnummer (deze optie is niet beschikbaar in de Mijn Aegon app). 

Het kan zijn dat er nog één termijn van uw oude rekening wordt geïncasseerd. De eerstvolgende periode incasseren wij uw premie of inleg automatisch van het nieuwe incassonummer.

U kunt uw rekeningnummer ook wijzigen met het machtigingsformulier
Dit kan voor alle producten waarvoor een incasso mogelijk is. U downloadt hiervoor het machtigingsformulier van onze website. 
Na ontvangst van het ingevulde en ondertekende formulier passen wij uw rekeningnummer aan. Heeft u ook een actief bouwdepot? Wij vragen u dan om op het machtigingsformulier aan te geven of de tegenrekening hiervan ook aangepast moet worden. 

Het ingevulde machtigingsformulier stuurt u naar ons via ons webformulier of per post 
U scant het ingevulde machtigingsformulier in en zendt deze naar ons via www.aegon.nl/reactie/financieel. Een goed leesbare foto mag ook. Per post verzendt u het formulier naar:

Aegon Nederland N.V.
FS Financieel Beheer
Antwoordnummer 6500
8900 RA Leeuwarden

U kunt ook uw rekeningnummer wijzigen waarop uw lijfrente wordt gestort
Hiervoor stuurt u een getekend verzoek. Lees meer bij Hoe wijzig ik mijn rekeningnummer voor mijn Garantie Inkomen?

Heeft u een vraag over uw eigen product? Dan kunt u inloggen op Mijn Aegon.

Het aanmaken van een Mijn Aegon account lukt niet, wat nu?
Er zijn een aantal mogelijke oorzaken en oplossingen voor problemen met het aanmaken van een Mijn Aegon account
U kunt met onderstaande oplossingen proberen om wel een account aan te maken.

1. U kunt alleen een account aanmaken als u verzekeringnemer of rekeninghouder bent
Als u deze rol niet heeft, dan kunt geen account aanmaken. Bijvoorbeeld als u de partner bent van de verzekernemer. Ook wanneer u nabestaanden- of wezenpensioen van Aegon ontvangt, is het niet mogelijk om een account aan te maken.

2. U kunt alleen een account aanmaken met een woonadres
Het is niet mogelijk om met een postbus een account aan te maken. U kunt wel een account aanmaken als u uw adres wijzigt bij Aegon naar een woonadres. Twee dagen na het doorgeven van uw huisadres, activeert u uw account. U wijzigt hier uw adres.​

3. U kunt u online identificeren via uw bank met iDIN
Lukt dit niet? Kijk dan of een van onderstaande situaties op u van toepassing is.
  • Uw bank staat niet in het rijtje waar u uit kunt kiezen: Nog niet alle banken doen mee met iDIN. Als uw bank er niet tussen staat, kiest u voor identificatie per brief. We sturen u per post een code toe. Zodra u de code ontvangt kunt u uw account activeren en gebruik maken van Mijn Aegon.
  • Uw gegevens komen niet overeen: Controleer uw gegevens en probeer het dan nog eens met de volledige gegevens, zoals deze ook bij uw bank bekend zijn. Als u problemen blijft ervaren, kiest u voor identificatie per brief. We sturen u per post een code toe. Zodra u de code ontvangt kunt u uw account activeren en gebruik maken van Mijn Aegon.
  • U krijgt een foutmelding bij het invoeren van een gezamenlijke rekening: iDIN herkent de gegevens niet. U kunt zich identificeren met een rekeningnummer op één naam of u kiest voor identificatie per brief. We sturen u per post een code toe. Zodra u de code ontvangt kunt u uw account activeren en gebruik maken van Mijn Aegon.
  4. U krijgt onterecht de foutmelding dat uw huisnummer niet juist is
Dan gebruikt u mogelijk een verouderde browser. Update uw browser en dit probleem is verholpen. 

5. U heeft een account succesvol aangemaakt, maar ervaart foutmeldingen bij het inloggen
Het is mogelijk dat u een foutmelding krijgt bij uw actieve account. U kunt deze foutmeldingen mogelijk zelf verhelpen. Ga hiervoor naar Inloggen op Mijn Aegon lukt niet, wat nu?
Wilt u meer weten? kijk dan bij Veel gestelde vragen over Mijn Aegon

Is uw probleem nog niet verholpen? Wij helpen u graag. Geef uw probleem door via blauwe knop 'Feedback' aan de rechterkant van uw scherm. 

 

Heeft u een vraag over uw eigen product? Dan kunt u inloggen op Mijn Aegon.

Hoe kan ik een adreswijziging doorgeven?

Uw adresgegevens wijzigt u via Mijn Aegon
U gaat hiervoor naar de optie Mijn gegevens. Heeft u nog geen Mijn Aegon account? U vraagt een Mijn Aegon account aan via onze pagina Account aanmaken. Dit account maakt u aan op het bij Aegon bekende adres. 

U kunt uw adreswijziging direct online aan ons doorgeven 
Ga hiervoor naar ‘Adreswijziging doorgeven’. Dit geldt voor een verhuizing binnen Nederland, maar ook voor een verhuizing naar of in het buitenland. Zijn uw partner en kinderen ook klant bij Aegon en verhuizen zij mee? Dan kunt u dit ook doorgeven.

Heeft u een verzekering voor uw inboedel of woonhuis via Aegon?
Dan geeft u de wijziging ook door voor uw verzekering. Dit doet u met ons webformulier Verzekering meeverhuizen.

