Overslaan en naar de inhoud gaan

Welkom username.

Uw vorige bezoek was op 00-00-0000 om 00:00 uur

Veelgestelde vragen over Mijn Aegon

Veelgestelde vragen

Hoe maak ik een account aan voor Mijn Aegon?

Een Mijn Aegon account maakt u eenvoudig aan
Door een account aan te maken voor Mijn Aegon krijgt u eenvoudig inzicht in uw Aegon-producten. 

  • U maakt hier een account aan  
  • U identificeert zich snel en veilig via iDIN of u ontvangt een activatiecode per brief
  • Gebruik deze activatiecode om uw Mijn Aegon account te activeren 

Lukt het niet om direct een account aan te maken?
Het is niet mogelijk om een Mijn Aegon account aan te maken met uw DigiD
Uw DigiD kunt u alleen gebruiken om in te loggen bij instanties van de overheid. Aegon valt hier niet onder.

Heeft u een vraag over uw eigen product? Dan kunt u inloggen op Mijn Aegon.

Kan ik een gezamenlijk Mijn Aegon account aanmaken?
Een gezamenlijk Mijn Aegon account is niet mogelijk
U kunt een polis of rekening inzien in Mijn Aegon wanneer u de verzekeringnemer of rekeninghouder bent. Andere belanghebbenden kunnen de polis of rekening niet inzien.

Heeft uw partner ook een polis of rekening bij Aegon?
Dan kan uw partner zelf een account aanmaken. Zo heeft u beide altijd inzicht in uw verzekeringen en/of rekeningen.

Meer veelgestelde vragen over Mijn Aegon

Heeft u een vraag over uw eigen product? Dan kunt u inloggen op Mijn Aegon.

Welke eisen hebben wachtwoord en gebruikersnaam bij Mijn Aegon?

U kiest een veilig wachtwoord met meerdere tekens
Kies een wachtwoord die aan de onderstaande eisen voldoet. Uw wachtwoord heeft:

  • 1 speciaal karakter. Hierbij zijn alle varianten mogelijk, zoals @ of & 
  • 1 hoofdletter
  • 1 kleine letter
  • 1 cijfer
  • Gebruik niet meer dan drie op elkaar volgende identieke karakters, zoals aaa of 111


Uw gebruikersnaam moet voldoen aan meerdere eisen
Uw gebruikersnaam heeft:

  • minimaal 8 karakters.
  • maximaal 50 karakters.
  • kleine letters, hoofdletters, cijfers, apenstaartje (@), liggende streep (_) en/of een punt. Zo kunt u bijvoorbeeld uw mailadres kiezen als gebruikersnaam.
  • géén letters met leestekens of spaties.

Heeft u een vraag over uw eigen product? Dan kunt u inloggen op Mijn Aegon.

Waarom moet ik mijn mobiele nummer bevestigen na inloggen in Mijn Aegon?
Het is belangrijk dat we uw juiste mobiele telefoonnummer hebben
Uw mobiele telefoonnummer kunnen we de toekomst ter controle gebruiken bij bijvoorbeeld het doorgeven van wijzigingen of het overboeken van geld. Zo voorkomt u misbruik van uw gegevens en uw account. Uw mobiele telefoonnummer gebruiken we nooit voor commerciële doeleinden.

U kunt er ook voor kiezen uw mobiele telefoonnummer niet te bevestigen
Dit doet u door te kiezen voor de optie ‘Direct door naar Mijn Aegon zonder te bevestigen’ in hetzelfde scherm als waar wij vragen om uw mobiele telefoonnummer te bevestigen.  Helaas kunt u in de toekomst dan geen gebruikmaken van de extra controle. 

 

Heeft u een vraag over uw eigen product? Dan kunt u inloggen op Mijn Aegon.

Hoe wijzig ik mijn gebruikersnaam of wachtwoord voor Mijn Aegon?

Uw inloggegevens verandert u via Mijn Aegon
Na het inloggen kunt u op bij ‘Mijn Gegevens’ uw persoonlijke gegevens en uw inloggegevens inzien en aanpassen.

