Skip to main content

Welkom username.

Uw vorige bezoek was op 00-00-0000 om 00:00 uur

Search form

Invullen en terugsturen van de antwoordkaart

Met het invullen en terugsturen van de antwoordkaart geeft u uw keuze aan ons door. Dit gaat heel eenvoudig:

  • U kruist op de kaart uw keuze aan en u vult de gevraagde gegevens in
  • U stuurt de kaart terug in de antwoordenvelop. Een postzegel is niet nodig   
  • Gebruik de antwoordenvelop alleen voor het terugsturen van de antwoordkaart. Heeft u nog andere documenten die u wilt opsturen naar ons? Gebruik daarvoor dan een aparte envelop. Hiermee helpt u ons uw verzoeken zo snel mogelijk af te handelen.

 

De gegevens die u moet invullen op de antwoordkaart:

  • uw burgerservicenummer (voorheen Sofi-nummer); dit staat op uw paspoort, rijbewijs en identiteitskaart (alleen als u kiest voor Ja)
  • uw geboortedatum (alleen als u kiest voor Ja)
  • uw IBAN-rekeningnummer; dit nummer bestaat uit 18 tekens en staat op uw bankpas (alleen als u kiest voor Ja)
  • uw handtekening
  • de datum

 

Als u deze gegevens invult weten wij zeker dat wij het afkoopbedrag aan de juiste persoon overmaken.

Vragen die ons veel gesteld worden

 

Ik ben mijn antwoordkaart kwijt voor het afkoopvoorstel dat ik kreeg voor mijn pensioen. Kan ik een nieuwe krijgen?

Dat kan natuurlijk. Belt u ons. Dan sturen wij u een nieuwe antwoordkaart toe.

Kan ik mijn keuze in reactie op het afkoopvoorstel voor mijn pensioen ook per mail of telefonisch doorgeven?

Dit is niet mogelijk. U kunt uw keuze alleen doorgeven met de antwoordkaart die u van ons heeft ontvangen. Deze kunt u aan ons terugsturen in de antwoordenvelop. Een postzegel is niet nodig. 

Wat gebeurt er als ik niet reageer op het afkoopvoorstel voor mijn pensioen?

Als u niets doet, dan blijft uw pensioen gewoon verzekerd bij Aegon. Wij stellen het om administratieve redenen erg op prijs als u deze keuze aan ons laat weten via de antwoordkaart. Kiest u om uw pensioen niet af te kopen? Dan ontvangt u periodiek een overzicht van ons over uw pensioen. 

Kan ik ook op een ander moment kiezen voor afkoop? 

Ongeveer een half jaar voor uw pensioendatum krijgt u een bericht. Op dat moment kunt u ook nog kiezen uw pensioen af te kopen. Wij willen u er wel op wijzen dat rond uw pensioendatum er andere wettelijke regels kunnen gelden voor afkoop van klein pensioen. Als u op dat moment niet aan die regels voldoet, kunt u uw kleine pensioen dus niet afkopen.

Is mijn antwoordkaart voor afkoop van mijn pensioen aangekomen, want ik heb geen bevestiging ontvangen?

Omdat wij veel klanten hebben en iedereen graag zo snel mogelijk willen uitbetalen, hebben we ervoor gekozen om geen bevestiging te sturen. Heeft u op de aangegeven datum geen bedrag van ons op uw bankrekening ontvangen, neem dan telefonisch contact met ons op.

Ik wil mijn pensioen graag nog afkopen, maar ik ben te laat. Kan het toch nog?

Het kan natuurlijk gebeuren dat de brief even blijft liggen. Bijvoorbeeld door een vakantie. Dat is geen probleem. Ook als de datum op uw kaart is verstreken nemen uw verzoek graag in behandeling. Als uw kaart vóór 15 september 2017 bij ons binnen is, staat het bedrag uiterlijk 20 oktober 2017 op uw rekening. 

Ik heb op de antwoordkaart voor afkoop van mijn pensioen een fout gemaakt. Kan ik dit nog aanpassen?

U kunt hiervoor het beste even telefonisch contact met ons opnemen. We kijken dan graag samen met u naar een oplossing

Ik gaf mijn keuze voor afkoop van mijn pensioen al door. Kan ik mijn keuze nog veranderen?

U kunt uw keuze wijzigen zolang deze niet verwerkt is. Neem daarover telefonisch contact met ons op. Hebben wij uw afkoopbedrag 'klein pensioen' al aan u uitbetaald? Dan is wijziging niet meer mogelijk.

Wanneer staat het afkoop bedrag op mijn rekening?

In de brief vragen wij u om voor een bepaalde datum uw keuze te maken en de antwoordkaart aan ons terug te sturen. Stuurt u de antwoordkaart binnen deze termijn terug? Dan staat het bedrag op uw rekening op de datum die in uw brief staat aangegeven.