Skip to main content

Welkom username.

Uw vorige bezoek was op 00-00-0000 om 00:00 uur

Search form

Schade, diefstal of onvoorziene gebeurtenis tijdens uw vakantie

Veelgestelde vragen

Veelgestelde vragen

Hoe meld ik een schade op mijn schadeverzekering?

Bij nood belt u direct 088 344 00 00
Onze alarmcentrale is 24/7 bereikbaar in binnen en buitenland.
 
Geen nood? Meldt uw schade dan via onze website
U kunt uw schade online melden via de pagina Schade melden.
 
Auto- of woonschade kunt u direct laten herstellen
U belt hiervoor de Aegon Schade Service op 088 344 00 00. Een bij Aegon Schade Service aangesloten herstelbedrijf hersteld dan uw schade. Dit kan voor schade aan uw auto, huis of spullen. U betaalt zo ook vaak minder tot geen eigen risico wanneer u het door de Aegon schade service laat herstellen.
 

Heeft u een vraag over uw eigen product? Dan kunt u inloggen, een e-mail sturen of bellen met Aegon.

Heb ik tijdens mijn vakantie recht op vervangend vervoer?

Neem bij pech altijd contact op met Aegon Schade Service
Onze collega’s zijn 24 uur per dag, 7 dagen per week bereikbaar.

Vervangend vervoer valt niet standaard onder de dekking van de Reisverzekering Online
Hier kunt u de aanvullende module Vervangend vervoer/pech onderwerk voor afsluiten. Heeft u deze module meeverzekerd? Dan heeft u recht op vervangend vervoer tot maximaal € 1.500,-. 

U kunt deze dekking afsluiten in Mijn Aegon

Vervangend vervoer bij Doorlopende Reisverzekering in Woon & VrijeTijd-pakket
De hoogte van de vergoeding, verschilt voor de Basis en Allrisk dekking.
  • Bij een Basisverzekering vergoeden wij maximaal €500,-.
  • Bij een Allrisk verzekering vergoeden wij maximaal € 1.500,- .

U heeft recht op vervangend vervoer van een gelijkwaardige auto
U heeft dit recht alleen:
  • Wanneer uw auto voor of tijdens de reis onbruikbaar is geworden en de garage uw auto niet binnen 48 uur gebruiksklaar kan maken.
Is uw auto ouder dan 8 jaar? Dan moet uw auto APK gekeurd zijn. Ook moet u kunnen aantonen dat uw auto een onderhoudsbeurt heeft ondergaan. Deze onderhoudsbeurt mag niet langer dan een jaar voor het begin van de reis zijn uitgevoerd.

Heeft u een vraag over uw eigen product? Dan kunt u inloggen, een e-mail sturen of bellen met Aegon.

Als ik tijdens mijn vakantie plotseling naar een(tand-)arts moet, wordt dat dan vergoed?

Wij vergoeden alleen de tandartskosten die niet door uw zorgverzekeraar worden vergoed
U heeft dus wel een zorgverzekering in Nederland nodig. Daarnaast moet het gaan om een spoedeisende situatie die niet kan wachten totdat u terug bent in Nederland.

Tot welk bedrag wij tandartskosten vergoeden, hangt af van uw verzekering
Heeft u een:

  • reisverzekering binnen het Woon-en VrijeTijdpakket. Dan vergoeden wij bij dekking:
    • Allrisk tot €250,-.
    • Basis tot €150,-.
  • reisverzekering online. Als u Geneeskundige Kosten heeft meeverzekerd vergoeden wij tot €250,-.


De dekking Geneeskundige kosten afsluiten op uw online reisverzekering?
Dit regelt u via Mijn Aegon.

Heeft u een vraag over uw eigen product? Dan kunt u inloggen, een e-mail sturen of bellen met Aegon.

Staat uw vraag er niet tussen?