Uw inloggegevens moeten aan bepaalde eisen voldoen
De eisen die wij stellen, vindt u in Mijn Aegon in het scherm waar u het inloggegeven aanpast. U vindt hier een vraagteken waar u op kunt drukken. Als u drukt op het vraagteken, verschijnt er uitleg over de eisen. U voert eerst de oude versie van uw gebruikersnaam, wachtwoord of pincode in. Daarna vult u uw nieuw gekozen wachtwoord, gebruikersnaam of pincode in.

U kunt uw nieuwe inloggegevens direct gebruiken
Wij voeren de wijziging namelijk direct voor u door.

Meer veelgestelde vragen over Mijn Aegon

Heeft u een vraag over uw eigen product? Dan kunt u inloggen op Mijn Aegon.

Hoe geef ik een wijziging van mijn rekeningnummer door?

U kunt de wijziging van uw rekeningnummer aan ons doorgeven
Wij passen uw (tegen)rekening aan. Zo blijft de betaling van bijvoorbeeld uw schadepremie, de premie van uw levensverzekering of uw hypotheekrente -of aflossing goed gaan. Ook als u een pensioenuitkering, lijfrente-uitkering of een ontslagvergoeding-uitkering heeft, zorgen we er voor dat deze uitkering op het juiste rekeningnummer wordt gestort. Of dat een opname van uw Aegon bankrekening op uw juiste tegenrekening komt. 

U leest hoe u uw wijziging doorgeeft op de pagina Rekeningnummer wijzigen

Heeft u een vraag over uw eigen product? Dan kunt u inloggen op Mijn Aegon.

Het aanmaken van een Mijn Aegon account lukt niet, wat nu?
U kunt een account aanmaken als u zelf klant bent zoals verzekeringnemer of rekeninghouder
Als bijvoorbeeld partner van de verzekernemer, is het nu nog niet mogelijk om een account aan te maken. Ook als u nabestaanden- of wezenpensioen ontvangt, is een eigen account niet mogelijk. Nieuw product afgesloten? Houd er rekening mee dat een nieuwe polis na twee tot vier dagen zichtbaar is in uw account.

U kunt u online identificeren via uw bank met iDIN
Met iDIN bevestigt u ons eenmalig uw gegevens
  • Kunt u uw bank niet selecteren? Dan maakt uw bank nog niet gebruik van iDIN. Kies dan voor identificatie per brief
  • Komen uw gegevens van uw bank en die van ons niet overeen? Kies dan ook voor identificatie per brief.
  • Krijgt u een foutmelding bij het invoeren van een gezamenlijke rekening? Let er op dat u gebruik maakt van uw eigen persoonlijke inloggegevens en niet die van uw partner selecteert.
 Onlangs verhuisd?
Geef dan eerst uw nieuwe adres aan ons door via het webformulier op deze pagina: Adreswijziging

Na 48 uur kun je je account aanmaken.

Heeft u een vraag over uw eigen product? Dan kunt u inloggen op Mijn Aegon.

Hoe geef ik een adreswijziging door?

Uw adresgegevens wijzigt u via Mijn Aegon
U kiest voor de optie ‘Wijzigen’ bij 'Adresgegevens' in 'Mijn Aegon'. Heeft u nog geen account voor Mijn Aegon? Maak dan een account aan via de pagina 'Account aanmaken'. Dit account maakt u aan op het bij Aegon bekende adres. 

U kunt uw adres wijzigen door dit online aan ons door te geven 
Ga hiervoor naar onze pagina ‘Regel uw verhuizing’. Dit geldt voor een verhuizing binnen Nederland, maar ook voor een verhuizing naar of in het buitenland. Zijn uw partner en kinderen ook klant bij Aegon en verhuizen zij mee? Dan kunt u dit ook doorgeven.

Heeft u een verzekering voor uw inboedel of woonhuis via Aegon?
Dan geeft u de wijziging ook door voor uw verzekering. Dit doet u met ons webformulier 'Verzekering meeverhuizen'.

