Skip to main content

Welkom username.

Uw vorige bezoek was op 00-00-0000 om 00:00 uur

Search form

Schade, diefstal of onvoorziene gebeurtenis tijdens uw vakantie

Veelgestelde vragen

Veelgestelde vragen
Hoe meld ik een schade op mijn verzekering?

Autoschade meldt u via de pagina Schade melden
Bij een aanrijding is een Europees aanrijdingsformulier nodig met doordrukvel. Of u meldt de schade via MobielSchadeMelden.nl app.

Woonschade meldt u via Mijn Aegon
U meldt uw schade via het tabblad schades. Klik hiervoor op nieuwe schade melden. Of ga naar de pagina Schade melden.

Laat direct uw schade herstellen via een bij Aegon Schade Service aangesloten herstelbedrijf
U betaalt bij herstel van uw auto, huis of spullen via Aegon Schade Service vaak minder eigen risico. 
 

Heeft u een vraag over uw eigen product? Dan kunt u inloggen, een e-mail sturen of bellen met Aegon.

Heb ik tijdens mijn vakantie recht op vervangend vervoer?
Neem bij pech altijd contact op met Aegon Schade Service
Onze collega’s zijn 24 uur per dag, 7 dagen per week bereikbaar.

Vervangend vervoer valt niet standaard onder de dekking van de Reisverzekering Online
Hier kunt u de aanvullende module Vervangend vervoer/pech onderwerk voor afsluiten. Heeft u deze module meeverzekerd? Dan heeft u recht op vervangend vervoer tot maximaal € 1.500,-. 

U kunt deze dekking afsluiten in Mijn Aegon

Vervangend vervoer bij Doorlopende Reisverzekering in Woon & VrijeTijd-pakket
De hoogte van de vergoeding, verschilt voor de Basis en Allrisk dekking.
  • Bij een Basisverzekering vergoeden wij maximaal €500,-.
  • Bij een Allrisk verzekering vergoeden wij maximaal € 1.500,- .

U heeft recht op vervangend vervoer van een gelijkwaardige auto
U heeft dit recht alleen:
  • Wanneer uw auto voor of tijdens de reis onbruikbaar is geworden en de garage uw auto niet binnen 48 uur gebruiksklaar kan maken.
Is uw auto ouder dan 8 jaar? Dan moet uw auto APK gekeurd zijn. Ook moet u kunnen aantonen dat uw auto een onderhoudsbeurt heeft ondergaan. Deze onderhoudsbeurt mag niet langer dan een jaar voor het begin van de reis zijn uitgevoerd.

Heeft u een vraag over uw eigen product? Dan kunt u inloggen, een e-mail sturen of bellen met Aegon.

Als ik tijdens mijn vakantie plotseling naar een(tand-)arts moet, wordt dat dan vergoed?

Wij vergoeden alleen de tandartskosten die niet door uw zorgverzekeraar worden vergoed
U heeft dus wel een zorgverzekering in Nederland nodig. Daarnaast moet het gaan om een spoedeisende situatie die niet kan wachten totdat u terug bent in Nederland.

Tot welk bedrag wij tandartskosten vergoeden, hangt af van uw dekking
U heeft een Doorlopende Reisverzekering binnen het Woon-en VrijeTijdpakket:

  • Allrisk. Dan heeft u dekking tot €250,-.
  • Basis. Dan heeft u de dekking tot €150,-.

 

Heeft u een vraag over uw eigen product? Dan kunt u inloggen, een e-mail sturen of bellen met Aegon.

Staat uw vraag er niet tussen?