Overslaan en naar de inhoud gaan

Welkom username.

Uw vorige bezoek was op 00-00-0000 om 00:00 uur

Zoekveld

Nabestaandendesk

Als nabestaande moet u tijdens een zware tijd ook nog eens veel zaken regelen. Onze Nabestaandendesk helpt u bij de afhandeling van de producten bij Aegon. Bij een melding via het formulier kunt u direct documenten meesturen. Hieronder leest u welke documenten er nodig zijn.

Meld een overlijden via het formulier

Om welke producten gaat het?

Bekijk voordat u het overlijden aan ons doorgeeft, welke producten de overledene bij Aegon heeft. Soms is een melding namelijk niet nodig. In andere gevallen kan het direct meesturen van bepaalde documenten de afhandeling versnellen. U stuurt deze mee met het online formulier.

Bekijk per situatie de gewenste acties en de benodigde documenten: 

De overledene ontving een pensioenuitkering
Voor een pensioen hoeft u in beginsel het overlijden niet door te geven.
De overledene had een auto, woon, en/of andere schadeverzekering
Voor de beëindiging van schadeverzekeringen hebben wij een kopie van de akte van overlijden nodig.
De overledene had een bankrekening
Voor de afhandeling is in ieder geval een kopie van de akte van overlijden nodig. 
De overledene had een hypotheek
Voor de afhandeling is in ieder geval een kopie van de akte van overlijden nodig.
De overledene had een levensverzekering
Voor de afhandeling is in ieder geval een kopie van de akte van overlijden nodig. 
De overledene had een uitvaartverzekering of begrafenispolis
Deze verzekeringen lopen niet meer bij Aegon, maar zijn ondergebracht bij Ardanta.
U weet niet om welke producten het gaat
Voor de afhandeling is in ieder geval een kopie van de akte van overlijden nodig.

Veelgestelde vragen

Hoe kan ik een overlijden melden?
Ik ben ernstig ziek. Wat moet ik doen voordat ik kom te overlijden?
Wat gebeurt er met mijn Aegon Direct Ingaand Pensioen na mijn overlijden?