Skip to main content

Welkom username.

Uw vorige bezoek was op 00-00-0000 om 00:00 uur

Search form

Europees schadeformulier aanvragen

Hoe meld ik schade aan mijn spullen of woning op mijn Inboedelverzekering of Woonhuisverzekering?

Woonschade meldt u via Mijn Aegon
U meldt uw schade via het tabblad schades. Klik hiervoor op nieuwe schade melden. Of ga naar de pagina Schade melden.

Laat direct uw schade herstellen via een bij Aegon Schade Service aangesloten herstelbedrijf
U betaalt bij herstel van uw huis of spullen via Aegon Schade Service vaak minder eigen risico. 
 

Heeft u een vraag over uw eigen product? Dan kunt u inloggen op Mijn Aegon.

Hoe verzeker ik een tweede gezinsauto en kan ik hiervoor mijn schadevrije jaren gebruiken?

U kunt onder bepaalde voorwaarden uw schadevrije jaren gebruiken voor een tweede gezinsauto
De korting van de polis van de eerste gezinsauto worden dan overgenomen op de verzekering voor de 2e gezinsauto. 

Neem contact op met uw adviseur voor het verzekeren van uw tweede gezinsauto
Heeft u geen adviseur? Neem contact op met Aegon om te informeren of u hiervoor in aanmerking komt.

Lees meer over de voorwaarden van de Aegon Autoverzekering.

Heeft u een vraag over uw eigen product? Dan kunt u inloggen op Mijn Aegon.

Wat zijn schadevrije jaren of een Bonus/Malus-ladder en hoe werkt het?
Tijdens de looptijd van de verzekering bouwt u schadevrije jaren op, zolang u geen schade claimt
Aan de hand van het aantal schadevrije jaren krijgt u een zogenaamde no-claimkorting (bonus). Deze korting komt tot uitdrukking in de bonus/malus-trap. Heeft u een gunstig schadeverloop? Dan klimt u jaarlijks een trede op de ladder en neemt de korting (de bonus) toe. Uw bonus/malus-trap vind u in uw voorwaarden.

Wanneer u schade claimt, daalt u op de ladder
Het gevolg is een eventuele premiestijging (malus). Wilt u weten hoeveel u daalt op de ladder als u schade heeft? Kijk dan in onze voorwaarden. De terugval verschilt namelijk per verzekering en dekking.

Bonus/maluskorting baseren wij op het aantal schadevrije jaren
Wij verlenen de bonus/malus-korting op basis van het door u opgegeven aantal schadevrije jaren. Het aantal schadevrije jaren staat ook in een centraal systeem geregistreerd. Komt uw opgave van schadevrije jaren niet overeen met het aantal schadevrije jaren in het systeem? Dan stellen wij de korting vast op het werkelijke aantal schadevrije jaren zoals in het systeem staat.

Lees hier een uitgebreide uitleg over schadevrije jaren en bonus-malus treden.

Heeft u een vraag over uw eigen product? Dan kunt u inloggen op Mijn Aegon.

Wat is de status van afhandeling van mijn schade?
Voor het inzien van uw schadestatus gaat u naar Mijn Aegon
Wilt u weten waar in Mijn Aegon u de status van uw schade kunt inzien? Bekijk dan de pagina status van uw schademelding.

U vindt bij status in behandeling meer informatie in het tabblad Correspondentie
Zoals of wij nog wachten op bepaalde informatie. Als wij hebben uitbetaald, vindt u hier ook de betalingsbrief.

Heeft u een vraag over uw eigen product? Dan kunt u inloggen op Mijn Aegon.

Hoe zeg ik mijn schadeverzekering op en wat is de opzegtermijn?
Zeg uw verzekering op via Mijn Aegon
Hiervoor gaat u in Mijn Aegon naar de verzekering die u wilt beëindigen. U vindt ook meer informatie over opzeggen op onze opzegpagina.

U kunt u uw verzekering per maand opzeggen als uw verzekering ouder is dan één jaar
Is uw verzekering nog géén jaar oud? Dan loopt uw verzekering door tot een jaar nadat de verzekering is ingegaan. Dit geldt voor de verzekeringen in het Woon-& VrijeTijdpakket, de Aegon Huisdierenverzekering en Aegon Autoverzekering.

Bij het Woon-& VrijeTijdpakket heeft u keuze uit de volgende verzekeringen: Doorlopende reisverzekering, opstalverzekering, inboedelverzekering, rechtsbijstandverzekering, ongevallenverzekering en aansprakelijkheidsverzekering.
 

Heeft u een vraag over uw eigen product? Dan kunt u inloggen op Mijn Aegon.