Skip to main content

Welkom username.

Uw vorige bezoek was op 00-00-0000 om 00:00 uur

Search form

Uw levensverzekering wijzigen of stopzetten

Hoe wijzig ik mijn naam op mijn levensverzekering of hypotheek?

U kunt de voor- of achternaam op uw verzekering wijzigen
Dit kan als de verzekering op uw eigen naam blijft staan. Bijvoorbeeld als u uw naam wilt wijzigen na een huwelijk.

Stuur hiervoor een schriftelijk en ondertekend verzoek in
Daarbij voegt u een kopie van de akte van inschrijving bij de Burgerlijke stand of van het Koninklijk Besluit. U stuurt uw brief naar onderstaand adres. U mag dit verzoek ook inscannen en naar ons mailen.

Aegon Levensverzekering N.V.
Postbus 23001
8900 MB Leeuwarden

Wij passen uw naam binnen 10 werkdagen aan
U ontvangt hiervan een schriftelijke bevestiging.

Heeft u een vraag over uw eigen product? Dan kunt u inloggen op Mijn Aegon.

Hoe wijzig ik de verzekeringnemer op mijn levensverzekering?

U kunt dit doorgeven via Mijn Aegon
U doet dit op de volgende manier:

  • U logt in op mijn Aegon
  • U gaat naar het tabblad ‘Wijziging’ bij uw levensverzekering
  • U klikt hier onderaan op de knop ‘Wijzigen’. U krijgt een digitaal formulier waar u uw verzoek kunt invullen. De gevraagde documenten kunt u als bijlage meesturen.
  • Als u het formulier verzendt, ontvangt u automatisch een digitale ontvangstbevestiging. 

Wij nemen uw verzoek in behandeling. Binnen 10 werkdagen krijgt u van ons een reactie. Vaak zal dit schriftelijk gebeuren. Als wij het product gewijzigd hebben, kunt u dat zien in Mijn Aegon.

Wilt u niet online wijzigen of lukt het niet?
Dan kunt u het formulier Akte van overdracht  uitprinten, invullen, inscannen en naar ons e-mailen.
Als u het formulier per post wil sturen, dan kan dit naar onderstaand adres.

Aegon Levensverzekering NV,
Postbus 23001,
8900 MB Leeuwarden

Heeft u een vraag over uw eigen product? Dan kunt u inloggen op Mijn Aegon.

Hoe ontvang ik het jaaroverzicht van mijn levensverzekering van Aegon?
De fiscale informatie is beschikbaar in Mijn Aegon
Deze informatie hebben wij voor u al aan de Belastingdienst doorgegeven in de vooringevulde belastingaangifte.

Wij sturen u een e-mail als er een nieuw jaaroverzicht voor u klaarstaat
In Mijn Aegon staat vanaf februari uw jaaroverzicht van het voorgaande kalenderjaar voor u klaar. 
Jaaroverzichten van inkomensverzekeringen en uitkerende lijfrenteverzekeringen staan nog niet in Mijn Aegon.

U gaat voor uw jaaroverzicht in uw account naar uw Aegonproduct
Daar kiest u voor Mijn documenten. Hier vindt u uw fiscale informatie en eventuele beleggingsinformatie
U klikt vervolgens op het pdf-icoon om het jaaroverzicht te openen.
Dit icoon staat achter de regel waarin het jaaroverzicht staat omschreven. U print uw jaaroverzicht via het printer-icoon. Dit icoon vindt u rechtsboven in het scherm.

Heeft u nog geen Mijn Aegon account? 
U maakt een Mijn Aegon account aan via Direct toegang tot Mijn Aegon

Heeft u aangegeven dat u uw productinformatie niet digitaal wilt ontvangen? Dan sturen wij de beleggingsinformatie uit het jaaroverzicht ook per post.

 


 

Heeft u een vraag over uw eigen product? Dan kunt u inloggen op Mijn Aegon.

Waarom wordt de afkoopwaarde in mijn beleggingsinformatie vermeld?
Er zijn verzekeringen waarbij de afkoopwaarde niet gelijk is aan de belegde waarde. In die gevallen vermelden wij vanaf 2012 ook de afkoopwaarde in de beleggingsinformatie.

Het verschil tussen de afkoopwaarde en de belegde waarde kan worden veroorzaakt door de verrekening van kosten. Of door het toevoegen van de reserve van de overlijdensrisicoverzekering aan de belegde waarde.

Heeft u een vraag over uw eigen product? Dan kunt u inloggen op Mijn Aegon.