Overslaan en naar de inhoud gaan

Welkom username.

Uw vorige bezoek was op 00-00-0000 om 00:00 uur

Zoekveld

Veelgestelde vragen over Garantie Inkomen

Veelgestelde vragen

Kan ik de Aegon Garantie Inkomen gebruiken voor een alimentatielijfrente?
U kunt de Aegon Garantie Inkomen gebruiken voor een alimentatielijfrente
Een alimentatielijfrente is een manier om de partneralimentatie te voldoen. Door het storten van een eenmalig bedrag (koopsom) wordt de alimentatieplicht afgekocht. Deze koopsom is voor de betalende ex-echtgenoot fiscaal aftrekbaar, als de lijfrente aan de volgende voorwaarden voldoet:
  • De koopsom wordt gestort bij een verzekeraar. Banksparen is niet toegestaan voor een alimentatielijfrente.
  • De uitkeringen gaan direct in na het betalen van de koopsom.
  • De ex-partner krijgt de uitkeringen.
  • De uitkeringen eindigen uiterlijk bij het overlijden van de ex-partner.
  • De uitkeringen worden belast in box 1 van de ex-partner.


Meer informatie over de Aegon Garantie Inkomen

Heeft u een vraag over uw eigen product? Dan kunt u inloggen op Mijn Aegon.

Kan ik Aegon Garantie Inkomen gebruiken voor een lijfrente invalide (klein)kind?
U kunt Aegon Garantie Inkomen gebruiken voor een lijfrente invalide (klein)kind De koopsom die u betaalt is volledig aftrekbaar van uw belastbare inkomen als de lijfrente aan de volgende voorwaarden voldoet:
  • Uw (klein)kind moet chronisch ziek of gehandicapt zijn.
  • Uw (klein)kind moet meerderjarig zijn en niet (of gedeeltelijk) in staat zijn in zijn/haar eigen levensonderhoud te voorzien
  • De uitkeringen zijn bestemd voor het levensonderhoud van uw (klein)kind.
  • De uitkeringen eindigen uitsluitend bij het overlijden van uw (klein)kind.

Meer informatie van de Belastingdienst over Lijfrente voor meerderjarig invalide (klein)kind

Meer informatie over Garantie Inkomen

Heeft u een vraag over uw eigen product? Dan kunt u inloggen op Mijn Aegon.

Hoe wijzig ik mijn rekeningnummer voor mijn Garantie Inkomen?
U stuurt voor het wijzigen van uw rekeningnummer een verzoek met handtekening
Wilt u in uw verzoek het volgende vermelden?
  • uw naam, adres en woonplaats
  • uw oude en uw nieuwe IBAN. Uw nieuwe rekeningnummer kan geen spaarrekening zijn.
U stuurt ook een kopie bankafschrift van het nieuwe rekeningnummer mee
Deze kopie is niet ouder dan twee maanden. U kunt voor eventueel kijken bij Zo downloadt u een bankafschrift bij uw bank
Het is belangrijk dat de naam van de begunstigde en het rekeningnummer hierop zichtbaar goed zijn. Bedragen mag u onzichtbaar maken.

U kunt uw ingescande verzoek met een kopie bankafschrift per e-mail toesturen. U mag ook een foto maken hiervan en mailen, zolang alle gegevens goed duidelijk zijn.
Een brief kunt u sturen naar onderstaande adres.

Wij passen uw rekeningnummer binnen 10 werkdagen aan
U krijgt hiervan een schriftelijke bevestiging.

Aegon Levensverzekering N.V.
Postbus 23001
8900 MB Leeuwarden

Heeft u een vraag over uw eigen product? Dan kunt u inloggen op Mijn Aegon.

Hoe maak ik een account aan voor Mijn Aegon?

Een Mijn Aegon account maakt u eenvoudig aan
Door een account aan te maken voor Mijn Aegon kunt u gemakkelijk inzicht krijgen in uw Aegon-producten. 

  • U maakt hier een account aan  
  • U identificeert zich snel en veilig via iDIN of u ontvangt een activatiecode per brief
  • Gebruik deze activatiecode om uw Mijn Aegon account te activeren 

Lukt het niet om direct een account aan te maken?
Het is niet mogelijk om een Mijn Aegon account aan te maken met uw DigiD
Uw DigiD kunt u alleen gebruiken om in te loggen bij instanties van de overheid. Aegon valt hier niet onder.

Heeft u een vraag over uw eigen product? Dan kunt u inloggen op Mijn Aegon.

Het aanmaken van een Mijn Aegon account lukt niet, wat nu?
Er zijn een aantal mogelijke oorzaken en oplossingen voor problemen met het aanmaken van een Mijn Aegon account
U kunt met onderstaande oplossingen proberen om wel een account aan te maken.

1. U kunt alleen een account aanmaken als u verzekeringnemer of rekeninghouder bent
Als u deze rol niet heeft, dan kunt geen account aanmaken. Bijvoorbeeld als u de partner bent van de verzekernemer. Ook wanneer u nabestaanden- of wezenpensioen van Aegon ontvangt, is het niet mogelijk om een account aan te maken.

2. U kunt alleen een account aanmaken met een woonadres
Het is niet mogelijk om met een postbus een account aan te maken. U kunt wel een account aanmaken als u uw adres wijzigt bij Aegon naar een woonadres. Twee dagen na het doorgeven van uw huisadres, activeert u uw account. U wijzigt hier uw adres.​

3. U kunt u online identificeren via uw bank met iDIN
Lukt dit niet? Kijk dan of een van onderstaande situaties op u van toepassing is.
  • Uw bank staat niet in het rijtje waar u uit kunt kiezen: Nog niet alle banken doen mee met iDIN. Als uw bank er niet tussen staat, kiest u voor identificatie per brief. We sturen u per post een code toe. Zodra u de code ontvangt kunt u uw account activeren en gebruik maken van Mijn Aegon.
  • Uw gegevens komen niet overeen: Controleer uw gegevens en probeer het dan nog eens met de volledige gegevens, zoals deze ook bij uw bank bekend zijn. Als u problemen blijft ervaren, kiest u voor identificatie per brief. We sturen u per post een code toe. Zodra u de code ontvangt kunt u uw account activeren en gebruik maken van Mijn Aegon.
  • U krijgt een foutmelding bij het invoeren van een gezamenlijke rekening: iDIN herkent de gegevens niet. U kunt zich identificeren met een rekeningnummer op één naam of u kiest voor identificatie per brief. We sturen u per post een code toe. Zodra u de code ontvangt kunt u uw account activeren en gebruik maken van Mijn Aegon.
  4. U krijgt onterecht de foutmelding dat uw huisnummer niet juist is
Dan gebruikt u mogelijk een verouderde browser. Update uw browser en dit probleem is verholpen. 

5. U heeft een account succesvol aangemaakt, maar ervaart foutmeldingen bij het inloggen
Het is mogelijk dat u een foutmelding krijgt bij uw actieve account. U kunt deze foutmeldingen mogelijk zelf verhelpen. Ga hiervoor naar Inloggen op Mijn Aegon lukt niet, wat nu?
Wilt u meer weten? kijk dan bij Veel gestelde vragen over Mijn Aegon

Is uw probleem nog niet verholpen? Wij helpen u graag. Geef uw probleem door via blauwe knop 'Feedback' aan de rechterkant van uw scherm. 

 

Heeft u een vraag over uw eigen product? Dan kunt u inloggen op Mijn Aegon.

Staat uw vraag er niet tussen?

Downloads