Overslaan en naar de inhoud gaan

Welkom username.

Uw vorige bezoek was op 00-00-0000 om 00:00 uur

Zoekveld

Veelgestelde vragen over Garantie Inkomen

Veelgestelde vragen

Kan ik de Aegon Garantie Inkomen gebruiken voor een alimentatielijfrente?
U kunt de Aegon Garantie Inkomen gebruiken voor een alimentatielijfrente
Een alimentatielijfrente is een manier om de partneralimentatie te voldoen. Door het storten van een eenmalig bedrag (koopsom) wordt de alimentatieplicht afgekocht. Deze koopsom is voor de betalende ex-echtgenoot fiscaal aftrekbaar, als de lijfrente aan de volgende voorwaarden voldoet:
  • De koopsom wordt gestort bij een verzekeraar. Banksparen is niet toegestaan voor een alimentatielijfrente.
  • De uitkeringen gaan direct in na het betalen van de koopsom.
  • De ex-partner krijgt de uitkeringen.
  • De uitkeringen eindigen uiterlijk bij het overlijden van de ex-partner.
  • De uitkeringen worden belast in box 1 van de ex-partner.


Meer informatie over de Aegon Garantie Inkomen

Heeft u een vraag over uw eigen product? Dan kunt u inloggen op Mijn Aegon.

Kan ik Aegon Garantie Inkomen gebruiken voor een lijfrente invalide (klein)kind?
U kunt Aegon Garantie Inkomen gebruiken voor een lijfrente invalide (klein)kind De koopsom die u betaalt is volledig aftrekbaar van uw belastbare inkomen als de lijfrente aan de volgende voorwaarden voldoet:
  • Uw (klein)kind moet chronisch ziek of gehandicapt zijn.
  • Uw (klein)kind moet meerderjarig zijn en niet (of gedeeltelijk) in staat zijn in zijn/haar eigen levensonderhoud te voorzien
  • De uitkeringen zijn bestemd voor het levensonderhoud van uw (klein)kind.
  • De uitkeringen eindigen uitsluitend bij het overlijden van uw (klein)kind.

Meer informatie van de Belastingdienst over Lijfrente voor meerderjarig invalide (klein)kind

Meer informatie over Garantie Inkomen

Heeft u een vraag over uw eigen product? Dan kunt u inloggen op Mijn Aegon.

Hoe wijzig ik mijn rekeningnummer voor mijn Garantie Inkomen?
U stuurt voor het wijzigen van uw rekeningnummer een verzoek met handtekening
Wilt u in uw verzoek het volgende vermelden?
  • uw naam, adres en woonplaats
  • uw oude en uw nieuwe IBAN. Uw nieuwe rekeningnummer kan geen spaarrekening zijn.
U stuurt ook een kopie bankafschrift van het nieuwe rekeningnummer mee
Deze kopie is niet ouder dan twee maanden. U kunt voor eventueel kijken bij Zo downloadt u een bankafschrift bij uw bank
Het is belangrijk dat de naam van de begunstigde en het rekeningnummer hierop zichtbaar goed zijn. Bedragen mag u onzichtbaar maken.

U kunt uw ingescande verzoek met een kopie bankafschrift per e-mail toesturen. U mag ook een foto maken hiervan en mailen, zolang alle gegevens goed duidelijk zijn.
Een brief kunt u sturen naar onderstaande adres.

Wij passen uw rekeningnummer binnen 10 werkdagen aan
U krijgt hiervan een schriftelijke bevestiging.

Aegon Levensverzekering N.V.
Postbus 23001
8900 MB Leeuwarden

Heeft u een vraag over uw eigen product? Dan kunt u inloggen op Mijn Aegon.

Hoe maak ik een account aan voor Mijn Aegon?

Een Mijn Aegon account maakt u aan via Direct toegang tot mijn Aegon
Om te kunnen inloggen, maakt u eerst een account aan. Een account aanmaken doet u in drie stappen:


Lukt het niet om direct een account aan te maken?
Dit kan te maken hebben met een kortdurende verstoring. Probeer het dan later nog eens.

Het is niet mogelijk om een Mijn Aegon account aan te maken met uw DigiD
Uw DigiD kunt u alleen gebruiken om in te loggen bij instanties van de overheid. Aegon valt hier niet onder.

 

Heeft u een vraag over uw eigen product? Dan kunt u inloggen op Mijn Aegon.

Het aanmaken van een Mijn Aegon account lukt niet, wat nu?

Komt u niet verder dan stap 1?
Controleert u dan of:

  • Uw gegevens juist heeft ingevuld. Pas waar nodig uw gegevens aan om verder te kunnen gaan.
  • U toegang aanvraagt met een postbus. U kunt geen toegang aanvragen voor Mijn Aegon als het bij ons bekende adres een postbus is. Om alsnog toegang te kunnen aanvragen voor Mijn Aegon, kunt u uw adres wijzigen naar een woonadres. U wijzigt uw adres via onze website.
  • Uw product wel via Mijn Aegon in te zien is. Ontvangt u pensioen via Aegon? Dan kunt u uw pensioen niet inzien via Mijn Aegon. Bent u geen verzekeringnemer of rekeninghouder? Dan kunt u het product ook niet inzien via Mijn Aegon. 

Als wij u om een polis-of rekeningnummer vragen, vult u deze op een bepaalde manier in

  • Bij een levensverzekering: laat u de voorloopletter 'L' of 'K' weg of voegt u een extra '0' (nul) toe op het eind.
  • Bij een hypotheekofferte nummer: laat u de voorloopletter 'H' weg en de '-1' aan het eind van het nummer.


Lukt het niet om een account aan te maken, dan wij helpen u graag met een stappenplan
U kunt zelf kijken of u uw probleem kunt verhelpen met het Mijn Aegon stappenplan 
 

 

Heeft u een vraag over uw eigen product? Dan kunt u inloggen op Mijn Aegon.

Staat uw vraag er niet tussen?

Downloads