Skip to main content

Welkom username.

Uw vorige bezoek was op 00-00-0000 om 00:00 uur

Search form

Veelgestelde vragen schade melden auto

Wat is er gedekt onder mijn autoverzekering?
Waar u voor bent verzekerd op uw autoverzekering hangt af van uw verzekering
Er zijn 3 dekkingen op de Aegon Autoverzekering. Wettelijke aansprakelijkheid (WA), wettelijke aansprakelijkheid Extra (WA Extra) en wettelijke aansprakelijkheid Allrisk (WA Allrisk).

Bij wettelijke aansprakelijkheid  bent u verzekerd voor schade aan anderen en schade aan spullen van anderen
Lees meer over de Aegon Autoverzekering en de verschillende dekkingen.

Bij wettelijke aansprakelijkheid extra is ook  schade aan eigen spullen verzekerd bij voordoen van bepaalde situaties
Naast de verzekering voor schade aan andere, bent u ook verzekerd voor verschillende schades. Schade door diefstal en inbraak, ruitschade, brand, storm, blikseminslag en botsing met dieren. Ook uw accessoires zijn gedekt tot € 750,-

Wettelijke aansprakelijkheid Allrisk is schade aan spullen verzekerd in bijna iedere situatie
U bent verzekerd voor schade aan anderen, diefstal en inbraak, ruitschade, brand,storm, blikseminslag, botsing met dieren en accessoiredekking. Maar ook heeft u dekking voor vandalisme en alle andere schadeoorzaken aan uw auto.

Bekijk uw polis in Mijn Aegon om te zien welke dekking u heeft op uw autoverzekering.

Heeft u een vraag over uw eigen product? Dan kunt u inloggen, een e-mail sturen of bellen met Aegon.

Heeft mijn schade gevolgen voor mijn schadevrije jaren of premie?
In veel gevallen heeft schade gevolgen voor uw premie op uw autoverzekering
Heeft u de schade veroorzaakt? Dan zakt u in schadevrije jaren waardoor u minder korting krijgt op uw autoverzekering. In het nieuwe verzekeringsjaar gaat dan ook uw premie omhoog. Hiervan stellen wij u ruim van te voren op de hoogte.

Maakt u gebruik van een Bonus Malus beschermer?
Dan kunt u elk jaar één schade rijden zonder dat dit gevolgen heeft voor uw premie. Schade heeft altijd gevolgen voor uw schadevrije jaren. De Bonus Malus beschermer beschermt alleen uw korting. De Bonus Malus beschermer kunt u alleen afsluiten bij de WA Allrisk Compleet en Royaal dekking.

Heeft u een vraag over uw eigen product? Dan kunt u inloggen, een e-mail sturen of bellen met Aegon.

Bij welke reparateur kan ik terecht voor autoschade?

Voor reparatie gaat u naar een bij Aegon aangesloten hersteller
Vind een autoherstelbedrijf bij u in de buurt. Herstel van uw auto:

  • Bij aanrijdingsschade valt onder de WA Uitgebreide Cascodekking. De situatie waardoor de schade is ontstaan, moet wel onder de dekking vallen.
  • Bij ruitschade valt onder de WA Uitgebreide Cascodekking of WA Beperkte Cascodekking.

U kunt direct naar de aangesloten hersteller gaan bij ruitschade
Op vertoon van uw groene kaart kunt u de ruitschade dan laten herstellen.

Werkt onze pagina vind een autoherstelbedrijf bij u in de buurt niet?
Dan ligt dit mogelijk aan uw browserinstellingen. Als u bijvoorbeeld werkt met Internet Explorer probeert u het dan een keer met een andere browser. Bijvoorbeeld met Google Chrome of Mozilla Firefox. 

Heeft u een vraag over uw eigen product? Dan kunt u inloggen, een e-mail sturen of bellen met Aegon.

Ik heb een kras of deuk op mijn geparkeerde auto, wat moet ik doen?
Schade door een onbekende dader kan in veel gevallen verhaald worden bij het Waarborgfonds
Een schade verhalen aan uw geparkeerde auto kan lastig zijn. Hier helpen wij u graag bij. Bekijk hieronder wat er bij uw verzekering mogelijk is.

U bent Allrisk verzekerd
U mag dan hier de schade melden. Wij proberen dan voor u de schade te verhalen bij het Waarborgfonds,  zodat u niet terugvalt in schadevrije jaren.

U bent WA of WA Extra verzekerd met rechtsbijstand
Meld dan uw schade bij het SRK. Zij helpen u om de schade te verhalen bij het Waarborgfonds. Dat kan online via de website van SRK. Anders kunt u uw zaak melden via:
  • E-mail naar nieuwemelding@srk.nl.
  • Post naar postbus 3020, 2700 LA Zoetermeer.
  • Fax naar 079 33 03 377.
U bent WA of WA Extra verzekerd 
U kan dan de schade zelf verhalen bij het Waarborgfonds. Hierbij moet u rekening houden met het onderstaande.
 
  • Uw schade moet veroorzaakt zijn door een motorrijtuig of een onderdeel daarvan.
  • Uw schadebedrag moet boven de € 250,- uitkomen.
  • U moet een schade aangifte formulier invullen.
  • U moet binnen 14 dagen na de schadedatum aangifte bij de politie gedaan hebben.
  • Er moeten twee getuigen zijn. De getuigen moeten verklaren dat uw auto onbeschadigd is neergezet en dat er in de tussentijd niet mee is gereden.
  • Er moet een expertise uitgevoerd zijn. Een expert kan ingeschakeld worden door een bij Aegon aangesloten hersteller.

Heeft u een vraag over uw eigen product? Dan kunt u inloggen, een e-mail sturen of bellen met Aegon.

Mijn auto is gestolen of er is ingebroken in mijn auto, wat moet ik nu doen?
Diefstal en inbraak is verzekerd onder de WA Extra en onder de WA Allrisk dekking
In Mijn Aegon ziet u welke dekking u heeft verzekerd. Bent u WA Extra of Allrisk verzekerd en is er ingebroken in uw auto? Dan mag u nadat u aangifte heeft gedaan van de inbraak naar een aangesloten Aegon hersteller. Vind hier een hersteller bij u in de buurt.

Als uw auto is gestolen en u WA Extra of Allrisk dekking heeft, meld dan hier uw schade
Bij uw schade melding stuurt u uw politie aangifte mee. U kan ook hier uw auto aangeven als vermist.
 

Heeft u een vraag over uw eigen product? Dan kunt u inloggen, een e-mail sturen of bellen met Aegon.

Staat uw vraag er niet tussen?