Skip to main content

Welkom username.

Uw vorige bezoek was op 00-00-0000 om 00:00 uur

Search form

Service & contact

Antwoord op veelgestelde vragen

Hoe vraag ik toegang aan voor Mijn Aegon?

U kunt direct inloggegevens aanmaken op www.aegon.nl via 'Log in'
U drukt dan op de blauwe knop toegang aanvragen. U doorloopt dan de volgende stappen:

Stap 1: U klikt op 'Toegang aanvragen'. Er verschijnt een pagina. Hier vult u uw persoonlijke gegevens in. U klikt op 'Bevestig en kies inloggegevens'.

Stap 2: U kiest uw inloggegevens; gebruikersnaam en wachtwoord. Let u erop dat uw wachtwoord en gebruikersnaam voldoen aan de gestelde eisen voor inloggegevens van Mijn Aegon? U kunt op het vraagteken achter 'wachtwoord' en 'gebruikersnaam' klikken voor de eisen die wij stellen aan uw inloggegevens. U klikt na het invoeren van uw inloggegevens op de knop 'Bevestig en ga verder'.

Stap 3: U mag een sociaal netwerk koppelen aan Mijn Aegon. U kunt kiezen tussen Facebook, Google LinkedIn of nee bedankt, ik wil niet inloggen via een sociaal netwerk. Nadat u uw keuze heeft gemaakt, klikt u op 'Bevestig en ga verder'.

Stap 4: U krijgt een bevestiging van uw gegevens. Op deze pagina leest u ook de internetvoorwaarden. U moet 'Ja ik ga akkoord met de internetvoorwaarden' aanvinken. U klikt daarna op 'Verstuur mijn activatiecode'.

Stap 5: U krijgt een scherm met 'Bedankt voor uw aanvraag'. U heeft nu succesvol toegang aangevraagd tot Mijn Aegon.

Om toegang tot Mijn Aegon te activeren, ontvangt u los per e-mail of post een activatiecode
Uw activatiecode is beperkt geldig:

  • Een activatiecode per post naar een adres in Nederland is 10 dagen geldig.
  • Een activatiecode per post naar een adres in het buitenland is 30 dagen geldig.
  • Een activatiecode per e-mail is 3 uur geldig.
U activeert uw Mijn Aegon via www.aegon.nl/activeren of www.aegon.nl via Service & Contact via het blauwe blok 'Inloggen' aan de linkerkant van het scherm.

Heeft u een vraag over uw eigen product? Dan kunt u inloggen, een e-mail sturen of bellen met Aegon.

Hoe kan ik het nettobedrag berekenen bij afkoop van mijn lijfrenteverzekering?

U kunt zelf hier een berekening maken zodat u een goede keuze kunt maken voor afkopen of niet
Dit is een voorlopige berekening. Pas na uw belastingaangifte berekent de Belastingdienst de definitieve belasting. U krijgt dan nog geld terug of u moet nog bijbetalen. De gegevens die u nodig heeft om deze berekening te maken staan in de opgave van de afkoopbrief.

Meer informatie leest u op www.aegon.nl/netto-berekening. U kunt ook bij uw adviseur terecht voor meer informatie.

Heeft u een vraag over uw eigen product? Dan kunt u inloggen, een e-mail sturen of bellen met Aegon.

Hoe kan ik een adreswijziging doorgeven?

U kunt uw adreswijziging direct online aan ons doorgeven via adreswijziging
Dit geldt voor een verhuizing binnen Nederland, maar ook voor een verhuizing naar of in het buitenland. Als u een account heeft, kunt u uw adreswijziging ook doorgeven via Mijn Aegon. Als u nog geen account heeft voor Mijn Aegon, kunt u deze gemakkelijk aanmaken via www.mijnaegon.nl. Dit account maakt u dan aan op het bij Aegon bekende adres.

U kunt uw adreswijziging ook schriftelijk aan ons doorgeven met een ondertekend verzoek
U geeft hiervoor de volgende gegevens aan ons:

  • uw naam en voorletters
  • uw oude en nieuwe adres
  • uw geboortedatum
  • uw polis en/of rekeningnummer(s)
  • eventuele meeverhuizers


Dit stuurt u naar:
Aegon Nederland
Postbus 202
2501 CE Den Haag

Heeft u een vraag over uw eigen product? Dan kunt u inloggen, een e-mail sturen of bellen met Aegon.

Welke informatie krijg ik van Aegon als ik met pensioen ga?

Heeft u een opgebouwd pensioen?
Dan krijgt u een pensioeningangsbrief en uitkeringsformulier uiterlijk zes weken voor uw pensioendatum.

Heeft u een beleggingsregeling?
Dan krijgt u een offerte en uitkeringsformulier binnen 2 weken na uw pensioendatum. Eerst moet namelijk de koers op uw pensioendatum bekend zijn. De koers bepaalt hoe hoog uw uitkering wordt.

Meer informatie over met pensioen gaan 
Ga naar 'veelgestelde vragen' onderaan de webpagina: www.aegon.nl/metpensioen

Heeft u een vraag over uw eigen product? Dan kunt u inloggen, een e-mail sturen of bellen met Aegon.

Om u zo snel mogelijk te helpen, hebben we hieronder de kortste weg naar uw antwoord uitgestippeld.

1. Vind zelf uw antwoord

3. Nog niet gevonden?