Overslaan en naar de inhoud gaan

Welkom username.

Uw vorige bezoek was op 00-00-0000 om 00:00 uur

Zoekveld

Uw rentevaste periode loopt af

Veelgestelde vragen

De rentevaste periode van mijn hypotheek loopt binnenkort af. Wat moet ik doen?
U hoeft niets te doen. U ontvangt van ons 3 maanden voor het aflopen van de rentevaste periode een digitaal verlengingsvoorstel in uw Mijn Aegon omgeving. Vooraf sturen we u een notificatie per mail. Maakt u geen gebruik van Mijn Aegon? Dan ontvangt u het voorstel per post. In dit voorstel wordt per rentevaste periode aangegeven wat het rentepercentage wordt na verlenging. U kunt meer informatie vinden over verlengen op de pagina Uw rentevaste periode loopt af.

Mijn rentevaste periode loopt nog niet af. Ik wil de rente nu al wijzigen. Kan dat?
Het is mogelijk uw rente nu al om te zetten naar de huidige marktrente. Het kan zijn dat we u daarvoor omzettingskosten in rekening brengen. Ook is het mogelijk om uw rente te middelen. Meer informatie over de mogelijkheden kunt vinden op de pagina Rente tussentijds aanpassen

Uw adviseur helpt u verder
Een wijziging op uw hypotheek heeft financiële gevolgen. Uw adviseur helpt u een bewuste keuze te maken. Bij wie kan ik terecht voor advies over mijn hypotheek?  

Heeft u een vraag over uw eigen product? Dan kunt u inloggen op Mijn Aegon.

Kan ik mijn hypotheek verhogen?
U kunt uw hypotheek bij Aegon verhogen
Of en hoeveel u extra kan lenen hangt onder meer af van de marktwaarde van uw woning, de hoogte van uw huidige hypotheek en uw inkomen. U kunt bijvoorbeeld uw hypotheek verhogen als u uw woning wilt verbouwen. Hier zijn enkele voorwaarden aan verbonden: 
  • De minimale verhoging is € 5.000,-.
  • Bij een verhoging gelden dezelfde acceptatieregels als voor een nieuwe lening. 
  • Bij de beoordeling kijken we naar de bestaande en de nieuwe lening. 
  • Een onderhandse verhoging op een lening met NHG is alleen mogelijk als deze ook met NHG wordt afgesloten.
  • Bij een verhoging onder NHG levert u een nieuw taxatierapport aan.
  • De verhoging moet passen op basis van uw inkomen en de marktwaarde (na verbouw) van uw woning
  • Het is niet mogelijk een tweede hypotheek bij ons af te sluiten als de eerste bij een andere geldverstrekker is afgesloten.

Het kan zijn dat u langs de notaris moet voor uw verhoging  
Heeft u uw hypotheek hoger ingeschreven dan het bedrag dat u van ons heeft geleend? Of heeft u een deel van uw hypotheek afgelost? Dan heeft u mogelijk ruimte om uw hypotheek onderhands te verhogen. Dit betekent dat u niet naar de notaris hoeft. Het bedrag waarmee u de hypotheek wilt verhogen mag in dit geval niet hoger zijn dan de ruimte die u heeft in de hypotheek. 

Heeft u geen opnameruimte in uw hypotheek dan wordt de verhoging een tweede hypotheek. Deze hypotheek moet ingeschreven worden in het kadaster. Hiervoor moet u langs de notaris. 

Een aanvraag regelt u via uw adviseur
Een wijziging op uw hypotheek heeft financiële gevolgen. Uw adviseur helpt u een bewuste keuze te maken. Bij wie kan ik terecht voor advies over mijn hypotheek?

Heeft u een vraag over uw eigen product? Dan kunt u inloggen op Mijn Aegon.

Hoe wijzig ik mijn naam op mijn levensverzekering of hypotheek?

U kunt de voor- of achternaam op uw verzekering wijzigen
Dit kan als de verzekering op uw eigen naam blijft staan. Bijvoorbeeld als u uw naam wilt wijzigen na een huwelijk.

Stuur hiervoor een schriftelijk en ondertekend verzoek in
Daarbij voegt u een kopie van de akte van inschrijving bij de Burgerlijke stand of van het Koninklijk Besluit. U stuurt uw brief naar onderstaand adres. U mag dit verzoek ook inscannen en naar ons mailen.

Aegon Levensverzekering N.V.
Postbus 23001
8900 MB Leeuwarden

Wij passen uw naam binnen 10 werkdagen aan
U ontvangt hiervan een schriftelijke bevestiging.

Heeft u een vraag over uw eigen product? Dan kunt u inloggen op Mijn Aegon.

Mag ik mijn hypotheekrente wijzigen naar een vast of variabel tarief?
Van variabel naar vast
Een variabel rentetarief kunt u kosteloos omzetten naar een vast rentetarief. De dag waarop wij uw verzoek ontvangen is leidend voor het rentetarief dat wij u aan kunnen bieden. U kunt dit zelf regelen via Mijn Aegon. 

Van vast naar variabel
Met uitzondering van een Spaar- en Bankspaarhypotheek en Levensloop Hypotheek is het mogelijk een vaste rente om te zetten naar een variabel tarief. Op het moment dat de huidige marktrente lager is dan de rente die u nu betaalt, brengen we omzettingskosten in rekening.

U ontvangt van ons een voorstel met onze vaste rentetarieven
De datum waarop wij uw verzoek ontvangen is leidend voor het tarief dat we u aanbieden. Ons voorstel is twee weken geldig. 

Vraag uw adviseur wat in uw situatie een verstandige keuze is. Wilt u van ons een voorstel ontvangen dan kunt u deze hier aanvragen

Heeft u een vraag over uw eigen product? Dan kunt u inloggen op Mijn Aegon.

Kan ik mijn hypotheek wijzigen?
Het is mogelijk om uw hypotheek te wijzigen
U kunt uw hypotheek op veel verschillende manieren wijzigen. Over welke wijziging wilt u meer weten? Een aanvraag regelt u via uw adviseur
Een wijziging op uw hypotheek heeft financiële gevolgen. Uw adviseur helpt u een bewuste keuze te maken. Bij wie kan ik terecht voor advies over mijn hypotheek? 

 

Heeft u een vraag over uw eigen product? Dan kunt u inloggen op Mijn Aegon.