Skip to main content

Welkom username.

Uw vorige bezoek was op 00-00-0000 om 00:00 uur

Search form

Schade melden inboedelverzekering

De inboedelverzekering is bedoeld voor uw inboedel (zoals bijvoorbeeld uw meubels). Schade aan uw inboedel kan bijvoorbeeld ontstaan door inbraak, brand of wateroverlast. U kunt uw schade op de volgende wijzes aan ons doorgeven: 

Direct laten herstellen 

Laat uw schade aan uw inboedel direct door een Aegon Schade Service aangesloten schadeherstelbedrijf repareren. Ook voor schade aan bijvoorbeeld uw laptop, telefoon of laminaat. Wij schakelen direct een schadehersteller in.

Bel 088 344 00 00 

Online schade melden 

Geef uw schade online aan ons door of stuur uw ingevulde schadeformulier in. U kunt uw schade ook via uw adviseur doorgeven. De contactgegevens van uw adviseur kunt u terugvinden op uw polis. 

Online schade melden

Voordelen Aegon Schade Service 

  • 1 telefoontje is voldoende
  • 24/7 bereikbaar
  • U hoeft zelf geen schadehersteller te zoeken of in te schakelen
  • U hoeft niets voor te schieten of te declareren 

Wat valt er onder inboedel en wat is gedekt? 

  • Inboedel (bijvoorbeeld uw meubels)
  • Audio-, visuele- en computerapparatuur
  • Lijfsieraden
  • Geld 

Bekijk het volledige overzicht

Hoe zit het met uw eigen risico?

In sommige situaties betaalt u een eigen risico als u schade meldt. Of juist niet als u gebruik maakt van Aegon Schade Service. Bekijk daarom uw voorwaarden en uw polisblad om na te gaan wat de afspraken zijn over uw eigen risico voordat u een schade meldt. Zo weet u van te voren waar u aan toe bent.

 

Wat gebeurt er nadat ik de schade heb gemeld?

Uw schade wordt toegekend

Schade herstellen via Aegon Schade Service  

Het reparatiebedrijf neemt uiterlijk binnen één werkdag telefonisch contact met u op. In dit gesprek maakt u afspraken over het repareren van de schade. U hoeft niets meer te doen. De schade wordt geregeld tussen Aegon en het schadeherstelbedrijf.
Wij betalen het schadeherstelbedrijf en sturen u hiervan een schriftelijke bevestiging. 

Schade zelf (laten) herstellen 

Als u zelf een herstelbedrijf inschakelt, kunt u ons een gespecificeerde offerte sturen. Herstelt u de schade zelf? Dan ontvangen wij graag een overzicht van de materiaalkosten en het aantal arbeidsuren.
Wij beoordelen de door u ingezonden offerte plus de eventuele arbeidsuren/materiaalkosten. U krijgt een schriftelijke bevestiging van de uitkomst.

Verder onderzoek/aanvullende vragen

Als herstel niet mogelijk is omdat er sprake is van diefstal of een schade die niet te herstellen is, dan vragen wij u om aanvullende informatie zoals een politierapport, aanschafnota of vervangingsofferte. U stuurt de door ons gevraagde gegevens op en wij beoordelen na ontvangst hiervan de schade. Wij beoordelen de door u ingezonden gegevens. U krijgt een schriftelijke bevestiging van de uitkomst. 

Wij kunnen u ook naar aanvullende informatie vragen of schakelen een expert in die de hoogte en oorzaak van de schade vaststelt. De expert maakt dan binnen twee werkdagen een afspraak met u om langs te komen. Het rapport dat de expert opstelt, wordt door onze schadebehandelaar beoordeeld. Vervolgens beoordelen wij de schade opnieuw. Meer over de rol van expert vindt u hier.

Schadeclaim wordt niet toegekend

Als wij de schadeclaim niet toekennen op uw inboedelverzekering, bellen wij u om de reden toe te lichten. U krijgt na het gesprek een schriftelijke bevestiging hiervan.

Veelgestelde vragen

Veelgestelde vragen

Is mijn inboedel verzekerd bij diefstal buiten mijn woonhuis?

U heeft dekking voor diefstal buiten het woonhuis:

  • Bij een gewelddadige beroving of afpersing
  • Bij diefstal uit een motorrijtuig, terwijl u op dat moment in dat motorrijtuig aanwezig was
  • Bij diefstal uit een motorrijtuig als u niet in het voertuig was en er sporen van braak zijn
  • Als de diefstal vooraf is gegaan door braak en zich in een goed afgesloten ruimte bevond. De inboedel mag zich niet langer dan 3 maanden op een ander adres bevinden.
Meld hier de schade. Twijfelt u of u verzekerd bent of heeft u een andere vraag? Bel met Aegon.

Heeft u een vraag over uw eigen product? Dan kunt u inloggen, een e-mail sturen of bellen met Aegon.

Ben ik verzekerd als ik schade heb door blikseminslag, kortsluiting of stroomuitval?

