Overslaan en naar de inhoud gaan

Welkom username.

Uw vorige bezoek was op 00-00-0000 om 00:00 uur

Zoekveld

Veelgestelde vragen over Bankproducten

Veelgestelde vragen

Veelgestelde vragen
Hoe beëindig ik mijn Aegon Sparen?
U beëindigt uw Aegon Sparen in Mijn Aegon
Na het inloggen in Mijn Aegon kiest u de Aegon Sparen die u wilt beëindigen. Hierna klikt u op het tabblad 'Rekeninggegevens. Op deze pagina ziet u waar u dit tabblad vindt. U gebruikt de optie 'Rekening beëindigen' onderaan de pagina. Het saldo inclusief rente ontvangt u automatisch op uw vaste tegenrekening.

Wilt u het saldo en de opgebouwde rente op een andere tegenrekening ontvangen?
Dan wijzigt u eerst uw tegenrekening. Deze optie vindt u ook op het tabblad 'Rekeninggegevens'. 

Heeft u een deposito op uw Aegon Sparen?
U stuurt ons eerst een e-mail om uw deposito te beëindigen. U gebruikt hiervoor dit formulier. Wij sturen u een e-mail terug met de hoogte van de kosten, waar u akkoord voor geeft. U kunt uw Aegon Sparen beëindigen als het saldo en de rente op uw Aegon Sparen staat. 



 

Heeft u een vraag over uw eigen product? Dan kunt u inloggen op Mijn Aegon.

Hoe sluit ik een deposito af op mijn rekening bij Aegon Bank?

U opent een deposito via Mijn Aegon
Na het inloggen klikt u op de rekening waar u een deposito op wilt openen. Daarna gaat u naar tabblad 'Deposito openen'. Hier kiest u het bedrag, de looptijd en gaat u akkoord met de voorwaarden. Het bedrag waarvoor u het deposito wilt openen, moet op uw rekening staan. 

U kunt op uw rekening meerdere deposito's met verschillende looptijden en bedragen afsluiten
U ziet de rente en verschillende looptijden als u het deposito opent.

RekeningKeuze voor looptijd tussen
Aegon Sparen6 maanden en 10 jaar
Aegon Lijfrente Sparen en Aegon Ontslagvergoeding Sparen1 jaar en 30 jaar
Aegon Levensloop Sparen1 jaar tot maximaal eind 2021*
*Dit is omdat de overheid de levensloopregeling in 2021 afschaft. 

Heeft u een vraag over uw eigen product? Dan kunt u inloggen op Mijn Aegon.

Hoe kan ik de rekeninghouder van mijn Aegon Sparen of Aegon Beheerd Beleggen aanpassen?
Wilt u een rekeninghouder verwijderen?
Dan hebben wij het volgende van u nodig:
  • Uw rekeningnummer bij Aegon
  • Een ondertekend verzoek van de te verwijderen rekeninghouder
  • Een kopie van de voor- en achterkant van een geldig identiteitsbewijs van de te verwijderen rekeninghouder. (Een rijbewijs kan bij een beleggingsrekening niet worden gebruikt als identiteitsbewijs.)
Wilt u een rekeninghouder toevoegen?
Dat kan als deze persoon meerderjarig is. Wij hebben dan de volgende gegevens van u nodig:
  • Uw rekeningnummer bij Aegon
  • Een ondertekend verzoek van de huidige én de toe te voegen rekeninghouder
  • Een kopie van de voor- en achterkant van een geldig identiteitsbewijs van de huidige én de toe te voegen rekeninghouder. (Een rijbewijs kan bij een beleggingsrekening niet worden gebruikt als identiteitsbewijs.)
  • Een kopie bankafschrift van de (nieuwe) tegenrekening op naam van u en de toe te voegen rekeninghouder. Deze mag maximaal drie maanden oud zijn. Hoe u een bankafschrift downloadt bij uw bank en wat hierop zichtbaar moet zijn vindt u op onze pagina Zo downloadt u een bankafschrift bij uw bank.

U zendt deze documenten aan ons via het webformulier

 

Heeft u een vraag over uw eigen product? Dan kunt u inloggen op Mijn Aegon.

Hoe kan ik geld overboeken van mijn Aegon Sparen?

U boekt uw geld over via Mijn Aegon
U gaat hiervoor naar uw Aegon Sparen in Mijn Aegon

  • U klikt op het tabblad ‘Overboeken’. Op deze pagina ziet u waar u dit tabblad vindt.
  • Vul hier het gewenste bedrag in 
  • U klikt tenslotte op ‘Controleren’ en ‘Bevestigen’
Overboeken kan ook via de Mijn Aegon app
U logt in op uw Mijn Aegon app. Daarna kiest u Aegon Sparen waarvan u geld wilt overboeken. U klikt op ‘Overboeken’ en vult de gegevens in.

