Skip to main content

Welkom username.

Uw vorige bezoek was op 00-00-0000 om 00:00 uur

Search form

Schade aan bagage en/of kostbaarheden

Als er schade aan uw bagage en/of kostbaarheden is ontstaan, kunt u deze schade als volgt aan ons doorgeven:

Online schade melden

Geef uw schade online aan ons door. U kunt uw schade ook via uw adviseur doorgeven. De contactgegevens van uw adviseur kunt u terugvinden op uw polis. 

 

Online schade melden

 

Wat gebeurt er nadat u de schade heeft gemeld?

Schade wordt toegekend op uw reisverzekering

Aegon Schade Service stuurt de nota rechtstreeks aan Aegon als zij de melding van u hebben ontvangen. Als de kosten worden vergoed, betalen wij de schade direct aan u uit.

Verder onderzoek/aanvullende vragen

Wij kunnen u ook naar aanvullende informatie vragen of schakelen een expert in die de hoogte en oorzaak van de schade vaststelt. De expert maakt dan binnen twee werkdagen een afspraak met u om langs te komen. Het rapport dat de expert opstelt, wordt door onze schadebehandelaar beoordeeld. Vervolgens beoordelen wij de schade opnieuw. Meer over de rol van de expert vindt u hier.

Schade wordt niet toegekend op uw reisverzekering

Als wij de schadeclaim niet toekennen op uw reisverzekering, bellen wij om de reden toe te lichten. U krijgt na het gesprek een schriftelijke bevestiging hiervan.

Veelgestelde vragen

Veelgestelde vragen

Geldt mijn reisverzekering ook als ik op zakenreis ga?

Een zakenreis is niet standaard meeverzekerd op uw reisverzekering
Het hangt af van uw verzekering of u dekking voor een zakenreis kunt afsluiten.

Dekking voor uw zakenreis is mogelijk op de Doorlopende Reisverzekering van het Woon-en VrijeTijdpakket
Hiervoor heeft u de module 'Zakenreis' als aanvullende dekking nodig. De module Zakenreis sluit u voor minimaal een jaar af. De premie is rond € 30,- per jaar, onafhankelijk van de gezinssamenstelling. Neem contact op met uw adviseur om reizen met een zakelijk karakter te verzekeren. Heeft u geen adviseur of regelt u het liever zelf? Sluit de module zakenreis af via Mijn Aegon. 

Bij een Online Reisverzekering kunt u géén reizen met een zakelijk karakter verzekeren
Wel kunt u overstappen naar het Woon- & VrijeTijdpakket voor deze  dekking. Zo gaat u goed verzekerd op reis. Voor de overstap naar het Woon-& VrijeTijdpakket, bel met Aegon.

Heeft u een vraag over uw eigen product? Dan kunt u inloggen, een e-mail sturen of bellen met Aegon.

Als ik een reis van langer dan een half jaar wil maken, ben ik daar dan voor verzekerd?

Het hangt af van uw verzekering of een  reis langer dan zes maanden gedekt is
Heeft u een:

  • Basis Doorlopende Reisverzekering binnen het Woon- & VrijeTijdpakket? Dan bent u per reis 90 aaneengesloten dagen verzekerd. Reizen langer dan 90 dagen kunt u niet apart meeverzekeren.
  • All risk Doorlopende Reisverzekering binnen het Woon- & VrijeTijdpakket? Dan bent u per reis 180 aaneengesloten dagen verzekerd. Duurt uw reis langer?  Dan kunnen wij deze periode verlengen tot maximaal 365 dagen. De kosten voor deze uitbreiding bedragen €16,- per periode van 30 dagen. Neem hiervoor contact op met uw adviseur.
  • Reisverzekering Online? Dan bent u per reis 180 aaneengesloten dagen verzekerd. U kunt reizen langer dan 180 dagen niet apart meeverzekeren.

Heeft u een vraag over uw eigen product? Dan kunt u inloggen, een e-mail sturen of bellen met Aegon.

Is werk, stage of studiereis verzekerd op de Reisverzekering of Aansprakelijkheidsverzekering?

Aansprakelijkheid tijdens stage en studiereis valt onder de aansprakelijkheidsverzekering
De verzekering is geldig in alle landen van de wereld. Er is alleen dekking voor buitenlandse stage of studiereis:

  • Voor ongetrouwde kinderen die tijdelijk ergens anders wonen door studie of stage als onderdeel van een studie
  • Als de verzekerde duurzaam in Nederland woont.

Stage of studiereis is niet standaard meeverzekerd op de reisverzekering
Alléén op de Doorlopende Reisverzekering van het Woon- en VrijeTijdpakket met Allrisk dekking kunt u stage of studiereis meeverzekeren. U moet hiervoor de module Zakenreis afsluiten. U bent dan verzekerd voor uw bagage en voor activiteiten. Ook activiteiten die u uitvoert die niet met werk of studie te maken hebben, vallen onder de dekking.

