Skip to main content

Welkom username.

Uw vorige bezoek was op 00-00-0000 om 00:00 uur

Search form

Veelgestelde vragen schade melden opstal

Wat is er gedekt onder de opstalverzekering?

Onder de opstalverzekering valt de schade aan uw woonhuis
U heeft de keus onder het Woon- & Vrijetijd voor een Basisdekking en een Allrisk dekking. Kijk in Mijn Aegon om te zien welke dekking u heeft. 

Bent u verzekerd met de Basisdekking?
U kunt in uw voorwaarden kijken wat er precies verzekerd is met de Basisdekking
Hieronder valt onder andere:

  • Brand
  • Storm
  • Diefstal
  • Waterschade

Bent u verzekerd met de Allriskdekking?
Dan bent u voor alles verzekerd wat niet uitgesloten is in uw voorwaarden. U bent dus verzekerd voor bijna iedere andere onvoorziene gebeurtenis, die een beschadiging veroorzaakt en plotseling en onverwachts ontstaat.
 
Hier vindt u de voorwaarden van het Woon- & VrijeTijdpakket
 

Heeft u een vraag over uw eigen product? Dan kunt u inloggen, een e-mail sturen of bellen met Aegon.

Hoe meld ik een lekkage of waterschade en wat moet ik doen?

Als u direct hulp nodig heeft bel met 088 344 00 00
Hier helpen wij u direct verder wanneer u met spoed een hersteller nodig heeft.

U kunt uw schade melden via onze website
U heeft schade aan uw huis. Bijvoorbeeld door een gesprongen waterleiding door bevriezing? Dan kunt u uw schade online melden onder uw woonhuisverzekering.
Heeft u schade aan uw inboedel, zoals nat geworden meubels of kleding? Dan kunt u de schade melden onder uw inboedelverzekering.

Heeft u een vraag over uw eigen product? Dan kunt u inloggen, een e-mail sturen of bellen met Aegon.

Ben ik verzekerd als ik schade heb door blikseminslag, kortsluiting of stroomuitval?

Schade door blikseminslag is gedekt op uw inboedelverzekering
Heeft u schade aan elektronische apparatuur? Breng het apparaat dan meteen naar een erkend reparateur voor een technisch rapport waarin staat of herstel mogelijk is. Het rapport stuurt u mee met uw schademelding op uw inboedelverzekering.

Schade door kortsluiting kunt u melden
In sommige gevallen is schade die is ontstaan door kortsluiting gedekt. U kunt de schade melden. Binnen 10 werkdagen krijgt u een reactie van ons.

Bij schade aan uw mobiele telefoon, laptop of tablet belt u met de Aegon Schade Service
De Aegon Schade Service is bereikbaar op telefoonnummer 088 344 00 00. Wij schakelen een reparateur voor u in.



 

Heeft u een vraag over uw eigen product? Dan kunt u inloggen, een e-mail sturen of bellen met Aegon.

Staat uw vraag er niet tussen?