Skip to main content

Welkom username.

Uw vorige bezoek was op 00-00-0000 om 00:00 uur

Search form

Veelgestelde vragen over Bankproducten

Veelgestelde vragen

Veelgestelde vragen

Hoe beëindig ik mijn Aegon Sparen?

U kunt uw Aegon Sparen op ieder moment beëindigen
U gaat hiervoor naar de rekening die u wilt beëindigen in Mijn Aegon.

  • Klik hier op het tabblad 'Rekeninggegevens'
  • Klik op 'Opheffen' naast de blauwe kop 'Rekening beëindigen'
  • Klik nogmaals op 'Opheffen' om het beëindigen van uw rekening te bevestigen
Wij maken het saldo samen met de opgebouwde rente over naar uw tegenrekening
U kunt uw Aegon Sparen na het beëindigden nog twee jaar inzien via Mijn Aegon en de Mijn Aegon app. 

Heeft u een Aegon Deposito Sparen gekoppeld aan uw Aegon Sparen?
Beëindigd u deze dan eerst. Informatie hierover vindt u in de veelgestelde vraag 'Kan ik een deposito op mijn Aegon Bankproduct stopzetten?’.

Heeft u een vraag over uw eigen product? Dan kunt u inloggen, een e-mail sturen of bellen met Aegon.

Hoe sluit ik een deposito af op mijn spaarproduct bij Aegon Bank?

U opent een deposito via Mijn Aegon
Na het inloggen klikt u op de bestaande rekening waar u een deposito afspraak op wilt maken. Daarna gaat u naar tabblad 'Deposito openen'. Hier doorloopt u een aantal schermen waarbij u zelf een bedrag en looptijd kiest. Het is belangrijk dat het saldo waarvoor u de deposito afspraak wilt maken, op uw rekening staat. 
U kunt zo veel deposito's voor verschillende looptijden en bedragen afsluiten als u wilt.

U ziet de rente voor de verschillende looptijden staan, wanneer u de depositoafspraak maakt

Heeft u een vraag over uw eigen product? Dan kunt u inloggen, een e-mail sturen of bellen met Aegon.

Hoe kan ik de rekeninghouder bij Aegon Bank aanpassen?

Onderstaande geldt voor Aegon Sparen, Aegon Deposito Sparen en Aegon Beleggen.

Wilt u een tweede rekeninghouder verwijderen?
Dan hebben wij het volgende van u nodig:
  • Uw rekeningnummer bij Aegon
  • Een ondertekend verzoek van de te verwijderen rekeninghouder
  • Een kopie van de voor- en achterkant van een geldig identiteitsbewijs van de te verwijderen rekeninghouder. Het BSN moet hierop zichtbaar zijn.
Wilt u een rekeninghouder toevoegen?
Dat kan als deze persoon meerderjarig is. Wij hebben dan de volgende gegevens van u nodig:
  • Uw rekeningnummer bij Aegon
  • Een ondertekend verzoek van de huidige én de toe te voegen rekeninghouder
  • Een kopie van de voor- en achterkant van een geldig identiteitsbewijs van de huidige én de toe te voegen rekeninghouder. Beide met een zichtbaar BSN.
  • Een kopie bankafschrift of schermprint van uw internetbankieren van de (nieuwe) tegenrekening op naam van de beide rekeninghouders. Deze mag maximaal drie maanden oud zijn. Dit afschrift is nodig omdat bij het toevoegen van een rekeninghouder, ook een tegenrekening op naam van beide rekeninghouders nodig is. Op het afschrift moeten zichtbaar zijn:
    • de tenaamstelling
    • het rekeningnummer
    • het adres
    • de datum van het rekeningafschrift of de schermprint 
U geeft deze wijziging per e-mail of per post aan ons door
U kunt de benodigde stukken inscannen en samen met uw gegevens aan ons doorgeven via e-mail. Of per post op het volgende adres:
Aegon Bank N.V.
Postbus 35
8900 AA Leeuwarden

 

Heeft u een vraag over uw eigen product? Dan kunt u inloggen, een e-mail sturen of bellen met Aegon.

Hoe wijzig ik mijn tegenrekening op mijn Aegon RenteRekening?

