Skip to main content

Welkom username.

Uw vorige bezoek was op 00-00-0000 om 00:00 uur

Search form

Aegon Bank organiseert het eerste Aegon TweetBanket op Twitter

17 juni 2009

Social Media is niet meer weg te denken uit de communicatiemix van een onderneming, maar elk nieuw platform brengt zijn mogelijkheden en onmogelijkheden mee. Daarom organiseerde Aegon Bank op dinsdag 16 juni 2009 van 12:00 uur tot 13:00 uur een TweetBanket op Twitter. In dialoog met de klant, de pers en overige belangstellenden wil Aegon Bank op deze manier inzicht krijgen in het belang van Twitter voor een financiële instelling.

Twitteraars konden op http://www.twitter.com/aegonbank vragen stellen. Van 12:00 uur tot 13:00 uur zat er een speciaal twitterteam klaar om vragen, indien mogelijk, direct te beantwoorden. Gijsbert van de Nieuwegiessen, directeur Aegon Bank, volgt de ontwikkelingen op de voet: "Aegon Bank probeert het contact met de klant laagdrempelig te maken en te communiceren in een stijl en omgeving die de klant kiest. Social Media willen we een belangrijke rol geven in ons consumentencontact om zo echt deel te nemen aan de zich ontwikkelende e-samenleving. Omdat we niet weten welk social platform in de toekomst leidend zal zijn kijken we hier breed naar. Twitter is momenteel een van de leidende partijen en daarom organiseren we nu een Aegon Bank TweetBanket.”

Aegon Bank heeft momenteel zo'n 200 followers op Twitter die geholpen worden als er vragen zijn en op de hoogte gehouden worden van activiteiten. Daarnaast kijkt Aegon Bank naar tweets met klachten en probeert deze gelijk op te lossen door intern uit te zetten.