Skip to main content

username

Welkom username.

Uw vorige bezoek was op 00-00-0000 om 00:00 uur

Search form

Service & contact

Antwoord op de meest gestelde vragen

Wat doe ik met een phishing e-mail?

Een phishing e-mail is een e-mail waarbij het lijkt alsof Aegon de afzender van de e-mail is. In werkelijkheid wordt deze verstuurd door een andere, nog onbekende afzender. Als in de e-mail wordt gevraagd om een bijlage te openen, adviseren wij u dringend dit niet te doen. Klik ook nooit op een link in een e-mail waarover u twijfelt. U kunt de link controleren door met u muis op de link te gaan staan zonder te klikken. Meestal verschijnt het adres in beeld waar de link daadwerkelijk naar toe gaat. 

Aegon vraagt klanten nooit om persoonlijke gegevens of om bijlagen te openen met als doel gegevens bij te werken. Wij adviseren u de e-mail te verwijderen en een virus-scan uit te voeren.

U heeft de bijlage bij de phishing e-mail geopend of u heeft gereageerd op het verzoek
Bij Aegon bank is het alleen mogelijk om naar een vaste tegenrekening over te boeken. Criminelen kunnen uw saldo dus niet naar een andere, bij ons onbekende rekening, overmaken. Wij raden u wel dringend aan om uw wachtwoord te wijzigen. Dit kunt u op twee manieren doen:

• Als u bent ingelogd op Mijn Aegon kunt u via het tabblad ‘mijn gegevens’ uw wachtwoord direct wijzigen
• Via www.aegon.nl/inloggen kunt u klikken op de link ‘toegangsgegevens vergeten’. U kunt dan een nieuw wachtwoord aanvragen

Ook adviseren wij u een virus-scan uit te voeren.

Heeft u een vraag over uw eigen product? Dan kunt u inloggen, een e-mail sturen of bellen met Aegon.

Hoe vraag ik toegang aan voor Mijn Aegon?

Ik heb geen inloggegevens voor Mijn Aegon, hoe kan ik deze aanvragen?
U kunt direct inloggegevens aanmaken op www.aegon.nl via 'Log in'. U drukt dan op de blauwe knop toegang aanvragen. U doorloopt dan de volgende stappen:

Stap 1: U klikt op 'Toegang aanvragen'. Er verschijnt een pagina. Hier vult u uw persoonlijke gegevens in. U klikt op'Bevestig en kies inloggegevens'.

Stap 2: U kiest uw inloggegevens; gebruikersnaam en wachtwoord. Let u erop dat uw wachtwoord en gebruikersnaam voldoen aan de gestelde eisen voor inloggegevens van Mijn Aegon? U kunt op het vraagteken achter 'wachtwoord' en 'gebruikersnaam' klikken voor de eisen die wij stellen aan uw inloggegevens. U klikt na het invoeren van uw inloggegevens op de knop 'Bevestig en ga verder'.

Stap 3: U mag een sociaal netwerk koppelen aan Mijn Aegon. U kunt kiezen tussen Facebook, Google LinkedIn of nee bedankt, ik wil niet inloggen via een sociaal netwerk. Nadat u uw keuze heeft gemaakt, klikt u op 'Bevestig en ga verder'.

Stap 4: U krijgt een bevestiging van uw gegevens. Op deze pagina leest u ook de internetvoorwaarden. U moet 'Ja ik ga akkoord met de internetvoorwaarden' aanvinken. U klikt daarna op 'Verstuur mijn activatiecode'.

Stap 5: U krijgt een scherm met 'Bedankt voor uw aanvraag'. U heeft nu succesvol toegang aangevraagd tot Mijn Aegon. Om toegang tot Mijn Aegon te activeren, ontvangt u los per e-mail of post een activatiecode. U activeert uw Mijn Aegon via www.aegon.nl/activeren of www.aegon.nl via Service & Contact via het blauwe blok 'Inloggen' aan de linkerkant van het scherm.

Binnen Nederland is een activatiecode per post 10 dagen geldig. Buiten Nederland is een activatiecode per post 30 dagen geldig. Een activatiecode per e-mail is 3 uur geldig. U kunt één keer per 24 uur een activatiecode aanvragen.

Heeft u een vraag over uw eigen product? Dan kunt u inloggen, een e-mail sturen of bellen met Aegon.

Hoe kan ik een adreswijziging doorgeven?

