Overslaan en naar de inhoud gaan

Welkom username.

Uw vorige bezoek was op 00-00-0000 om 00:00 uur

Zoekveld

Veelgestelde vragen over Ajax Internet Sparen

Ajax Internet Sparen is Aegon Sparen

Ajax Internet Sparen is per 13 mei 2013 veranderd in Aegon Sparen. Hierdoor spaart u eenvoudig via internet zonder allerlei verplichtingen. U kunt dus géén Ajax Internet Sparen meer openen.

Veelgestelde vragen over Aegon (Internet) Sparen

Veelgestelde vragen
Hoe open ik een Aegon Sparen?

U opent een Aegon Sparen direct online
Dit regelt u zelf via onze pagina Internetsparen. U ontvangt van ons een bevestiging via e-mail met uw rekeningnummer. 

De inloggegevens voor het internetbankieren ontvangt u nadat wij u hebben geïdentificeerd
Uw gebruikersnaam ontvangt u per e-mail, uw wachtwoord ontvangt u per post. Zodra u uw wachtwoord heeft ontvangen, heeft u 10 dagen de tijd om in te loggen.

Heeft u al toegang tot Mijn Aegon én een rekening bij Aegon Bank?
Dan kunt u Aegon Sparen openen in Mijn Aegon op de pagina 'Mijn bankproducten':

  • U kiest de optie 'Nieuw product openen' in het blauwe vak met de titel 'Wat wilt u doen?'
  • U kiest via het uitrol-menu voor Aegon Sparen

Wilt u een tweede rekening houder toevoegen?
Hoe u dit doet vindt u in de veelgestelde vraag: Hoe kan ik de rekeninghouder bij Aegon Bank aanpassen?

Wij voegen de nieuwe rekening automatisch toe aan uw overzicht
Dit geldt voor uw overzicht in Mijn Aegon en in de Mijn Aegon app. U krijgt inzicht in de nieuwe rekening nadat het openingsproces is afgerond.

 

Heeft u een vraag over uw eigen product? Dan kunt u inloggen op Mijn Aegon.

Hoe kan ik geld overboeken van mijn Aegon Sparen?

U boekt uw geld over via Mijn Aegon

  • U gaat naar Mijn Aegon. Met deze link komt u direct op de pagina 'Mijn rekeningoverzicht'.
  • U klikt op de Aegon Sparen waarvan u wilt overboeken.
  • Hier klikt u op het tabblad ‘Overboeken’. Op deze pagina ziet u waar u dit tabblad vindt.
  • Vul hier het gewenste bedrag in.
  • U klikt op ‘Controleren’ en ‘Bevestigen’

Overboeken kan ook via de Mijn Aegon app
U logt in de Mijn Aegon app in. Daarna klikt u op de Aegon Sparen waarvan u geld wilt overboeken. U klikt op ‘Overboeken’ en vult de gegevens in.
  Wilt u overboeken naar een andere tegenrekening dan bij ons bekend?​
Hoe u de tegenrekening wijzigt vindt u in de Veelgestelde vraag Hoe wijzig ik mijn tegenrekening bij Aegon Bank voor mijn spaar- of beleggingsproduct?.

Zie ook:

Heeft u een vraag over uw eigen product? Dan kunt u inloggen op Mijn Aegon.

Hoe beëindig ik mijn Aegon Sparen?
U beëindigt uw Aegon Sparen in Mijn Aegon
Na het inloggen in Mijn Aegon kiest u de Aegon Sparen die u wilt beëindigen. Hierna klikt u op het tabblad 'Rekeninggegevens. Op deze pagina ziet u waar u dit tabblad vindt. U gebruikt de optie 'Rekening beëindigen' onderaan de pagina. Het saldo inclusief rente ontvangt u automatisch op uw vaste tegenrekening.

Wilt u het saldo en de opgebouwde rente op een andere tegenrekening ontvangen?
Dan wijzigt u eerst uw tegenrekening. Deze optie vindt u ook op het tabblad 'Rekeninggegevens'. 

Heeft u een deposito op uw Aegon Sparen?
U stuurt ons eerst een e-mail om uw deposito te beëindigen. U gebruikt hiervoor dit formulier. Wij sturen u een e-mail terug met de hoogte van de kosten, waar u akkoord voor geeft. U kunt uw Aegon Sparen beëindigen als het saldo en de rente op uw Aegon Sparen staat. 

Heeft u een vraag over uw eigen product? Dan kunt u inloggen op Mijn Aegon.

Hoe maak, wijzig of annuleer ik een periodieke overboeking bij Aegon Sparen of Aegon Beheerd Beleggen?

U stelt een periodieke overboeking naar uw tegenrekening in via Mijn Aegon
U gaat hiervoor naar uw Aegon rekening:

  • U klikt  op het tabblad ‘Overboeken’
  • U kiest in het uitklapmenu de tegenrekening waar u naar wilt overboeken
  • U vinkt het hokje 'Periodieke opdracht' aan
  • U geeft de begin- en einddatum aan en kiest de frequentie: maandelijks, per kwartaal of per jaar
  • U vult het bedrag in dat u wilt overboeken en een eventuele omschrijving
  • Tot slot klikt u op ‘Controleren’ en ‘Bevestigen’


Er verschijnt een bevestiging dat de periodieke overboeking is aangemaakt. Wij verwerken de overboeking op de door u aangegeven datum.

Wilt u uw periodieke overboeking inzien, aanpassen of stopzetten?
U kunt uw periodieke overboeking inzien en verwijderen via ‘Mijn Aegon’. U gaat hiervoor naar uw rekening in Mijn Aegon. U kiest het tabblad 'Overboeken' en het tabblad 'Toekomstige/periodieke opdrachten'. Voor het wijzigen van een periodieke overboeking neemt u contact op met de Klantenservice.

Het invoeren of annuleren van een periodieke overboeking kan niet via de Mijn Aegon app. 

Heeft u een vraag over uw eigen product? Dan kunt u inloggen op Mijn Aegon.

Hoe maak ik een account aan voor Mijn Aegon?

Een Mijn Aegon account maakt u eenvoudig aan
Door een account aan te maken voor Mijn Aegon kunt u gemakkelijk inzicht krijgen in uw Aegon-producten. 

  • U maakt hier een account aan  
  • U identificeert zich snel en veilig via iDIN of u ontvangt een activatiecode per brief
  • Gebruik deze activatiecode om uw Mijn Aegon account te activeren 

Lukt het niet om direct een account aan te maken?
Het is niet mogelijk om een Mijn Aegon account aan te maken met uw DigiD
Uw DigiD kunt u alleen gebruiken om in te loggen bij instanties van de overheid. Aegon valt hier niet onder.

Heeft u een vraag over uw eigen product? Dan kunt u inloggen op Mijn Aegon.

Staat uw vraag er niet tussen?

Downloads