Schade door blikseminslag is gedekt op uw inboedelverzekering
Heeft u schade aan elektronische apparatuur? Breng het apparaat dan meteen naar een erkend reparateur voor een technisch rapport waarin staat of herstel mogelijk is. Het rapport stuurt u mee met uw schademelding .

Schade door kortsluiting kunt u melden
In sommige gevallen is schade die is ontstaan door kortsluiting gedekt. U kunt de schade melden. Binnen 10 werkdagen krijgt u een reactie van ons.

Bij schade aan uw mobiele telefoon, laptop of tablet belt u met de Aegon Schade Service
De Aegon Schade Service is bereikbaar op telefoonnummer 088 344 00 00. Wij schakelen een reparateur voor u in.

Heeft u schade aan de inhoud van uw vriezer of koelkast(en) door stroomuitval veroorzaakt door blikseminslag?
Dan is het maximaal verzekerd bedrag afhankelijk van uw dekking. In de polisvoorwaarden leest u tot welk bedrag wij deze schade vergoeden.

Wilt u meer informatie over het schade melden en het schademeldingsproces?
Kijk in de Aegon Schadewijzer voor inboedelschades.

Heeft u een vraag over uw eigen product? Dan kunt u inloggen, een e-mail sturen of bellen met Aegon.

Wat zijn de poliskosten voor schadeverzekeringen?

U betaalt €6,05 inclusief assurantiebelasting aan poliskosten
Poliskosten betaalt u bij het aanvragen of wijzigen van uw woonverzekering of autoverzekering. Onder woonverzekeringen verstaan wij de aansprakelijkheidsverzekering, inboedelverzekering, ongevallenverzekering, rechtsbijstandverzekering, doorlopende reisverzekering en opstalverzekering. Voor het toevoegen van een verzekering bij een bestaand Woon- & Vrijetijdpakket rekenen wij geen poliskosten.

Bij autoverzekeringen gelden naast poliskosten,  kosten voor aan- of afmelden bij RDW
U betaalt €12,10 inclusief assurantiebelasting voor het aanmelden of afmelden van uw auto bij het RDW. U betaalt geen poliskosten als u uw autoverzekering tijdelijk stopzet via Mijn Aegon.

Heeft u een vraag over uw eigen product? Dan kunt u inloggen, een e-mail sturen of bellen met Aegon.

Hoe vraag ik toegang aan voor Mijn Aegon?

U kunt direct inloggegevens aanmaken op www.aegon.nl via 'Log in'
U drukt dan op de blauwe knop toegang aanvragen. U doorloopt dan de volgende stappen:

Stap 1: U klikt op 'Toegang aanvragen'. Er verschijnt een pagina. Hier vult u uw persoonlijke gegevens in. U klikt op 'Bevestig en kies inloggegevens'.

Stap 2: U kiest uw inloggegevens; gebruikersnaam en wachtwoord. Let u erop dat uw wachtwoord en gebruikersnaam voldoen aan de gestelde eisen voor inloggegevens van Mijn Aegon? U kunt op het vraagteken achter 'wachtwoord' en 'gebruikersnaam' klikken voor de eisen die wij stellen aan uw inloggegevens. U klikt na het invoeren van uw inloggegevens op de knop 'Bevestig en ga verder'.

Stap 3: U mag een sociaal netwerk koppelen aan Mijn Aegon. U kunt kiezen tussen Facebook, Google LinkedIn of nee bedankt, ik wil niet inloggen via een sociaal netwerk. Nadat u uw keuze heeft gemaakt, klikt u op 'Bevestig en ga verder'.

Stap 4: U krijgt een bevestiging van uw gegevens. Op deze pagina leest u ook de internetvoorwaarden. U moet 'Ja ik ga akkoord met de internetvoorwaarden' aanvinken. U klikt daarna op 'Verstuur mijn activatiecode'.

Stap 5: U krijgt een scherm met 'Bedankt voor uw aanvraag'. U heeft nu succesvol toegang aangevraagd tot Mijn Aegon.

Om toegang tot Mijn Aegon te activeren, ontvangt u los per e-mail of post een activatiecode
Uw activatiecode is beperkt geldig:

  • Een activatiecode per post naar een adres in Nederland is 10 dagen geldig.
  • Een activatiecode per post naar een adres in het buitenland is 30 dagen geldig.
  • Een activatiecode per e-mail is 3 uur geldig.
U activeert uw Mijn Aegon via www.aegon.nl/activeren of www.aegon.nl via Service & Contact via het blauwe blok 'Inloggen' aan de linkerkant van het scherm.

Heeft u een vraag over uw eigen product? Dan kunt u inloggen, een e-mail sturen of bellen met Aegon.

Staat uw vraag er niet tussen?

Heeft u nog vragen? Wij helpen u graag.

Chat met een medewerker

U kunt direct chatten met één van onze medewerkers.

Bel met een medewerker

Onze medewerkers helpen u graag met het beantwoorden van uw vragen.

Downloads