Skip to main content

Welkom username.

Uw vorige bezoek was op 00-00-0000 om 00:00 uur

Search form

Veelgestelde vragen over Bankproducten

Veelgestelde vragen

Veelgestelde vragen

Hoe beëindig ik mijn Aegon Sparen?

U kunt uw Aegon Sparen op ieder moment beëindigen
U gaat hiervoor naar uw spaarrekening in Mijn Aegon. Op het tabblad 'Rekeninggegevens' vindt u de mogelijkheid tot opheffen.
Op deze pagina ziet u waar u het tabblad 'Rekeninggegevens' vindt.

Wij maken het saldo samen met de opgebouwde rente over naar uw tegenrekening
Wilt u het saldo op een andere tegenrekening ontvangen dan die bij uw Aegon Sparen is vermeld? Hoe u deze tegenrekening wijzigt vindt u in de Veelgestelde vraag Hoe wijzig ik mijn tegenrekening bij Aegon Bank voor mijn spaar- of beleggingsproduct?.

Heeft u een vraag over uw eigen product? Dan kunt u inloggen, een e-mail sturen of bellen met Aegon.

Hoe sluit ik een deposito af op mijn spaarproduct bij Aegon Bank?

U opent een deposito via Mijn Aegon
Na het inloggen klikt u op de bestaande rekening waar u een deposito afspraak op wilt maken. Daarna gaat u naar tabblad 'Deposito openen'. Hier doorloopt u een aantal schermen waarbij u zelf een bedrag en looptijd kiest. Het is belangrijk dat het saldo waarvoor u de deposito afspraak wilt maken, op uw rekening staat. 

U kunt zo veel deposito's voor verschillende looptijden en bedragen afsluiten als u wilt.

U ziet de rente voor de verschillende looptijden als u de depositoafspraak maakt

Heeft u een vraag over uw eigen product? Dan kunt u inloggen, een e-mail sturen of bellen met Aegon.

Hoe kan ik de rekeninghouder bij Aegon Bank aanpassen?

U kunt een wijziging van de rekeninghouder per e-mail of per post doorgeven
Per e-mail scant u de benodigde documenten in en voegt u deze toe als bijlage. Per post stuurt u de documenten naar:
Aegon Bank N.V.
Postbus 35
8900 AA Leeuwarden

Welke gegevens hebben wij nodig?
Als u de tweede rekeninghouder wilt verwijderen:
  • Uw rekeningnummer bij Aegon
  • Een ondertekend verzoek van de tweede rekeninghouder 
  • Een kopie voor-en achterkant van het identiteitsbewijs van de tweede rekeninghouder


Als u een meerderjarige rekeninghouder wilt toevoegen:
  • Uw rekeningnummer bij Aegon
  • Een ondertekend verzoek van de huidige én de nieuwe rekeninghouder
  • Een kopie van de voor- en achterkant van het identiteitsbewijs van de huidige én de nieuwe rekeninghouder
  • Een kopie bankafschrift van een gezamenlijke rekening van de huidige en nieuwe rekeninghouder. Het afschrift mag maximaal drie maanden oud zijn. Hoe u een bankafschrift downloadt bij uw bank en wat hierop zichtbaar moet zijn vindt u op onze pagina Zo downloadt u een bankafschrift bij uw bank.


Bovenstaande geldt voor Aegon Sparen, de Aegon RenteRekening en Aegon Beleggen.

Heeft u een vraag over uw eigen product? Dan kunt u inloggen, een e-mail sturen of bellen met Aegon.

Hoe wijzig ik mijn tegenrekening op mijn Aegon RenteRekening?

Een nieuwe tegenrekening moet op dezelfde naam staan als uw Aegon RenteRekening
U geeft uw wijziging door via het wijzigingsformulier onder aan de pagina www.aegon.nl/particulier/sparen/veelgestelde-vragen-over-de-renterekening. Dit formulier print u uit en zend u na invullen naar ons via www.aegon.nl/particulier/klantenservice/email-sturen. Of u stuurt het formulier per post naar het adres op het formulier. Wij verwerken uw wijziging binnen vijf werkdagen na ontvangst van uw verzoek.

