Skip to main content

Welkom username.

Uw vorige bezoek was op 00-00-0000 om 00:00 uur

Search form

Phishing mail in omloop

Er wordt op dit moment een phishing e-mail verstuurd naar sommige Aegon klanten. Dit is geen e-mail van Aegon. Wij adviseren deze e-mail direct te verwijderen.

Service & contact

Antwoord op veelgestelde vragen

Ik heb schade aan mijn mobiele telefoon, smartwatch, laptop of tablet. Wat moet ik doen?

U meld uw schade bij Aegon
Het hangt af de verzekering die u heeft en uw situatie, of schade gedekt is. Ontstaat schade in Nederland? Dan valt de schade onder de inboedelverzekering. Alleen als u een inboedelverzekering met basisdekking heeft, is de schade aan uw apparaten niet verzekerd. Ontstaat schade op vakantie? Dan valt de schade onder uw reisverzekering. 
 
Bij Allrisk en Online inboedelverzekering belt u met Aegon Schade Service
Bel met Aegon Schade Service voor het melden van uw schade en kies optie 3. Houd de volgende informatie bij de hand:
  • Merk en type toestel
  • Datum van de schade
  • Oorzaak van de schade
  • Aanschafdatum van uw toestel
Wij zorgen ervoor dat uw apparaat bij een hersteller komt, die probeert uw apparaat te repareren. De Aegon Schade Service vertelt u hier meer over.

Meld schade bij de reisverzekering online
U kunt uw schade hier online melden of via Mijn Aegon app. Wij hebben bij de schademelding de volgende stukken nodig:
  • Boekingsnota
  • Omschrijving hoe de schade is ontstaan
  • Aankoopnota van uw apparaat
  • Herstelofferte van uw apparaat
Een schadebehandelaar beoordeelt de schade.

Heeft u een vraag over uw eigen product? Dan kunt u inloggen, een e-mail sturen of bellen met Aegon.

Hoe kan ik een schade melden op mijn schadeverzekering?

Vervelend om te horen dat u schade heeft geleden
Meld uw schade via onze website. Meldt u de schade online via onze website? Dan hoeft u niet een papieren schadeformulier in te vullen. U kunt bellen met Aegon als het gaat om een schade die u met spoed aan Aegon moet melden.

Meer weten over het verloop van het schademeldingsproces?
Bekijk onze schadewijzers voor meer informatie.  Heeft u een vraag over dekking tijdens uw vakantie? Bekijk www.aegon.nl/vakantie voor meer informatie.

 

Heeft u een vraag over uw eigen product? Dan kunt u inloggen, een e-mail sturen of bellen met Aegon.

Ik wil een lagere hypotheekrente. Is dat mogelijk?

U kunt uw renteafspraak omzetten naar de marktrente
Uw adviseur berekent voor u of het verlagen van de hypotheekrente voordelig is. U ontvangt hiervoor een offerte.

U betaalt mogelijk omzettingskosten
Dit is een vergoeding voor het feit dat u het afgesloten hypotheekcontract openbreekt. 

Mag ik mijn hypotheekrente middelen met de huidige lage rente?
Klanten met een Aegon hypotheek kunnen vanaf 1 oktober 2016 een verzoek om rentemiddeling doen. Wij maken de voorwaarden uiterlijk 1 september bekend. Aanleiding voor de invoering van de rentemiddeling is de hypotheekrente die in de afgelopen jaren fors is gedaald.

Voor een verzoek tot rentemiddeling verwijzen wij u naar uw adviseur
Het gaat om een ingrijpende aanpassing van uw hypotheek(voorwaarden). Uw adviseur kan u daar bij helpen.

Heeft u een vraag over uw eigen product? Dan kunt u inloggen, een e-mail sturen of bellen met Aegon.

Hoe kan ik een factuur uit het bouwdepot declareren?

U kunt declareren via post, e-mail en de Mijn Aegon app.

Via de Mijn Aegon app, declareert u direct uw facturen
U kunt eenvoudig uw declaraties indienen. Binnen 24 uur staat het geld op uw rekening.

Via www.aegon.nl/particulier/hypotheek/bouwdepot-aegon-hypotheken/ kunt u declareren
U kunt via online declareren een bedrag uit het bouwdepot laten uitbetalen. Het duurt ongeveer 5 werkdagen voordat het geld op uw rekening staat. Houdt er rekening me dat het bestand (factuur) dat u upload maximaal 5 MB is.

Per post
Heeft u liever een papieren bouwdepot formulier? Download dan het declaratieformulier uitbetaling bouwdepot. Voor een verbouwing met energiebesparende maatregelen kunt u het declaratieformulier uitbetaling bouwdepot energie gebruiken. Na ontvangst van uw verzoek duurt het ongeveer 5 werkdagen voor het geld op uw rekening is bijgeschreven. U kunt het ondertekende formulier en de rekeningen inscannen en per e-mail sturen naar bouwdepot@aegon.nl.

Heeft u al facturen, maar uw hypotheek is nog niet gepasseerd?
In dat geval mag u de facturen indienen. De facturen mogen niet van voor de offertedatum van de hypotheek zijn. We betalen pas uit nadat uw hypotheek is gepasseerd.

Heeft u een vraag over uw eigen product? Dan kunt u inloggen, een e-mail sturen of bellen met Aegon.

Hoe kan ik het nettobedrag berekenen bij afkoop van mijn lijfrenteverzekering?

U kunt zelf hier een berekening maken zodat u een goede keuze kunt maken voor afkopen of niet
Dit is een voorlopige berekening. Pas na uw belastingaangifte berekent de Belastingdienst de definitieve belasting. U krijgt dan nog geld terug of u moet nog bijbetalen. De gegevens die u nodig heeft om deze berekening te maken staan in de opgave van de afkoopbrief.

Meer informatie leest u op www.aegon.nl/netto-berekening. U kunt ook bij uw adviseur terecht voor meer informatie.

Heeft u een vraag over uw eigen product? Dan kunt u inloggen, een e-mail sturen of bellen met Aegon.

Om u zo snel mogelijk te helpen, hebben we hieronder de kortste weg naar uw antwoord uitgestippeld.

1. Vind zelf uw antwoord