Overslaan en naar de inhoud gaan
Weten wat Aegon met uw informatie doet? Bekijk ons nieuwe Privacy Statement.
Ok

Welkom username.

Uw vorige bezoek was op 00-00-0000 om 00:00 uur

Zoekveld

Veelgestelde vragen over Bankproducten

Veelgestelde vragen

Veelgestelde vragen
Hoe beëindig ik mijn Aegon Sparen?
U beëindigt uw Aegon Sparen in Mijn Aegon
Na het inloggen in Mijn Aegon kiest u de Aegon Sparen die u wilt beëindigen. In het blok ‘Direct regelen’ klikt u op ‘Rekening beëindigen’. Het saldo inclusief rente ontvangt u op uw vaste tegenrekening.

Wilt u het saldo en de opgebouwde rente op een andere tegenrekening ontvangen?
Dan wijzigt u eerst uw tegenrekening. Deze optie vindt u ook in het blok ‘Direct regelen’. 

Heeft u een deposito op uw Aegon Sparen?
Dan moet u eerst uw deposito('s) beëindigen. Dat kan via het webformulier Digitaal loket Bankzaken. Meer informatie hierover vindt u in de Veelgestelde vraag 'Hoe kan ik een deposito op mijn rekening bij Aegon Bank beëindigen?'.
 

Heeft u een vraag over uw eigen product? Dan kunt u inloggen op Mijn Aegon.

Hoe sluit ik een deposito af op mijn rekening bij Aegon Bank?

U opent een deposito via Mijn Aegon 
Na het inloggen klikt u op de rekening waar u een deposito op wilt openen. In het vak ‘Direct regelen’ aan de rechterkant klikt u op ‘Deposito openen’. In de pop-up kiest u het bedrag, de looptijd en gaat u akkoord met de deposito afspraak. Het bedrag waarvoor u het deposito wilt openen, moet op uw rekening staan. 

U kunt op uw rekening meerdere deposito's met verschillende looptijden en bedragen openen
Als u het deposito opent ziet u de rente en verschillende looptijden.

RekeningKeuze voor looptijd tussen
Aegon Sparen6 maanden en 10 jaar
Aegon Lijfrente Sparen en Aegon Ontslagvergoeding Sparen1 jaar en 30 jaar
Aegon Levensloop Sparen1 jaar tot maximaal eind 2021*
*Dit is omdat de overheid de levensloopregeling in 2021 afschaft. 

Heeft u een vraag over uw eigen product? Dan kunt u inloggen op Mijn Aegon.

Hoe kan ik de rekeninghouder van mijn Aegon Sparen of Aegon Beheerd Beleggen aanpassen?
Wilt u een rekeninghouder verwijderen?
Dan hebben wij het volgende van u nodig:
  • Uw rekeningnummer bij Aegon
  • Een ondertekend verzoek van de te verwijderen rekeninghouder
  • Een kopie van de voor- en achterkant van een geldig identiteitsbewijs van de te verwijderen rekeninghouder. 

Wilt u een rekeninghouder toevoegen?
Dat kan als deze persoon meerderjarig is. Wij hebben dan de volgende gegevens van u nodig:
  • Uw rekeningnummer bij Aegon
  • Een ondertekend verzoek van de huidige én de toe te voegen rekeninghouder
  • Een kopie van de voor- en achterkant van een geldig paspoort of een identiteitskaart van de huidige én de toe te voegen rekeninghouder. 
  • Een kopie bankafschrift van de (nieuwe) tegenrekening op naam van u en de toe te voegen rekeninghouder. Deze mag maximaal drie maanden oud zijn. Hoe u een bankafschrift downloadt bij uw bank en wat hierop zichtbaar moet zijn vindt u op onze pagina Zo downloadt u een bankafschrift bij uw bank.

U zendt deze documenten aan ons via het webformulier Digitaal loket bankzaken

 

Heeft u een vraag over uw eigen product? Dan kunt u inloggen op Mijn Aegon.

Hoe kan ik geld overboeken van mijn Aegon Sparen?

U boekt uw geld over via Mijn Aegon

  • U gaat naar de Aegon Sparen waarvan u wilt overboeken.
  • In het blok ‘Direct regelen’ klikt u op ‘Nieuwe Overboeking’.
  • Er opent een nieuw scherm. U controleert de tegenrekening, vult het bedrag en de omschrijving in. 
  • Tot slot controleert u de overboeking en klikt u op 'Bevestigen'.
  • U ziet een bevestigingsscherm dat de overboeking is aangemaakt.

Overboeken kan ook via de Mijn Aegon app U logt in de Mijn Aegon app in. Daarna klikt u op de Aegon Sparen waarvan u geld wilt overboeken. U klikt op ‘Overboeken’ en vult de gegevens in.