Hoe u uw e-mailadres wijzigt vindt u in de Veelgestelde vraag 'Hoe kan ik mijn e-mailadres wijzigen?'.

Heeft u een vraag over uw eigen product? Dan kunt u inloggen op Mijn Aegon.

Hoe log ik uit op Mijn Aegon?
Klik op de witte knop met groene letters 'Uitloggen' rechts bovenaan 
U klikt daarna op de blauwe knop 'U kunt hier uitloggen'.

U kunt ook het tabblad in uw browser afsluiten waarmee u Mijn Aegon bezoekt
Bijvoorbeeld als de button 'Uitloggen' niet zichtbaar is. U sluit uw tabblad door op het kruisje rechts bovenin het tabblad te klikken. Mocht u vergeten om uit te loggen, dan wordt Mijn Aegon na 15 minuten inactiviteit, automatisch uitgelogd. Er blijven dan geen (inlog)gegevens van u achter.

Heeft u een vraag over uw eigen product? Dan kunt u inloggen op Mijn Aegon.

Kan ik Mijn Aegon beëindigen?
U kunt de toegang van Mijn Aegon niet stopzetten
Nadat u een account heeft aangemaakt voor Mijn Aegon, blijft dit account bestaan. 
 

Er gebeurt niks met uw account wanneer u deze niet gebruikt
Uw account is dan inactief. Uw gegevens blijven beveiligd, ook wanneer u het account niet gebruikt.

 

Heeft u een vraag over uw eigen product? Dan kunt u inloggen op Mijn Aegon.

Hoe kan ik geld overboeken van mijn Aegon Sparen?
U boekt uw geld over via Mijn Aegon
  • U gaat naar de Aegon Sparen waarvan u wilt overboeken.
  • In het blok ‘Direct regelen’ klikt u op ‘Nieuwe Overboeking’.
  • Er opent een nieuw scherm. U controleert de tegenrekening, vult het bedrag en de omschrijving in. 
  • Tot slot controleert u de overboeking en klikt u op 'Bevestigen'.
  • U ziet een bevestigingsscherm dat de overboeking is aangemaakt.

Overboeken kan ook via de Mijn Aegon app
U logt in de Mijn Aegon app in. Daarna klikt u op de Aegon Sparen waarvan u geld wilt overboeken. U klikt op ‘Overboeken’ en vult de gegevens in.

Wilt u overboeken naar een andere tegenrekening dan bij ons bekend?​
Hoe u de tegenrekening wijzigt vindt u in de Veelgestelde vraag 'Hoe wijzig ik de tegenrekening van mijn spaar-, beleggings- of uitkerende rekening bij Aegon Bank?

Zie ook:
Hoe wijzig ik de rekeninghouder van mijn Aegon Sparen of Aegon Beheerd Beleggen?
Wilt u een rekeninghouder toevoegen?
Dat kan als deze persoon meerderjarig is. Wij hebben dan de volgende gegevens van u nodig:
  • Uw rekeningnummer bij Aegon
  • Een ondertekend verzoek van de huidige én de toe te voegen rekeninghouder
  • Een kopie van de voor- en achterkant van een geldig paspoort of een identiteitskaart van de huidige én de toe te voegen rekeninghouder. 
  • Een kopie bankafschrift van de (nieuwe) tegenrekening op naam van u en de toe te voegen rekeninghouder. Deze mag maximaal drie maanden oud zijn. Hoe u een bankafschrift downloadt bij uw bank en wat hierop zichtbaar moet zijn vindt u op onze pagina Zo downloadt u een bankafschrift bij uw bank.

Wilt u een rekeninghouder verwijderen?
Dan hebben wij het volgende van u nodig:
  • Uw rekeningnummer bij Aegon
  • Een ondertekend verzoek van de te verwijderen rekeninghouder
  • Een kopie van de voor- en achterkant van een geldig identiteitsbewijs van de te verwijderen rekeninghouder. 

U zendt deze documenten aan ons via het webformulier Digitaal loket bankzaken