Skip to main content

Welkom username.

Uw vorige bezoek was op 00-00-0000 om 00:00 uur

Search form

Service & contact

Antwoord op veelgestelde vragen

Is het annuleren van mij reis of andere schade door de couppoging in Turkije gedekt?

U heeft geen dekking op uw reisverzekering voor schade door de couppoging
Een coup of poging daartoe valt onder molest. Schades door molest sluiten wij in onze voorwaarden uit van dekking. Dit geldt voor alle schades die verband houden met de couppoging in Turkije.

Heeft u een vraag over uw eigen product? Dan kunt u inloggen, een e-mail sturen of bellen met Aegon.

Hoe kan ik een schade melden op mijn schadeverzekering?

Vervelend om te horen dat u schade heeft geleden
Meld uw schade via onze website. Meldt u de schade online via onze website? Dan hoeft u niet een papieren schadeformulier in te vullen. U kunt bellen met Aegon als het gaat om een schade die u met spoed aan Aegon moet melden.

Meer weten over het verloop van het schademeldingsproces?
Bekijk onze schadewijzers voor meer informatie.  Heeft u een vraag over dekking tijdens uw vakantie? Bekijk www.aegon.nl/vakantie voor meer informatie.

 

Heeft u een vraag over uw eigen product? Dan kunt u inloggen, een e-mail sturen of bellen met Aegon.

Ik wil een lagere hypotheekrente. Is dat mogelijk?

U kunt uw renteafspraak omzetten naar de marktrente
Uw adviseur berekent voor u of het verlagen van de hypotheekrente voordelig is. U ontvangt hiervoor een offerte.

U betaalt mogelijk omzettingskosten
Dit is een vergoeding voor het feit dat u het afgesloten hypotheekcontract openbreekt. 

Mag ik mijn hypotheekrente middelen met de huidige lage rente?
Klanten met een Aegon hypotheek kunnen vanaf 1 oktober 2016 een verzoek om rentemiddeling doen. Wij maken de voorwaarden uiterlijk 1 september bekend. Aanleiding voor de invoering van de rentemiddeling is de hypotheekrente die in de afgelopen jaren fors is gedaald.

Voor een verzoek tot rentemiddeling verwijzen wij u naar uw adviseur
Het gaat om een ingrijpende aanpassing van uw hypotheek(voorwaarden). Uw adviseur kan u daar bij helpen.

Heeft u een vraag over uw eigen product? Dan kunt u inloggen, een e-mail sturen of bellen met Aegon.

Hoe kan ik een factuur uit het bouwdepot declareren?

U kunt declareren via post, e-mail en de Mijn Aegon app.

Via de Mijn Aegon app, declareert u direct uw facturen
U kunt eenvoudig uw declaraties indienen. Binnen 24 uur staat het geld op uw rekening.

Via www.aegon.nl/particulier/hypotheek/bouwdepot-aegon-hypotheken/ kunt u declareren
U kunt via online declareren een bedrag uit het bouwdepot laten uitbetalen. Het duurt ongeveer 5 werkdagen voordat het geld op uw rekening staat. Houdt er rekening me dat het bestand (factuur) dat u upload maximaal 5 MB is.

Per post
Heeft u liever een papieren bouwdepot formulier? Download dan het declaratieformulier uitbetaling bouwdepot. Voor een verbouwing met energiebesparende maatregelen kunt u het declaratieformulier uitbetaling bouwdepot energie gebruiken. Na ontvangst van uw verzoek duurt het ongeveer 5 werkdagen voor het geld op uw rekening is bijgeschreven. U kunt het ondertekende formulier en de rekeningen inscannen en per e-mail sturen naar bouwdepot@aegon.nl.

Heeft u al facturen, maar uw hypotheek is nog niet gepasseerd?
In dat geval mag u de facturen indienen. De facturen mogen niet van voor de offertedatum van de hypotheek zijn. We betalen pas uit nadat uw hypotheek is gepasseerd.

Heeft u een vraag over uw eigen product? Dan kunt u inloggen, een e-mail sturen of bellen met Aegon.

Hoe kan ik het nettobedrag berekenen bij afkoop van mijn lijfrenteverzekering?

U kunt zelf hier een berekening maken zodat u een goede keuze kunt maken voor afkopen of niet
Dit is een voorlopige berekening. Pas na uw belastingaangifte berekent de Belastingdienst de definitieve belasting. U krijgt dan nog geld terug of u moet nog bijbetalen. De gegevens die u nodig heeft om deze berekening te maken staan in de opgave van de afkoopbrief.

Meer informatie leest u op www.aegon.nl/netto-berekening. U kunt ook bij uw adviseur terecht voor meer informatie.

Heeft u een vraag over uw eigen product? Dan kunt u inloggen, een e-mail sturen of bellen met Aegon.

Om u zo snel mogelijk te helpen, hebben we hieronder de kortste weg naar uw antwoord uitgestippeld.

1. Vind zelf uw antwoord