Skip to main content

Welkom username.

Uw vorige bezoek was op 00-00-0000 om 00:00 uur

Search form

Schade, diefstal of onvoorziene gebeurtenis tijdens uw vakantie

Veelgestelde vragen

Veelgestelde vragen

Hoe meld ik een schade op mijn schadeverzekering?

Bij nood belt u direct 088 344 00 00
Onze alarmcentrale is 24/7 bereikbaar in binnen en buitenland. 

Geen nood? Meld uw schade online via Mijn Aegon of de pagina Schade melden
Alleen autoschade kunt u niet via Mijn Aegon melden. Meld uw schade in Mijn Aegon via het tabblad “Schades”. Klik hiervoor op “Nieuwe schade melden”.  Bij inboedel-, reis-of opstalschade tot €1.000,-, kunt u schade ook melden via de app. 
 
Auto- of woonschade kunt u direct laten herstellen
U belt hiervoor de Aegon Schade Service op 088 344 00 00. Een bij Aegon Schade Service aangesloten herstelbedrijf herstelt uw schade aan uw auto, huis of spullen. Laat u uw schade door de Aegon schade service herstellen? Dan betaalt u zo vaak ook minder tot geen eigen risico.

Bij autoschade door aanrijding is een Europees aanrijdingsformulier nodig
Het is belangrijk dat hier een doordrukvel bij zit. U heeft dit formulier nodig om de schade samen met de tegenpartij af te wikkelen. U kunt het Europees aanrijdingsformulier aanvragen.

Heeft u een vraag over uw eigen product? Dan kunt u inloggen, een e-mail sturen of bellen met Aegon.

Heb ik tijdens mijn vakantie recht op vervangend vervoer?

Neem bij pech altijd contact op met Aegon Schade Service
Onze collega’s zijn 24 uur per dag, 7 dagen per week bereikbaar.

Vervangend vervoer valt niet standaard onder de dekking van de Reisverzekering Online
Hier kunt u de aanvullende module Vervangend vervoer/pech onderwerk voor afsluiten. Heeft u deze module meeverzekerd? Dan heeft u recht op vervangend vervoer tot maximaal € 1.500,-. 

U kunt deze dekking afsluiten in Mijn Aegon

Vervangend vervoer bij Doorlopende Reisverzekering in Woon & VrijeTijd-pakket
De hoogte van de vergoeding, verschilt voor de Basis en Allrisk dekking.
  • Bij een Basisverzekering vergoeden wij maximaal €500,-.
  • Bij een Allrisk verzekering vergoeden wij maximaal € 1.500,- .

U heeft recht op vervangend vervoer van een gelijkwaardige auto
U heeft dit recht alleen:
  • Wanneer uw auto voor of tijdens de reis onbruikbaar is geworden en de garage uw auto niet binnen 48 uur gebruiksklaar kan maken.
Is uw auto ouder dan 8 jaar? Dan moet uw auto APK gekeurd zijn. Ook moet u kunnen aantonen dat uw auto een onderhoudsbeurt heeft ondergaan. Deze onderhoudsbeurt mag niet langer dan een jaar voor het begin van de reis zijn uitgevoerd.

Heeft u een vraag over uw eigen product? Dan kunt u inloggen, een e-mail sturen of bellen met Aegon.

Als ik tijdens mijn vakantie plotseling naar een(tand-)arts moet, wordt dat dan vergoed?

Wij vergoeden alleen de tandartskosten die niet door uw zorgverzekeraar worden vergoed
U heeft dus wel een zorgverzekering in Nederland nodig. Daarnaast moet het gaan om een spoedeisende situatie die niet kan wachten totdat u terug bent in Nederland.

Tot welk bedrag wij tandartskosten vergoeden, hangt af van uw dekking
U heeft een Doorlopende Reisverzekering binnen het Woon-en VrijeTijdpakket:

  • Allrisk. Dan heeft u dekking tot €250,-.
  • Basis. Dan heeft u de dekking tot €150,-.

 

Heeft u een vraag over uw eigen product? Dan kunt u inloggen, een e-mail sturen of bellen met Aegon.

Staat uw vraag er niet tussen?