Een nieuwe tegenrekening moet op dezelfde naam staan als uw Aegon RenteRekening
U geeft uw wijziging door via het wijzigingsformulier onder aan de pagina www.aegon.nl/particulier/sparen/veelgestelde-vragen-over-de-renterekening. Dit formulier print u uit, vult u in en stuurt u digitaal aan ons toe via www.aegon.nl/particulier/klantenservice/email-sturen. Of u stuurt het formulier per post naar het adres op het formulier. Wij verwerken uw wijziging binnen vijf werkdagen na ontvangst van uw verzoek.
Het toevoegen van een extra tegenrekening is niet meer mogelijk.

Wij hebben een kopie bankafschrift nodig als de nieuwe tegenrekening onbekend is bij Aegon Bank
Dit is om uw rekening te identificeren. Deze kopie bankafschrift mag niet ouder zijn dan drie maanden. Uw naam, rekeningnummer en datum moeten zichtbaar zijn op het afschrift. Een kopie van uw internetbankieren omgeving met deze gegevens kan ook. 

U kunt uw tegenrekening ook via Mijn Aegon wijzigen

  • U gaat naar uw Aegon RenteRekening nadat u bent ingelogd in Mijn Aegon
  • U wijzigt uw tegenrekening via het tabblad 'Rekeninggegevens'
  • U ontvangt automatisch een e-mail waarin wij u vragen om een kopie van uw bankafschrift

U kunt via Mijn Aegon geen tegenrekening verwijderen
Heeft u meerdere tegenrekeningen en wilt u één daarvan verwijderen? Hiervoor stuurt u ons een schriftelijk ondertekend verzoek per e-mail of per post.
 

Heeft u een vraag over uw eigen product? Dan kunt u inloggen, een e-mail sturen of bellen met Aegon.

Hoe kan ik geld overboeken van mijn Aegon Sparen?

U boekt uw geld over via Mijn Aegon of de Aegon app
Uw IBAN moet daarvoor bekend zijn als tegenrekening op uw Aegon Sparen.

Overboeken via Mijn Aegon doet u in vijf stappen

  • Klik in Mijn Aegon op de Aegon Sparen waar u geld van wilt opnemen
  • In het volgende scherm klikt u nogmaals op dezelfde rekening 
  • U klikt op het tabblad ‘Overboeken’
  • Vul hier het gewenste bedrag in 
  • U klikt tenslotte op ‘Controleren’ en ‘Bevestigen’
 

Overboeken kan ook via de Mijn Aegon app 
U logt in op uw Mijn Aegon app met uw pincode. Daarna kiest u de rekening waarvan u wilt overboeken. U klikt op ‘Overboeken’ en vult de gegevens van uw overboeking in. 

Heeft u een vraag over uw eigen product? Dan kunt u inloggen, een e-mail sturen of bellen met Aegon.

Hoe open ik een Aegon Sparen?

U opent een Aegon Sparen direct online
Dit regelt u zelf via het aanvraagformulier Openen Aegon Sparen. Heeft u alle gegevens ingevuld en de voorwaarden geaccepteerd? Dan stuurt u uw aanvraag online naar ons toe. U ontvangt van ons een bevestiging via e-mail met uw rekeningnummer. 

De inloggegevens voor het internetbankieren ontvangt u apart van ons
Deze ontvangt u nadat wij u hebben geïdentificeerd. Uw gebruikersnaam ontvangt u per e-mail, uw wachtwoord ontvangt u per post. Zodra u uw wachtwoord heeft ontvangen, heeft u 10 dagen de tijd om in te loggen.

Heeft u al toegang tot Mijn Aegon én een Aegon Bankproduct?
Dan kunt u Aegon Sparen openen in Mijn Aegon op de pagina 'Mijn bankproducten':

  • U kiest de optie 'Nieuw product openen' in het blauwe vak met de titel 'Direct doen'
  • U kiest via het uitrol-menu voor Aegon Sparen
In Mijn Aegon opent u een Aegon Sparen op uw eigen naam. Een tweede rekeninghouder voegt u later toe. Meer informatie over een rekeninghouder toevoegen vindt u in de veelgestelde vraag: 'Hoe kan ik een rekeninghouder toevoegen of verwijderen?'. 

