Overslaan en naar de inhoud gaan

Welkom username.

Uw vorige bezoek was op 00-00-0000 om 00:00 uur

Particulier Nieuws Schade door wateroverlast? Wij helpen jou!

Schade door wateroverlast? Wij helpen jou!

15 juli 2021

We zijn opgeschrikt door het noodweer in Limburg. Ondergelopen woningen, auto’s die moeten worden afgesleept, straten die in rivieren veranderen. De zware regenval heeft regionaal voor overlast en schade gezorgd. Bij schade aan jouw woning en bezittingen komt er veel op je af. Dat begrijpen we heel goed. Als klant van Aegon, staan we uiteraard voor je klaar. Hieronder lees je wat er is verzekerd én hoe je schade kan melden.

Wat is verzekerd?

Hieronder lees je wat er wanneer is verzekerd.

Schade aan woonhuis of inboedel

  • Schade door overstroming is alleen verzekerd als er lokaal zeer veel neerslag is gevallen. De grenzen hiervoor zijn: 40 mm in 24 uur, 50 mm in 48 uur of 65 mm in 72 uur. Op veel plaatsen in zuidoost Limburg is dit het geval.
  • Heb je schade als gevolg van overstroming of dijkdoorbraken maar zonder lokale hevige regenval? Deze schade is niet gedekt. Mogelijk biedt de Wet tegemoetkoming schade bij rampen hiervoor uitkomst. Onder dit artikel vind je meer informatie.
  • Schade door neerslag, bijvoorbeeld regen of sneeuw, is verzekerd. Dit geldt alleen als het niet door een openstaand raam, deur of luik naar binnen is gekomen.
  • Schade door grondwater is alleen verzekerd als het water via afvoerleidingen en daarop aangesloten toestellen en installaties is binnengekomen.

 

Schade aan je auto

Heb je een WA Extra, of Allriskverzekering? Dan ben je verzekerd voor schade aan je auto als gevolg van overstroming en extreem weer.

Vakantie en bagage

  • Heb je een Doorlopende Reisverzekering Allrisk? Dan zijn bijzondere en onvoorziene omstandigheden verzekerd als de reis niet door kan gaan. Het extreme weer in zuidoost Limburg, België en Duitsland valt hieronder.
  • Heb je een Doorlopende Reisverzekering Basis? Dan is annulering als gevolg van overstroming of zware regenval niet verzekerd.
  • Heeft je bagage waterschade opgelopen? Dan ben je verzekerd.

 

Heb je schade hier niet bij staat?

Maar die wel een gevolg is van het extreme weer? Neem dan contact met ons op. Je bereikt ons via: 088 344 1234 (lokaal tarief).

Schade bij ons melden

Als het geen noodgeval is, kan je schade het best online melden. Je kan ook terecht bij je adviseur voor het melden van schade.

Heb je direct hulp nodig?

Bel ons op het Aegon-noodnummer: 088 344 00 00 (lokaal tarief). Wij gaan dan meteen voor je aan de slag en schakelen direct een hersteller in als dat nodig is. Aegon heeft een eigen netwerk van herstellers. Als je gebruikmaakt van dit netwerk biedt jou dat voordelen. Een paar voorbeelden:

  • Je hoeft zelf niets voor te schieten.
  • Je krijgt garantie.
  • Je krijgt een goede service.
  • De hersteller neemt binnen 2 uur contact met je op en is (bij nood zo snel als mogelijk op locatie. Als het nodig is, treft de hersteller direct noodvoorzieningen. 

Wet tegemoetkoming schade bij rampen (Wts)

Als je schade niet verzekerd is, kun je mogelijk een beroep doen op de Wet Tegemoetkoming Schade bij rampen (WTS). De overheid heeft deze wet op 15 juli van toepassing verklaard. De wet geldt alleen voor schade die redelijkerwijs niet verzekerbaar is. Het is op dit moment nog niet duidelijk hoe de overheid dit in gaat vullen. We volgen de ontwikkelingen en houden je op de hoogte via onze website.