Wilt u overboeken naar een andere tegenrekening dan bij ons bekend?​
Hoe u de tegenrekening wijzigt vindt u in de Veelgestelde vraag Hoe wijzig ik mijn tegenrekening bij Aegon Bank voor mijn spaar- of beleggingsproduct?.

Zie ook:

Heeft u een vraag over uw eigen product? Dan kunt u inloggen op Mijn Aegon.

Hoe open ik een Aegon Sparen?

U opent een Aegon Sparen direct online
Dit regelt u zelf via onze pagina Internetsparen. U ontvangt van ons een bevestiging via e-mail met uw rekeningnummer. 

De inloggegevens voor het internetbankieren ontvangt u nadat wij u hebben geïdentificeerd
Uw gebruikersnaam ontvangt u per e-mail, uw wachtwoord ontvangt u per post. Zodra u uw wachtwoord heeft ontvangen, heeft u 10 dagen de tijd om in te loggen.

Heeft u al toegang tot Mijn Aegon én een rekening bij Aegon Bank?
Dan kunt u Aegon Sparen openen in Mijn Aegon op de pagina 'Mijn bankproducten':

  • U kiest de optie 'Nieuw product openen' in het blauwe vak met de titel 'Wat wilt u doen?'
  • U kiest via het uitrol-menu voor Aegon Sparen

Wilt u een tweede rekening houder toevoegen?
Hoe u dit doet vindt u in de veelgestelde vraag: Hoe kan ik de rekeninghouder bij Aegon Bank aanpassen?

Wij voegen de nieuwe rekening automatisch toe aan uw overzicht
Dit geldt voor uw overzicht in Mijn Aegon en in de Mijn Aegon app. U krijgt inzicht in de nieuwe rekening nadat het openingsproces is afgerond.

 

Heeft u een vraag over uw eigen product? Dan kunt u inloggen op Mijn Aegon.

Hoe maak, wijzig of annuleer ik een periodieke overboeking bij Aegon Sparen of Aegon Beheerd Beleggen?

U stelt een periodieke overboeking naar uw tegenrekening in via Mijn Aegon
U gaat hiervoor naar uw Aegon rekening:

  • U klikt  op het tabblad ‘Overboeken’
  • U kiest in het uitklapmenu de tegenrekening waar u naar wilt overboeken
  • U vinkt het hokje 'Periodieke opdracht' aan
  • U geeft de begin- en einddatum aan en kiest de frequentie: maandelijks, per kwartaal of per jaar
  • U vult het bedrag in dat u wilt overboeken en een eventuele omschrijving
  • Tot slot klikt u op ‘Controleren’ en ‘Bevestigen’


Er verschijnt een bevestiging dat de periodieke overboeking is aangemaakt. Wij verwerken de overboeking op de door u aangegeven datum.

Wilt u uw periodieke overboeking inzien, aanpassen of stopzetten?
U kunt uw periodieke overboeking inzien en verwijderen via ‘Mijn Aegon’. U gaat hiervoor naar uw rekening in Mijn Aegon. U kiest het tabblad 'Overboeken' en het tabblad 'Toekomstige/periodieke opdrachten'. Voor het wijzigen van een periodieke overboeking neemt u contact op met de Klantenservice.

Het invoeren of annuleren van een periodieke overboeking kan niet via de Mijn Aegon app. 

Heeft u een vraag over uw eigen product? Dan kunt u inloggen op Mijn Aegon.

Waarom verandert Aegon Bank de rente op mijn rekening?

Wij begrijpen dat u graag een zo hoog mogelijke rente ontvangt over uw spaargeld
De hoogte van de rente op onze spaarrekeningen is afhankelijk van diverse factoren. Eén van de belangrijkste factoren is de ontwikkeling op de geldmarkt. 

De hoogte van de rente is van meerdere zaken afhankelijk
Een belangrijke rol hierbij speelt de marktrente, de Euribor rente. De Euribor rente bepaalt voor een groot deel het rendement dat wij op het variabele spaargeld kunnen maken. En daarmee ook de hoogte van de rentevergoeding die wij u kunnen geven. 

De Euribor rente is sinds 2012 enorm gedaald
Hier hebben niet alleen wij last van, maar ook onze concurrenten. Door deze verlagingen van de rente van de Europese Centrale Bank, zien we dat de spaarrentes nog steeds naar beneden gaan. Onze directeur legt dit uit in een Youtube film.

Spaargeld dat bij ons vast staat heeft een langere looptijd en maakt een hoger rendement
Voor spaarrekeningen met een vaste looptijd kunnen wij daarom wel een hogere rente aanbieden. Vandaar het renteverschil tussen de variabele rente en de rente die we bieden bij een deposito. Wilt u de zekerheid van een vaste rente? Kijk dan op www.aegon.nl/particulier/sparen/deposito-sparen.

 

Heeft u een vraag over uw eigen product? Dan kunt u inloggen op Mijn Aegon.

Staat uw vraag er niet tussen?