Skip to main content

Welkom username.

Uw vorige bezoek was op 00-00-0000 om 00:00 uur

Search form

Veelgestelde vragen tegenrekening wijzigen

Wat is een tegenrekening?

Een tegenrekening is de rekening waar u naartoe wilt overboeken vanaf uw Aegon Rekening. U kunt alleen geld overmaken naar een rekening die als tegenrekening bij Aegon Bank bekend is.

Deze tegenrekening moet aan de volgende voorwaarden voldoen:

  • De tegenrekening is een Nederlandse privé betaalrekening.
  • De tegenrekening staat op uw naam, dit mag ook een en/of rekening zijn.
  • Is uw Aegon rekening een en/of rekening? Dan is uw tegenrekening ook een en/of rekening op naam van beide rekeninghouders.
  • Bij een minderjarige rekeninghouder staat de tegenrekening op naam van de ouder/voogd.

 

U kunt uw tegenrekening wijzigen via Mijn Aegon

Nadat u bent ingelogd kiest u de Aegon rekening waarvan u de tegenrekening wilt wijzigen. Daarna klikt u op ‘Rekeninggegevens’ in uw rekeningoverzicht. Als u in het scherm van ‘Rekeninggegevens’ bent klikt u achter tegenrekening op ‘wijzig’. In dit scherm kunt u het IBAN van uw nieuwe tegenrekening opvoeren.

U ontvangt van ons bericht als er aanvullende stukken nodig zijn. Zodra de nieuwe tegenrekening is geactiveerd, is deze zichtbaar op Mijn Aegon onder het tabblad 'Rekeninggegevens'.

Veelgestelde vragen

Veelgestelde vragen

Hoe wijzig ik mijn tegenrekening bij Aegon Bank voor mijn spaar- of beleggingsproduct?

Uw tegenrekening wijzigt u via Mijn Aegon
Na het inloggen op Mijn Aegon:

  • Selecteert u uw Aegon rekening
  • Klikt u op het tabblad 'Rekeninggegevens'
  • Daarna klikt u achter 'Tegenrekening' op 'Wijzig'
Uw tegenrekening moet een Nederlandse betaalrekening zijn waarvan de tenaamstelling gelijk is aan die van uw Aegonrekening. U kunt geen extra tegenrekening toevoegen aan uw Aegon rekening. 

Als uw tegenrekening nog niet bekend is bij Aegon, is uw tegenrekening niet meteen te gebruiken
In dat geval krijgt u van ons een verzoek per e-mail om een kopie bankafschrift toe te sturen. Dit mag ook een kopie schermprint van internetbankieren zijn, maar niet van een app. Het is belangrijk dat uw volledige na(a)m(en) en het nummer van uw tegenrekening op het afschrift staan. Uw bankafschrift mag niet ouder zijn dan drie maanden. U kunt uw kopie sturen naar klantenservice@aegon.nl

Hoe u een bankafschrift downloadt bij uw bank vindt u op onze pagina Zo downloadt u een bankafschrift bij uw bank.

Heeft u een vraag over uw eigen product? Dan kunt u inloggen, een e-mail sturen of bellen met Aegon.

Hoe wijzig ik mijn tegenrekening op mijn Aegon RenteRekening?

Een nieuwe tegenrekening moet op dezelfde naam staan als uw Aegon RenteRekening
U geeft uw wijziging door via het wijzigingsformulier onder aan de pagina www.aegon.nl/particulier/sparen/veelgestelde-vragen-over-de-renterekening. Dit formulier print u uit, vult u in en stuurt u digitaal aan ons toe via www.aegon.nl/particulier/klantenservice/email-sturen. Of u stuurt het formulier per post naar het adres op het formulier. Wij verwerken uw wijziging binnen vijf werkdagen na ontvangst van uw verzoek.
Het toevoegen van een extra tegenrekening is niet meer mogelijk.

Wij hebben een kopie bankafschrift nodig als de nieuwe tegenrekening onbekend is bij Aegon Bank
Dit is om uw rekening te identificeren. Deze kopie bankafschrift mag niet ouder zijn dan drie maanden. Uw naam, rekeningnummer en datum moeten zichtbaar zijn op het afschrift. Een kopie van uw internetbankieren omgeving met deze gegevens kan ook. 

