Skip to main content

Welkom username.

Uw vorige bezoek was op 00-00-0000 om 00:00 uur

Search form

Service & contact

Antwoord op veelgestelde vragen

Hoe kan ik een adreswijziging doorgeven?

U kunt uw adreswijziging direct online aan ons doorgeven via adreswijziging
Dit geldt voor een verhuizing binnen Nederland, maar ook voor een verhuizing naar of in het buitenland. Als u een account heeft, kunt u uw adreswijziging ook doorgeven via Mijn Aegon. Als u nog geen account heeft voor Mijn Aegon, kunt u deze gemakkelijk aanmaken via www.mijnaegon.nl. Dit account maakt u dan aan op het bij Aegon bekende adres.

U kunt uw adreswijziging ook schriftelijk aan ons doorgeven met een ondertekend verzoek
U geeft hiervoor de volgende gegevens aan ons:

  • uw naam en voorletters
  • uw oude en nieuwe adres
  • uw geboortedatum
  • uw polis en/of rekeningnummer(s)
  • eventuele meeverhuizers


Dit stuurt u naar:
Aegon Nederland
Postbus 202
2501 CE Den Haag

Heeft u een vraag over uw eigen product? Dan kunt u inloggen, een e-mail sturen of bellen met Aegon.

Hoe vraag ik toegang aan voor Mijn Aegon?

U kunt direct inloggegevens aanmaken op www.aegon.nl via 'Log in'
U drukt dan op de blauwe knop toegang aanvragen. U doorloopt dan de volgende stappen:

Stap 1: U klikt op 'Toegang aanvragen'. Er verschijnt een pagina. Hier vult u uw persoonlijke gegevens in. U klikt op 'Bevestig en kies inloggegevens'.

Stap 2: U kiest uw inloggegevens; gebruikersnaam en wachtwoord. Let u erop dat uw wachtwoord en gebruikersnaam voldoen aan de gestelde eisen voor inloggegevens van Mijn Aegon? U kunt op het vraagteken achter 'wachtwoord' en 'gebruikersnaam' klikken voor de eisen die wij stellen aan uw inloggegevens. U klikt na het invoeren van uw inloggegevens op de knop 'Bevestig en ga verder'.

Stap 3: U mag een sociaal netwerk koppelen aan Mijn Aegon. U kunt kiezen tussen Facebook, Google LinkedIn of nee bedankt, ik wil niet inloggen via een sociaal netwerk. Nadat u uw keuze heeft gemaakt, klikt u op 'Bevestig en ga verder'.

Stap 4: U krijgt een bevestiging van uw gegevens. Op deze pagina leest u ook de internetvoorwaarden. U moet 'Ja ik ga akkoord met de internetvoorwaarden' aanvinken. U klikt daarna op 'Verstuur mijn activatiecode'.

Stap 5: U krijgt een scherm met 'Bedankt voor uw aanvraag'. U heeft nu succesvol toegang aangevraagd tot Mijn Aegon.

Om toegang tot Mijn Aegon te activeren, ontvangt u los per e-mail of post een activatiecode
Uw activatiecode is beperkt geldig:

  • Een activatiecode per post naar een adres in Nederland is 10 dagen geldig.
  • Een activatiecode per post naar een adres in het buitenland is 30 dagen geldig.
  • Een activatiecode per e-mail is 3 uur geldig.
U activeert uw Mijn Aegon via www.aegon.nl/activeren of www.aegon.nl via Service & Contact via het blauwe blok 'Inloggen' aan de linkerkant van het scherm.

Heeft u een vraag over uw eigen product? Dan kunt u inloggen, een e-mail sturen of bellen met Aegon.

Hoe kan ik het nettobedrag berekenen bij afkoop van mijn lijfrenteverzekering?

U kunt zelf hier een berekening maken zodat u een goede keuze kunt maken voor afkopen of niet
Dit is een voorlopige berekening. Pas na uw belastingaangifte berekent de Belastingdienst de definitieve belasting. U krijgt dan nog geld terug of u moet nog bijbetalen. De gegevens die u nodig heeft om deze berekening te maken staan in de opgave van de afkoopbrief.

Meer informatie leest u op www.aegon.nl/netto-berekening. U kunt ook bij uw adviseur terecht voor meer informatie.

Heeft u een vraag over uw eigen product? Dan kunt u inloggen, een e-mail sturen of bellen met Aegon.

