Skip to main content

Welkom username.

Uw vorige bezoek was op 00-00-0000 om 00:00 uur

Search form

Europees schadeformulier aanvragen

Veelgestelde vragen
Hoe meld ik een schade op mijn verzekering?

Autoschade meldt u via de pagina Schade melden
Bij een aanrijding is een Europees aanrijdingsformulier nodig met doordrukvel. Of u meldt de schade via MobielSchadeMelden.nl app.

Woonschade meldt u via Mijn Aegon
U meldt uw schade via het tabblad schades. Klik hiervoor op nieuwe schade melden. Of ga naar de pagina Schade melden.

Laat direct uw schade herstellen via een bij Aegon Schade Service aangesloten herstelbedrijf
U betaalt bij herstel van uw auto, huis of spullen via Aegon Schade Service vaak minder eigen risico. 
 

Heeft u een vraag over uw eigen product? Dan kunt u inloggen, een e-mail sturen of bellen met Aegon.

Hoe verzeker ik een tweede gezinsauto en kan ik hiervoor mijn schadevrije jaren gebruiken?

U verzekert uw tweede (gezins)auto via onze klantenservice of uw adviseur
U kunt onder bepaalde voorwaarden uw schadevrije jaren gebruiken voor een tweede (gezins-)auto. De korting van de polis van de eerste gezinsauto worden dan overgenomen op de verzekering voor de 2e gezinsauto. Als u een adviseur heeft, kunt u contact opnemen met uw adviseur. Heeft u geen adviseur? Bel met Aegon om te informeren of u hiervoor in aanmerking komt.

Lees meer over de voorwaarden van de Aegon Autoverzekering.

Heeft u een vraag over uw eigen product? Dan kunt u inloggen, een e-mail sturen of bellen met Aegon.

Wat zijn schadevrije jaren of een Bonus/Malus-ladder en hoe werkt het?
Tijdens de looptijd van de verzekering bouwt u schadevrije jaren op, zolang u geen schade claimt
Aan de hand van het aantal schadevrije jaren krijgt u een zogenaamde no-claimkorting (bonus). Deze korting komt tot uitdrukking in de bonus/malus-trap. Heeft u een gunstig schadeverloop? Dan klimt u jaarlijks een trede op de ladder en neemt de korting (de bonus) toe. Uw bonus/malus-trap vind u in uw voorwaarden.

Wanneer u schade claimt, daalt u op de ladder
Het gevolg is een eventuele premiestijging (malus). Wilt u weten hoeveel u daalt op de ladder als u schade heeft? Kijk dan in onze voorwaarden. De terugval verschilt namelijk per verzekering en dekking.

Bonus/maluskorting baseren wij op het aantal schadevrije jaren
Wij verlenen de bonus/malus-korting op basis van het door u opgegeven aantal schadevrije jaren. Het aantal schadevrije jaren staat ook in een centraal systeem geregistreerd. Komt uw opgave van schadevrije jaren niet overeen met het aantal schadevrije jaren in het systeem? Dan stellen wij de korting vast op het werkelijke aantal schadevrije jaren zoals in het systeem staat.

Lees hier een uitgebreide uitleg over schadevrije jaren en bonus-malus treden.

Heeft u een vraag over uw eigen product? Dan kunt u inloggen, een e-mail sturen of bellen met Aegon.

Wat is de status van afhandeling van mijn schade?
U vindt de status van uw schade in Mijn Aegon
Log in op Mijn Aegon en doorloop de volgende stappen:
  • Klik op de verzekering waarvan u de status van de schade wil weten
  • Klik boven in het scherm op 'Schades'
  • In dit scherm staat bij 'Status' hoe ver wij met afhandeling van uw schade zijn.

Er zijn drie verschillende statussen mogelijk
  • In behandeling. Wij zijn uw schademelding nog aan het behandelen.
  • Aflopend. U ontvangt op zeer korte termijn een brief of e-mail met de uitkomst van uw schade.
  • Gesloten. Wij hebben uw schademelding afgehandeld.


In het tabblad Correspondentie vindt u meer informatie
Heeft uw schade de status in behandeling? Dan ziet u op deze pagina het verloop van uw schademelding. U ziet ook of wij nog wachten op bepaalde informatie. U vindt hier ook de betalingsbrief als wij hebben uitbetaald aan u of uw tussenpersoon.

Kijk in de Aegon Schadewijzers voor meer informatie over het schademeldingsproces
Bekijk ook de verzekeringsvoorwaarden voor de verzekeringen bij Aegon voor auto, inboedel, woonhuis(opstal), reis, rechtsbijstand, aansprakelijkheid en ongevallen.

Heeft u een vraag over uw eigen product? Dan kunt u inloggen, een e-mail sturen of bellen met Aegon.

Hoe zeg ik mijn schadeverzekering op en wat is de opzegtermijn?
Zeg uw verzekering op via Mijn Aegon
Hiervoor gaat u in Mijn Aegon naar de verzekering die u wilt beëindigen. U vindt ook meer informatie over opzeggen op onze opzegpagina.

U kunt u uw verzekering per maand opzeggen als uw verzekering ouder is dan één jaar
Is uw verzekering nog géén jaar oud? Dan loopt uw verzekering door tot een jaar nadat de verzekering is ingegaan. Dit geldt voor de verzekeringen in het Woon-& VrijeTijdpakket, de Aegon Huisdierenverzekering en Aegon Autoverzekering.

Bij het Woon-& VrijeTijdpakket heeft u keuze uit de volgende verzekeringen: Doorlopende reisverzekering, opstalverzekering, inboedelverzekering, rechtsbijstandverzekering, ongevallenverzekering en aansprakelijkheidsverzekering.
 

Heeft u een vraag over uw eigen product? Dan kunt u inloggen, een e-mail sturen of bellen met Aegon.