Skip to main content

Welkom username.

Uw vorige bezoek was op 00-00-0000 om 00:00 uur

Search form

Schade melden opstalverzekering

De woonhuisverzekering (ook wel opstalverzekering genoemd) is bedoeld voor uw woonhuis. Als uw huis beschadigd raakt door gebeurtenissen buiten uw schuld en dit valt binnen de dekking, bent u verzekerd voor die schade. 
U heeft de keuze om de schade direct te laten herstellen door Aegon Schade Service of u kunt uw schade online melden:

Direct laten herstellen

Laat uw schade direct door een Aegon Schade Service aangesloten herstelbedrijf repareren. Ook voor schade die snel hersteld moet worden zoals gebroken glas of waterschade schakelen wij direct een hersteller in. 

Bel 088 344 00 00

Online schade melden

Geef uw schade online aan ons door of stuur uw ingevulde schadeformulier in. U kunt uw schade ook via uw adviseur doorgeven. De contactgegevens van uw adviseur kunt u terugvinden op uw polis.

 

Online schade melden

 

Voordelen Aegon Schade Service

  • 1 telefoontje is voldoende
  • 24/7 bereikbaar
  • U hoeft zelf geen schadehersteller te zoeken of in te schakelen
  • U hoeft niets voor te schieten of te declareren

Wat valt er onder opstal en wat is gedekt?

  • Woonhuis
  • Bijgebouwen
  • Zonwering
  • Schuttingen en erfafscheidingen (geen planten, bomen, struiken of rietmatten)
  • Al het andere dat nagelvast zit aan het huis

 

Bekijk het volledige overzicht.

Wat gebeurt er nadat u de schade heeft gemeld?

Uw schadeclaim wordt toegekend

Schade herstellen via Aegon Schade Service 

Het schade herstelbedrijf belt u om een afspraak te maken om de schade te herstellen.
U hoeft niets meer te doen. De schade wordt geregeld tussen Aegon en het schadeherstelbedrijf.
Wij betalen het schadeherstelbedrijf en sturen u hiervan een schriftelijke bevestiging.

Schade zelf (laten) herstellen

Als u zelf een herstelbedrijf inschakelt, kunt u ons een gespecificeerde offerte sturen. Herstelt u de schade zelf? Dan ontvangen wij graag een overzicht van de materiaalkosten en het aantal arbeidsuren.
Wij beoordelen de door u ingezonden offerte plus de eventuele arbeidsuren/materiaalkosten. U krijgt een schriftelijke bevestiging van de uitkomst.

Verder onderzoek/aanvullende vragen

Als herstel niet mogelijk is omdat er sprake is van diefstal of een schade die niet te herstellen is, dan vragen wij u om aanvullende informatie zoals een politierapport, aanschafnota of vervangingsofferte.
U stuurt de door ons gevraagde gegevens op en wij beoordelen na ontvangst hiervan de schade.
Wij beoordelen de door u ingezonden gegevens. U krijgt een schriftelijke bevestiging van de uitkomst.

Wij kunnen u ook naar aanvullende informatie vragen of schakelen een expert in die de hoogte en oorzaak van de schade vaststelt. De expert maakt dan binnen twee werkdagen een afspraak met u om langs te komen. Het rapport wat de expert opstelt, wordt door onze schadebehandelaar beoordeelt. Vervolgens beoordelen wij de schade opnieuw. Meer over de rol van expert

Schadeclaim wordt niet toegekend

Als wij de schadeclaim niet toekennen op uw opstalverzekering, bellen wij u om de reden toe te lichten. U krijgt na het gesprek een schriftelijke bevestiging hiervan.

Veelgestelde vragen

Veelgestelde vragen

Ben ik verzekerd als ik schade heb door blikseminslag, kortsluiting of stroomuitval?

Schade door blikseminslag is gedekt op uw inboedelverzekering
Heeft u schade aan elektronische apparatuur? Breng het apparaat dan meteen naar een erkend reparateur voor een technisch rapport waarin staat of herstel mogelijk is. Het rapport stuurt u mee met uw schademelding .

Schade door kortsluiting kunt u melden
In sommige gevallen is schade die is ontstaan door kortsluiting gedekt. U kunt de schade melden. Binnen 10 werkdagen krijgt u een reactie van ons.

Bij schade aan uw mobiele telefoon, laptop of tablet belt u met de Aegon Schade Service
De Aegon Schade Service is bereikbaar op telefoonnummer 088 344 00 00. Wij schakelen een reparateur voor u in.

Heeft u schade aan de inhoud van uw vriezer of koelkast(en) door stroomuitval veroorzaakt door blikseminslag?
Dan is het maximaal verzekerd bedrag afhankelijk van uw dekking. In de polisvoorwaarden leest u tot welk bedrag wij deze schade vergoeden.

Wilt u meer informatie over het schade melden en het schademeldingsproces?
Kijk in de Aegon Schadewijzer voor inboedelschades.

Heeft u een vraag over uw eigen product? Dan kunt u inloggen, een e-mail sturen of bellen met Aegon.

Waar ben ik voor verzekerd met de opstalverzekering?