Hoe kan ik via automatische incasso betalen?

U wijzigt zelf de betaalwijze in automatische incasso via Mijn Aegon voor uw levensverzekering of schadeverzekering
U gaat naar uw Mijn Aegon account. U kiest in het blauwe menu links voor 'Mijn Gegevens'. De optie staat op de pagina 'Mijn Gegevens' bij het kopje 'Betaalgegevens'.

U kunt ook het formulier "Machtiging automatische incasso" gebruiken
Dit kan voor alle producten waarvoor een incasso mogelijk is. U print het formulier "machtiging automatische incasso" en vult deze in. Na ondertekening scant u het formulier in en stuurt u deze per e-mail naar Aegon.

U kunt uw verzoek ook per brief aan ons doorgeven
Heeft u geen mogelijkheid om het machtigingsformulier te downloaden? Dan mag u ook zelf een brief opstellen waarin u in ieder geval de volgende gegevens vermeldt;

  • Uw naam, adres en woonplaats
  • Het polisnummer waarvoor u een automatische incasso wilt
  • Het rekeningnummer waar wij de betaling van kunnen afschrijven
  • Uw handtekening

U kunt uw brief inscannen en per e-mail verzenden of per post versturen naar onderstaand adres.

Na ontvangst van het formulier of uw brief, voeren wij de wijziging door. De eerstvolgende periode incasseren wij uw premie of inleg dan automatisch van uw juiste rekeningnummer.

Aegon N.V.
Postbus 23001
8900 MB Leeuwarden

Heeft u een vraag over uw eigen product? Dan kunt u inloggen, een e-mail sturen of bellen met Aegon.

Wat mag ik declareren op mijn bouwdepot en hoe declareer ik dit?

Uit het bouwdepot betaalt u materialen voor en werkzaamheden aan uw woning
Dit kan bijvoorbeeld laminaat, een keuken of schilderwerk zijn. Inrichting, zoals gordijnen en meubels, kunt u niet betalen uit een bouwdepot.

Stuur ons altijd een factuur of kassabon voorzien van uw handtekening
Wij accepteren géén digitale handtekening. Een factuur moet altijd op uw naam staan. Contante aankopen en kassabonnetjes zonder naam mogen wel. Het uitbetalen van een factuur van een buitenlands bedrijf is mogelijk, wanneer op de rekening een BTW-nummer en een Nederlands rekeningnummer staat. Een inschrijving bij de Kamer van Koophandel is niet nodig. Wij kunnen het geld ook rechtstreeks aan u uitbetalen.

U kiest zelf of u via post, online of via Mijn Aegon app declareert Facturen die u digitaal, via Mijn Aegon app of aegon.nl, gaat declareren moet u altijd voorzien van uw handtekening. Een digitale handtekening accepteren wij niet.
Hoelang uitbetaling duurt, hangt af van de manier waarop u declareert
Declareert u:
  • Via Mijn Aegon app? Binnen 24 uur staat het geld op uw rekening. Hiervoor brengen wij géén extra kosten in rekening
  • Online? Het duurt ongeveer 5 werkdagen voordat het geld op uw rekening staat
  • Met een papieren declaratieformulier? Dan duurt het na ontvangst van uw verzoek, ongeveer 5 werkdagen voor het geld op uw rekening is bijgeschreven.
Als u al facturen heeft, maar uw hypotheek is nog niet gepasseerd, dan mag u deze facturen indienen. Wij betalen pas uit nadat uw hypotheek is gepasseerd.

Een spoed uitbetaling uit het bouwdepot is mogelijk
U geeft dit op het declaratieformulier aan. Wij brengen voor een telefonische overboeking € 6,80 in rekening. Dit bedrag brengen we in mindering op het saldo van het bouwdepot. Een declaratie die u heeft ingediend via onze Bouwdepot App, betalen wij altijd binnen 24 uur uit. We brengen hiervoor geen extra kosten in rekening.

Meer informatie over het bouwdepot vindt u op https://www.aegon.nl/particulier/hypotheek/bouwdepot-aegon-hypotheken.
Twijfelt u? Bel ons gerust!

Heeft u een vraag over uw eigen product? Dan kunt u inloggen, een e-mail sturen of bellen met Aegon.

Om u zo snel mogelijk te helpen, hebben we hieronder de kortste weg naar uw antwoord uitgestippeld.

1. Vind zelf uw antwoord

3. Nog niet gevonden?