Overslaan en naar de inhoud gaan

Welkom username.

Uw vorige bezoek was op 00-00-0000 om 00:00 uur

Zoekveld

Veelgestelde vragen over de RenteRekening

De Aegon RenteRekening stopt per 31 augustus 2017

De wereld om ons heen wordt steeds digitaler. We regelen tegenwoordig bijna alles online. Het grootste deel van onze bankproducten bieden wij al online aan. De Aegon RenteRekening is nog het enige product dat een papieren service kent. De kosten voor deze papieren service zijn hoog. Hierdoor kunnen we u geen goede rente meer geven.

Wij heffen de bestaande Aegon RenteRekeningen op 

Voortzetting van de Aegon RenteRekening betekent dat we u kosten in rekening moeten brengen. Dit willen wij liever niet, daarom hebben wij besloten te stoppen met het aanbieden van de Aegon RenteRekening. Bestaande Aegon RenteRekeningen heffen wij op, en gaan over naar de bij ons bekende tegenrekeningen. 

Meer informatie

Hieronder vindt u een overzicht van de meest gestelde vragen over het stopzetten van de Aegon RenteRekening. 

Veelgestelde vragen over de RenteRekening

Veelgestelde vragen
Wanneer krijg ik mijn jaar-of rekeningoverzicht van mijn Aegon RenteRekening?

De Aegon Renterekening wordt niet meer aangeboden
Aegon Renterekeningen zijn beëindigd of omgezet naar Aegon Sparen. Meer informatie hierover vindt u op de pagina www.aegon.nl/particulier/sparen/overige-spaarproducten/veelgestelde-vragen-over-de-renterekening

U heeft in juni en oktober nog een rekeningoverzicht ontvangen
Deze ontving deze als u in die periode een transactie had gedaan van of naar uw Renterekening. 

In 2018 ontvangt u geen jaaroverzicht 
U kunt uw jaaroverzicht van 2016 gebruiken voor uw aangifte over 2017. Uw saldo op 31 december 2017 is namelijk gelijk aan het saldo van 1 januari 2017. U vult dit saldo in bij uw belastingaangifte onder Box 3 'Opbrengst uit Sparen en Beleggen'.

U kunt uw jaar- en rekeningoverzicht ook inzien via Mijn Aegon of de Mijn Aegon app
Voor uw bij- en afschrijvingen gaat u in Mijn Aegon of de app naar uw Aegon RenteRekening. Uw jaaroverzichten vindt u in Mijn Aegon en in de Mijn Aegon app onder 'Documenten'.

Heeft u nog geen toegang tot Mijn Aegon?
Dan vraagt u deze aan via onze website www.aegon.nl.

 

 

Heeft u een vraag over uw eigen product? Dan kunt u inloggen op Mijn Aegon.

Naar welke rekeningen kan ik overboeken bij Aegon Sparen of Aegon Beleggen?

U kunt overboeken naar uw vaste tegenrekening
Vanaf uw rekening kunt u geld overboeken naar de door u vooraf opgegeven Nederlandse tegenrekening op uw naam. Dit is uit veiligheidsoverwegingen. U kunt bij Aegon Bank geen geld overboeken naar een rekening in het buitenland. 

U kunt overboeken naar andere Aegon rekeningen
Als de tenaamstelling gelijk is kunt u ook overboeken tussen Aegon Sparen en Aegon Vrij Beleggen.

Informatie over hoe u kunt overboeken vindt u in de Veelgestelde vragen Hoe kan ik geld overboeken van mijn Aegon Sparen? en Hoe kan ik geld overboeken van mijn Aegon Beleggen?.

Heeft u een vraag over uw eigen product? Dan kunt u inloggen op Mijn Aegon.

Staat uw vraag er niet tussen?

Downloads