U heeft dekking voor schade aan uw woonhuis
U bent voor bijna alle schadeoorzaken verzekerd met deze woonhuisverzekering. Meld schade hier.
Onder de dekking valt bijvoorbeeld:

  • Elke schade aan uw huis die is ontstaan door brand, storm, inbraak, vandalisme, leidingbreuk (waterschade).
  • Extra kosten als u door schade tijdelijk niet in uw huis kunt wonen.
  • U moet door de schade bijvoorbeeld in een hotel of in een ander huis moet verblijven.
  • Schade aan glas, ook in windschermen, dakramen en dakkoepels. Ook de kosten van noodvoorzieningen zijn gedekt.
  • Kosten van opsporing van defect aan waterleiding, c.v.- en airconditioninginstallaties in geval van waterschade.
  • Antennes, zonweringen en zonnepanelen.

Op onze website vindt u de voorwaarden met daarin de gedekte schadeoorzaken van het Woon- & VrijeTijdpakket en de Online Opstalverzekering.

Op basis van een recent taxatierapport of ingevulde herbouwwaardemeter krijgt u garantie tegen onderverzekering
Deze garantie betekent dat wij de werkelijke schade vergoeden, ook als deze meer bedraagt dan het verzekerd bedrag. U blijft dus niet met een financiële strop zitten.
 

Heeft u een vraag over uw eigen product? Dan kunt u inloggen, een e-mail sturen of bellen met Aegon.

Wat zijn de poliskosten voor schadeverzekeringen?

U betaalt €6,05 inclusief assurantiebelasting aan poliskosten
Poliskosten betaalt u bij het aanvragen of wijzigen van uw woonverzekering of autoverzekering. Onder woonverzekeringen verstaan wij de aansprakelijkheidsverzekering, inboedelverzekering, ongevallenverzekering, rechtsbijstandverzekering, doorlopende reisverzekering en opstalverzekering. Voor het toevoegen van een verzekering bij een bestaand Woon- & Vrijetijdpakket rekenen wij geen poliskosten.

Bij autoverzekeringen gelden naast poliskosten,  kosten voor aan- of afmelden bij RDW
U betaalt €12,10 inclusief assurantiebelasting voor het aanmelden of afmelden van uw auto bij het RDW. U betaalt geen poliskosten als u uw autoverzekering tijdelijk stopzet via Mijn Aegon.

Heeft u een vraag over uw eigen product? Dan kunt u inloggen, een e-mail sturen of bellen met Aegon.

Hoe meld ik een schade op mijn schadeverzekering?

Bij nood belt u direct 088 344 00 00
Onze alarmcentrale is 24/7 bereikbaar in binnen en buitenland.
 
Geen nood? Meldt uw schade dan via onze website
U kunt uw schade online melden via de pagina Online schade melden.
 
Auto- of woonschade kunt u direct laten herstellen
U belt hiervoor de Aegon Schade Service op 088 344 00 00. Een bij Aegon Schade Service aangesloten herstelbedrijf hersteld dan uw schade. Dit kan voor schade aan uw auto, huis of spullen. U betaalt zo ook vaak minder tot geen eigen risico wanneer u het door de Aegon schade service laat herstellen.
 

Heeft u een vraag over uw eigen product? Dan kunt u inloggen, een e-mail sturen of bellen met Aegon.

Hoe vraag ik toegang aan voor Mijn Aegon?

Een Mijn Aegon account vraagt u aan via www.aegon.nl/toegang-aanvragen
Daarna doorloopt u deze stappen:

Stap 1: U klikt op 'Account aanmaken'. Er verschijnt een pagina. Hier vult u uw persoonlijke gegevens in. U klikt op 'Bevestig en kies inloggegevens'.

Stap 2: U kiest uw inloggegevens; gebruikersnaam en wachtwoord. Let u erop dat uw wachtwoord en gebruikersnaam voldoen aan de gestelde eisen voor inloggegevens van Mijn Aegon? U kunt op het vraagteken achter 'wachtwoord' en 'gebruikersnaam' klikken voor de eisen die wij stellen aan uw inloggegevens. U klikt na het invoeren van uw inloggegevens op de knop 'Bevestig en ga verder'.

Stap 3: U mag een sociaal netwerk koppelen aan Mijn Aegon. U kunt kiezen tussen Facebook, Google LinkedIn of nee bedankt, ik wil niet inloggen via een sociaal netwerk. Nadat u uw keuze heeft gemaakt, klikt u op 'Bevestig en ga verder'.

Stap 4: U krijgt een bevestiging van uw gegevens. Op deze pagina leest u ook de internetvoorwaarden. U moet 'Ja ik ga akkoord met de internetvoorwaarden' aanvinken. U klikt daarna op 'Verstuur mijn activatiecode'.

Stap 5: U krijgt een scherm met 'Bedankt voor uw aanvraag'. U heeft nu succesvol toegang aangevraagd tot Mijn Aegon.

Om toegang tot Mijn Aegon te activeren, ontvangt u los per e-mail of post een activatiecode
Uw activatiecode is beperkt geldig:

  • Een activatiecode per post naar een adres in Nederland is 10 dagen geldig.
  • Een activatiecode per post naar een adres in het buitenland is 30 dagen geldig.
  • Een activatiecode per e-mail is 3 uur geldig.
U activeert uw Mijn Aegon via www.aegon.nl/activeren of www.aegon.nl via Service & Contact via het blauwe blok 'Inloggen' aan de linkerkant van het scherm.

Heeft u een vraag over uw eigen product? Dan kunt u inloggen, een e-mail sturen of bellen met Aegon.

Staat uw vraag er niet tussen?

Heeft u nog vragen? Wij helpen u graag.

Chat met een medewerker

U kunt direct chatten met één van onze medewerkers.

Bel met een medewerker

Onze medewerkers helpen u graag met het beantwoorden van uw vragen.

Downloads