Skip to main content

Welkom username.

Uw vorige bezoek was op 00-00-0000 om 00:00 uur

Search form

Schade eigen auto: WA+ Beperkt Casco verzekerd

Heeft u schade aan uw eigen voertuig wat veroorzaakt is en de schade valt onder de dekking? Dan kunt u op de volgende manieren uw schade aan ons melden:

Schadeherstelbedrijf

Laat uw schade aan uw voertuig direct door een Aegon Schade Service aangesloten schadeherstelbedrijf repareren. Maak direct een afspraak bij een schadeherstelbedrijf bij u in de buurt. U hoeft uw schade verder niet te melden. De schadehersteller regelt alles met Aegon.

 

Zoek schadeherstelbedrijf

 

Online schade melden

Geef uw schade online aan ons door. U kunt uw schade ook via uw adviseur doorgeven. De contactgegevens van uw adviseur kunt u terugvinden op uw polis. Wilt u als er sprake is van (poging tot) inbraak of vandalisme ook het politierapport meesturen?

 

Online schade melden

 

Schade niet of bij een ander schadeherstelbedrijf herstellen

Wilt u uw voertuig niet laten repareren of bij een ander schadeherstelbedrijf? Dan heeft u de volgende mogelijkheden:

Direct bij Aegon

Bent u direct bij Aegon verzekerd? 
Bel dan met 088 344 12 34 om te overleggen wat de mogelijkheden zijn.

Via uw adviseur

Heeft u uw autoverzekering via een adviseur afgesloten? U kunt dan ook contact opnemen met uw adviseur. De contactgegevens van uw adviseur kunt u terugvinden op uw polis.

Wat gebeurt er nadat u de schade heeft gemeld?

U krijgt van ons binnen 5 werkdagen een bevestiging van de schademelding.

Veelgestelde vragen

Veelgestelde vragen

Wat zijn schadevrije jaren of een Bonus/Malus-ladder en hoe werkt het?

Tijdens de looptijd van de verzekering bouwt u schadevrije jaren op, zolang u geen schade claimt
Aan de hand van het aantal schadevrije jaren krijgt u een zogenaamde no-claimkorting (bonus). Deze korting komt tot uitdrukking in de bonus/malus-trap. Heeft u een gunstig schadeverloop? Dan klimt u jaarlijks een trede op de ladder en neemt de korting (de bonus) toe. Uw bonus/malus-trap vind u in uw voorwaarden.

Wanneer u schade claimt, daalt u op de ladder
Het gevolg is een eventuele premiestijging (malus). 
Wilt u weten hoeveel u daalt op de ladder als u schade heeft? Kijk dan in onze voorwaarden. De terugval verschilt namelijk per verzekering en dekking.

Bonus/maluskorting baseren wij op het aantal schadevrije jaren
Wij verlenen de bonus/malus-korting op basis van het door u opgegeven aantal schadevrije jaren. Het aantal schadevrije jaren staat ook in een centraal systeem geregistreerd. Komt uw opgave van schadevrije jaren niet overeen met het aantal schadevrije jaren in het systeem? Dan stellen wij de korting vast op het werkelijke aantal schadevrije jaren zoals in het systeem staat.

Lees hier een uitgebreide uitleg over schadevrije jaren en bonus-malus treden.

Heeft u een vraag over uw eigen product? Dan kunt u inloggen, een e-mail sturen of bellen met Aegon.

Bij welke reparateur kan ik terecht voor autoschade?

Heeft u aanrijdingsschade?
Dan is reparatie van aanrijdingsschade gedekt onder de WA Uitgebreide Cascodekking.
De situatie waardoor de schade is ontstaan, moet wel onder de dekking vallen.

Heeft u ruitschade?
Dan is reparatie gedekt onder de WA Uitgebreide Cascodekking of WA Beperkte Cascodekking. Als het alleen om ruitschade gaat, hoeft u dit niet eerst bij ons te melden. Op vertoon van uw groene kaart kunt u de ruitschade laten herstellen bij een bij Aegon aangesloten hersteller.

Voor reparatie gaat u naar een bij Aegon aangesloten hersteller
Vind een autoherstelbedrijf bij u in de buurt. Werkt deze zoektool niet? Dan ligt dit mogelijk aan uw browserinstellingen. Als u bijvoorbeeld werkt met Internet Explorer probeert u het dan een keer met Chrome of Firefox. Lukt het nog steeds niet? Bel met Aegon.

Heeft u een vraag over uw eigen product? Dan kunt u inloggen, een e-mail sturen of bellen met Aegon.

Staat uw vraag er niet tussen?

Downloads