Dekking zakenreis sluit u via uw adviseur of via Mijn Aegon
Heeft u een Doorlopende Reisverzekering in het Woon-en VrijeTijdpakket met Allriskdekking?

  • Ja? U sluit de module ‘Zakenreis’ dan af voor minimaal één jaar. Hiervoor kunt u terecht bij uw adviseur. Of u kunt de wijziging zelf doorgeven via Mijn Aegon.
  • Nee? Neem contact op met uw adviseur. Of sluit zelf de all-risk Doorlopende Reisverzekering met de module Zakenreis af via onze website.

De premie voor de module Zakenreis is €30,- per jaar onafhankelijk van de gezinssamenstelling. U sluit de module voor minimaal 1 jaar af.

Heeft u een vraag over uw eigen product? Dan kunt u inloggen, een e-mail sturen of bellen met Aegon.

Is mijn kind of een persoon buiten mijn gezin meeverzekerd op de reisverzekering?

U kunt uw kinderen meeverzekeren
Geef op uw polis bij gezinssamenstelling door: "gezin met kinderen of eenoudergezin". Om uw kinderen te kunnen verzekeren, moeten uw kinderen wel ongetrouwd zijn. 

Als kinderen niet bij u wonen, is er dekking als uw kinderen:

  • Studeren. Ook als uw kinderen zelf op vakantie gaan, zijn uw kinderen verzekerd.
  • Duurzaam bij uw (ex-)partner wonen.


Bent u gescheiden en heeft uw ex-partner al een reisverzekering voor uw kinderen?
Dan hoeft u zelf geen dekking voor uw kinderen af te sluiten. Uw kinderen zijn dan meeverzekerd op de reisverzekering van uw ex-partner.

Wenst u een persoon buiten uw gezinssituatie te verzekeren?
Neem contact op met uw adviseur.

Heeft u een vraag over uw eigen product? Dan kunt u inloggen, een e-mail sturen of bellen met Aegon.

Hoe vraag ik toegang aan voor Mijn Aegon?

U kunt direct inloggegevens aanmaken op www.aegon.nl via 'Log in'
U drukt dan op de blauwe knop toegang aanvragen. U doorloopt dan de volgende stappen:

Stap 1: U klikt op 'Toegang aanvragen'. Er verschijnt een pagina. Hier vult u uw persoonlijke gegevens in. U klikt op 'Bevestig en kies inloggegevens'.

Stap 2: U kiest uw inloggegevens; gebruikersnaam en wachtwoord. Let u erop dat uw wachtwoord en gebruikersnaam voldoen aan de gestelde eisen voor inloggegevens van Mijn Aegon? U kunt op het vraagteken achter 'wachtwoord' en 'gebruikersnaam' klikken voor de eisen die wij stellen aan uw inloggegevens. U klikt na het invoeren van uw inloggegevens op de knop 'Bevestig en ga verder'.

Stap 3: U mag een sociaal netwerk koppelen aan Mijn Aegon. U kunt kiezen tussen Facebook, Google LinkedIn of nee bedankt, ik wil niet inloggen via een sociaal netwerk. Nadat u uw keuze heeft gemaakt, klikt u op 'Bevestig en ga verder'.

Stap 4: U krijgt een bevestiging van uw gegevens. Op deze pagina leest u ook de internetvoorwaarden. U moet 'Ja ik ga akkoord met de internetvoorwaarden' aanvinken. U klikt daarna op 'Verstuur mijn activatiecode'.

Stap 5: U krijgt een scherm met 'Bedankt voor uw aanvraag'. U heeft nu succesvol toegang aangevraagd tot Mijn Aegon.

Om toegang tot Mijn Aegon te activeren, ontvangt u los per e-mail of post een activatiecode
Uw activatiecode is beperkt geldig:

  • Een activatiecode per post naar een adres in Nederland is 10 dagen geldig.
  • Een activatiecode per post naar een adres in het buitenland is 30 dagen geldig.
  • Een activatiecode per e-mail is 3 uur geldig.
U activeert uw Mijn Aegon via www.aegon.nl/activeren of www.aegon.nl via Service & Contact via het blauwe blok 'Inloggen' aan de linkerkant van het scherm.

Heeft u een vraag over uw eigen product? Dan kunt u inloggen, een e-mail sturen of bellen met Aegon.

Staat uw vraag er niet tussen?

Heeft u nog vragen? Wij helpen u graag.

Chat met een medewerker

U kunt direct chatten met één van onze medewerkers.

Bel met een medewerker

Onze medewerkers helpen u graag met het beantwoorden van uw vragen.

Downloads