Overslaan en naar de inhoud gaan

Welkom username.

Uw vorige bezoek was op 00-00-0000 om 00:00 uur

Ben ik verzekerd voor het annuleren van mijn reis als er code geel is afgegeven voor mijn bestemming?

Het is afhankelijk van een aantal voorwaarden of je hiervoor verzekerd bent
Wij vergoeden de annuleringskosten als je aan alle onderstaande voorwaarden voldoet:

  • het hoofddoel* van jouw reis vervalt vanwege de coronamaatregelen;
  • je vertrekt binnen 7 dagen;
  • je hebt de allriskdekking;
  • de Aegon Doorlopende Reisverzekering Allrisk is afgesloten vóór 14 maart 2020;
  • de reis is geboekt vóór 14 maart 2020;
  • de reis is geboekt voordat op de plaats van bestemming code geel, oranje of rood van kracht was vanwege het coronavirus;
  • de reis kan niet middels een voucher of via omboeking kosteloos in een andere periode worden geboekt. Ook kun je geen geld terugkrijgen van je reisaanbieder. Goed om te weten: bij het indienen van een claim hebben wij een kopie nodig van het bericht van je reisaanbieder, waarin staat dat er in jouw situatie geen compensatieregeling wordt getroffen. Dit kan bijvoorbeeld een brief, e-mail of chatbericht zijn.


*Voorbeeld: 
Ga je een weekend naar Disneyland Parijs met de Thalys, maar is het park gesloten vanwege het coronavirus? Dan krijg je de kosten vergoed als Disneyland Parijs en de Thalys geen compensatie bieden (voucher, omboeking of terugbetaling). Ga je een lang weekend naar Parijs waarvan je een dag naar Disney gaat, en is het park gesloten, dan vervalt het hoofddoel van je reis niet en bieden wij geen dekking voor annulering.