Skip to main content

Welkom username.

Uw vorige bezoek was op 00-00-0000 om 00:00 uur

Search form

Aanrijding en tegenpartij schuldig: WA verzekerd

Online schade melden

Heeft u een rechtsbijstandverzekering van Aegon? Geef uw schade online aan ons door. U kunt uw schade ook via uw adviseur doorgeven. De contactgegevens van uw adviseur kunt u terugvinden op uw polis. U bent niet verzekerd voor schade aan uw eigen voertuig. Deze schade krijgt u niet vergoed.

 

Online schade melden

 

Wat gebeurt er nadat u de schade heeft gemeld?

U krijgt van ons binnen 5 werkdagen een bevestiging van de schademelding.

Rechtsbijstandverzekering

Heeft u via Aegon een rechtsbijstandverzekering afgesloten, dan sturen wij uw stukken door naar SRK Rechtsbijstand. Zij nemen de schade verder in behandeling. Voor statusvragen kunt u bellen met SRK Rechtsbijstand op (079) 344 81 81.

 

Heeft u geen rechtsbijstandverzekering via Aegon afgesloten, dan verwijzen we u naar uw rechtsbijstandverzekeraar. Deze kan de schade van uw auto verhalen op de tegenpartij. Als u geen rechtsbijstandverzekering heeft, kunt u de tegenpartij zelf aansprakelijk stellen voor de schade aan uw eigen voertuig.

Lees meer over schade melden rechtsbijstandverzekering

Veelgestelde vragen

Wat zijn de poliskosten voor schadeverzekeringen?

U betaalt €6,05 inclusief assurantiebelasting aan poliskosten
Poliskosten betaalt u bij het aanvragen of wijzigen van uw woonverzekering of autoverzekering. Onder woonverzekeringen verstaan wij de aansprakelijkheidsverzekering, inboedelverzekering, ongevallenverzekering, rechtsbijstandverzekering, doorlopende reisverzekering en opstalverzekering. Voor het toevoegen van een verzekering bij een bestaand Woon- & Vrijetijdpakket rekenen wij geen poliskosten.

Bij autoverzekeringen gelden naast poliskosten,  kosten voor aan- of afmelden bij RDW
U betaalt €12,10 inclusief assurantiebelasting voor het aanmelden of afmelden van uw auto bij het RDW. U betaalt geen poliskosten als u uw autoverzekering tijdelijk stopzet via Mijn Aegon.

Heeft u een vraag over uw eigen product? Dan kunt u inloggen, een e-mail sturen of bellen met Aegon.

Wat zijn schadevrije jaren of een Bonus/Malus-ladder en hoe werkt het?

Tijdens de looptijd van de verzekering bouwt u schadevrije jaren op, zolang u geen schade claimt
Aan de hand van het aantal schadevrije jaren krijgt u een zogenaamde no-claimkorting (bonus). Deze korting komt tot uitdrukking in de bonus/malus-trap. Heeft u een gunstig schadeverloop? Dan klimt u jaarlijks een trede op de ladder en neemt de korting (de bonus) toe. Uw bonus/malus-trap vind u in uw voorwaarden.

Wanneer u schade claimt, daalt u op de ladder
Het gevolg is een eventuele premiestijging (malus). 
Wilt u weten hoeveel u daalt op de ladder als u schade heeft? Kijk dan in onze voorwaarden. De terugval verschilt namelijk per verzekering en dekking.

Bonus/maluskorting baseren wij op het aantal schadevrije jaren
Wij verlenen de bonus/malus-korting op basis van het door u opgegeven aantal schadevrije jaren. Het aantal schadevrije jaren staat ook in een centraal systeem geregistreerd. Komt uw opgave van schadevrije jaren niet overeen met het aantal schadevrije jaren in het systeem? Dan stellen wij de korting vast op het werkelijke aantal schadevrije jaren zoals in het systeem staat.

Lees hier een uitgebreide uitleg over schadevrije jaren en bonus-malus treden.

Heeft u een vraag over uw eigen product? Dan kunt u inloggen, een e-mail sturen of bellen met Aegon.

Bij welke reparateur kan ik terecht voor autoschade?

Heeft u aanrijdingsschade?
Dan is reparatie van aanrijdingsschade gedekt onder de WA Uitgebreide Cascodekking.
De situatie waardoor de schade is ontstaan, moet wel onder de dekking vallen.

Heeft u ruitschade?
Dan is reparatie gedekt onder de WA Uitgebreide Cascodekking of WA Beperkte Cascodekking. Als het alleen om ruitschade gaat, hoeft u dit niet eerst bij ons te melden. Op vertoon van uw groene kaart kunt u de ruitschade laten herstellen bij een bij Aegon aangesloten hersteller.

Voor reparatie gaat u naar een bij Aegon aangesloten hersteller
Vind een autoherstelbedrijf bij u in de buurt. Werkt deze zoektool niet? Dan ligt dit mogelijk aan uw browserinstellingen. Als u bijvoorbeeld werkt met Internet Explorer probeert u het dan een keer met Chrome of Firefox. Lukt het nog steeds niet? Bel met Aegon.

Heeft u een vraag over uw eigen product? Dan kunt u inloggen, een e-mail sturen of bellen met Aegon.

Kan ik mijn schadevrije jaren gebruiken voor een tweede (gezins-)auto?

U kunt onder bepaalde voorwaarden uw schadevrije jaren gebruiken voor een tweede (gezins-)auto
De korting van de polis van de eerste gezinsauto worden dan overgenomen op de verzekering voor de 2e gezinsauto. Als u een adviseur heeft, kunt u contact opnemen met uw adviseur. Heeft u geen adviseur? Bel met Aegon om te informeren of u hiervoor in aanmerking komt.

Lees meer over de Autoverzekering.

Heeft u een vraag over uw eigen product? Dan kunt u inloggen, een e-mail sturen of bellen met Aegon.

Hoe meld ik schade via Mijn Aegon?

Kies bovenin het scherm voor het tabblad “Schades”
Klik bovenaan op “Nieuwe schade melden”. Uw persoonlijke gegevens zijn hier al ingevuld. U meld schade op deze manier voor de rechtsbijstandverzekering, aansprakelijkheidsverzekering, ongevallenverzekering, doorlopende reisverzekering, inboedelverzekering en woonhuisverzekering.  In Mijn Aegon ziet u direct na het melden van uw schade dat uw schade is ingediend.

U meldt schade tot €1.000,- ook via Mijn Aegon App
Dit geldt voor schades op uw inboedel-, reis- en opstalverzekering. De Mijn Aegon app is beschikbaar voor zowel Apple als Android. Download de app via onze website.

Heeft u een vraag over uw eigen product? Dan kunt u inloggen, een e-mail sturen of bellen met Aegon.

Hoe meld ik een schade op mijn autoverzekering?

Meld schade aan uw auto
Het is belangrijk dat u de stappen van het schade melden goed doorloopt. Wilt u meer weten? Kijk dan in de Aegon Schadewijzer voor autoschades.

Bij autoschade door aanrijding heeft u een Europees aanrijdingsformulier Het is belangrijk dat hier een doordrukvel bij zit. U heeft dit formulier nodig om de schade samen met de tegenpartij af te wikkelen. Heeft u dit formulier nog niet? Vraag hier het Europees aanrijdingsformulier aan.

Heeft u een vraag over uw eigen product? Dan kunt u inloggen, een e-mail sturen of bellen met Aegon.

Staat uw vraag er niet tussen?

Downloads