Wilt u overboeken naar een andere tegenrekening dan bij ons bekend?​
Hoe u de tegenrekening wijzigt vindt u in de Veelgestelde vraag 'Hoe wijzig ik mijn tegenrekening bij Aegon Bank voor mijn spaar- of beleggingsproduct?

Zie ook:

Heeft u een vraag over uw eigen product? Dan kunt u inloggen op Mijn Aegon.

Hoe open ik een Aegon Sparen?

U opent een Aegon Sparen direct online
Dit regelt u zelf via onze pagina Internetsparen.

De inloggegevens voor Mijn Aegon ontvangt u nadat wij u hebben geïdentificeerd
Uw gebruikersnaam ontvangt u per e-mail, uw wachtwoord ontvangt u per post. Zodra u uw wachtwoord heeft ontvangen, heeft u 10 dagen de tijd om in te loggen.

Hebt u al een Mijn Aegon account?
Dan voegen wij de nieuwe rekening automatisch toe aan uw overzicht in Mijn Aegon en in de Mijn Aegon app. U krijgt inzicht in de nieuwe rekening nadat het openingsproces is afgerond.
 

 

Heeft u een vraag over uw eigen product? Dan kunt u inloggen op Mijn Aegon.

Hoe maak, wijzig of annuleer ik een periodieke overboeking bij Aegon Sparen?

U stelt een periodieke overboeking naar uw tegenrekening in via Mijn Aegon
U gaat hiervoor naar uw Aegon Sparen:

  • U gaat naar ‘Direct regelen’ en klikt op ‘Nieuwe Overboeking’.
  • Een pop-up opent. U controleert de tegenrekening en vult het bedrag en de omschrijving in. Het bedrag kan niet hoger zijn dan het bestedingslimiet.
  • U vinkt 'Periodieke opdracht' aan en kiest de uitkeringsfrequentie in het drop down menu. U kunt kiezen voor maand, kwartaal, half jaar of jaar.
  • U vult de 'Begindatum' en 'Einddatum' in. Kiest u voor een overboeking op de 29e, 30e of 31e van de maand? Dan wordt op de laatste dag van de maand overgeboekt.
  • Tot slot controleert u de overboeking en klikt u op 'Bevestigen'.


Wilt u uw periodieke overboeking inzien, aanpassen of annuleren?
U kunt uw periodieke overboeking inzien en annuleren via ‘Mijn Aegon’.

  • U gaat hiervoor naar uw Aegon Sparen in Mijn Aegon.
  • U gaat naar ‘Periodieke opdrachten’ en kiest de opdracht die u wilt annuleren.
  • U klikt op ‘Opdracht annuleren’ en daarna op ‘Bevestig en annuleer de opdracht’.
Voor het wijzigen van een periodieke overboeking neemt u contact op met de Klantenservice.


Het invoeren of annuleren van een periodieke overboeking kan niet via de Mijn Aegon app. 

Heeft u een vraag over uw eigen product? Dan kunt u inloggen op Mijn Aegon.

Waarom verandert Aegon Bank de rente op mijn rekening?

Wij begrijpen dat u graag een zo hoog mogelijke rente ontvangt over uw spaargeld
De hoogte van de rente op onze spaarrekeningen is afhankelijk van diverse factoren. Eén van de belangrijkste factoren is de ontwikkeling op de geldmarkt. 

De hoogte van de rente is van meerdere zaken afhankelijk
Een belangrijke rol hierbij speelt de marktrente, de Euribor rente. De Euribor rente bepaalt voor een groot deel het rendement dat wij op het variabele spaargeld kunnen maken. En daarmee ook de hoogte van de rentevergoeding die wij u kunnen geven. 

De Euribor rente is sinds 2012 enorm gedaald
Hier hebben niet alleen wij last van, maar ook onze concurrenten. Door deze verlagingen van de rente van de Europese Centrale Bank, zien we dat de spaarrentes nog steeds naar beneden gaan. Onze directeur legt dit uit in een Youtube film.

Spaargeld dat bij ons vast staat heeft een langere looptijd en maakt een hoger rendement
Voor spaarrekeningen met een vaste looptijd kunnen wij daarom wel een hogere rente aanbieden. Vandaar het renteverschil tussen de variabele rente en de rente die we bieden bij een deposito. Wilt u de zekerheid van een vaste rente? Kijk dan op www.aegon.nl/particulier/sparen/deposito-sparen.

 

Heeft u een vraag over uw eigen product? Dan kunt u inloggen op Mijn Aegon.

Staat uw vraag er niet tussen?