Hoe u uw e-mailadres wijzigt vindt u in de Veelgestelde vraag Hoe kan ik mijn e-mailadres wijzigen?

Heeft u een vraag over uw eigen product? Dan kunt u inloggen op Mijn Aegon.

Hoe log ik uit op Mijn Aegon?
Klik op de witte knop met groene letters 'Uitloggen' rechts bovenaan 
U klikt daarna op de blauwe knop 'U kunt hier uitloggen'.

U kunt ook het tabblad in uw browser afsluiten waarmee u Mijn Aegon bezoekt
Bijvoorbeeld als de button 'Uitloggen' niet zichtbaar is. U sluit uw tabblad door op het kruisje rechts bovenin het tabblad te klikken. Mocht u vergeten om uit te loggen, dan wordt Mijn Aegon na 15 minuten inactiviteit, automatisch uitgelogd. Er blijven dan geen (inlog)gegevens van u achter.

Heeft u een vraag over uw eigen product? Dan kunt u inloggen op Mijn Aegon.

Hoe beëindig ik Mijn Aegon?
U kunt de toegang van Mijn Aegon niet stopzetten
Het is niet mogelijk om Mijn Aegon stop te zetten, nadat u hiervoor toegang heeft aangevraagd. Als u een koppeling met een sociaal netwerk heeft, kunt u deze koppeling wel verwijderen. U gaat hiervoor naar Mijn Aegon en logt in. Onder 'Uw gegevens' kunt u dan de koppeling tussen Mijn Aegon en uw sociale netwerk verwijderen.

Er gebeurt niks met uw account als u deze niet gebruikt
Daarnaast beveiligen wij uw gegevens. U leest hier meer over bij Hoe zorgt Aegon voor een goede beveiliging van Aegon.nl, Mijn Aegon en de Mijn Aegon app? 

Heeft u een vraag over uw eigen product? Dan kunt u inloggen op Mijn Aegon.

Hoe kan ik geld overboeken van mijn Aegon Sparen?

U boekt uw geld over via Mijn Aegon

  • U gaat naar Mijn Aegon. Met deze link komt u direct op de pagina 'Mijn rekeningoverzicht'.
  • U klikt op de Aegon Sparen waarvan u wilt overboeken.
  • Hier klikt u op het tabblad ‘Overboeken’. Op deze pagina ziet u waar u dit tabblad vindt.
  • Vul hier het gewenste bedrag in.
  • U klikt op ‘Controleren’ en ‘Bevestigen’

Overboeken kan ook via de Mijn Aegon app
U logt in de Mijn Aegon app in. Daarna klikt u op de Aegon Sparen waarvan u geld wilt overboeken. U klikt op ‘Overboeken’ en vult de gegevens in.
  Wilt u overboeken naar een andere tegenrekening dan bij ons bekend?​
Hoe u de tegenrekening wijzigt vindt u in de Veelgestelde vraag Hoe wijzig ik mijn tegenrekening bij Aegon Bank voor mijn spaar- of beleggingsproduct?.

Zie ook:

Hoe kan ik de rekeninghouder van mijn Aegon Sparen of Aegon Beheerd Beleggen aanpassen?

Wilt u een rekeninghouder verwijderen?
Dan hebben wij het volgende van u nodig:
  • Uw rekeningnummer bij Aegon
  • Een ondertekend verzoek van de te verwijderen rekeninghouder
  • Een kopie van de voor- en achterkant van een geldig identiteitsbewijs van de te verwijderen rekeninghouder. (Een rijbewijs kan bij een beleggingsrekening niet worden gebruikt als identiteitsbewijs.)

Wilt u een rekeninghouder toevoegen?
Dat kan als deze persoon meerderjarig is. Wij hebben dan de volgende gegevens van u nodig:
  • Uw rekeningnummer bij Aegon
  • Een ondertekend verzoek van de huidige én de toe te voegen rekeninghouder
  • Een kopie van de voor- en achterkant van een geldig identiteitsbewijs van de huidige én de toe te voegen rekeninghouder. (Een rijbewijs kan bij een beleggingsrekening niet worden gebruikt als identiteitsbewijs.)
  • Een kopie bankafschrift van de (nieuwe) tegenrekening op naam van u en de toe te voegen rekeninghouder. Deze mag maximaal drie maanden oud zijn. Hoe u een bankafschrift downloadt bij uw bank en wat hierop zichtbaar moet zijn vindt u op onze pagina Zo downloadt u een bankafschrift bij uw bank.

U zendt deze documenten aan ons via het webformulier

 

Waar kan ik de Mijn Aegon app downloaden?

U download de Mijn Aegon app via de website, de App store of Google Play
Ga naar Download de Mijn Aegon app in 4 eenvoudige stappen
U vult hier uw e-mailadres in en ontvangt van ons een link naar de App store.

Ook kunt u de Mijn Aegon app voor iPhone of iPad downloaden via de App Store. Heeft u een smartphone of tablet met Android? Dan kunt u de Mijn Aegon app ook downloaden via Google Play.
De Mijn Aegon app niet beschikbaar voor de Windows Phone. Wel kunt u uw gegevens online inzien via Mijn Aegon.

Meerdere apparaten? Lees de informatie bij Kan ik meerdere toestellen koppelen aan de Mijn Aegon app?

Hoe ontkoppel ik mijn toestel van de Mijn Aegon app?

U kunt uw toestel ontkoppelen via de Mijn Aegon app
Op deze pagina leggen we stap voor stap uit hoe u dit kunt doen: Hulp bij het (ont)koppelen van uw toestel