Skip to main content

Welkom username.

Uw vorige bezoek was op 00-00-0000 om 00:00 uur

Search form

Service & contact

Antwoord op veelgestelde vragen

Hoe vraag ik toegang aan voor Mijn Aegon?

U kunt direct inloggegevens aanmaken op www.aegon.nl via 'Log in'
U drukt dan op de blauwe knop toegang aanvragen. U doorloopt dan de volgende stappen:

Stap 1: U klikt op 'Toegang aanvragen'. Er verschijnt een pagina. Hier vult u uw persoonlijke gegevens in. U klikt op 'Bevestig en kies inloggegevens'.

Stap 2: U kiest uw inloggegevens; gebruikersnaam en wachtwoord. Let u erop dat uw wachtwoord en gebruikersnaam voldoen aan de gestelde eisen voor inloggegevens van Mijn Aegon? U kunt op het vraagteken achter 'wachtwoord' en 'gebruikersnaam' klikken voor de eisen die wij stellen aan uw inloggegevens. U klikt na het invoeren van uw inloggegevens op de knop 'Bevestig en ga verder'.

Stap 3: U mag een sociaal netwerk koppelen aan Mijn Aegon. U kunt kiezen tussen Facebook, Google LinkedIn of nee bedankt, ik wil niet inloggen via een sociaal netwerk. Nadat u uw keuze heeft gemaakt, klikt u op 'Bevestig en ga verder'.

Stap 4: U krijgt een bevestiging van uw gegevens. Op deze pagina leest u ook de internetvoorwaarden. U moet 'Ja ik ga akkoord met de internetvoorwaarden' aanvinken. U klikt daarna op 'Verstuur mijn activatiecode'.

Stap 5: U krijgt een scherm met 'Bedankt voor uw aanvraag'. U heeft nu succesvol toegang aangevraagd tot Mijn Aegon.

Om toegang tot Mijn Aegon te activeren, ontvangt u los per e-mail of post een activatiecode
Uw activatiecode is beperkt geldig:

  • Een activatiecode per post naar een adres in Nederland is 10 dagen geldig.
  • Een activatiecode per post naar een adres in het buitenland is 30 dagen geldig.
  • Een activatiecode per e-mail is 3 uur geldig.
U activeert uw Mijn Aegon via www.aegon.nl/activeren of www.aegon.nl via Service & Contact via het blauwe blok 'Inloggen' aan de linkerkant van het scherm.

Heeft u een vraag over uw eigen product? Dan kunt u inloggen, een e-mail sturen of bellen met Aegon.

Is rentemiddeling mogelijk bij Aegon hypotheken?

Vanaf 1 oktober 2016 biedt Aegon rentemiddeling aan voor uw hypotheek. Rentemiddeling is één van de mogelijkheden om uw maandlasten te verlagen. Maar er zijn ook andere mogelijkheden. Denk aan:
  • Omzetten naar de marktrente
  • Hypotheek oversluiten
  • Extra aflossen
  • Extra storting op de spaarpremie
  • Verhuizen.


Voorwaarden
U kunt ook met uw adviseur tot de conclusie komen dat voor u de beste oplossing is om nu niets te doen. In ieder geval is het belangrijk dat u bewust een keuze maakt. U komt in aanmerking voor rentemiddeling als u voldoet aan volgende voorwaarden:
  • De aanvraag van rentemiddeling loopt via uw adviseur. Het is belangrijk dat u zich bewust bent van de keuzes die u heeft. En dat u goed begrijpt wat de voor- en nadelen en financiële consequenties zijn van de verschillende mogelijkheden. U kunt daarom rentemiddeling alleen via een adviseur aanvragen.
  • Rentemiddeling is één keer per rentevast periode mogelijk. Is de rente van uw huidige rentevast periode tot stand gekomen door rentemiddeling? Dan is het niet mogelijk om de rente nog een keer te middelen.
  • U heeft geen openstaande wijzigingen op de hypotheek. Zoals een omzetting naar marktrente, een verhoging van het hypotheekbedrag of een extra aflossing.
  • U heeft geen aanvraag voor een nieuwe hypotheekofferte openstaan, die de huidige hypotheek vervangt of aanpast. Bijvoorbeeld een aanvraag voor een nieuwe hypotheekvorm.
  • U heeft geen openstaand saldo op het bouwdepot van de hypotheek.
  • U heeft geen betaalachterstand op de hypotheek, noch is er sprake van een betalingsregeling.
  • Per hypotheekcontract kunt u één keer per jaar (per 12 maanden) een offerte voor rentemiddeling laten aanvragen. Dat kan per leningdeel.
  • U kunt per leningdeel aangeven of en hoe u een aanpassing wilt.
  • U kiest per leningdeel of u de omzettingskosten in één keer betaalt, of gespreid door rentemiddeling. Een combinatie per leningdeel is niet mogelijk.
  • Rentemiddeling is niet mogelijk voor spaar-, bankspaar-, of levensloophypotheek. Deze vormen zijn uitgesloten van rentemiddeling.
  • Voor het aanvragen en doorvoeren van rentemiddeling betaalt u €200,- aan administratiekosten.


