Skip to main content

Welkom username.

Uw vorige bezoek was op 00-00-0000 om 00:00 uur

Search form

Een beroep doen op uw rechtsbijstandverzekering

Met de rechtsbijstandverzekering kunt u rekenen op juridische hulp en advies. Bijvoorbeeld wanneer u ontevreden bent over een aankoop. Of wanneer u een conflict heeft met uw werkgever. Heeft u een juridisch geschil, dan kunt u met uw Aegon Rechtsbijstandverzekering terecht bij de juridische specialisten van SRK Rechtsbijstand.

U wilt juridische hulp bij uw geschil.

U kunt uw verzoek op de volgende wijze aan SRK Rechtsbijstand doorgeven:

Telefonisch

Een telefonische melding zorgt voor een sneller verloop van uw melding. U krijgt dan ook direct een dossiernummer. Ook als u twijfelt of uw geschil gedekt wordt op uw verzekering kunt u bellen met SRK Rechtsbijstand. Bel dan met 079 - 344 81 81

E-mail

U kunt uw verzoek ook via nieuwemelding@srk.nl aan SRK Rechtsbijstand doorgeven.

Wilt u de volgende gegevens aan ons doorgeven tijdens het gesprek?

  • Uw polisnummer
  • Uw naam, adres, woonplaats, telefoonnummer en e-mailadres
  • De ingangsdatum van uw rechtsbijstandverzekering
  • Een korte, duidelijke omschrijving van het probleem en de status van het probleem

In beide gevallen krijgt u op dezelfde dag waarop u uw verzoek indient hier een bevestiging van per e-mail.

Wat gebeurt er nadat ik mijn geschil heb gemeld?

Uw zaak valt binnen de dekking van uw verzekering

Uw zaak wordt verder behandeld.
U krijgt een vaste juridische specialist van SRK toegewezen die uw zaak behandelt. Binnen 5 werkdagen neemt deze juridische specialist van SRK Rechtsbijstand contact met u op. Bij zaken met een grote tijdsdruk neemt SRK Rechtsbijstand eerder contact met u op.

Wilt u dat ook uw adviseur op de hoogte wordt gehouden? Vul dan het machtigingsformulier in en stuur dit op naar: 
SRK Rechtsbijstand
Postbus 3020
2700 LA Zoetermeer

Uw zaak valt niet binnen de dekking van uw verzekering

U krijgt binnen 5 werkdagen bericht van SRK Rechtsbijstand dat uw zaak niet onder de dekking van uw rechtsbijstandverzekering valt.

Wilt u wel advies of hulp? Dan kunt u het volgende doen:

  • U kunt veelal een eenmalige kosteloos juridisch advies krijgen bij het Juridisch Service Centrum van SRK Rechtshulp.
  • U kunt tegen een gereduceerd tarief gebruik maken van de juristen van SRK Rechtshulp.
  • U kunt advies of hulp zoeken bij Het Juridisch Loket of een advocaat.

Veelgestelde vragen

Veelgestelde vragen

Hoe krijg ik rechtsbijstand?

U heeft recht op rechtsbijstand als u een rechtsbijstandverzekering heeft
Stichting SRK verzorgt de rechtshulp voor de Aegon Rechtsbijstandverzekering. 

Meld uw zaak zo vroeg mogelijk bij SRK Rechtbijstand
Bij voorkeur meld u uw zaak online via de website van SRK. Anders kunt u uw zaak melden via:


Twijfelt u of heeft u hulp nodig bij het aanmelden van uw zaak?
Bel dan met SRK op 079 344 81 81. Dit telefoonnummer is bereikbaar op werkdagen van 08:30 tot 18:00 uur. Bij Arbeidszaken gelden ruimere openingstijden, namelijk van 8.00 tot 19.30 op hetzelfde telefoonnummer.

SRK Rechtsbijstand laat uw zaak door eigen juridisch gespecialiseerde medewerkers behandelen
Een aantal van deze medewerkers is advocaat die in dienst is van SRK Rechtsbijstand.

U mag ook zelf een advocaat kiezen, maar meldt uw zaak altijd eerst bij SRK
Kiest u ervoor om de afhandeling niet via SRK Rechtsbijstand te laten verlopen? Dan heeft dit gevolgen voor uw dekking. De eerste 5.000 euro aan externe kosten voor rechtshulp vergoeden wij volledig. Wij vergoeden het bedrag boven de 5.000 euro voor 75%. In totaal vergoeden wij nooit meer dan 12.500,- euro.

Heeft u een vraag over uw eigen product? Dan kunt u inloggen, een e-mail sturen of bellen met Aegon.

Waarom is de premie van de Aegon Rechtsbijstandverzekering en Aansprakelijkheidsverzekering verhoogd?

Premiestijging is nodig door stijging in schadelast en aantal aanvragen
  • De schadelast is hoger. Dit komt door de uitspraak van de Hoge raad over de vrije advocaatkeuze.
  • Het aantal aanvragen is gestegen door de economische recessie. Er zijn meer aanvragen gedaan van ontslagzaken en arbeidszaken.

Lees meer op www.aegon.nl/premie-uitleg.

Heeft u een vraag over uw eigen product? Dan kunt u inloggen, een e-mail sturen of bellen met Aegon.

Staat uw vraag er niet tussen?

Heeft u nog vragen? Wij helpen u graag.

Chat met een medewerker

U kunt direct chatten met één van onze medewerkers.

Bel met een medewerker

Onze medewerkers helpen u graag met het beantwoorden van uw vragen.

Downloads