U kunt uw tegenrekening ook via Mijn Aegon wijzigen

  • U gaat naar uw Aegon RenteRekening nadat u bent ingelogd in Mijn Aegon
  • U wijzigt uw tegenrekening via het tabblad 'Rekeninggegevens'
  • U ontvangt automatisch een e-mail waarin wij u vragen om een kopie van uw bankafschrift

U kunt via Mijn Aegon geen tegenrekening verwijderen
Heeft u meerdere tegenrekeningen en wilt u één daarvan verwijderen? Hiervoor stuurt u ons een schriftelijk ondertekend verzoek per e-mail of per post.
 

Heeft u een vraag over uw eigen product? Dan kunt u inloggen, een e-mail sturen of bellen met Aegon.

Kan ik mijn tegenrekening op mijn Aegon Levensloop Sparen of Aegon Levensloop Beleggen wijzigen?

U kunt de tegenrekeningen op uw Aegon Levensloop Sparen of Aegon Levensloop Beleggen niet wijzigen
Alleen uw werkgever kan een wijziging van de tegenrekening op uw Aegon Levensloop Sparen of Aegon Levensloop Beleggen doorgeven.

Heeft u een vraag over uw eigen product? Dan kunt u inloggen, een e-mail sturen of bellen met Aegon.

Wat moet ik doen als mijn tegenrekening nog niet bekend is bij het omzetten van Aegon Lijfrente Sparen naar Aegon Lijfrente Uitkeren via Mijn Aegon?

Om een tegenrekening toe te voegen stuurt u ons een kopie bankafschrift van uw tegenrekening
Op deze tegenrekening ontvangt u de uitkeringen van uw Aegon Lijfrente Uitkeren. Het bankafschrift:
  • Mag niet ouder zijn dan drie maanden
  • De tenaamstelling moet gelijk zijn aan die van uw Aegon rekening
U stuurt deze kopie naar ons per e-mail of per post naar Postbus 35, 8900 AA Leeuwarden. Als wij de wijziging hebben uitgevoerd, ontvangt u een bevestiging. Daarna kunt u uw Aegon Lijfrente Uitkeren openen via Mijn Aegon.

Heeft u een vraag over uw eigen product? Dan kunt u inloggen, een e-mail sturen of bellen met Aegon.

Hoe vraag ik toegang aan voor Mijn Aegon?

Een Mijn Aegon account vraagt u aan via www.aegon.nl/toegang-aanvragen
Daarna doorloopt u deze stappen:

Stap 1: U klikt op 'Account aanmaken'. Er verschijnt een pagina. Hier vult u uw persoonlijke gegevens in. U klikt op 'Bevestig en kies inloggegevens'.

Stap 2: U kiest uw inloggegevens; gebruikersnaam en wachtwoord. Let u erop dat uw wachtwoord en gebruikersnaam voldoen aan de gestelde eisen voor inloggegevens van Mijn Aegon? U kunt op het vraagteken achter 'wachtwoord' en 'gebruikersnaam' klikken voor de eisen die wij stellen aan uw inloggegevens. U klikt na het invoeren van uw inloggegevens op de knop 'Bevestig en ga verder'.

Stap 3: U mag een sociaal netwerk koppelen aan Mijn Aegon. U kunt kiezen tussen Facebook, Google LinkedIn of nee bedankt, ik wil niet inloggen via een sociaal netwerk. Nadat u uw keuze heeft gemaakt, klikt u op 'Bevestig en ga verder'.

Stap 4: U krijgt een bevestiging van uw gegevens. Op deze pagina leest u ook de internetvoorwaarden. U moet 'Ja ik ga akkoord met de internetvoorwaarden' aanvinken. U klikt daarna op 'Verstuur mijn activatiecode'.

Stap 5: U krijgt een scherm met 'Bedankt voor uw aanvraag'. U heeft nu succesvol toegang aangevraagd tot Mijn Aegon.

Om toegang tot Mijn Aegon te activeren, ontvangt u los per e-mail of post een activatiecode
Uw activatiecode is beperkt geldig:

  • Een activatiecode per post naar een adres in Nederland is 10 dagen geldig.
  • Een activatiecode per post naar een adres in het buitenland is 30 dagen geldig.
  • Een activatiecode per e-mail is 3 uur geldig.
U activeert uw Mijn Aegon via www.aegon.nl/activeren of www.aegon.nl via Service & Contact via het blauwe blok 'Inloggen' aan de linkerkant van het scherm.

Heeft u een vraag over uw eigen product? Dan kunt u inloggen, een e-mail sturen of bellen met Aegon.

Staat uw vraag er niet tussen?