U heeft een Mijn Aegon-account nodig, om te zien wat rentemiddeling voor uw persoonlijke situatie inhoudt
U kunt na 1 oktober, na inloggen, een document opvragen waar al uw hypotheekgegevens op staan met de uitkomst voor omzetten en rentemiddeling. U kunt met dit document de mogelijkheden bespreken met uw adviseur.

Rentemiddeling is mogelijk vanaf 1 oktober
U kunt dan bij uw adviseur terecht voor advies en de aanvraag. Vanaf 1 oktober vindt u ook alle informatie over rentemiddeling op aegon.nl. Vóór 1 oktober kunt u nog niet terecht bij uw adviseur of ons voor rentemiddeling.

Rentemiddeling wordt geen onderdeel van de voorwaarden van Aegon Hypotheken
Aegon biedt vanaf 1 oktober rentemiddeling aan. Deze wijziging wordt geen onderdeel van de onze hypotheekvoorwaarden. Zolang Aegon deze wijziging aanbiedt, kunt u hier gebruik van maken.

Heeft u een vraag over uw eigen product? Dan kunt u inloggen, een e-mail sturen of bellen met Aegon.

Ik heb schade aan mijn mobiele telefoon, smartwatch, laptop of tablet. Wat moet ik doen?

Controleer of uw situatie onder uw verzekering bij Aegon valt
De schade is ontstaan:
  • In Nederland. Schade aan uw apparaat valt onder de inboedelverzekering. Bij een inboedelverzekering met basisdekking is de schade aan uw apparaten niet verzekerd.
  • Op vakantie. Schade valt onder uw reisverzekering. 
Voor de Allrisk en Online inboedelverzekering belt u met Aegon Schade Service
Kies voor optie 4. Wij vragen u om een aantal gegevens. Houd daarom de volgende informatie bij de hand:
  • Merk en type toestel
  • Datum van de schade
  • Oorzaak van de schade
  • Aanschafdatum van uw toestel

Wij zorgen ervoor dat uw apparaat bij een hersteller komt. De hersteller probeert uw apparaat te repareren. De Aegon Schade Service vertelt u hier meer over.

Bij de reisverzekering meldt u de schade online
Meld uw schade via de website of via de Mijn Aegon app. Bij de schademelding stuurt u de volgende stukken mee:

  • Boekingsnota
  • Omschrijving hoe de schade is ontstaan
  • Aankoopnota van uw apparaat
  • Herstelofferte van uw apparaat
Een schadebehandelaar beoordeelt de schade.

Heeft u een vraag over uw eigen product? Dan kunt u inloggen, een e-mail sturen of bellen met Aegon.

Hoe kan ik een adreswijziging doorgeven?

U kunt uw adreswijziging direct online aan ons doorgeven via adreswijziging
Dit geldt voor een verhuizing binnen Nederland, maar ook voor een verhuizing naar of in het buitenland. Als u een account heeft, kunt u uw adreswijziging ook doorgeven via Mijn Aegon. Als u nog geen account heeft voor Mijn Aegon, kunt u deze gemakkelijk aanmaken via www.mijnaegon.nl. Dit account maakt u dan aan op het bij Aegon bekende adres.

U kunt uw adreswijziging ook schriftelijk aan ons doorgeven met een ondertekend verzoek
U geeft hiervoor de volgende gegevens aan ons:

  • uw naam en voorletters
  • uw oude en nieuwe adres
  • uw geboortedatum
  • uw polis en/of rekeningnummer(s)
  • eventuele meeverhuizers


Dit stuurt u naar:
Aegon Nederland
Postbus 202
2501 CE Den Haag

Heeft u een vraag over uw eigen product? Dan kunt u inloggen, een e-mail sturen of bellen met Aegon.

Welke informatie krijg ik van Aegon als ik met pensioen ga?

Heeft u een opgebouwd pensioen?
Dan krijgt u een pensioeningangsbrief en uitkeringsformulier uiterlijk zes weken voor uw pensioendatum.

Heeft u een beleggingsregeling?
Dan krijgt u een offerte en uitkeringsformulier binnen 2 weken na uw pensioendatum. Eerst moet namelijk de koers op uw pensioendatum bekend zijn. De koers bepaalt hoe hoog uw uitkering wordt.

Meer informatie over met pensioen gaan 
Ga naar 'veelgestelde vragen' onderaan de webpagina: www.aegon.nl/metpensioen

Heeft u een vraag over uw eigen product? Dan kunt u inloggen, een e-mail sturen of bellen met Aegon.

Om u zo snel mogelijk te helpen, hebben we hieronder de kortste weg naar uw antwoord uitgestippeld.

1. Vind zelf uw antwoord

3. Nog niet gevonden?