Skip to main content

Welkom username.

Uw vorige bezoek was op 00-00-0000 om 00:00 uur

Search form

Veelgestelde vragen over de Reisverzekering

Veelgestelde vragen

Veelgestelde vragen
Ik heb schade aan mijn camera, mobiele telefoon, smartwatch, laptop of tablet. Wat moet ik doen?
Schade aan uw apparatuur meldt u onder uw inboedelverzekering
Meld de schade online via Mijn Aegon of de pagina Schade melden. Is de schade nog niet hersteld en wilt u reparatie laten uitvoeren aan uw apparaat? Bel met 088 344 00 00. 
 
Heeft u geen inboedelverzekering bij Aegon? En is de schade op vakantie ontstaan?
U kunt uw schade dan melden onder uw reisverzekering. U meldt uw schade op de pagina Schade melden.
 
Meer informatie vind u op de pagina: Uw telefoon, tablet of laptop is kapot, wat nu?

Heeft u een vraag over uw eigen product? Dan kunt u inloggen, een e-mail sturen of bellen met Aegon.

Hoe meld ik een schade op mijn verzekering?

Autoschade meldt u via de pagina Schade melden
Bij een aanrijding is een Europees aanrijdingsformulier nodig met doordrukvel. Of u meldt de schade via MobielSchadeMelden.nl app.

Woonschade meldt u via Mijn Aegon
U meldt uw schade via het tabblad schades. Klik hiervoor op nieuwe schade melden. Of ga naar de pagina Schade melden.

Laat direct uw schade herstellen via een bij Aegon Schade Service aangesloten herstelbedrijf
U betaalt bij herstel van uw auto, huis of spullen via Aegon Schade Service vaak minder eigen risico. 
 

Heeft u een vraag over uw eigen product? Dan kunt u inloggen, een e-mail sturen of bellen met Aegon.

Hoe vraag ik vergoeding voor het annuleren van mijn reis?
Geef het annuleren van uw reis zo snel mogelijk door aan Aegon
U geeft annulering binnen 72 uur nadat de onverwachte omstandigheid gebeurt aan ons door. De onverwachte omstandigheid is de reden waarom u annuleert.  In de voorwaarden van uw verzekering leest u wanneer u dekking heeft voor annulering en welke vergoedingen wij  bieden.
 
Meld de annulering rechtstreeks aan Aegon of via uw adviseur
U kunt de annulering melden via onze website, via schade melden.

Heeft u een vraag over uw eigen product? Dan kunt u inloggen, een e-mail sturen of bellen met Aegon.

Heb ik recht op een vergoeding als ik een reis voortijdig moet afbreken of in het ziekenhuis lig?

U ontvangt vergoeding voor de ongenoten vakantiedagen
Wij keren een vergoeding uit bij:

  • Een onvoorziene gebeurtenis tijdens uw reis waardoor u naar huis moet
  • Een dierbare in Nederland ernstig ziek is of komt te overlijden
  • Ziekenhuisopname van één of meer dagen.

Wij vergoeden dan de dagen dat u niet meer op vakantie bent of in het ziekenhuis lag.

U heeft alleen recht op deze vergoeding als u de module annulering heeft meeverzekerd
Alleen bij de Doorlopende Reisverzekering met Allrisk dekking binnen het Woon-en VrijeTijdpakket is annulering standaard meeverzekerd.

Bel met Aegon Schade Service in deze situaties
Wij zijn dag en nacht voor u bereikbaar. Wij kijken hoe u het beste geholpen kunt worden in het buitenland. In overleg met Aegon Schade Service is het ook mogelijk om eerder terug te keren naar Nederland.

Heeft u een vraag over uw eigen product? Dan kunt u inloggen, een e-mail sturen of bellen met Aegon.

Wie zijn er (mee)verzekerd op de reisverzekering?

U kunt kiezen om uzelf te verzekeren, uw partner en uw kinderen
Dit kan alleen als deze personen bij u inwonen. Uw kinderen moeten ook ongetrouwd zijn. Er is wel dekking voor uw kind als deze niet bij u inwoont en studeert of duurzaam bij uw (ex-)partner woont.

Lees meer of sluit direct de Aegon Doorlopende Reisverzekering af

Heeft u een vraag over uw eigen product? Dan kunt u inloggen, een e-mail sturen of bellen met Aegon.

Heb ik dekking voor wintersport, onderwatersport en andere gevaarlijke sporten?

U bent verzekerd bij recreatieve wintersport, gevaarlijke sport en onderwatersport
Deze dekking geldt niet voor sport met een wedstrijdelement en bij bewust roekeloos gedrag.

Via All Risk dekking zijn medische kosten automatisch meeverzekerd
Bij de basisdekking bent u niet standaard verzekerd voor medische kosten. Deze module kunt u wel afsluiten. Kijk op uw polisblad om te zien of u medische kosten op uw basisverzekering heeft afgesloten.

Op de reisverzekering verzekeren wij uw sportuitrusting tot een maximaal bedrag per gebeurtenis 
Op de inboedelverzekering is uw sportuitrusting verzekerd onder de kostbaarhedendekking.

Heeft u een vraag over uw eigen product? Dan kunt u inloggen, een e-mail sturen of bellen met Aegon.

Is het annuleren van mijn reis gedekt?

Als u Annulering heeft meeverzekerd komt u in aanmerking voor dekking
Bij Woon-& VrijeTijdpakket Allrisk is Annulering standaard meeverzekerd. Bekijk uw polisblad in Mijn Aegon voor uw dekking.

Alle onvoorziene omstandigheden waardoor u uw reis moet annuleren zijn verzekerd
De uitsluitingen hierop vindt u in de polisvoorwaarden.

Sluit dekking voor annulering van uw reis binnen 7 dagen na boeking van uw vakantie
Heeft u nog geen reisverzekering bij Aegon? Lees meer over de doorlopende reisverzekering en sluit de verzekering direct af.

Heeft u basisdekking en wilt u een extra module afsluiten?
Ga naar Mijn Aegon en regel het direct zelf.

Heeft u een vraag over uw eigen product? Dan kunt u inloggen, een e-mail sturen of bellen met Aegon.

Wat is de status van afhandeling van mijn schade?
U vindt de status van uw schade in Mijn Aegon
Log in op Mijn Aegon en doorloop de volgende stappen:
  • Klik op de verzekering waarvan u de status van de schade wil weten
  • Klik boven in het scherm op 'Schades'
  • In dit scherm staat bij 'Status' hoe ver wij met afhandeling van uw schade zijn.

Er zijn drie verschillende statussen mogelijk
  • In behandeling. Wij zijn uw schademelding nog aan het behandelen.
  • Aflopend. U ontvangt op zeer korte termijn een brief of e-mail met de uitkomst van uw schade.
  • Gesloten. Wij hebben uw schademelding afgehandeld.


In het tabblad Correspondentie vindt u meer informatie
Heeft uw schade de status in behandeling? Dan ziet u op deze pagina het verloop van uw schademelding. U ziet ook of wij nog wachten op bepaalde informatie. U vindt hier ook de betalingsbrief als wij hebben uitbetaald aan u of uw tussenpersoon.

Kijk in de Aegon Schadewijzers voor meer informatie over het schademeldingsproces
Bekijk ook de verzekeringsvoorwaarden voor de verzekeringen bij Aegon voor auto, inboedel, woonhuis(opstal), reis, rechtsbijstand, aansprakelijkheid en ongevallen.

Heeft u een vraag over uw eigen product? Dan kunt u inloggen, een e-mail sturen of bellen met Aegon.

Staat uw vraag er niet tussen?

Downloads