Overslaan en naar de inhoud gaan

Welkom username.

Uw vorige bezoek was op 00-00-0000 om 00:00 uur

Zoekveld

Veelgestelde vragen over de Reisverzekering

Veelgestelde vragen

Veelgestelde vragen
Ik heb schade aan mijn camera, mobiele telefoon, smartwatch, laptop of tablet. Wat moet ik doen?
Schade aan uw apparatuur meldt u op uw inboedelverzekering via Mijn Aegon
Schade kun je ook aan ons doorgeven via de pagina Schade melden. Is de schade aan uw apparaat nog niet hersteld en wilt u reparatie laten uitvoeren? Lees meer over telefoon, tablet of laptop schade.
 
Schade aan apparatuur die ontstaat tijdens vakantie valt onder uw reisverzekering
Geef je schade door via Mijn Aegon. U kunt uw schade ook online melden.

Heeft u een vraag over uw eigen product? Dan kunt u inloggen op Mijn Aegon.

Hoe meld ik schade aan mijn spullen of woning op mijn Inboedelverzekering of Woonhuisverzekering?

Meldt uw schade via Mijn Aegon
U meldt uw schade via het tabblad schades. Klik hiervoor op nieuwe schade melden. Geen Mijn Aegon? Krijg binnen vijf minuten toegang door een account aan te maken via iIDIN. Meld schade buiten Mijn Aegon via de pagina Schade melden.

Laat direct uw schade herstellen via een bij Aegon Schade Service aangesloten herstelbedrijf
U betaalt bij herstel van uw huis of spullen via Aegon Schade Service vaak minder eigen risico. 
 

Heeft u een vraag over uw eigen product? Dan kunt u inloggen op Mijn Aegon.

Hoe vraag ik vergoeding voor het annuleren van mijn reis?
Geef het annuleren van uw reis zo snel mogelijk door aan Aegon
U geeft annulering binnen 72 uur nadat de onverwachte omstandigheid gebeurt aan ons door. De onverwachte omstandigheid is de reden waarom u annuleert.  In de voorwaarden van uw verzekering leest u wanneer u dekking heeft voor annulering en welke vergoedingen wij  bieden.
 
Meld de annulering rechtstreeks aan Aegon of via uw adviseur
U kunt de annulering melden via onze website, via schade melden.

Heeft u een vraag over uw eigen product? Dan kunt u inloggen op Mijn Aegon.

Heb ik recht op een vergoeding als ik een reis voortijdig moet afbreken of in het ziekenhuis lig?

U ontvangt vergoeding voor de ongenoten vakantiedagen
Wij keren een vergoeding uit bij:

  • Een onvoorziene gebeurtenis tijdens uw reis waardoor u naar huis moet
  • Een dierbare in Nederland ernstig ziek is of komt te overlijden
  • Ziekenhuisopname van één of meer dagen.

Wij vergoeden dan de dagen dat u niet meer op vakantie bent of in het ziekenhuis lag.

U heeft alleen recht op deze vergoeding als u de module annulering heeft meeverzekerd
Alleen bij de Doorlopende Reisverzekering met Allrisk dekking binnen het Woon-en VrijeTijdpakket is annulering standaard meeverzekerd.

Bel met Aegon Schade Service in deze situaties
Wij zijn dag en nacht voor u bereikbaar. Wij kijken hoe u het beste geholpen kunt worden in het buitenland. In overleg met Aegon Schade Service is het ook mogelijk om eerder terug te keren naar Nederland.

Heeft u een vraag over uw eigen product? Dan kunt u inloggen op Mijn Aegon.

Wie zijn er (mee)verzekerd op de reisverzekering?

U kunt kiezen om uzelf te verzekeren, uw partner en uw kinderen
Dit kan alleen als deze personen bij u inwonen. Uw kinderen moeten ook ongetrouwd zijn. Er is wel dekking voor uw kind als deze niet bij u inwoont en studeert of duurzaam bij uw (ex-)partner woont. Er geldt geen leeftijdsgrens voor het verzekeren van een kind.

Lees meer of sluit direct de Doorlopende Reisverzekering af.

Heeft u een vraag over uw eigen product? Dan kunt u inloggen op Mijn Aegon.

Heb ik dekking op mijn reisverzekering voor wintersport, onderwatersport en andere gevaarlijke sporten?

U bent verzekerd bij recreatieve wintersport, gevaarlijke sport en onderwatersport
Deze dekking geldt niet voor sport met een wedstrijdelement.

Via All Risk dekking zijn medische kosten automatisch meeverzekerd
Bij de basisdekking bent u niet standaard verzekerd voor medische kosten. Deze module kunt u wel afsluiten. Kijk op uw polisblad om te zien of u medische kosten op uw basisverzekering heeft afgesloten.

Op de reisverzekering verzekeren wij uw sportuitrusting tot een maximaal bedrag per gebeurtenis 
Op de inboedelverzekering is uw sportuitrusting verzekerd onder de kostbaarhedendekking.

Heeft u een vraag over uw eigen product? Dan kunt u inloggen op Mijn Aegon.

Waar vind ik of annuleren van mijn reis gedekt is?

Als u Annulering heeft meeverzekerd komt u in aanmerking voor dekking
Bij Woon-& VrijeTijdpakket Allrisk is Annulering standaard meeverzekerd. Bekijk uw polisgegevens in Mijn Aegon voor uw dekking. De verzekerde bedragen verschillen per gezinssamenstelling

Alle onvoorziene omstandigheden waardoor u uw reis moet annuleren zijn verzekerd
De uitsluitingen hierop vindt u in de polisvoorwaarden.

Heeft u een vraag over uw eigen product? Dan kunt u inloggen op Mijn Aegon.

Wat is de status van afhandeling van mijn schade?
Voor het inzien van uw schadestatus gaat u naar Mijn Aegon
Wilt u weten waar in Mijn Aegon u de status van uw schade kunt inzien? Bekijk dan de pagina status van uw schademelding.

U vindt bij status in behandeling meer informatie in het tabblad Correspondentie
Zoals of wij nog wachten op bepaalde informatie. Als wij hebben uitbetaald, vindt u hier ook de betalingsbrief.

Heeft u een vraag over uw eigen product? Dan kunt u inloggen op Mijn Aegon.

Staat uw vraag er niet tussen?

Downloads