Wij voegen de nieuwe rekening automatisch toe aan uw overzicht
Dit geldt voor uw overzicht in Mijn Aegon en in de Mijn Aegon app. U krijgt inzicht in de nieuwe rekening nadat het openingsproces is afgerond.

 

Heeft u een vraag over uw eigen product? Dan kunt u inloggen, een e-mail sturen of bellen met Aegon.

Hoe maak of annuleer ik een toekomstige of periodieke overboeking bij Aegon Sparen of Aegon Beleggen?

U maakt uw betalingsopdrachten aan via Mijn Aegon
U gaat hiervoor naar uw Aegon rekening:

  • U klikt daar op het tabblad ‘Overboeken’ en ‘Nieuwe overboeking’
  • Bij ‘Uitvoerdatum’ vult u een datum in de toekomst in. Voor een periodieke overboeking vinkt u het hokje bij 'Periodieke opdracht' aan. U krijgt dan de invulvelden 'Begindatum', 'Einddatum' en 'Frequentie'.
  • U vult het bedrag in dat u wilt overboeken
  • Tot slot klikt u op ‘Controleren’ en ‘Bevestigen’ om de overboeking definitief te maken
Aegon verwerkt de overboeking op de door u aangegeven datum.

U kunt een toekomstige of periodieke overboeking ook wijzigen of annuleren via Mijn Aegon
Krijgt u een foutmelding of er gebeurt niets als u op de knop hiervoor klikt? Dan doen wij de aanpassing graag voor u. Hiervoor neemt u contact op met onze KlantenserviceOf u stuurt een e-mail via Mijn Aegon of www.aegon.nl. In uw e-mail vermeldt u:
  • Uw persoonlijke gegevens
  • Het rekeningnummer van uw Aegon Sparen of Aegon Beleggen
  • De tegenrekening en het bedrag van de overboeking in de toekomst of de periodieke opdracht 
Wij voeren de opdracht dan voor u uit.
Het invoeren, wijzigen of annuleren van een toekomstige of periodieke overboeking kan niet via de Mijn Aegon app. 

Heeft u een vraag over uw eigen product? Dan kunt u inloggen, een e-mail sturen of bellen met Aegon.

Waarom verandert Aegon Bank de rente op mijn spaarproduct?

De hoogte van de rente op onze spaarproducten zijn variabel en afhankelijk van diverse factoren
Één van de belangrijkste factoren is de ontwikkeling op de geldmarkt (Euribor). Eventuele verhoging of verlaging van de rente is daarom sterk afhankelijk van de gebeurtenissen op de financiële markt.

Waarom zijn de marktrente en Euribor-rente van invloed op de spaarrente?
Als u spaart, dan stort u spaargeld bij een bank. Door de ontwikkelingen in de geld- en kapitaalmarkt ontvangt Aegon minder geld met het uitlenen van uw spaargeld. Daarom moeten wij ook onze spaarrentes verlagen. De Euribor is bij vrij opvraagbare spaarrekeningen één van de belangrijkste factoren die de rente bepaald.

Wij begrijpen dat u graag een zo hoog mogelijke rente ontvangt op uw saldo
Alleen zijn wij, wanneer de marktrente daalt, vaak genoodzaakt om ook onze spaarrente te verlagen. Omdat deze gebeurtenissen moeilijk te voorspellen zijn, is het ook nog niet mogelijk om aan te geven wanneer wij de rente weer zullen veranderen. Dit geldt voor alle spaarproducten ongeacht bank of soort product.

Onze directeur legt dit uit in een Youtube film.

Wilt u de zekerheid van een vast rentepercentage met een vaste looptijd, dan is een deposito iets voor u
Met een deposito zet u (een deel van) uw saldo vast tegen een vaste rente, voor een bepaalde tijd. Deze tijd heet de looptijd. U kunt verschillende looptijden kiezen om uw geld vast te zetten. Aegon biedt u een aantrekkelijke vaste rentepercentage aan, die verschilt per looptijd. Hoe langer u uw geld vast zet, hoe hoger de vaste rente. U kunt een deposito afsluiten voor Aegon Sparen, Aegon Levensloop Sparen, Aegon Ontslagvergoeding Sparen of Aegon Lijfrente Sparen.

Heeft u een vraag over uw eigen product? Dan kunt u inloggen, een e-mail sturen of bellen met Aegon.

Staat uw vraag er niet tussen?