Wij hebben een kopie bankafschrift nodig als de nieuwe tegenrekening onbekend is bij Aegon Bank
Dit is om uw rekening te identificeren. Deze kopie bankafschrift mag niet ouder zijn dan twee maanden. Hoe u een bankafschrift downloadt bij uw bank en wat hierop zichtbaar moet zijn vindt u op onze pagina Zo downloadt u een bankafschrift bij uw bank. U stuurt uw kopie naar klantenservice@aegon.nl. 
 
U kunt uw tegenrekening ook via Mijn Aegon wijzigen

  • U gaat naar uw Aegon RenteRekening in Mijn Aegon
  • U wijzigt uw tegenrekening via het tabblad 'Rekeninggegevens'
  • U ontvangt automatisch een e-mail waarin wij u vragen om een kopie van uw bankafschrift als deze nodig is

U kunt via Mijn Aegon geen tegenrekening verwijderen
Hiervoor stuurt u ons een schriftelijk ondertekend verzoek per e-mail of per post.

De bestaande Aegon Renterekeningen heffen wij in de loop van 2017 op
Meer informatie hierover vindt u op de pagina www.aegon.nl/particulier/sparen/overige-spaarproducten/veelgestelde-vragen-over-de-renterekening

Zie ook Hoe boek ik geld over van mijn Aegon Renterekening?

Heeft u een vraag over uw eigen product? Dan kunt u inloggen, een e-mail sturen of bellen met Aegon.

Hoe kan ik geld overboeken van mijn Aegon Sparen?

U boekt uw geld over via Mijn Aegon
U gaat hiervoor naar uw spaarrekening in Mijn Aegon

  • U klikt op het tabblad ‘Overboeken’. Op deze pagina ziet u waar u dit tabblad vindt.
  • Vul hier het gewenste bedrag in 
  • U klikt tenslotte op ‘Controleren’ en ‘Bevestigen’


Overboeken kan ook via de Mijn Aegon app 
U logt in op uw Mijn Aegon app met uw pincode. Daarna kiest u de rekening waarvan u wilt overboeken. U klikt op ‘Overboeken’ en vult de gegevens van uw overboeking in. 

Wilt u overboeken naar een andere tegenrekening dan bij ons bekend?​
Hoe u de tegenrekening wijzigt vindt u in de Veelgestelde vraag Hoe wijzig ik mijn tegenrekening bij Aegon Bank voor mijn spaar- of beleggingsproduct?.

Heeft u een vraag over uw eigen product? Dan kunt u inloggen, een e-mail sturen of bellen met Aegon.

Hoe open ik een Aegon Sparen?

U opent een Aegon Sparen direct online
Dit regelt u zelf via het aanvraagformulier Openen Aegon Sparen. Heeft u alle gegevens ingevuld en de voorwaarden geaccepteerd? Dan stuurt u uw aanvraag online naar ons toe. U ontvangt van ons een bevestiging via e-mail met uw rekeningnummer. 

De inloggegevens voor het internetbankieren ontvangt u apart van ons
Deze ontvangt u nadat wij u hebben geïdentificeerd. Uw gebruikersnaam ontvangt u per e-mail, uw wachtwoord ontvangt u per post. Zodra u uw wachtwoord heeft ontvangen, heeft u 10 dagen de tijd om in te loggen.

Heeft u al toegang tot Mijn Aegon én een Aegon Bankproduct?
Dan kunt u Aegon Sparen openen in Mijn Aegon op de pagina 'Mijn bankproducten':

  • U kiest de optie 'Nieuw product openen' in het blauwe vak met de titel 'Direct doen'
  • U kiest via het uitrol-menu voor Aegon Sparen

In Mijn Aegon opent u een Aegon Sparen op uw eigen naam
Een tweede rekeninghouder voegt u later toe. Meer informatie over een rekeninghouder toevoegen vindt u in de veelgestelde vraag: Hoe kan ik de rekeninghouder bij Aegon Bank aanpassen?

Wij voegen de nieuwe rekening automatisch toe aan uw overzicht
Dit geldt voor uw overzicht in Mijn Aegon en in de Mijn Aegon app. U krijgt inzicht in de nieuwe rekening nadat het openingsproces is afgerond.

