Skip to main content

Welkom username.

Uw vorige bezoek was op 00-00-0000 om 00:00 uur

Search form

Veelgestelde vragen schade melden inboedel

Ik heb schade aan mijn camera, mobiele telefoon, smartwatch, laptop of tablet. Wat moet ik doen?
Schade aan uw apparatuur meldt u onder uw inboedelverzekering
Meld dan uw schade op de inboedelverzekering. Als uw schade nog niet hersteld is en u wilt de schade laten herstellen bel dan met 088 344 00 00. Is uw schade al hersteld? Meld deze dan online via de pagina Schade melden.
 
Heeft u geen inboedelverzekering bij Aegon? En is de schade op vakantie ontstaan?
U kunt uw schade dan melden onder uw reisverzekering. U meldt uw schade op de pagina Schade melden.
 
Meer informatie kun u vinden op de pagina: Uw telefoon, tablet of laptop is kapot, wat nu?

Heeft u een vraag over uw eigen product? Dan kunt u inloggen, een e-mail sturen of bellen met Aegon.

Hoe meld ik een lekkage of waterschade en wat moet ik doen?
Als u direct hulp nodig heeft bel met 088 344 00 00
Hier helpen wij u direct verder wanneer u met spoed een hersteller nodig heeft.

U kunt uw schade melden via onze website
U heeft schade aan uw huis. Bijvoorbeeld door een gesprongen waterleiding door bevriezing? Dan kunt u uw schade online melden onder uw woonhuisverzekering.
Heeft u schade aan uw bezittingen, zoals nat geworden meubels of kleding? Dan kunt u de schade melden onder uw inboedelverzekering.

Heeft u een vraag over uw eigen product? Dan kunt u inloggen, een e-mail sturen of bellen met Aegon.

Wat is de status van afhandeling van mijn schade?
U vindt de status van uw schade in Mijn Aegon
Log in op Mijn Aegon en doorloop de volgende stappen:
  • Klik op de verzekering waarvan u de status van de schade wil weten
  • Klik boven in het scherm op 'Schades'
  • In dit scherm staat bij 'Status' hoe ver wij met afhandeling van uw schade zijn.

Er zijn drie verschillende statussen mogelijk
  • In behandeling. Wij zijn uw schademelding nog aan het behandelen.
  • Aflopend. U ontvangt op zeer korte termijn een brief of e-mail met de uitkomst van uw schade.
  • Gesloten. Wij hebben uw schademelding afgehandeld.


In het tabblad Correspondentie vindt u meer informatie
Heeft uw schade de status in behandeling? Dan ziet u op deze pagina het verloop van uw schademelding. U ziet ook of wij nog wachten op bepaalde informatie. U vindt hier ook de betalingsbrief als wij hebben uitbetaald aan u of uw tussenpersoon.

Kijk in de Aegon Schadewijzers voor meer informatie over het schademeldingsproces
Bekijk ook de verzekeringsvoorwaarden voor de verzekeringen bij Aegon voor auto, inboedel, woonhuis(opstal), reis, rechtsbijstand, aansprakelijkheid en ongevallen.

Heeft u een vraag over uw eigen product? Dan kunt u inloggen, een e-mail sturen of bellen met Aegon.

Wat kan ik verwachten als een reparatiebedrijf dat aangesloten is bij Aegon mijn mobiele telefoon, smartwatch, laptop of tablet repareert?
Het reparatiebedrijf neemt binnen één werkdag telefonisch contact met u op
In dit gesprek maakt u afspraken over het repareren van de schade. Bekijk uw voorwaarden om te controleren welk eigen risico van toepassing is voor uw schade. Op uw polis vindt u het voorwaardennummer dat voor u van toepassing is.
 
Hoe lang herstel van schade duurt, hangt af van uw apparaat
  • Het repareren van uw mobiele telefoon duurt 4 werkdagen.
  • Het repareren van uw tablet of laptop duurt 5 werkdagen.
Na reparatie stuurt het reparatiebedrijf het apparaat aan u terug. Laat u een apparaat repareren dat minder vaak voorkomt? Dan kan het apparaat een langere reparatieperiode hebben. Dit komt doordat sommige onderdelen dan niet op voorraad zijn.
 
Wilt u de status van uw reparatie volgen?
Het reparatiebedrijf stuurt u een e-mail hoe u uw reparatie online kunt volgen.

Heeft u een vraag over uw eigen product? Dan kunt u inloggen, een e-mail sturen of bellen met Aegon.

Staat uw vraag er niet tussen?