Skip to main content

Welkom username.

Uw vorige bezoek was op 00-00-0000 om 00:00 uur

Search form

Veelgestelde vragen over Ajax Internet Sparen

Ajax Internet Sparen is Aegon Sparen

Ajax Internet Sparen is per 13 mei 2013 veranderd in Aegon Sparen. Hierdoor spaart u eenvoudig via internet zonder allerlei verplichtingen. U kunt dus géén Ajax Internet Sparen meer openen.

Veelgestelde vragen over Aegon (Internet) Sparen

Veelgestelde vragen

Hoe open ik een Aegon Sparen?

U opent een Aegon Sparen direct online
Dit regelt u zelf via het aanvraagformulier Openen Aegon Sparen. Heeft u alle gegevens ingevuld en de voorwaarden geaccepteerd? Dan stuurt u uw aanvraag online naar ons toe. U ontvangt van ons een bevestiging via e-mail met uw rekeningnummer. 

De inloggegevens voor het internetbankieren ontvangt u apart van ons
Deze ontvangt u nadat wij u hebben geïdentificeerd. Uw gebruikersnaam ontvangt u per e-mail, uw wachtwoord ontvangt u per post. Zodra u uw wachtwoord heeft ontvangen, heeft u 10 dagen de tijd om in te loggen.

Heeft u al toegang tot Mijn Aegon én een Aegon Bankproduct?
Dan kunt u Aegon Sparen openen in Mijn Aegon op de pagina 'Mijn bankproducten':

  • U kiest de optie 'Nieuw product openen' in het blauwe vak met de titel 'Direct doen'
  • U kiest via het uitrol-menu voor Aegon Sparen
In Mijn Aegon opent u een Aegon Sparen op uw eigen naam. Een tweede rekeninghouder voegt u later toe. Meer informatie over een rekeninghouder toevoegen vindt u in de veelgestelde vraag: 'Hoe kan ik een rekeninghouder toevoegen of verwijderen?'. 

Wij voegen de nieuwe rekening automatisch toe aan uw overzicht
Dit geldt voor uw overzicht in Mijn Aegon en in de Mijn Aegon app. U krijgt inzicht in de nieuwe rekening nadat het openingsproces is afgerond.

 

Heeft u een vraag over uw eigen product? Dan kunt u inloggen, een e-mail sturen of bellen met Aegon.

Hoe kan ik geld overboeken van mijn Aegon Sparen?

U boekt uw geld over via Mijn Aegon of de Aegon app
Uw IBAN moet daarvoor bekend zijn als tegenrekening op uw Aegon Sparen.

Overboeken via Mijn Aegon doet u in vijf stappen

  • Klik in Mijn Aegon op de Aegon Sparen waar u geld van wilt opnemen
  • In het volgende scherm klikt u nogmaals op dezelfde rekening 
  • U klikt op het tabblad ‘Overboeken’
  • Vul hier het gewenste bedrag in 
  • U klikt tenslotte op ‘Controleren’ en ‘Bevestigen’


Overboeken kan ook via de Mijn Aegon app 
U logt in op uw Mijn Aegon app met uw pincode. Daarna kiest u de rekening waarvan u wilt overboeken. U klikt op ‘Overboeken’ en vult de gegevens van uw overboeking in. 

Heeft u een vraag over uw eigen product? Dan kunt u inloggen, een e-mail sturen of bellen met Aegon.

Hoe beëindig ik mijn Aegon Sparen?

U kunt uw Aegon Sparen op ieder moment beëindigen
U gaat hiervoor naar de spaarrekening die u wilt beëindigen in Mijn Aegon.

  • Klik hier op het tabblad 'Rekeninggegevens'
  • Klik op 'Opheffen' naast de blauwe kop 'Rekening beëindigen'
  • Klik nogmaals op 'Opheffen' om het beëindigen van uw rekening te bevestigen

Wij maken het saldo samen met de opgebouwde rente over naar uw tegenrekening
U kunt uw Aegon Sparen na het beëindigden nog twee jaar inzien via Mijn Aegon en de Mijn Aegon app. 

Heeft u een Aegon Deposito Sparen gekoppeld aan uw Aegon Sparen?
Beëindigd u deze dan eerst. Informatie hierover vindt u in de veelgestelde vraag 'Kan ik een deposito op mijn Aegon Bankproduct stopzetten?’.