 

Heeft u een vraag over uw eigen product? Dan kunt u inloggen, een e-mail sturen of bellen met Aegon.

Hoe maak of annuleer ik een toekomstige of periodieke overboeking bij Aegon Sparen of Aegon Beleggen?

U maakt uw betalingsopdrachten aan via Mijn Aegon
U gaat hiervoor naar uw Aegon rekening:

  • U klikt daar op het tabblad ‘Overboeken’ en ‘Nieuwe overboeking’
  • Bij ‘Uitvoerdatum’ vult u een datum in de toekomst in. Voor een periodieke overboeking vinkt u het hokje bij 'Periodieke opdracht' aan. U krijgt dan de invulvelden 'Begindatum', 'Einddatum' en 'Frequentie'.
  • U vult het bedrag in dat u wilt overboeken
  • Tot slot klikt u op ‘Controleren’ en ‘Bevestigen’ om de overboeking definitief te maken
Wij verwerken de overboeking op de door u aangegeven datum.

U kunt een toekomstige of periodieke overboeking ook wijzigen of annuleren via Mijn Aegon
Krijgt u een foutmelding of er gebeurt niets als u op de knop hiervoor klikt? Dan doen wij de aanpassing graag voor u. Hiervoor neemt u contact op met onze KlantenserviceOf u stuurt een e-mail via Mijn Aegon of www.aegon.nl. In uw e-mail vermeldt u:
  • Uw persoonlijke gegevens
  • Het rekeningnummer van uw Aegon Sparen of Aegon Beleggen
  • De tegenrekening en het bedrag van de overboeking in de toekomst of de periodieke opdracht 
Wij voeren de opdracht dan voor u uit.
Het invoeren, wijzigen of annuleren van een toekomstige of periodieke overboeking kan niet via de Mijn Aegon app. 

Heeft u een vraag over uw eigen product? Dan kunt u inloggen, een e-mail sturen of bellen met Aegon.

Waarom verandert Aegon Bank de rente op mijn spaarproduct?

De hoogte van de rente op onze spaarproducten zijn variabel en afhankelijk van diverse factoren
Één van de belangrijkste factoren is de ontwikkeling op de geldmarkt (Euribor). Eventuele verhoging of verlaging van de rente is daarom sterk afhankelijk van de gebeurtenissen op de financiële markt.

Waarom zijn de marktrente en Euribor-rente van invloed op de spaarrente?
Als u spaart, dan stort u spaargeld bij een bank. Door de ontwikkelingen in de geld- en kapitaalmarkt ontvangt Aegon minder geld met het uitlenen van uw spaargeld. Daarom moeten wij ook onze spaarrentes verlagen. De Euribor is bij vrij opvraagbare spaarrekeningen één van de belangrijkste factoren die de rente bepaald.

Wij begrijpen dat u graag een zo hoog mogelijke rente ontvangt op uw saldo
Alleen zijn wij, wanneer de marktrente daalt, vaak genoodzaakt om ook onze spaarrente te verlagen. Omdat deze gebeurtenissen moeilijk te voorspellen zijn, is het ook nog niet mogelijk om aan te geven wanneer wij de rente weer zullen veranderen. Dit geldt voor alle spaarproducten ongeacht bank of soort product.

Onze directeur legt dit uit in een Youtube film.

Wilt u de zekerheid van een vast rentepercentage met een vaste looptijd, dan is een deposito iets voor u
Met een deposito zet u (een deel van) uw saldo vast tegen een vaste rente, voor een bepaalde tijd. Deze tijd heet de looptijd. U kunt verschillende looptijden kiezen om uw geld vast te zetten. Aegon biedt u een aantrekkelijke vaste rentepercentage aan, die verschilt per looptijd. Hoe langer u uw geld vast zet, hoe hoger de vaste rente. U kunt een deposito afsluiten voor Aegon Sparen, Aegon Levensloop Sparen, Aegon Ontslagvergoeding Sparen of Aegon Lijfrente Sparen.

Heeft u een vraag over uw eigen product? Dan kunt u inloggen, een e-mail sturen of bellen met Aegon.

Staat uw vraag er niet tussen?