Overslaan en naar de inhoud gaan

Welkom username.

Uw vorige bezoek was op 00-00-0000 om 00:00 uur

Zoekveld

Europees schadeformulier aanvragen

Veelgestelde vragen

Hoe meld ik schade aan mijn spullen of woning op mijn Inboedel- of Woonhuisverzekering?

Meldt uw schade in Mijn Aegon
In Mijn Aegon klikt u de verzekering waar u de schade op wilt melden. Hier klikt u op ‘Schade melden’. De schadebehandelaar beoordeelt of uw schade wordt vergoed.

Heeft u een vraag over uw eigen product? Dan kunt u inloggen op Mijn Aegon.

Hoe verzeker ik een tweede gezinsauto en kan ik hiervoor mijn schadevrije jaren gebruiken?

U kunt onder bepaalde voorwaarden uw schadevrije jaren gebruiken voor een tweede gezinsauto
De korting van de polis van de eerste gezinsauto worden dan overgenomen op de verzekering voor de 2e gezinsauto. 

Neem contact op met uw adviseur voor het verzekeren van uw tweede gezinsauto
Heeft u geen adviseur? Neem contact op met Aegon om te informeren of u hiervoor in aanmerking komt.

Lees meer over de voorwaarden van de Aegon Autoverzekering.

Heeft u een vraag over uw eigen product? Dan kunt u inloggen op Mijn Aegon.

Hoe werken schadevrije jaren en de bonus/malus tabel?
Zolang u geen schade claimt bouwt u schadevrije jaren op
Voor ieder jaar zonder autoschade krijgt u een schadevrij jaar. Hoe meer schadevrije jaren, hoe hoger de bonus/maluskorting op uw autoverzekering. Deze bonus/maluskorting komt tot uitdrukking in de bonus/malustabel. De bonus/malustabel vindt u in de voorwaarden.

Wanneer u schade claimt, daalt u in de bonus/malustabel
Het claimen van een autoschade heeft effect op uw schadevrije jaren. Per schademelding is dat vijf jaar. Hierdoor daalt uw bonus/maluskorting. In het nieuwe verzekeringsjaar gaat dan uw premie omhoog. Hiervan stellen wij u ruim van te voren op de hoogte.

Uw autoschade: claimen of zelf betalen?
Het opnieuw opbouwen van bonus/maluskorting op uw autoverzekering kost meerdere jaren. Dit kan oplopen tot honderden euro’s verschil in premie. Neemt u het schadebedrag voor eigen rekening, dan behoudt u de bonus/maluskorting. Bereken daarom voordat u beslist eerst het effect op uw premie. Lees meer op onze pagina Uw autoschade: claimen of zelf betalen?.

Lees hier een uitgebreide uitleg over schadevrije jaren en de bonus/malustabel.
 

Heeft u een vraag over uw eigen product? Dan kunt u inloggen op Mijn Aegon.

Wat is de status van mijn schademelding bij Aegon?
In Mijn Aegon kunt u de status van uw schade volgen
Binnen 14 dagen na het melden van uw schade ontvangt u van ons een reactie.

Voor de status van uw schade logt u in op Mijn Aegon:
  • U klikt op de verzekering waarop u uw schade heeft gemeld;
  • Klik in het menu op ‘Schades’;
  • Klik op het schadenummer waar u de status van wilt weten;
  • Bij ‘Status’ ziet u hoever wij zijn met uw schademelding. Onder 'status' staat uitgelegd wat deze inhoudt.

Heeft u nog geen Mijn Aegon account?
Maak dan eenvoudig een account aan via 'Account aanmaken'.
 

Heeft u een vraag over uw eigen product? Dan kunt u inloggen op Mijn Aegon.