U kunt uw adreswijziging direct online aan ons doorgeven via adreswijziging
Dit geldt voor een verhuizing binnen Nederland, maar ook voor een verhuizing naar of in het buitenland. Als u een account heeft, kunt u uw adreswijziging ook doorgeven via Mijn Aegon. Als u nog geen account heeft voor Mijn Aegon, kunt u deze gemakkelijk aanmaken via www.mijnaegon.nl. Dit account maakt u dan aan op het bij Aegon bekende adres.

U kunt uw adreswijziging ook schriftelijk aan ons doorgeven met een ondertekend verzoek
U geeft hiervoor de volgende gegevens aan ons:

  • uw naam en voorletters
  • uw oude en nieuwe adres
  • uw geboortedatum
  • uw polis en/of rekeningnummer(s)
  • eventuele meeverhuizers


Dit stuurt u naar:
Aegon Nederland
Postbus 202
2501 CE Den Haag

Heeft u een vraag over uw eigen product? Dan kunt u inloggen, een e-mail sturen of bellen met Aegon.

Hoe kan ik een schade melden op mijn schadeverzekering?

Vervelend om te horen dat u schade heeft geleden
Meld uw schade via onze website. Meldt u de schade online via onze website? Dan hoeft u niet een papieren schadeformulier in te vullen. U kunt bellen met Aegon als het gaat om een schade die u met spoed aan Aegon moet melden.

Meer weten over het verloop van het schademeldingsproces?
Bekijk onze schadewijzers voor meer informatie

 

Heeft u een vraag over uw eigen product? Dan kunt u inloggen, een e-mail sturen of bellen met Aegon.

Hoe wijzig ik mijn rekeningnummer?

U kunt uw rekeningnummer ook wijzigen met het machtigingsformulier
Gebruik hiervoor het machtigingsformulier dat u kunt downloaden van onze website. Wanneer u dit formulier print, invult en na ondertekening instuurt, passen wij na ontvangst uw rekeningnummer aan. 
Het kan zijn dat er nog één termijn van uw oude rekening wordt geïncasseerd. De eerstvolgende periode incasseren wij uw premie of inleg automatisch van het juiste rekeningnummer.

Het ingevulde machtigingsformulier kunt u per e-mail of per post naar ons toesturen
U kunt het ingevulde machtigingsformulier inscannen en per e-mail zenden naar fsdeb@aegon.nl. U mag ook een goed leesbare foto e-mailen. Per post verzend u het formulier naar:

Aegon Nederland N.V.
FS Financieel Beheer
Antwoordnummer 6500
8900 RA Leeuwarden

Heeft u een vraag over uw eigen product? Dan kunt u inloggen, een e-mail sturen of bellen met Aegon.

Ik heb geen jaaroverzicht ontvangen. Kan ik een kopie jaaroverzicht krijgen?

In het verzendschema staat wanneer u uw jaaroverzicht 2015 ontvangt
U vindt het verzendschema van de jaaroverzichten 2015 op onze website. Veel jaaroverzichten van Aegon zijn online via Mijn Aegon en de Mijn Aegon app beschikbaar. In het verzendschema ziet u of u uw jaaroverzicht via Mijn Aegon en de Mijn Aegon app ontvangt of per post. 

Uw jaaroverzicht 2015 vindt u bij 'Mijn documenten' in Mijn Aegon
U logt in op Mijn Aegon via onze website. Verwacht u wel een jaaroverzicht maar staat deze niet online? Of heeft u het overzicht niet per post ontvangen? Neem dan contact op met onze klantenservice via 088 344 12 34. Heeft u een Arbeidsongeschiktheids-, een Woonlasten- of een Ongevallenverzekering? Bel dan naar 088 344 0053.

Uw jaaroverzicht staat niet online of u heeft deze niet per post ontvangen?
Dan kan het zijn dat er voor uw product geen jaaroverzicht nodig is. Wij maken alleen jaaroverzichten aan voor producten waarvan de gegevens nodig zijn voor belastingaangifte.

U kunt zelf uw account aanvragen voor Mijn Aegon, als u nog geen inloggegevens heeft.

Heeft u een vraag over uw eigen product? Dan kunt u inloggen, een e-mail sturen of bellen met Aegon.

Om u zo snel mogelijk te helpen, hebben we hieronder de kortste weg naar uw antwoord uitgestippeld.

1. Vind zelf uw antwoord