Overslaan en naar de inhoud gaan

Welkom username.

Uw vorige bezoek was op 00-00-0000 om 00:00 uur

Zoekveld

Veelgestelde vragen over Mijn Aegon

Veelgestelde vragen

Hoe maak ik een account aan voor Mijn Aegon?

Een Mijn Aegon account maakt u aan via Direct toegang tot mijn Aegon
Om te kunnen inloggen, maakt u eerst een account aan. Een account aanmaken doet u in drie stappen:


Lukt het niet om direct een account aan te maken?
Dit kan te maken hebben met een kortdurende verstoring. Probeer het dan later nog eens.

Het is niet mogelijk om een Mijn Aegon account aan te maken met uw DigiD
Uw DigiD kunt u alleen gebruiken om in te loggen bij instanties van de overheid. Aegon valt hier niet onder.

 

Heeft u een vraag over uw eigen product? Dan kunt u inloggen op Mijn Aegon.

Hoe kan ik een adreswijziging doorgeven?

Uw adres wijzigt u via Mijn Aegon
U gaat hiervoor naar de optie Mijn gegevens in het menu links in het scherm. Heeft u nog geen Mijn Aegon account? U vraagt een Mijn Aegon account aan via onze pagina Inloggen Mijn Aegon. Dit account maakt u aan op het bij Aegon bekende adres. 

U kunt uw adreswijziging direct online aan ons doorgeven 
Ga hiervoor naar ‘Adreswijziging doorgeven’. Dit geldt voor een verhuizing binnen Nederland, maar ook voor een verhuizing naar of in het buitenland. Zijn uw partner en kinderen ook klant bij Aegon en verhuizen zij mee? Dan kunt u dit ook doorgeven.

Denk bij verhuizing ook aan het wijzigen van uw adres op uw opstal-of inboedelverzekering
Heeft u een verzekering voor uw inboedel of woonhuis via Aegon? Geef wijziging van uw adres direct online aan ons door.

Hoe u uw e-mailadres wijzigt vindt u in de Veelgestelde vraag Hoe kan ik mijn e-mailadres wijzigen?

Heeft u een vraag over uw eigen product? Dan kunt u inloggen op Mijn Aegon.

Hoe log ik uit op Mijn Aegon?
Klik op de witte knop met groene letters 'Uitloggen' rechts bovenaan 
U klikt daarna op de blauwe knop 'U kunt hier uitloggen'.

U kunt ook het tabblad in uw browser afsluiten waarmee u Mijn Aegon bezoekt
Bijvoorbeeld als de button 'Uitloggen' niet zichtbaar is. U sluit uw tabblad door op het kruisje rechts bovenin het tabblad te klikken. Mocht u vergeten om uit te loggen, dan wordt Mijn Aegon na 15 minuten inactiviteit, automatisch uitgelogd. Er blijven dan geen (inlog)gegevens van u achter.

Heeft u een vraag over uw eigen product? Dan kunt u inloggen op Mijn Aegon.

Welke eisen hebben wachtwoord en gebruikersnaam bij Mijn Aegon?

Uw wachtwoord moet voldoen aan meerdere eisen
Uw wachtwoord heeft:

  • minimaal 8 karakters en maximaal 20 karakters,
  • hoofdletter(s), kleine letter(s) én een cijfer,
  • speciale tekens als u dat wilt. Alleen de volgende speciale tekens zijn toegestaan:!, @, #, $, %, ^, &, *, (, ), _, of =
  • géén letters met leestekens of spaties. 

De balk onder het wachtwoordveld laat zien in hoeverre het wachtwoord dat u opgeeft aan de eisen voldoet. Wanneer de balk groen is, voldoet het door u opgegeven wachtwoord aan de eisen. 


Uw gebruikersnaam moet voldoen aan meerdere eisen
Uw gebruikersnaam heeft:

  • minimaal 8 karakters.
  • maximaal 50 karakters.
  • en/of kleine letters, hoofdletters, cijfers, apenstaartje (@), liggende streep (_) en/of punt(.). Zo kunt u bijvoorbeeld uw mailadres kiezen als gebruikersnaam.
  • géén letters met leestekens of spaties.


Krijgt u de melding uw gebruikersnaam is al bezet?
Kies een andere gebruikersnaam om dit probleem te verhelpen.

Heeft u een vraag over uw eigen product? Dan kunt u inloggen op Mijn Aegon.

Hoe kan ik geld overboeken van mijn Aegon Sparen?

U boekt geld over via Mijn Aegon
U gaat hiervoor naar uw spaarrekening in Mijn Aegon

  • U klikt op het tabblad ‘Overboeken’. Op deze pagina ziet u waar u dit tabblad vindt.
  • Vul hier het gewenste bedrag in 
  • U klikt tenslotte op ‘Controleren’ en ‘Bevestigen’


Overboeken kan ook via de Mijn Aegon app 
U logt in op uw Mijn Aegon app met uw pincode. Daarna kiest u de rekening waarvan u wilt overboeken. U klikt op ‘Overboeken’ en vult de gegevens van uw overboeking in. 

Wilt u overboeken naar een andere tegenrekening dan bij ons bekend?​
Hoe u de tegenrekening wijzigt vindt u in de Veelgestelde vraag Hoe wijzig ik mijn tegenrekening bij Aegon Bank voor mijn spaar- of beleggingsproduct?.

Zie ook:

Heeft u een vraag over uw eigen product? Dan kunt u inloggen op Mijn Aegon.

Het aanmaken van een Mijn Aegon account lukt niet, wat nu?

Komt u niet verder dan stap 1?
Controleert u dan of:

  • Uw gegevens juist heeft ingevuld. Pas waar nodig uw gegevens aan om verder te kunnen gaan.
  • U toegang aanvraagt met een postbus. U kunt geen toegang aanvragen voor Mijn Aegon als het bij ons bekende adres een postbus is. Om alsnog toegang te kunnen aanvragen voor Mijn Aegon, kunt u uw adres wijzigen naar een woonadres. U wijzigt uw adres via onze website.
  • Uw product wel via Mijn Aegon in te zien is. Ontvangt u pensioen via Aegon? Dan kunt u uw pensioen niet inzien via Mijn Aegon. Bent u geen verzekeringnemer of rekeninghouder? Dan kunt u het product ook niet inzien via Mijn Aegon. 

Als wij u om een polis-of rekeningnummer vragen, vult u deze op een bepaalde manier in

  • Bij een levensverzekering: laat u de voorloopletter 'L' of 'K' weg of voegt u een extra '0' (nul) toe op het eind.
  • Bij een hypotheekofferte nummer: laat u de voorloopletter 'H' weg en de '-1' aan het eind van het nummer.


Lukt het niet om een account aan te maken, dan wij helpen u graag met een stappenplan
U kunt zelf kijken of u uw probleem kunt verhelpen met het Mijn Aegon stappenplan 
 

 

Heeft u een vraag over uw eigen product? Dan kunt u inloggen op Mijn Aegon.