Heeft u een vraag over uw eigen product? Dan kunt u inloggen, een e-mail sturen of bellen met Aegon.

Hoe maak of annuleer ik een toekomstige of periodieke overboeking bij Aegon Sparen of Aegon Beleggen?

U maakt uw betalingsopdrachten aan via Mijn Aegon
U gaat hiervoor naar uw Aegon rekening:

  • U klikt daar op het tabblad ‘Overboeken’ en ‘Nieuwe overboeking’
  • Bij ‘Uitvoerdatum’ vult u een datum in de toekomst in. Voor een periodieke overboeking vinkt u het hokje bij 'Periodieke opdracht' aan. U krijgt dan de invulvelden 'Begindatum', 'Einddatum' en 'Frequentie'.
  • U vult het bedrag in dat u wilt overboeken
  • Tot slot klikt u op ‘Controleren’ en ‘Bevestigen’ om de overboeking definitief te maken

Wij verwerken de overboeking op de door u aangegeven datum.

U kunt een toekomstige of periodieke overboeking ook wijzigen of annuleren via Mijn Aegon
Krijgt u een foutmelding of er gebeurt niets als u op de knop hiervoor klikt? Dan doen wij de aanpassing graag voor u. Hiervoor neemt u contact op met onze KlantenserviceOf u stuurt een e-mail via Mijn Aegon of www.aegon.nl. In uw e-mail vermeldt u:
  • Uw persoonlijke gegevens
  • Het rekeningnummer van uw Aegon Sparen of Aegon Beleggen
  • De tegenrekening en het bedrag van de overboeking in de toekomst of de periodieke opdracht 

Wij voeren de opdracht dan voor u uit.
Het invoeren, wijzigen of annuleren van een toekomstige of periodieke overboeking kan niet via de Mijn Aegon app. 

Heeft u een vraag over uw eigen product? Dan kunt u inloggen, een e-mail sturen of bellen met Aegon.

Hoe vraag ik toegang aan voor Mijn Aegon?

Een Mijn Aegon account vraagt u aan via www.aegon.nl/toegang-aanvragen
Daarna doorloopt u deze stappen:

Stap 1: U klikt op 'Account aanmaken'. Er verschijnt een pagina. Hier vult u uw persoonlijke gegevens in. U klikt op 'Bevestig en kies inloggegevens'.

Stap 2: U kiest uw inloggegevens; gebruikersnaam en wachtwoord. Let u erop dat uw wachtwoord en gebruikersnaam voldoen aan de gestelde eisen voor inloggegevens van Mijn Aegon? U kunt op het vraagteken achter 'wachtwoord' en 'gebruikersnaam' klikken voor de eisen die wij stellen aan uw inloggegevens. U klikt na het invoeren van uw inloggegevens op de knop 'Bevestig en ga verder'.

Stap 3: U mag een sociaal netwerk koppelen aan Mijn Aegon. U kunt kiezen tussen Facebook, Google LinkedIn of nee bedankt, ik wil niet inloggen via een sociaal netwerk. Nadat u uw keuze heeft gemaakt, klikt u op 'Bevestig en ga verder'.

Stap 4: U krijgt een bevestiging van uw gegevens. Op deze pagina leest u ook de internetvoorwaarden. U moet 'Ja ik ga akkoord met de internetvoorwaarden' aanvinken. U klikt daarna op 'Verstuur mijn activatiecode'.

Stap 5: U krijgt een scherm met 'Bedankt voor uw aanvraag'. U heeft nu succesvol toegang aangevraagd tot Mijn Aegon.

Om toegang tot Mijn Aegon te activeren, ontvangt u los per e-mail of post een activatiecode
Uw activatiecode is beperkt geldig:

  • Een activatiecode per post naar een adres in Nederland is 10 dagen geldig.
  • Een activatiecode per post naar een adres in het buitenland is 30 dagen geldig.
  • Een activatiecode per e-mail is 3 uur geldig.
U activeert uw Mijn Aegon via www.aegon.nl/activeren of www.aegon.nl via Service & Contact via het blauwe blok 'Inloggen' aan de linkerkant van het scherm.

Heeft u een vraag over uw eigen product? Dan kunt u inloggen, een e-mail sturen of bellen met Aegon.

Staat uw vraag er niet tussen?

Downloads