Overslaan en naar de inhoud gaan

Welkom username.

Uw vorige bezoek was op 00-00-0000 om 00:00 uur

Veelgestelde vragen over Garantie Inkomen

Veelgestelde vragen

Kan ik de Aegon Garantie Inkomen gebruiken voor een alimentatielijfrente?
U kunt de Aegon Garantie Inkomen gebruiken voor een alimentatielijfrente
Een alimentatielijfrente is een manier om de partneralimentatie te voldoen. Door het storten van een eenmalig bedrag (koopsom) wordt de alimentatieplicht afgekocht. Deze koopsom is voor de betalende ex-echtgenoot fiscaal aftrekbaar, als de lijfrente aan de volgende voorwaarden voldoet:
  • De uitkeringen gaan direct in na het betalen van de koopsom.
  • De ex-partner krijgt de uitkeringen.
  • De uitkeringen worden belast in box 1 van de ex-partner.


Meer informatie over de Aegon Garantie Inkomen
Hoe wijzig ik mijn rekeningnummer voor mijn Garantie Inkomen?
U stuurt voor het wijzigen van uw rekeningnummer een verzoek met handtekening
Wilt u in uw verzoek het volgende vermelden?
  • uw naam, adres en woonplaats
  • uw oude en uw nieuwe IBAN. Uw nieuwe rekeningnummer kan geen spaarrekening zijn.
U stuurt ook een kopie bankafschrift van het nieuwe rekeningnummer mee
Deze kopie is niet ouder dan drie maanden. Het is belangrijk dat de naam van de begunstigde en het rekeningnummer hierop zichtbaar goed zijn. Bedragen mag u onzichtbaar maken.
Meer informatie over waar een kopie aan moet voldoen of hoe u een bankafschrift downloadt, leest u op de pagina Zo downloadt u een bankafschrift bij uw bank

U kunt uw ingescande verzoek met een kopie bankafschrift via dit webformulier toesturen. U mag ook een foto maken hiervan en uploaden, zolang alle gegevens goed duidelijk zijn.
Een brief kunt u sturen naar onderstaande adres.

Wij passen uw rekeningnummer binnen 10 werkdagen aan
U krijgt hiervan een schriftelijke bevestiging.

Aegon Levensverzekering N.V.
Postbus 23001
8900 MB Leeuwarden

Hoe maak ik een account aan voor Mijn Aegon?

Een Mijn Aegon account maakt u eenvoudig aan
Door een account aan te maken voor Mijn Aegon krijgt u eenvoudig inzicht in uw Aegon-producten. 

  • U maakt hier een account aan  
  • U identificeert zich snel en veilig via iDIN of u ontvangt een activatiecode per brief
  • Gebruik deze activatiecode om uw Mijn Aegon account te activeren 

Lukt het niet om direct een account aan te maken?
Het is niet mogelijk om een Mijn Aegon account aan te maken met uw DigiD
Uw DigiD kunt u alleen gebruiken om in te loggen bij instanties van de overheid. Aegon valt hier niet onder.
Het aanmaken van een Mijn Aegon account lukt niet, wat nu?
U kunt een account aanmaken als u zelf klant bent zoals verzekeringnemer of rekeninghouder
Als bijvoorbeeld partner van de verzekernemer, is het nu nog niet mogelijk om een account aan te maken. Ook als u nabestaanden- of wezenpensioen ontvangt, is een eigen account niet mogelijk. 

Nieuw product afgesloten?
Houd er rekening mee dat een nieuwe polis na twee tot vier dagen zichtbaar is in uw account.

U kunt u online identificeren via uw bank met iDIN
Met iDIN bevestigt u ons eenmalig uw gegevens.
  • Kunt u uw bank niet selecteren? Kies dan voor identificatie per brief.
  • Komen uw gegevens van uw bank en die van ons niet overeen? Kies dan ook voor identificatie per brief.
  • Krijgt u een foutmelding bij het invoeren van een gezamenlijke rekening? Dat kan. Dit lost u op door uw eigen persoonlijke inloggegevens te selecteren en niet per ongeluk die van uw partner selecteert.

Bent u verhuisd en hebben wij nog niet uw huidige adres?
Geef dan eerst uw huidige adres aan ons door. Dit kan snel via chat: Klantenservice
U kunt daarna na 48 uur uw account aanmaken.
Staat uw vraag er niet tussen?

Downloads